Gå til innhold

Twinkle skal bli fit


twinklestar

Anbefalte innlegg

Hei - :velkommen: til min nye treningsdagbok!

Jeg har nå bestemt meg for å lage en ny dagbok for å holde motivasjonen oppe og begynne å fokusere.

Kort om meg selv:

Jeg er snart 28 og har alltid vært glad i å trene, men frekvensen på øktene har likevel variert de siste årene. Mannen min er også glad i å trene - og vi ønsker å gjøre dette sammen. Problemet vårt er vel at vi til tider koser oss litt for mye med god mat... Så nå skal vi være flinke med kostholdet, men ikke fanatiske.

Position stand 25. januar 2010:

Høyde: 176cm

Vekt: 67,2kg

Høyre lår: 57cm

Sete: 104cm

Hofter: 92cm

Midje, smaleste punkt: 66cm

Høyre overarm: 27cm

Fettprosent: 20,5

VO2max: 49,2 ml/kg/min

Melkesyreterskel: venter på resultat

Antall push ups med strake bein: 11

Kortsiktige mål:

- Vedlikeholde minst 3 treningsøkter i uka

- Klare 15 push ups

- Gjennomføre 4x4 intervall på tredemølla, med 12km/h på toppene

- Sykle ute regelmessig, gjerne x1 per uke

- Gå ned til 65kg (-2,2kg som sitter hardt!)

Langsiktige mål:

- Komme over 50 på VO2max

- Bedre melkesyreterskel

- Redusere fettprosenten (var 16% for to år siden, men er klar over at det kan bli tøft)

Håper dere som er innom vil følge med og gi meg både ris :pisk: og ros :blomst: !

Så til slutt må jeg si at en motivasjonsfaktor for treningen min er at jeg har et stort ønske om å bli gravid i løpet av sommeren :gravid: - så i mai starter antagelig prøvingen :hjerter_rundt:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir nok ikke kvitt meg heller nei :gjeiper: Jeg vil gjerne være med videre også....

OG gratulerer så masse, så gøy med graviditetsplaner!!!!! :kgbaby:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg har med meg dere videre Matvraket og Shamin :)

Ukas treningsplan:

Mandag: Styrke overkropp

Tirsdag: Treningsfri

Onsdag: Slalom

Torsdag: 4x4 intervall på tredemølle

Fredag: Styrke helkropp

Lørdag: Ingen trening

Søndag: Ingen trening

Skal bort til helga, og får da ikke mulighet til å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Twinkle!!

Virker som skikkelig bra opplegg du har på gang her! Vi får motivere hverandre, da jeg får inntrykk av at vi er i nokså samme båt :)

Lurt å lage en treningsplan over uka..! Kanskje jeg også skulle ha gjort det...kanskje litt lettere å føle seg forplikta til noe da..? :klø:

Nå må jeg få meg en skikkelig sunn frokost, gitt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Twinkle

:goodbye:

Gratulerer med ny treningsdagbok!

Synes du har veldig gode mål. Jeg synes det er lettere å ha noe konkret å jobbe mot, enn sånne litt mindre konkrete mål som feks:

" å bli flinkere til å trene" Også støtter jeg deg jo i 3 ganger i uka målet ;-)

Lykke til med treningen og målene dine!

Endret av Aurora_A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til den nye boka mi. Kjempegøy når så mange "titter" innom :nigo:

Vi får motivere hverandre ja - og komme med tips!

Dagens kosthold så langt:

Frokost: Havregrynsgrøt kokt på vann (hadde ikke melk...) + 2-3 dråper lønnesirup + kanel

MM: En håndfull paranøtter

Lunsj: En stor skive rugbrød med avocado, store reker, sitron, paprika og pepper :) mmm :sikle:

Middag blir kalkunfilet + skal prøve meg på en linsegryte jeg fant oppskrift på i KK. Kan bli spennende, jeg bruker nemlig aldri linser. Og så skal jeg prøve meg på å lage hjemmelaget hummus enten i dag eller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til den nye boka mi. Kjempegøy når så mange "titter" innom :nigo:

Vi får motivere hverandre ja - og komme med tips!

Dagens kosthold så langt:

Frokost: Havregrynsgrøt kokt på vann (hadde ikke melk...) + 2-3 dråper lønnesirup + kanel

MM: En håndfull paranøtter

Lunsj: En stor skive rugbrød med avocado, store reker, sitron, paprika og pepper :) mmm :sikle:

Middag blir kalkunfilet + skal prøve meg på en linsegryte jeg fant oppskrift på i KK. Kan bli spennende, jeg bruker nemlig aldri linser. Og så skal jeg prøve meg på å lage hjemmelaget hummus enten i dag eller i morgen.

Gratulerer med ny, flott dagbok! fine mål du har satt deg.. blir veldig konkret og greit å forholde seg til.. og så bra at du har mer vekt på kondis osv enn å bli superskinnyfit.. hehe..(egentlig vil du jo bli smelt på tjukka, så den er grei).. :ler:

lykke til med målene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: Nå er det virkelig liv her inne på treningsdagbøkene! Jeg holdt på å havne på side 2 (!!) selvom jeg siste innlegg var i går kveld...

Hadde en god treningsøkt i går :)

20 min oppvarming på tredemølla, der jeg vekslet på å gå og løpe på 10km/h.

Øvelsene etterpå:

- Nedtrekk, bredt grep (30kgx10, 30kgx7, 25kgx12)

- Push ups (strake bein: 11, 7, 7)

- pull ups med manualer, ensidig, knestående på benk (12kgx12, 14kgx12,14kgx12 på hver side, kan prøve meg på 16kg neste gang)

- Flies, stående med trekkapparat (5kgx12x3, dette var for lett, men klarte ikke gjennomføre det riktig med 10 kg)

- Sittende roøvelse med trekkapparat, trekanthantel (husker ikke motstanden...)

- Skulderpress med manualer (6kgx12, 6kgx8, 4kgx8)

Spiste veldig sunt i går, bortsett fra at jeg måtte smake på en dessert jeg skal ha med meg bort i dag... :sjenert:

Gratulerer med ny, flott dagbok! fine mål du har satt deg.. blir veldig konkret og greit å forholde seg til.. og så bra at du har mer vekt på kondis osv enn å bli superskinnyfit.. hehe..(egentlig vil du jo bli smelt på tjukka, så den er grei).. :ler:

lykke til med målene!

Takk Aurelia :):fnise: ja, helst vil jeg at den magen skal bli litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. :-)

Ah, blir så motivert til å trene litt ordentlig når jeg ser hva du kan altså. Jeg klarer 12 pushups med kneet nedi, og ikke en eneste med strake ben! Uff.

Men du.. hvor har du fått målt fettprosenten din? Det hadde vært litt spennende. Er det dyrt?

Lykke til! Skal følge med på deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kinkeline :):velkommen: så koslig med nye lesere - og ingenting er bedre enn å kunne motivere andre! Push ups går mye på teknikk og spesifikk trening. Dersom du gjør det regelmessig vil du fort se resultater. Begynn med en eller to med strake bein, så fullfører du settet opp til 12 med knærne i bakken. Neste gang klarer du en repetisjon til :)

Fettprosenten får du målt på de fleste treningssentre. Er du medlem noe sted? Jeg tok flere tester, så vet ikke hvor mye bare fettprosenttest vil koste.

Du har ikke noen treningsdagbok du Kinkeline? Opprett en, så er det lettere å jobbe mot målene dine! Det kan jeg garantere :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Twinkle! :kaffekopp: Jeg så plutselig det du hadde skrevet om at du vil bli gravid, og fikk nesten litt sommerfugler :fnise: Spennende! Håper dere får det til fort, skal bli morro å fölge deg videre hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så plutselig det du hadde skrevet om at du vil bli gravid, og fikk nesten litt sommerfugler :fnise: Spennende! Håper dere får det til fort, skal bli morro å fölge deg videre hvertfall!

Kanskje jeg kan smitte flere her :gjeiper: Gleder meg veldig til å starte prøvingen! Men først skal jeg bli superfit :hoppe::trene::hoppe::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :vinke:

Her må jeg følge med! Har opprettet treningsdagbok selv og håper det hjelper på selvdisiplinen ;)

Så spennende med babyplaner da :rødme: Jobber med sambo selv, men han er ikke helt der ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med babyplaner da :rødme: Jobber med sambo selv, men han er ikke helt der ennå..

:velkommen: Lilly! Vet alt om det. Det er ganske nylig at jeg fikk med mannen min på planene mine :fnise: Jeg skulle gjerne begynt NÅ! Men må nok vente til mai...

Blir nok litt babyprat i denne dagboka og... Men det er jo en del av min motivasjonsfaktor! :)

I dag har jeg spist havregøt kokt på melk, med kanel og 1 banan til frokost. Drikker nå en kopp grønn te :kaffekopp:

Tror det blir middagsrester til lunsj etterpå. Kalkunfilet med fullkornspasta i arrabiata saus. Ikke hjemmelaget saus, prøver derfor å ikke ha så mye saus på.

:opplyser: Nå må jeg se å få til litt lesing her :roll:

Skjer jo så mye i dagboka mi i dag - at det er vanskelig. Får logge av og sette bort pc'n litt nå! :goodbye:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kinkeline :):velkommen: så koslig med nye lesere - og ingenting er bedre enn å kunne motivere andre! Push ups går mye på teknikk og spesifikk trening. Dersom du gjør det regelmessig vil du fort se resultater. Begynn med en eller to med strake bein, så fullfører du settet opp til 12 med knærne i bakken. Neste gang klarer du en repetisjon til :)

Fettprosenten får du målt på de fleste treningssentre. Er du medlem noe sted? Jeg tok flere tester, så vet ikke hvor mye bare fettprosenttest vil koste.

Du har ikke noen treningsdagbok du Kinkeline? Opprett en, så er det lettere å jobbe mot målene dine! Det kan jeg garantere :kghjerte:

Åh, det visste jeg ikke. Jeg har vært medlem i 3 treningsstudioer hele mitt liv (hver for seg) men ingen av de hadde det tilbudet. Var først i SATS i et år før jeg flyttet over til Treningshuset og var der i 4 år og har nå nylig byttet til Nautilus. Vet faktisk ikke om Nautilus har det tilbudet, men det skal jeg sjekke opp. :-)

Treningsdagbok ja.. kanskje det? Trenger ikke motivasjon for det har jeg masse av, men jeg trenger tips! Det får jeg vel nok av her, så ja, burde vel starte en dagbok. :-) Da må du love å være streng med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nesten bare spørre der du trener Kinkeline. Mulig det bare er en del av PT pakke f.eks.

Ikke mye lesing her i gården nei... :sjenert:

Twinkle har nemlig mer lyst til å være husmor i dag.... Så nå holder jeg på å lage hummus fra bunn :) Mann må ha noe som heter Tahini oppi, men det fant jeg ikke i butikken, så nå har jeg laget det også fra bunn :) Stolt av meg selv ja :gjeiper: Blir spennnende å se hvordan sluttresultatet blir... Nå holder jeg på å koke kikerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...