Gå til innhold

Yogas` treningsglede


yoga

Anbefalte innlegg

Ja. det var kjempe deilig! Blir jo så ratløs av ikke å kunne trene at dte nesten går rundt for meg. :ler:

Hehe, det skjønner jeg godt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har funnet veien til noen ulike treningsblogger i kveld, og jeg blir helt matt!!

Det er et slikt utrolig fokus på kropp, kosthold, karbohydrater- ikke karbohydrater, tilskudd etc etc. Hjelpes.. Er det rart folk er forvirra og forstyrra..? :riste:

Jeg skjønner jo at mange blir opphengt i muskler og kropp, men alt dette andre kan jo ikke være sunt i lengden? Konkurerrer en blir det jo en litt annen sak, men det er jo ikke alle som gjør det..

Såvidt meg bekjent er dette veldig fokuset på lav-karbo og riktig tilskudd og antall kcalorier et relativt nytt fenomen, men folk var jo sunne og i god form for 70 år siden også?

(hvis det er slik at noen av dere som leser dette innlegget lever etter disse nye "prinsippene" så er det ikke meningen å støte noen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du trenger ikke være redd for å støte noen med de meningene! Vi er mange her inne som har irritert oss over det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, jeg blir også helt satt ut noen ganger. En annen ting jeg satt og irriterte meg over i går var alle de dårlige artiklene som produseres her på kg... Eks. "stram deg opp til våren", det har ikke noe innhold og er fullstendig misvisende for de som ikke har så mye kunnskap. Leser man artikkelen raskt og ikke kan så mye, kan en fort få inntrykk av at en får en flott bikinikropp av å gjøre planken...

Ellers håper jeg det er bra med deg! Har du blitt frisk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. Virker ikke som det er noen mellomting om dagen. Det er kostholds/treningsblogger hvor man trener flere ganger om dagen og bare spiser kyllingfilet og eggehvitter, eller så er det artikler og reklamer på tv hvor man blir bikiniklar med "3 min om dagen!" eller "20 min 2 ganger i uka!". Forvirrende, og krever mye lesing og interesse for å komme ut av det med god info.

Håper du blir frisk snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, jeg blir også helt satt ut noen ganger. En annen ting jeg satt og irriterte meg over i går var alle de dårlige artiklene som produseres her på kg... Eks. "stram deg opp til våren", det har ikke noe innhold og er fullstendig misvisende for de som ikke har så mye kunnskap. Leser man artikkelen raskt og ikke kan så mye, kan en fort få inntrykk av at en får en flott bikinikropp av å gjøre planken...

Ellers håper jeg det er bra med deg! Har du blitt frisk??

Ja, helt enig! Er ikke rart det dukker opp mange tråder på "Kosthold og trening" om hva som egentlig stemmer i denne informasjons-jungelen.

Ellers har jeg det bra. Ja, nå er jeg blitt frisk. Fortsatt litt tett, men ikke noe jeg tar nevneverdig hensyn til.

:nigo:

Enig.. Virker ikke som det er noen mellomting om dagen. Det er kostholds/treningsblogger hvor man trener flere ganger om dagen og bare spiser kyllingfilet og eggehvitter, eller så er det artikler og reklamer på tv hvor man blir bikiniklar med "3 min om dagen!" eller "20 min 2 ganger i uka!". Forvirrende, og krever mye lesing og interesse for å komme ut av det med god info.

Håper du blir frisk snart! :)

Jeg synes det er helt ille den utviklingen som er. Blir nesten litt trist når jeg ser hvilket fokus noen har, og hva de ønsker å bli sett for og mestre i.

En ting er de som virkelig konkurrer i dette, og har fitness som sin "idrett", men når mennesker som ikke har det, eller bør ha det, som sin heltidssyssel, følger de samme prinsipper blir det bare ille!

Dette er en trend jeg snart håper snur. Hvorfor skal vi ha det slik i 2010, når folk var like fit eller nesten enda sunnere på 1950-tallet?

:ler: Jeg skjønner at jeg har vært en dårlig oppdatere, men nå er jeg frisk igjen. Kom meg såpass iløpet av fredagen at jeg fikk karret meg avgårde på festligheter i helgen. :danser:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke være redd for å støte noen med de meningene! Vi er mange her inne som har irritert oss over det samme :)

Godt å vite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dagens trening, og denne gangen i riktig rekkefølge. :)

Jeg er kjempe fornøyd med dagens trening! Kunne øke i noen av øvelsene, og tok alle setta i benken alene.

Oppvarming: 10 min. sykling.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 5815.0 kg

Benkpress

6.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

Knebøy

32.5kg x 10.0

32.5kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Øvre rygg- baktrekk

17.5kg x 10.0

17.5kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Sittende lår curl (bakside lår)

37.5kg x 10.0

37.5kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

15.0kg x 5.0

20.0kg x 5.0

25.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

Franskpress (med EZ-stang)

17.5kg x 10.0

15.0kg x 10.0 (valgte å gå litt ned på kg`ene for å terpe teknikk)

15.0kg x 5.0

17.5kg x 10.0

Bicepscurl sittende

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

Arnoldpress (skulderpress)

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

Treningsdata fra www.mylog.no

Det er ordentlig moro med slike treningsøkter!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med fremgang! Det må være motiverende :klappe:

Det er nok mye feilaktig informasjon ute å går ja. Merker det veldig godt når jeg nå prøer meg på styrke som nybegynner og får høre det ene og det andre om hva jeg bør gjøre. F.eks at jeg ikke skal bry meg opp hvor mange repetisjoner jeg skal ta, bare ta som mange på en gang som jeg orker pr serie helt til musklen er helt gåen, mens andre sier at man skal ta mellom 10-15 rep pr serie osv. :klø:

Kosthold har jeg heldigvis kontroll på, men det var bare om å gjøre å lese alt jeg kom over og velge dest mest fornuftige for meg ;)

Hva er forresten motivasjonen din til å drive med styrke, er det noe mer enn å bli sterk?

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forresten motivasjonen din til å drive med styrke, er det noe mer enn å bli sterk?

Hei Nefer :)

Min motivasjon til å trene styrke henter jeg fra flere og flere steder nå.

Itillegg til å bli sterk, digger jeg muskler. :ler:

Jeg får masse energi og overskudd. Det tok litt tid før akkurat den biten kom, men når kroppen begynner å venne seg til belastningen er det stor forskjell fra da jeg ikke trente og nå.

Også må jeg nok innrømme at jeg er temmelig konkurranseinnstilt av meg. Og den jeg konkurrerer mot nå er meg selv. I benk feks, hvor det går veldig trått, så jeg jo bare trene slik at jeg får det til etterhvert. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nefer :)

Min motivasjon til å trene styrke henter jeg fra flere og flere steder nå.

Itillegg til å bli sterk, digger jeg muskler. :ler:

Jeg får masse energi og overskudd. Det tok litt tid før akkurat den biten kom, men når kroppen begynner å venne seg til belastningen er det stor forskjell fra da jeg ikke trente og nå.

Også må jeg nok innrømme at jeg er temmelig konkurranseinnstilt av meg. Og den jeg konkurrerer mot nå er meg selv. I benk feks, hvor det går veldig trått, så jeg jo bare trene slik at jeg får det til etterhvert. :trene:

Så bra :tommelsmil: Det er ganske moro å utfordre seg selv :jepp: Det er ikke så fryktelig mange jenter har jeg inntrykk av, som fokuserer på styrke fremfor kondis. Det blir kanskje mer og mer av det :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :tommelsmil: Det er ganske moro å utfordre seg selv :jepp: Det er ikke så fryktelig mange jenter har jeg inntrykk av, som fokuserer på styrke fremfor kondis. Det blir kanskje mer og mer av det :trene:

Nei, tror ikke det er fryktelig mange av oss. Der jeg trener har jeg to ganger sett andre jenter i styrkerommet, men ellers er det kun meg og gutta der.

For min del burde nok jeg trent litt mer kondis enn det jeg gjør, men kan jo ikke rekke over alt.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ha en treningsøkt i dag, men siden det er et så flott vær å være inne i, så drøyer vi til i morgen. Det frister ikke å bevege seg utendørs i dag.

Vi reiser på fjellet neste uke, så da kjører vi to-splits program m/ doble øvelser i morgen og mandag.

Ha en super OL-lørdag! :nigo:

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en herlig trening!!

Utfall etter knebøy = TUNGT!!

Oppvarming: 10 min roing.

Aktiviteter

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 4722.5 kg

Knebøy

20.0kg x 6.0

32.5kg x 10.0

32.5kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Utfall

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Øvre rygg- baktrekk

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

Motsatt crossover

2.5kg x 10.0

3.75kg x 10.0

5.0kg x 8.0 måtte ha hjelp på de siste

Nedtrekk overhånd bredt grep

15.0kg x 5.0

20.0kg x 5.0

25.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

Sittende lår curl (bakside lår)

37.5kg x 10.0

37.5kg x 10.0

37.5kg x 10.0

Rygghev

5.0kg x 10.0 BW + 5kg

5.0kg x 10.0

5.0kg x 10.0

Treningsdata fra www.mylog.no

I morgen blir det armer, bryst og mage m/doble øvelser! :trene:

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld fikk jeg samboeren/treningspartneren min til å undersøke skulder/øvre arm som har murra litt i over en ukes tid. Dermed har jeg fått treningsforbud på overkropp. :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Han merka klare tendenser til overbelastning i krysningen skulder, triceps og lats. F"*^!! :(

Har ikke lyst på treningspause nå- selv om jeg kan trene ben, mage og nedre rygg.

Vi reiser uansett på fjellet nå, og blir borte en uke, så håper en styrketrenings friuke kan gjøre susen på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trening :)

For en herlig trening!!

Utfall etter knebøy = TUNGT!!

JA! Blir skjelven i beina av det. Jeg pleier å ta en annen øvelse mellom disse to!

Sittende lår curl (bakside lår)

37.5kg x 10.0

37.5kg x 10.0

37.5kg x 10.0

Hva synes du om lår curl? Jeg har absolutt ikke sansen for det, og den er VELDIG lite funksjonell! Men det spørs jo selvfølgelig hva slags mål man har... Men jeg synes iallfall det er mange flere, bedre øvelser for hamstrings.

Så synd med skulderen :( Sikkert lurt å ta det pent et par uker, og så prøve deg litt forsiktig etter hvert! Håper det går over.

Skiferie høres bra ut :nigo:

God natt :natti:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva synes du om lår curl? Jeg har absolutt ikke sansen for det, og den er VELDIG lite funksjonell! Men det spørs jo selvfølgelig hva slags mål man har... Men jeg synes iallfall det er mange flere, bedre øvelser for hamstrings.

Skiferie høres bra ut :nigo:

Er ikke veldig stor fan av lårcurl jeg heller, men vet ikke helt hvilken annen lårøvelse jeg kan gjøre i tilegg til knebøy i det faste programmet. Markløft er helt utelukket pga. ryggen.

Har du noen forslag? :)

Ja, gleder meg veldig til skiferie. Håper vi får litt bedre vær enn det som har vært den siste tiden.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke veldig stor fan av lårcurl jeg heller, men vet ikke helt hvilken annen lårøvelse jeg kan gjøre i tilegg til knebøy i det faste programmet. Markløft er helt utelukket pga. ryggen.

Har du noen forslag? :)

:) Husk svai i korsryggen, som på mark på en måte. Kan godt knekke i hofta, eller dytte deg opp med henda i begynnelsen. Veldig effektiv, og man får raskt fremgang. Ikke gi opp selv om det kramper til i leggene i begynnelsen, det gir seg etterhvert! Beste hamstringsøvelsen!! *koseøvelse* :mrgreen: Endret av SportyShorty
leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter SportyShorty ang. Nordic hamstring ja! Selvom jeg ikke vil kalle det koseøvelse enda, jeg ligger alltid og vrir meg i kramper og ler av hvor teit jeg er :fnise:

God bedring med skulderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...