meta Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter #1641 Del Skrevet 9. oktober 2004 Ja det er mye, Magnhild. Kan jo nesten gå helt i ball av mindre.. Men til slutt.. Da blir det bra da I dag har vi sett på tapet og strie. Skal få tilbud på det + en haug med andre ting vi trenger i den forbindelse til uken. Spennende.. Og så har vi kjøpt innebyggingskomfyr og induksjonstopp til henting når huset er ferdig. Utrolig greit! På Obs var det tilbud på takmaling, så da fikk vi med oss noen liter av det også. Begynner å dra seg til litt etterhvert Nå har vi garasjen full av gulv og boden full av maling. Kjekt å slippe å styre rundt i butikkene når vi egentlig har knapp nok tid som det er til egeninnsatsen.. Var forresten innom huset på onsdag og da hadde de satt opp rammeverket for innvendige vegger og isolert hele 1. etasje Kjempekjekt Milla Sofie har ikke vært på do i hele dag.. Var på do i går kveld en gang og ingenting etter det. Vondt i magen og sutrete i dag, men nå sover hun ihvertfall. Hylskreik i en time i natt, men jeg fikk til slutt roet henne etter at jeg hjalp henne å få ut litt luft. Stakkars lille babyen min Enten er det noe jeg har fått i meg (har vondt i magen selv faktisk) eller så ble det litt for tøft for magen hennes med MME :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter #1642 Del Skrevet 10. oktober 2004 Stakkars lille Milla Sofie Våknet i sekstiden i natt og hylskreik halvannen time. Prøvde å presse alt hun kunne, men fikk ikke til å gå på do.. Vi gymmet med bena hennes, koste, la på varmepose på magen, gnidde mage og rygg.. Til slutt begynte hun å lete etter puppen og da fikk hun mat. La varmepose på magen hennes mens. Vet ikke hva som hjalp, men da fikk hun gått på do. Hadde fått ny bleie 10 minutter før og bæsjet altså så voldsomt at jeg fikk bæsj på hendene bare av å ta av henne bleien :o Etterpå ble hun spylt i dusjen. Hadde jo bæsj overalt. Ikke rart at hun skreik :cry: Sovnet søtt etter det og nå er livet mye bedre :D Nydelig vær i dag, så jeg tror vi skal komme oss ut på tur etterhvert. Mannen må bare se litt Formel 1 først Jeg vasker klær. Det trengtes virkelig. Milla Sofie har jo hatt vondt i magen noen dager. Er ikke så lett å få gjort så masse da.. Og i kveld skal vi spise taco til middag og så skal jeg endelig lage eplekaken som jeg har tenkt på i et par uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #1643 Del Skrevet 11. oktober 2004 I dag har jeg vært hos fysioterapeut.. I grunnen ikke så rart at jeg har vondt.. Høyre bekkendel har rotert sånn at det er forskjellig lengde på beina og jeg har betennelser i senefester og hele området rundt. Det er spesielt ille i høyre bekkendel. Fikk beskjed om å begrense aktiviteten sånn at han kanskje har mulighet til å fikse meg. Og så må jeg trolig gå på betennelsesdempende midler. Godt jeg får behandling da Tenkte meg en tur ut på shopping etterpå. Trenger en ny jakke. Får ta det samtidig som mannen skal hentes tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. oktober 2004 #1644 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det er gå grusomt når de skriker og har vondt i magen. Vi hadde et par dager der det var sånn vi også, men har heldigvis vært forskånet fra det siden. Er blitt kjempeflinke til å gi minifom før hvert måltid, og det tror jeg hjelper masse. Og så raper vi minst 5 - 6 ganger gjennom et måltid. Alt som forebygger er gode greier. Men det er kanskje viktigere når vi har en pjokk som får nesten bare MME på dagtid, og MM bare på natten. Det er ikke hver dag han bæsjer, men når det først kommer kommer det mye. Og sist var den skikkelig grønn Men det med varmeposer var kjempelurt....Hva slags poser der det? Huff, det høres ille ut med bekkenet ditt Ikke rart du har vondt. Nå må du høre på fysioterapeuten og ta det rolig nå da. Håper det lar seg behandle raskt. God shopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 11. oktober 2004 #1645 Del Skrevet 11. oktober 2004 Huff, er ikkje noko kjekt når gullet har vondt i magen. Det kan eg skrive under på. Dei siste dagane har Malin heldigvis vore ganske bra i magen, men ho har hatt nokre skrikekveldar tidligare der eg holdt på å bli sprø. Er ikkje så greit å vite kva ein kan gjere for å hjelpe heller. Sjølv om det virkar med massasje ein kveld, er det ikkje sikkert at det fungerer neste kveld. Den kvelden ho var aller verst prøvde vi til slutt å legge ho naken oppå magen min, hud mot hud. Då roa ho seg til slutt. Men det er jo litt risikabelt i forhold til bæsjing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #1646 Del Skrevet 12. oktober 2004 Men det med varmeposer var kjempelurt....Hva slags poser der det? Jeg har endel problemer med nakke/skuldrer. Blir litt stressa til tider da gitt Så mannen kjøpte en gang en sånn varmepose med ris inni. En sånn som fysioterapeutene bruker. Varmes i ovnen eller mikroen (jeg bruker mikro). Kjempegreit Milla Sofie er dessverre dårlig på raping, så det kan være at det skaper litt problemer.. I går skiftet jeg bæsjebleie 5 (eller 6? :klø) ganger. Hadde økedøgn i går. Ville bare ha mat HELE tiden. Til slutt hadde jeg ikke mer igjen og ga henne litt MME. Måtte bare.. Ble litt kav for hun vil ikke ha Avent-flasker og det var jo selvsagt bare det jeg hadde klart. Heldigvis kjøpte jeg en gang noen Nuk-flasker. Funka MYE bedre :D Kjøpte RØD jakke i går. Eller egentlig halvlang kåpe. Så fornøyd da Digger rødt. Har røde briller som matcher perfekt Og så ble det to nye gensere, skjerf og votter til meg og to sokkepar til Milla Sofie i tillegg Moro Men nå må jeg slutte.. Bare 15 minutter til vi må reise til helsestasjonen. I dag er det nemlig tid for 6 ukerskontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 12. oktober 2004 #1647 Del Skrevet 12. oktober 2004 6 uker :o Trodde ikke tiden hadde gått så fort... Innom å leser i boken din veldig ofte, men ikke like flink til å legge igjen hilsen :oops: Stoor klem til dere begge to fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #1648 Del Skrevet 12. oktober 2004 Stemmer det Bizzy. På fredag blir hun seks uker Og vi har fått en gigababy :D Nå er hun 53 cm og 4245 gram Ellers er alt i den skjønneste orden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #1649 Del Skrevet 12. oktober 2004 Faktisk så har Milla Sofie lagt på seg 300 gram i uken de siste tre ukene :o Totalt har hun lagt på seg 1425 gram siden fødsel. Og så har hun vokst 4 cm i lengden og 3 cm rundt hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. oktober 2004 #1650 Del Skrevet 12. oktober 2004 Så flott at Milla Sofie holder på å bli en stor jente. Lurer fælt på hvor stor vår kommer til å være på 6 ukers kontrollen, for han er større på alle måter allerede nå. Vi målte han da han var 3 uker og da var han 54,5 cm (+3,5 cm). Da han var 4 uker veide han 4430 gram (+1044 gram) og han var 37 cm rundt hodet ved fødsel. Det er ikke bare du sim synes du har fått en gigantbaby Men det er jo bra de har matvett og legger på seg da. Håper dere har hatt en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 13. oktober 2004 #1651 Del Skrevet 13. oktober 2004 Den ene nydelige Milla Sofie- avataren etter den andre dukker opp her. Hun er jo så skjønn!! - er det ikke deilig med så pene babyer.. Håper mageproblemene til Milla- vennen ordner seg, det er vondt å ikke kunne hjelpe de små!! bruker dere malt- ekstrakt?? En teskje i melken i døgnet hjalp for Lukas da han var på sitt verste... Moro med nye klær, og det fortjener du også!! Ha en strålende dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #1652 Del Skrevet 13. oktober 2004 Det er stor forskjell på babyer ja, Monja.. Er nok best å ikke sammenlikne Men jeg må nok innrømme at jeg er glad Milla Sofie var 33 rundt hodet og ikke 37 ved fødsel ja Takk, Kipa. Syns selvsagt at Milla Sofie er verdens fineste, så da må jeg jo vise det til dere også Milla Sofie gulpet i håret mitt Så jeg må dusje og etter det skal jeg gå tur med Ionaa og Konrad. Været er jo nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #1653 Del Skrevet 13. oktober 2004 Fin tur i nydelig vær med Konrad og Ionaa. Vi gikk til nye huset deres. Der blir det nok bra. Fint område var det ihvertfall Men turen ble relativt lang da.. Nesten 3 timer.. Var vel ikke helt det fysioen ba meg om nei. Er rimelig stiv og ubrukelig i bekkenet nå I dag har vi tatt masse fine bilder av Milla Sofie. Må nesten ordne med takkekort etterhvert. Har jo fått så masse fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. oktober 2004 #1654 Del Skrevet 14. oktober 2004 Puh, det er flere som styrer med takkekort for tiden. Synes det er koselig å sende en takk til dem som har gitt oss så mye fint etter fødselen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter #1655 Del Skrevet 14. oktober 2004 Må skryte av min vidunderlige datter Har vært eksemplarisk i hele dag med unntak av litt problemer med å sovne på dagen. Tok meg 15 minutter å fikse, så det er vel ikke akkurat problemer På kveldene pleier hun ofte å være litt sutrete. I dag fikk hun mat fra begge bryst tidlig på kvelden og har vært helt skjønn i kveld. Bare smilt og kost. Har til og med fått gjort endel. Ryddet og pakket til morgendagens tur. Satt på klesvask og brettet håndklær. Mannen er ikke hjemme engang :D I dag syns nemlig Milla Sofie at det var greit å ligge på teppet sitt rett ved meg Skal jammen forsøke å gi henne mat av begge bryst tidlig i morgen kveld også. Kanskje det er det som er hele greia.. At hun rett og slett har vært litt sulten.. I sted gulpet hun og når jeg skulle skifte bleie tisset hun over hele seg. Tok henne med meg i dusjen og det var visst helt topp. Var så rolig som bare det. Nå ligger hun på teppet og venter mens jeg skryter her inne Men nå er det vel muligens tid for å kose litt til Stolt?? Jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 15. oktober 2004 #1656 Del Skrevet 15. oktober 2004 Selvfølgelig er du stolt!!! Har du all grunn til :-) Ha en fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 16. oktober 2004 #1657 Del Skrevet 16. oktober 2004 Du har nok all mulig grunn til å skryte ja Det er så koselig å lese i boken din, renner jo rent over av lykke og stolthet :hjerter2: Lenge siden vi har truffet hverandre nå! Det vil jeg gjerne gjøre noe med altså Kan jeg kanskje få audiens en dag til uken? Vet ikke helt når vi får igjen bilen, skulle jo egentlig få den igjen i går, men da de tok den opp på bukk og begynte å demontere så var visst skaden endel større enn først antatt Så nå får vi den ikke igjen før i løpet av neste uke en gang Men når den er tilbake så kan jeg kanskje besøke deg en tur hvis det passer Håper dere har en super helg alle tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 18. oktober 2004 #1658 Del Skrevet 18. oktober 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #1659 Del Skrevet 18. oktober 2004 Du er velkommen anytime, Bizzy-vennen Takk, XSiljeX :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 18. oktober 2004 #1660 Del Skrevet 18. oktober 2004 Bare tester om det er noe interesser for julefest for alle sammen på Fløien. Med små og store! Masse leker inne og ute. Grøt, små nisser og skravling. Kanskje ta det en lørdag? Hva synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå