Gå til innhold

Yogas` treningsglede

yoga

Anbefalte innlegg

Gjest Icere

Hvis du får blåmerker på puppene er det nok for hardt! :sjokkbla: Hvis du har noen som kan spotte kan det være en god idé å trene litt styrke i bunnposisjonen, dvs at du senker stangen ned til brystet, har en kort stopp for så å få hjelp til å komme opp igjen når det blir tungt. Eller vurdere å gå ned på vekt til dette sitter bedre. Det er bedre at det tar noen uker ekstra, enn at man skader seg og blir blå her og der. ;) Ville også hatt 10-12 reps på minimum 3 sett helt inne før jeg gikk ned på reps og opp på vekt, da får man også den helt nødvendige teknikktreningen inn. Kan bare snakke for meg selv da, og jeg brukte ganske lang tid på å få inn teknikken (som for øvrige ikke sitter hundre prosent ennå!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du får blåmerker på puppene er det nok for hardt! :sjokkbla: Hvis du har noen som kan spotte kan det være en god idé å trene litt styrke i bunnposisjonen, dvs at du senker stangen ned til brystet, har en kort stopp for så å få hjelp til å komme opp igjen når det blir tungt. Eller vurdere å gå ned på vekt til dette sitter bedre. Det er bedre at det tar noen uker ekstra, enn at man skader seg og blir blå her og der. ;) Ville også hatt 10-12 reps på minimum 3 sett helt inne før jeg gikk ned på reps og opp på vekt, da får man også den helt nødvendige teknikktreningen inn. Kan bare snakke for meg selv da, og jeg brukte ganske lang tid på å få inn teknikken (som for øvrige ikke sitter hundre prosent ennå!).

Huff da, og jeg som trodde jeg var så flink ettersom jeg har fått opp frekvensen :ler: Det kjennes til tider som om jeg sprenger melkekjertlene mine, så skal terpe litt teknikk, jeg..

Har spotter, så jeg skal få han til å hjelpe meg med terpinga.

Takk for innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere

Np! Det med å huske på og klare å koordinere alle elementer i en øvelse har jeg virkelig jobbet med både når det gjelder benkpress, markløft og knebøy. Alle er teknisk utfordrende øvelser som krever mye stabilitet og god kjernemusklatur. Angrer virkelig ikke på at jeg har brukt en del tid på å terpe teknikk, men så er jeg skademagnet også da. :lol: Håper du har en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 5405.0 kg

Benkpress

6.0kg x 15.0

20.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0 :danse:

25.0kg x 8.0 (S)

25.0kg x 2.0(F)

25.0kg x 7.0 (S)

25.0kg x 3.0(F)

Knebøy

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

35.0kg x 4.0 settet ble helt feil, så måtte inne å terpe teknikk

30.0kg x 6.0

Øvre rygg- baktrekk

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Lår curl sittende (bakside lår)

40.0kg x 10.0

42.5kg x 10.0

42.5kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

20.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

Franskpress (med EZ-stang)

17.5kg x 4.0 tricepsen "svikta", så gikk ned i vekt på de neste 10 reps, for deretter å øke til det vanlige

15.0kg x 10.0

17.5kg x 10.0

Situps- skrå og rette

0.0kg x 30.0

0.0kg x 30.0

+ andre mageøvelser, samt hofte-abductor.

Jeg klarte 10 reps alene på benken! :biggrin: Er så fornøyd!

Jeg hørte med spotteren min, A, om hvordan det var med denne "slippinga" i brystet, men han sa det ikke er så ille som jeg hadde frykta, og som jeg nok framstilte det her. Har visstnok hatt noen reps med helt feil teknikk, som nok er grunnen til blåmerkene, men de er i fåtall. Jeg pustet litt letta ut da jeg hørte det.

Merket idag og forrige gang litt til korsryggen under knebøy. Med det i betraktning, og det faktum at jeg sliter med at jeg "drar" litt til venstre når jeg går opp igjen, har vi funnet ut at det nok er lurt med en pause fra knebøy en periode. Enten det, eller å gå ned i kg. og heller kjøre knebøy for å terpe teknikk. Skal tenke litt over det og se hva vi gjør. A blir også med på denne pausen med alternative øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere

Grattis med bra benkeøkt! :5: Det var nok sikkert litt av grunnen til at triceps svikta litt senere. Ang. knebøy (frontbøy) så har jeg slitt litt med at hofta skyter litt ut til siden når jeg skal opp igjen. Det som har hjulpet for min del er å kutte sko, stå på vektskiver med hælene og litt bredere enn skulderbredde. Jeg gikk også ned på vekt når jeg terpet på dette. Bruk hvertfall ikke sko med demping under knebøy, for de gjør at man blir mer ustabil og at man kan risikere rotasjon i kneet. Jeg har faktisk droppet sko på markløft også. :)

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Converse-sko + 1,25kg skiver under hælene er også et hot tips på knebøy. Ellers tror jeg som SportyShorty har sagt før at stabiliseringsøvelser i hoften er en god idé. Ettbensøvelser for eks, både knebøy og strakmark. Her trenger du ikke ha mye ytre belastning. Veldig bra for å få hoftekontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slått opp skulderen igjen! :( Gjør konstant vondt!

Nå tror jeg jeg streiker; Korsryggen svir, skulderen verker og har menssmerter fra h...! Stakkar samboeren min i dag. :ler:

Har tettpakket program de neste dagene, så får ikke trent styrke igjen før til søndag. Blæææ....!

(lar det seg gjøre å bli enda mer negativ, tro?) hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn går no dagan...

Det virker som om jeg kan ha pådratt meg en senebetennelse i den venstre skulderen. Skal prøve som best jeg kan å bruke den minimalt, slik at jeg ikke trenger noe profesjonell behandling på den. Trening som går på den muskelen er nå utelukket til over påsken.

Ryggvondten begynner å avta, så jeg kjører en økt på søndag, for å se hvordan det går.

Kan se ut som om jeg er av den sorten som tiltrekker meg slike skader, men kanskje heller ikke så rart siden det ikke er altfor lenge siden jeg begynte å trene på den måten jeg gjør nå.

Ha en flott helg, jenter; det skal jeg ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig med senebetennelse! Håper det går fort over så du kan begynne å bruke den normalt igjen :troest:

God helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å ikke ta noen sjanser når det gjelder skulderen og ryggen, så frem til over påsken kommer jeg kun til å kjøre cardioøkter og styrkeøkter med alternative øvelser. Håper på å få gått endel på ski i påsken, så krysser fingrene for at jeg får til det!!

Her er dagens treningsøkt:

1) Sykling (Landevei)

Varighet: 55 min

Distanse: 0.00 Meter

2) Vekttrening

Varighet: 10 min

Situps- skrå og rette

0.0kg x 25.0

0.0kg x 25.0

0.0kg x 25.0

Hofteabductor

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Lucy! :)

Dagens økt:

1) Sykling (Landevei)

2) Vekttrening

Totalt løftet: 6650.0 kg

Beinpress- horisontalt

10.0kg x 50.0

10.0kg x 60.0

10.0kg x 60.0

42.5kg x 10.0

42.5kg x 10.0

42.5kg x 10.0

Lår extension/press

40.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

Innside lår (abductor)

35.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Leggpress (apparat)

37.5kg x 10.0

42.5kg x 10.0

42.5kg x 10.0

Rygghev

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Rygghev på siden (venstre/høyre)

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Situps- skrå og rette

0.0kg x 20.0

0.0kg x 20.0

Lår hevninger

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Hofteabductor

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Fy, så kjedelig det kun er å ta apparater!

Jeg tok meg selv flere ganger i å sitte og se lengtende bort mot frivektsavdelingen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere

Hvordan føles skulderen? Veldig enig i at apparater er kjedelig, men noen ganger nødvendig dessverre. :roll: God bedring med betennelsestull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan føles skulderen? Veldig enig i at apparater er kjedelig, men noen ganger nødvendig dessverre. :roll: God bedring med betennelsestull!

Heia,

takk, jo nå begynner skulderen å bli litt bedre. Den gjør ihvertfall ikke vondt hele tiden- kun når jeg bruker den litt mer enn den vil.

*løper til bloggen din for å se på videoer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og prøver å være flittig student hjemme, slik at jeg får skrevet litt på denne oppgaven min. Men fy så veldig mye mer interessant det er å lese her inne og andre steder på nettet.

Skulle hatt mulighet til å koble bort og ut internett på sånne dager. :ler:

I kveld skal det trenes igjen, og jeg gleder meg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en litt hulter til bulter oversikt over dagens trening:

1) Sykling (Landevei)

2) Vekttrening

Totalt løftet: 8475.0 kg

Beinpress- horisontalt (sittende)

60.0kg x 10.0

70.0kg x 10.0

70.0kg x 10.0

42.5kg x 10.0

42.5kg x 10.0

42.5kg x 10.0

Lår extension/press

45.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

45.0kg x 10.0

Innside lår (adductor)

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Leggpress (apparat)

45.0kg x 10.0

50.0kg x 10.0

50.0kg x 10.0

Rygghev

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Rygghev på siden (venstre/høyre)

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Situps- skrå og rette

0.0kg x 30.0

Hofteabductor

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Abductor (utside lår)

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Nå står House for tur! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser på påskeferie i dag! :nigo: Skal bli veldig godt å komme seg litt bort fra hverdagens mas og heller komme seg opp i fjellene og ut i naturen!

Fant forresten en test av løpesko i dag: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/aktiv/article3582616.ece

Kan være noen gode tips her for de av oss som er på utkikk etter nye.

Ha en flott påske, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...