Gå til innhold

Underveis

meta

Anbefalte innlegg

GRATULERER MED 2-års BRYLLUPSDAG!!

Har tenkt på dere i hele dag men har ikke hatt tid til å send emelding innimellom spa og konsert. Håper dere koste dere litt ekstra i dag!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!!

Tusen takk for kjempekoselig besøk i går :klem2: Dagen gikk jo fort jo, litt annet enn jeg er vant til nå ;)

Milla Sofie kan jo sjarmere en stein i senk :hjerter2:

Håper dere får en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

heisann,

en liten tur innom her.

Var jo skjedd litt her siden sist. En del besøkende.... :)

Veldig koselig å komme på besøk til dere.

Kjempegod kake. Fortsatt flott hus.

Skjønn datter og grei mann.

Grattis med overstått 2 års bryllupdsdag. Vi har 3 år neste uke :wink:

Kos dere på bryllup i morgen :)

Jeg får ikke sett på for Mannen må ha bilen til kamp og jeg må være hjemme med Ingvild. Kan ikke ha henne med i kirken. er redd hun skal skrike fælt ...

ikke bra det.

Nydaaaaaaaaaaaaaaaaaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei, lenge siden sist! Hvordan går det hos dere?

Lurer litt på om jeg ikke så deg i by`n her for noen uker siden?

Håper i allefall du har en herlig sommer! Kos deg..

Klem :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, April.. Jeg trodde jeg så deg også men så ble jeg fryktelig usikker. Så moro da :) Var hjemme noen dager for mamma opererte kneet, så jeg hjalp henne å passe nevøen min (som hun og pappa er fosterforeldre for). Han er 3,5 år og ikke veldig rolig ;)

Her går alt veldig bra :D

Milla Sofie er 10 måneder og tre uker gammel.

Har kommet inn i en litt frustrerende periode for henne igjen. Hun vil nemlig veldig gjerne gå, men får det ikke til alene. Går når vi holder henne i en hånd da, så hun er ganske så flink *stolt*

Husker det var akkurat likt med frustrasjonen når hun ikke helt fikk til å krabbe, men veldig gjerne ville.

Hun fikk 4. barnesykdom i forrige uke, så det kan være derfor hun ikke er helt i slag igjen. Prikkene er nesten borte.

Huff.. Det er jo så lenge siden jeg var her at jeg aner ikke hva jeg skal skrive :forvirra:

Milla Sofie skravler masse. Kan si mamma, pappa, pus (pua), hei, ja, nei. Alt er ikke nødvendigvis alltid plassert rett, men :ler: Sier hei pua :) Så en hund på trilleturen på fredag og ropte på pua og pekte.

Hun forteller når hun vil legge seg. Da går hun til trappen og forlanger å bli bært opp. Ellers ELSKER hun å krabbe trappen selv. Det gjør hun mange ganger for dagen. Har trappegrind og det gjelder å huske den ellers er hun opp trappen før vi får snudd oss.

Hun har begynt å kose mer. Legger seg inntil og koser.

Syns det er skrekkelig morsomt å mate oss. Deler maten sin med den som er i nærheten. Har fått en liten babypus på besøk (den har adoptert oss og ser ut til å være forlatt) og den kan hun gjerne dele maten med (mammaen er ikke nødvendigvis helt enig :forvirret: ) Også kan mamma gjerne låne smokken. Dytter den inn i munnen min. Gjør det med alle de gøye tingene hun finner som hun vil spise på. Prøver å putte de i meg først :ler: Har visst ikke HELT samme behov for å bite i alt mulig gitt :ler:

Ellers er hun forferdelig mammadalt om dagen. Skal helst være med på alt jeg gjør hele tiden. Det er superkult når pappa kommer fra jobb og sånt, men mamma er best. Regner med at det retter på seg når mannen skal være hjemme.

For nå er det nemlig bare to uker igjen av min permisjon!!!!!!!!!!! Denne tiden har gått så sinnsykt fort og jeg syns det er utrolig trist å ikke skulle være sammen med Milla Sofie hver dag :tristbla: Ser henne jo selvsagt etter jobb, men det er så altfor kort tid.. Syns det blir bare mer og mer gøy med henne. Hun gjør stadig mer rare og morsomme ting og gir mer for hver dag. Hun er bare en så utrolig deilig liten skatt :hjerter_rundt:

Har snakket litt om når vi evt vil prøve på nummer to og det er ikke så utrolig lenge til. Bare jobbe litt først.. Har nemlig fått ny jobb. I samme selskap som jeg jobber, men i en annen stilling som jeg tror kommer til å passe meg bedre. Er veldig spent på hvordan det blir. Milla Sofie skal til dagmamma. Begynner 1. september. Dagmammaen har ikke jobbet som dagmamma før, så jeg er spent på hvordan det blir. Hun skal ha en gutt på 16 måneder, en på 3 år og har en sønn som er en måned eldre enn Milla Sofie (men som er prematur og henger litt etter). Milla Sofie er jo glad i andre barn, så det blir nok bra. Litt redd for at det blir lange dager for henne, men.. Blir jo faktisk en hel arbeidsdag.. Kunne vært interessant å se om vi kunne fått til kortere dager, men vi har foreløpig bare en bil, så det er ikke så lett å hente og levere da. Siden vi har planer om et barn til snart, så er det ikke noe tema å redusere arbeidsdagen i første omgang.

Men nå skal jeg sove. I morgen kommer Ionaa og sønnen på lunsj. Jeg har vondt i hodet og har ikke ryddet, så det blir litt å gjøre på morgenkvisten i morgen...

Hvem vet.. Kanskje jeg skriver igjen snart.. Var jo bare nesten tre måneder siden sist :sjenert:

Endret av meta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med oppdatering!!!!!!

Trenger lit kos lesning i dag :(

Milla Sofie er en liten sjarmklump, og jeg skjønner godt at du gruer deg til å bli ferdig med permisjonen! Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på min ;)

Tusen takk for sist forresten!!! Veldig god mat og kjempekoselig selskap, også så søt liten pua :smilbla:

En stor klem til dere fra meg :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg satt akkurat og tenkte på deg. At det var lenge siden du hadde vært her. Nåja, jeg er jo temmelig oppdatert likevel da, men det var hyggelig å se deg her igjen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for babyskryt og klem Bizzy. Her får du en tilbake :klem: Skjønner veldig godt at du gleder deg til permisjon ja. Gleder meg nesten litt allerede til neste gang jeg :sjenert: Krysser fingrene for at det blir en neste gang.. Snart..

Joda, Monja, jeg regner med at du er ganske så oppdatert ;) Takk skal du ha :klem:

Nå har jeg hatt vondt i hodet i en uke :overrasket: Byttet p-piller sist etter diverse kluss med spiral som det endte opp med at jeg måtte ta ut :roll: Fikk et helt forferdelig migreneanfall sent sent mandag kveld, sov ikke hele natt til tirsdag, tirsdag var jeg så dårlig at mannen måtte være hjemme fra jobb og passe Milla Sofie. I dag er hodet ikke så gale.. Så på paracetesken i går og på to dager har jeg knasket et helt brett med piller!! Syns det er helt forferdelig, men det har vært helt nødvendig for å holde meg på beina.. Uansett.. Nå har jeg kastet resten av p-pillene og ringt legen og bedt om resept på et nytt merke. Ikke søren om jeg tar en eneste en av de teite Loette-pillene igjen nei :frustrert:

Ellers skjer det lite her. Har igrunnen ligget på sofaen mest utenom leketiden med Milla Sofie. I går hadde vi kjempekoselig lunsjbesøk av Ionaa og sønn. Morsomt å se hvordan de vokser. Ionaa-sønnen åpnet skuffer og dro ut sleiver. Milla Sofie har ikke gjort det foreløpig, men nå sto hun ved siden av ham og tittet oppi skuffen og hjalp til. Det var da jeg skulle hatt kamera. De er jo så SØTE!!

Kameraet vårt sluttet nemlig å virke på ferie :forvirret: Det er ikke så gammelt så vi har levert det inn til butikken og de sa det var garantisak. Men det kan liksom ta en måneds tid da :roll: Også jeg som knipser bilder HELE tiden da.. Hehe.. Har nemlig begynt med scrapping. Og da kreves det et stort utvalg av bilder som jeg kan KOSE meg med :)

I kveld skal jeg på kino med Ny Dag. Det blir koselig. Aner ikke hva vi skal se, men bra blir det nok uansett :)

Men nå.. Dusje litt før veslefrøkna våkner etter formiddagsduppen sin.. Nyter de siste dagene med permisjon til å ta livet litt vel rolig kanskje?? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble babyen min 11 måneder :gratulerer: Store jenta vår!!

Jeg har siste permisjonsdag i morgen og på mandag er det tilbake på jobb. Rart at en epoke er over allerede. Trist.. Har hatt det så fint hjemme med Milla Sofie. Hadde aldri trodd jeg skulle trives SÅ godt hjemme. Har litt karrieretendenser, men de ble blåst vekk under fødselen tror jeg. Kunne nesten tenkt meg å ha redusert stilling til og med. DET hadde jeg ikke trodd nei :riste:

Mannen gleder seg masse til å være hjemme med Milla Sofie en måned. Tror de kommer til å kose seg masse, men samtidig tror jeg mannen kommer til å bli litt overrasket også. Det er jo litt krevende å være med henne hele dagen. Aktivisere, leke og få gjort litt husarbeid innimellom. Blir litt enklere når man har fulgt de små hver dag underveis. Nå er hun jo stor og krever MYE oppmerksomhet. Mannen er flink til å ta seg av henne etter jobb, men det er liksom litt begrenset tid uansett.

I går støpte vi litt. Holder på med et gjerdeprosjekt i hagen som krever mye støyping... Tung jobb, men det begynner å dra seg til! :klaske: Det er jo selvsagt derfor jeg har fryktelig vondt i skulderen og hoften i dag. Herregud at ikke jeg tenkte på det før :roll:

I dag er jeg alene hjemme. Mannen er ute med jobben. Torsdagspils.. Jeg har vært på shopping og lunsj med Bollefisk og datter og Ionaa med sønn og svigerinne. Koselig :) Milla Sofie fikk sandkasse, mega blocks og en liten leke til. Aldri brukt så masse penger på Toys R' Us før jeg :ler: Morsomt!

Nå koser jeg meg med tv, scrapping og pc. Er fryktelig deilig å være hjemme alene innimellom. Ihvertfall når man vet at det er planer innen nær fremtid.. Lørdagen skal vi nemlig først besøke Bollefisk og familie og pusle litt med bryllupsforberedelsene deres. Så skal de passe Milla Sofie mens mannen og jeg feirer bursdagen til Magnhild :gratulerer:

Endret av meta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er bare en mnd til de små rakkerne våre er 1 år. Helt utrolig som tiden har gått - vet jo ikke hvor dagene har tatt veien jeg. Jeg gleder meg og til neste gang det blir permisjon - om det blir en neste gang. Håper da det, for begge to.

Lykke til med jobbstart i morgen. Begynner på min andre uke i full jobb jeg, og det føles ganske så godt å være tilbake. Og så koser jo mannen min seg hjemme med Torstein. Det har han erfart at ikke er noen ferie ja :lol:

Håper du får en god søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

Håper jobbstarten i dag gikk fint og at den nye stillingen svarer til forventningene!!!

Gleder meg til du skal ut i ny permisjon jeg også ;) Kanskje du kan skynte deg slik at du rekker det innen et år :ler:

Håper du har en fin dag på jobb :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøk, Monja og Bizzy :klem:

Tror nok det blir LITT knapp tid, Bizzy, men det er ikke utelukket at det blir så veldig lenge til ihvertfall.. Har ikke lyst til å la det gå FOR lang tid heller ;)

Da var hverdagene påbegynt igjen.. Rare greier. Nesten litt godt å begynne igjen på en måte.. Da slipper jeg å grue meg mer ihvertfall ;)

Milla Sofie koser seg hjemme med pappaen, men i går var hun forferdelig mammadalt. Skulle ikke engang sitte på sin egen stol ved siden av meg når vi spiste middag. Skulle sitte på fanget og stå på min stol. Godt vi hadde kyllingsalat og ikke noe som krevde bruk av kniv og gaffel. Hehe. Hun er litt forkjølet og holder på med to tenner, så det har vel kanskje litt å si i tillegg til at jeg er vekke hele dagen..

Tirsdag var jeg ute på tur med Ny Dag. Begge trenger et lite spark bak for å komme igang med litt "trening", så vi fant ut at vi kunne gå tur sammen. Ingen av oss er jo direkte stille, så det blir litt skravling. Kjempekoselig :)

I går kom svigermor innom. Passet Milla Sofie litt mens mannen jobbet litt ute. Spurte om vi ville gå på kino, så da takket vi ja til det. Så Batman Begins. Kjekt å være på kino med mannen. Er visst ikke så ofte lenger gitt..

Fredag skal jeg på bursdagsfest til en venninne. Lørdagen kommer Bollefisk med familie på besøk. Fondue, kaker og kos. Det blir bra ja :klappe:

Nei.. Jobbe litt kanskje.. Er ikke så veldig mye å gjøre her akkurat nå. Folk er litt opptatt her, så det er ikke tid til å sette meg inn i ting. Er ikke så lett å bare finne på noe heller liksom.. Blir nok bedre tenker jeg :) Myk start ihvertfall..

Merker forresten på bekkenet at jeg sitter mye nå.. Fysiotime i morgen. Har ikke vært der på fire uker, så det er jo bra, men teit at jeg må tilbake etter en liten uke på jobb.. Jaja.. Det går seg nok til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jo fortelle.. Nå kan Milla Sofie si hadet også :)

Ordforrådet er nå:

Mamma (flittig brukt om både meg og andre ting)

Pappa

Pus

Hei/heia

Takk

Hadet

Også kan hun si hei pus :)

I går fikk jeg hjelp av en dame i butikken og takket. Da sa Milla Sofie takk!!

Syns hun har blitt så flink *rørt*

Endret av meta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok smeltet dersom det var jeg som hjalp dere og fikk et takk av Milla Sofie :hjerter_rundt:

Er så koselig med oppdateringer her altså :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har Milla Sofie gått ni skritt :hoppe:

Plutselig kunne hun stå alene og gikk mange ganger mange skritt mellom oss. Det meste ble ni skritt. Hun var SÅÅÅ stolt og glad da :smilorange:

Både pappaen og jeg var hjemme, så begge fikk se :) Fikk til og med filmet. Gjett om det er to stolte foreldre her da :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla Sofie har visst sluppet seg hun. Nå går hun oftere og oftere når hun skal bort til ting. I dag gikk hun 50 skritt før jeg tok henne imot. Kunne gått flere, men da måtte vi kose litt isteden :hjerter_rundt:

Ellers er alt bra..

Har en travel uke.

Helgen: Kvamskogen med svigers + vi fikk besøk av mannens fetter m/familie (ei jente på 13 måneder blant annet) fra Danmark

Mandag: besøkte venninne

tirsdag: Bizzy og mannen var en svipptur innom, tur med venninne Ny Dag

torsdag: drar til Oslo med jobben (flyet går 0620 :sprettoy: ) tilbake fredag formiddag

Fredag: Bizzy på middag

lørdag: vennepar på middag

Og neste torsdag kommer mamma, pappa, nevø (3,5 år), mormor og morfar for å være her i helgen og feire Milla Sofies første bursdag :gratulerer:

Sliter jammen ikke med å få dagene til å gå gitt :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...