~Maja~ Skrevet 22. januar 2010 #1 Del Skrevet 22. januar 2010 Da tenkte jeg det var på tide å starte en shoppingdagbok. Jeg er ikke en storshopper av dimensjoner selv om jeg har råd til det, og det er vel kanskje derfor jeg har råd til det. Jeg har nemlig bestemt meg for å begynne å kun bruke produkter som ikke er testet på dyr. A big feat, fordi det eneste som ikke var testet på dyr i kommoden min var ID løspudderet mitt, blush fra Sephora og en øyenskygge fra Body Shop (som jeg har funnet ut er eid av L'Oréal, men som ikke tester selv, og som jeg tror jeg skal boikotte uansett fordi det er teit å støtte L'Oréal med noe som helst). I det siste har altså visakortet mitt får kjørt seg. Jeg har kjøpt følgende: - Smashbox Focal Point Lash Building Mascara - Blinc Lash Primer fra strawberrynet og som jeg er utrolig fornøyd med. Mascaraen er bare himmelsk og er veldig raskt blitt min nye favorittmascara (i forhold til Maybelline XXL). - DuWop Prime Venom - Fudge Salt Spray - Urban Decay Eye Primer Potion - Urban Decay Heavy Metal Glitter Eyeliner i fargen Baked fra lookfantastic.com som jeg ikke har fått enda. - Tikei Concealer Yellow - prøve - Tikei Finishing Veil Glow - prøve - Tikei Rouge Youth - prøve - Tikei Børste Ultimate Concealer fra tikei.se som jeg heller ikke har fått og en stk. KMS Headremedy fra frisørsalongen. Puh! Og med det sier jeg velkommen til dagboken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg kan jo forresten også fortelle litt om meg selv: - 25 år gammel - gift med verdens beste mann/gutt/hva skal jeg kalle ham? på 27 siden sommeren, vært sammen i 7,5 år - bor i en forholdsvis liten by - musikk og bøker utgjør en utrolig stor del av livet mitt - jeg elsker å bake, da spesielt muffins - Sephorabutikker sammen med bibliotek og bokhandlere er mine happy places (og det er selvsagt hjerteskjærende at de ikke sender til Norge fordi jeg er forelsket i Sephora Brand) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temar Skrevet 22. januar 2010 #3 Del Skrevet 22. januar 2010 Gratulerer med shoppingdabok Hvilke bøker leser du og hvilken musikk foretrekker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 25. januar 2010 Gratulerer med shoppingdabok Hvilke bøker leser du og hvilken musikk foretrekker du? Takk. Jeg leser for det meste fantasy. Er en sverga Harry Potter fan (siden den første boken kom ut), og elsker Codex Alera, Eragon og Ringenes Herre. :rødme:: Av hjernedød underholdning liker jeg veldig godt Sookie Stackhouse-bøkene og House of Night-serien. Liker med andre ord vampyrer, bare det ikke er Twilight eller Anne Rice. Favorittmusikken min er Deftones. Ellers går det for det meste i Incubus, Taproot, Placebo, The Used, Prodigy o.l. Med andre ord litt sånn semi-hardt/rock/indie/metal/er ikke så flink på genrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg gikk forresten amok på cherryculture på fredag. Jeg fikk kjøpt følgende: - Nyx Jumbo Eyeshadow Pencil i fargen Milk - Nyx Jumbo Eyeshadow Pencil i fargen Iced Mocha - Nyx Glitter Cream Palette i fargen Bronze Goddess - Nyx Eyeshadow Trio i fargene Purple, Deep Purple og Prune - Nyx Eyeshadow Trio i fargen Honey Comb - Nyx Glitter Mania Jumbo Pencil i fargen Pale Shrimp - Nyx Retractable Eyebrow Pencil - en blusher brush alt til den nette sum av 20 dollar. Jeg kjøpte også: - Koss Portapro headsett fra cdon.com til nesten halv pris av hva det koster i vanlig butikk. Jeg har bestemt meg for at dersom jeg skal se teit ut, så skal det nå jammen meg være med god lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. januar 2010 #6 Del Skrevet 26. januar 2010 Her har jeg ikke vært Bokglade mennesker liker vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 26. januar 2010 Her har jeg ikke vært Bokglade mennesker liker vi Koselig! Er det noe som er bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 26. januar 2010 Når vi snakker om bøker... Jeg fikk nettopp kjøpt meg disse bøkene på bokklubben.no (gratis frakt ) hvor jeg også hadde 50kr gavekort (mest sannsynligvis fordi jeg er storkunde hos dem ): - Princeps' Fury av Jim Butcher (bok 5 i Codex Alera ) - The Sword of Shannara av Terry Brooks - The Elfstones of Shannara av Terry Brooks - The Wishsong of Shannara av Terry Brooks Har lenge hatt lyst til å begynne på en ny (og klassisk) fantasyserie. Da ble det Shannara. Bruker forresten denne listen over hvilken rekkefølge jeg skal lese bøkene i slik at jeg ikke spoiler for meg selv som Terry Brooks så fint sier det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. januar 2010 #9 Del Skrevet 26. januar 2010 Har du lest Earth Sea Saga - Ursula Le Guin? Det er noe for oss som er glade i fantasy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 26. januar 2010 Har du lest Earth Sea Saga - Ursula Le Guin? Det er noe for oss som er glade i fantasy Nei, det har jeg ikke. Det eneste ''klassiske'' jeg har lest er Robert Jordan og Tolkien. Har prøvd meg på Katherine Kerr, men det ble altfor avansert for meg. Jeg får prøve igjen når jeg har mindre ting å lese. Jeg skal ta Ursula LeGuin med på listen. Takketakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. januar 2010 #11 Del Skrevet 26. januar 2010 Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 26. januar 2010 Anbefales Oooooh, leste litt om bøkene nå. Liker trollmenn og magi veldig veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. januar 2010 #13 Del Skrevet 26. januar 2010 Oooooh, leste litt om bøkene nå. Liker trollmenn og magi veldig veldig godt. Jepp, det er midt i blinken. Om du er komfortabel med å lese på engelsk, så er det å anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 26. januar 2010 Jepp, det er midt i blinken. Om du er komfortabel med å lese på engelsk, så er det å anbefale Jeg leser bare på engelsk, så... Fikk bok av mamma til jul på norsk (fordi hun skulle låne den etterpå skal vite) og det var bare rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. januar 2010 #15 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg leser bare på engelsk, så... Fikk bok av mamma til jul på norsk (fordi hun skulle låne den etterpå skal vite) og det var bare rart. Haha, men da er det ingen sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg fikk Koss headsettet mitt i går. Har jo prøvd det før, så jeg visste at lyden var bra. Det var bare det at jeg visstnok så ut som en geek, ifølge mannen. Jaja, bra lyd trumfer utseendet i akkurat dette tilfellet. Jeg fikk også lapp om at en pakke venter i posten. Den var bare for stor for postkassen, så jeg regner med at det er pakken fra Tikei som er kommet. Det ble litt nettshoppings i går også gitt. Ble anbefalt en råbillig side av bror. Dette kjøpte jeg: - Crystal Case til mobilen - Silicone Case til mobilen - iPod Armband til mannen - iPod armand 2 til mannen Jepp, dere ser ikke syner. I tillegg til at det er gi-bort-pris, er det gratis frakt. Dersom 0,01 dollar kan kalles gratis da. Varene er visstnok ganske så bra (selv om det er jalla selvsagt). Vi får se når de kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 27. januar 2010 #17 Del Skrevet 27. januar 2010 Bokelskere liker jeg, selv om jeg ser vi har litt forskjellig smak i bøker. Jeg har kun lest Tolkien, ellers har jeg styrt langt unna fantasy litteratur. Kanskje du får meg på andre tanker? I hvertfall, skal bli fint å følge med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 27. januar 2010 Bokelskere liker jeg, selv om jeg ser vi har litt forskjellig smak i bøker. Jeg har kun lest Tolkien, ellers har jeg styrt langt unna fantasy litteratur. Kanskje du får meg på andre tanker? I hvertfall, skal bli fint å følge med deg. Takketakk! Hva synes du om Tolkien da? For dersom du liker ham liker du garantert annen fantasy. Tolkien er jo hard-core klassisk fantasy. Skal si hvordan jeg liker Shannara-bøkene. De skal visstnok være ganske like Tolkien (Terry Brooks har visst brukt samme metode som Tolkien...eller noe... :klø: ). Årh, gleder meg! Bare 3-10 dagers leveringstid på første bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 27. januar 2010 #19 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg syns det var helt greit å lese Tolkien, men det var ikke bøker som satte spor hos meg. Jeg er ganske sær når det gjelder bøker, og det er ikke mange som virkelig "setter seg" hos meg. Det er gøy å finne bøker man virkelig gleder seg til å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 27. januar 2010 #20 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Hei, her vil jeg følge med! Endret 27. januar 2010 av dalieo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå