Gå til innhold

Yogas` treningsglede


yoga

Anbefalte innlegg

:)

Støtter SportyShorty ang. Nordic hamstring ja!

God bedring med skulderen!

Takk, Nordic Hamstring skal prøves, ja! :)

Takk Shamim, håper at skulderen gir seg kjapt, ja. Har veldig liten lyst på lengre treningspause grunnet overbelasting allerede nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nordic hamstrings er en kjempegod øvelse ja!

Et annet forslag er swiss ball hamstrings curl, som jeg er veldig glad i:

Etter 2 minutter viser han den avanserte metoden med kun ett bein på ballen. Dette gir deg en liten variasjon i programmet ditt der du før inn litt stabilitetsøvelse også - fin for korsryggen! Jeg synes den er fin å bruke f.eks. mellom knebøy og utfall bare for å få litt variasjon i øvelsene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy, jeg begynner å bli støl. Spesielt i den høyre rompeballen. :fnise:

:fnise:

Håper skulderen begynner å bli bedre snart! Kjedelig å ikke få trent den. Skiferie høres topp ut! Fin variasjon for kroppen også :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet forslag er swiss ball hamstrings curl, som jeg er veldig glad i:

Wow, den så tøff ut; skal prøves! Takk :)

Håper skulderen begynner å bli bedre snart! Kjedelig å ikke få trent den. Skiferie høres topp ut!

Takk :) Skulderen har faktisk vært litt verre i dag, så prøver å belaste den minst mulig.

Vi reiser imorgen tidlig, og kjenner jeg gleder meg som en liten unge til å komme meg på fjellet igjen. :jepp:

Ha en fin uke alle sammen :)

:goodbye: so long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, den så tøff ut; skal prøves! Takk :)

Garanterer at du kjenner den etterpå! :)

Satt og titta litt mer nå, og han som har lagt den ut har veldig mange bra videoer som illustrerer øvelser med swissball. Fine øvelser for å få litt coretrening og variasjon i de vanlige styrkeøvelsene!

Jeg bruker det masse :nigo:

Favoritten er den hamstringsøvelsen pluss en kombinasjon av disse to:

1)Push ups

http://www.youtube.com/profile?user=ridgel.../12/GzqDAFNhFO0

2) Knee tuck

http://www.youtube.com/profile?user=ridgel.../18/2y03dkaK1O0

1knee tuck, 1 push up, 1 knee tuck, 1 push up osv. Ganske krevende øvelse, men kjempegøy når man får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)Push ups

http://www.youtube.com/profile?user=ridgel.../12/GzqDAFNhFO0

2) Knee tuck

http://www.youtube.com/profile?user=ridgel.../18/2y03dkaK1O0

1knee tuck, 1 push up, 1 knee tuck, 1 push up osv. Ganske krevende øvelse, men kjempegøy når man får det til :)

En kombinasjon av disse er jeg glad i! Merker det godt ja, spesielt på slutten av en økt når jeg ofte gjør de. Jeg gjør de i redcord da, så det er flere muligheter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kombinasjon av disse er jeg glad i! Merker det godt ja, spesielt på slutten av en økt når jeg ofte gjør de. Jeg gjør de i redcord da, så det er flere muligheter! :)

Ja, redcord funker også fint. Vi har desverre ikke det der jeg trener. Men jeg synes det er bedre å gjøre den tidlig i en økt fordi det er en avansert øvelse som krever mange muskelgrupper i arbeid. Alltid trene store muskelgrupper før små og komplekse øvelser før mindre komplekse øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake etter en herlig fjellferie, samt en helg med festligheter sammen med gode mennesker. :)

Fått vært masse ute på ski, men skulderen min har dessverre satt en demper på de turene. Har blitt fryktelig vond etter litt bruk. Men uavhengig av det så har dette vært dager som virkelig har gitt nytt påfyll og fylt mine dager og meg med mye glede.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd med skulderen... Men det hørtes jo ut som om du har hatt det knall likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd med skulderen... Men det hørtes jo ut som om du har hatt det knall likevel! :)

Hei :)

Ja, har hatt det helt supert. Litt svinn må en jo ofte regne med. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tilbake til hverdagen igjen. Hodet må nok omstilles til fag, trening, fag og litt mer trening. :ler:

Denne uken er planen å få til tre styrkeøkter (første i morgen). I tillegg har jeg som mål å få til to kardioøkter- jeg har herved åpnet krig mot kondisen min!

Finner ut imorgen hvordan skulderen responderer på treningen. Hvis det går greit er det bare å kjøre på med det gamle programmet, men hvis det fortsatt gjør vondt må jeg i en periode la den hvile, og kun fokusere på bein, mage og nedre rygg. *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefer

Så bra at du hadde en fin tur, til tross for skulderen :jepp:

Må være deilig å få reist og opplevd litt!

Håper at skulderen din blir bedre snart, så du får tatt fullt kroppsprogram igjen.

Ha en fin treningsøkt! :goodbye:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk desverre ikke trent i får, så det ble en formiddagsøkt i dag:

Oppvarming: 10 min. sykling

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 4510.0 kg

Benkpress

6.0kg x 10.0 manualer

20.0kg x 10.0

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

25.0kg x 5.0

Knebøy

30.0kg x 10.0

32.5kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Lår curl sittende (bakside lår)

37.5kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Øvre rygg- baktrekk

15.0kg x 10.0

15.0kg x 10.0

15.0kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

15.0kg x 5.0

20.0kg x 10.0

20.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0

Franskpress (med EZ-stang)

17.5kg x 10.0

17.5kg x 10.0

Situps- skrå og rette

0.0kg x 20.0

0.0kg x 20.0

0.0kg x 30.0

Jeg begynte å kjenne skulderen under franskpressen, så da ga jeg meg med overkropp øvelser for denne økten.

Har begynt å få til en høyere frekvens på benken, så jeg har håp om ytterligere progresjon der nå. I dag var jeg for første gang oppe i 25 kg. :nigo: *ett lite skritt for menneskeheten- ett stort skritt for meg* :ler:

I tillegg testet jeg ut Nordic Hamstring idag. Jeg skjønner nå hvor enormt sterk i låra jeg bør bli etterhvert.

Jeg hekta fast bena i ribbeveggen i god tro på at dette skulle gå greit. Men; NOPE! Rikka meg et par cm. og falt så lang jeg er på magen. Hadde rett og slett ikke sjans!

Stående på knea kunne jeg gå max et par cm. opp og ned før jeg mista helt kontrollen. Jaja..

En vakker dag kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morro med progresjon i benken! :nigo: Ang. Nordic hamstrings, we've all been there. For min del kom hvertfall fremgangen plutselig, jeg gikk fra å klare noen cm. som du sier, til å nå komme nesten helt ned med kontroll (klarer ikke å komme meg opp igjen enda men). Stå på, så løsner det etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å si god helg! :sol:

En dag skal vi klare Nordic Hamstrings :fnise:

Takk, det samme! :)

Jepp, en vakker dag. Prøvde meg igjen i dag, og jeg har laang vei å gå. :Hehe:

(treningslogg fra i dag kommer i morgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er gårsdagens trening:

Oppvarming: 10 min. sykling

b]1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 4650.0 kg

Benkpress

6.0kg x 10.0 m/ manualer

20.0kg x 10.0

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

25.0kg x 5.0

Knebøy

32.5kg x 10.0

32.5kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Øvre rygg- baktrekk

12.5kg x 10.0

12.5kg x 10.0

12.5kg x 10.0

Rygghev

5.0kg x 10.0 BW + manual

5.0kg x 10.0

5.0kg x 10.0

Lår curl sittende (bakside lår)

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Franskpress (med EZ-stang)

15.0kg x 10.0

17.5kg x 10.0

17.5kg x 10.0

Bicepscurl sittende

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

Arnoldpress (skulderpress)

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

Situps- skrå og rette

0.0kg x 25.0

0.0kg x 50.0

En ordentlig god trening var dette. Pga skulderen lå jeg godt under max på de fleste av øvelsene, og nedtrekk droppa jeg. Jeg fikk ikke noe vondt i skulderen under økt, og det er jeg så glad for! :nigo:

Benken irriterer meg litt nå. Klarer tre sett alene med 22,5 kg, men med en gang jeg legger på 2,5 kg til føles det grusomt tungt. Klarer kun 5 reps alene.

Treningspartneren min vil at jeg på neste økt skal kjøre 30 kg. på siste sett for å gi kroppen litt "sjokk". Ser ikke helt at jeg skal klare mange reps alene med det, men det kan kanskje ha noe for seg?

Etterpå skal vi ut på ski i det nydelige været. Gleder meg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timers skitur i strålende sol, og etterpå kommer min kjære bror på besøk; LIVET ER HERLIG!!

:hjerte:

Merket forresten ingenting til skulderen på skituren i dag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo som sagt gått til krig mot utholdenheten min, så før styrkeøkta i dag syklet jeg 65 min på senteret.

Trodde jeg kom til å bli temmelig sliten etter den timen, som tidligere, men ble positivt overraska. :nigo:

Her er dagens styrkeøkt:

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 5965.0 kg

Benkpress

6.0kg x 10.0 m/ manualer

20.0kg x 10.0

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

Knebøy

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Øvre rygg- baktrekk

17.5kg x 10.0

17.5kg x 10.0

17.5kg x 10.0

Lår curl sittende (bakside lår)

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

20.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0

25.0kg x 10.0

Franskpress (med EZ-stang)

17.5kg x 10.0

17.5kg x 10.0

17.5kg x 10.0

Bicepscurl sittende

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

Rygghev

5.0kg x 10.0 BW + manual

5.0kg x 10.0

5.0kg x 10.0

Arnoldpress (skulderpress)

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

Situps- skrå og rette

0.0kg x 25.0

+ andre mageøvelser.

Er jevnt over fornøyd med økta.

Under knebøy så har jeg begynt å svikte litt i knea når jeg går opp igjen. Spesielt det ene kneet "detter" litt inn mot midten, sikkert for å kompensere for noe av tyngden. Lurer litt på hvordan jeg skal rette opp den skjevheten.

Har noen av dere som leser dette noen ideér?

Ellers i kveld skal jeg gjøre ingenting

:biggrin: Himmelblå og det nye programmet med Lars Monsen (som jeg ikke husker navnet på akkurat nå)er det eneste som står på tapeten i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under knebøy så har jeg begynt å svikte litt i knea når jeg går opp igjen. Spesielt det ene kneet "detter" litt inn mot midten, sikkert for å kompensere for noe av tyngden. Lurer litt på hvordan jeg skal rette opp den skjevheten.

Har noen av dere som leser dette noen ideér?

Når kneet vingler, er det hofta som er det svake punktet. Løses ved å trene opp gluteus medius. Jeg har med hell kjørt øvelser som sideliggende hofteabduksjon, aka Jane Fonda-øvelsen (ligge på sida, heve benet, klassiker ;) ), og x-bånd sidesteg

Jeg fant ikke den artikkelen jeg ville, men nedover på sida her, er det hvertfall noen øvelser for styrking av hofteleddet, som nok er relevant for deg. http://sandvikstraining.com/sliter-du-med-...n-l%c3%b8sning/

Der ser du også bilde av sideliggende hofteabduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...