AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #201 Skrevet 26. september 2011 (endret) Selvfølgelig går det ut over andre i nærheten, og særlig de som er sammen med dem. Det av den enkle grunn at de ufrivillig må forholde seg til kontinuerlige lovbrudd og måten vedkommende blir på når de røyker. De som røyker forskjellige greier sier at ingen ser det på dem, men jo, det ses lett. Blir sløvere, noen blir hissige, de aller fleste blir paranoide etter et par joint iløpet av en kveld... Dette har jeg sett selv. Endret 27. september 2011 av Kråkesaks 1
daemonia Skrevet 26. september 2011 #202 Skrevet 26. september 2011 Gadd ikke å lete så grundig, men fant denne her: http://www.ung.no/oss/rusmidler/16833.html Les særlig om langtidsvirkninger. Det sier mer enn nok for min del. For meg ville det vært god nok grunn til å avslutte forholdet og muligens kontaktet politiet dersom det viste seg at det var noe som skjedde oftere enn hva samboern til TS har oppgitt.
She_Leiva Skrevet 26. september 2011 #203 Skrevet 26. september 2011 (endret) Gadd ikke å lete så grundig, men fant denne her: http://www.ung.no/oss/rusmidler/16833.html Les særlig om langtidsvirkninger. Det sier mer enn nok for min del. For meg ville det vært god nok grunn til å avslutte forholdet og muligens kontaktet politiet dersom det viste seg at det var noe som skjedde oftere enn hva samboern til TS har oppgitt. Hva med langtidsvirkninger på ALKOHOL. Gidder du å søke opp det? Edit: Skrivefeil. Endret 26. september 2011 av She_Leiva 1
daemonia Skrevet 26. september 2011 #204 Skrevet 26. september 2011 Hav med langtidsvirkninger på ALKOHOL. Gidder du å søke opp det? Kunne jeg godt gjort, men det er ikke temaet her. Og sånn utenom det så er alkohol lovlig. 1
She_Leiva Skrevet 26. september 2011 #205 Skrevet 26. september 2011 Kunne jeg godt gjort, men det er ikke temaet her. Og sånn utenom det så er alkohol lovlig. Da er vel det STORE spørsmålet her: Hvorfor?
daemonia Skrevet 26. september 2011 #206 Skrevet 26. september 2011 Da er vel det STORE spørsmålet her: Hvorfor? Det får du spørre den lovgivende myndighet om. For min del kunne alt av rusmidler vært ulovlig, også alkohol. Det er jo et stimuli ingen i utgangspunktet trenger, i likhet med rusmidler som er ulovlige pr. i dag. Jeg klarer meg fint uten, både til hverdags, fest, og høytid. 1
Gjest navnelapp Skrevet 26. september 2011 #207 Skrevet 26. september 2011 Dette er ein snart to år gamal tråd. Vi får gå ut frå at paret det gjeld har funne ut av om dei skal vere saman eller gjere det slutt utan vår hjelp.
Gjest gutt92 Skrevet 26. september 2011 #208 Skrevet 26. september 2011 Ja det gjør jeg. Ville gjort nøyaktig det samme. Er de så dumme at de bruker slikt så får de tåle at det har sine konsekvenser også. Og uansett: De som bryter loven med den unnskyldningen at det er sååå ufarlig og andre ting er myyye farligere har faktisk fortjent seg en liten omgang. kanskje de blir litt smartere da. Har du ALDRI kjørt over grensen med bil? Har du aldri brutt en lov? Her er det faktisk du som er dum som sier det er lurt å bruke vold i en sånn situasjon, dessuten er vold ulovlig med mindre det er selvforsvar, OG det å ta en sak i egne hender er også straffbart. Jeg har faktisk gitt en eks som var utro juling, slik at han holdt på å flakse ned trappa. Og jeg hadde gjort det igjen om det skulle bli nødvendig med han jeg er sammen med nå. Du skal vel kjefte igjen nå eller? Gjør ikke deg til et bedre menneske enn en som røyker litt i ny og ned. TVERT i mot. Grunn til å anmelde, det. Like idiotisk som å måtte drikke i festlig lag for å ha det gøy. Totalt unødvendig, begge deler. Og på toppen av det hele så er din metode å ha det gøy ulovlig. Stakkars barn med kriminelle foreldre sier bare jeg.... Fint at du også er kriminell i den forstand at du banker opp kjærestene dine, da. Selvfølgelig kan folk som røyker ha det gøy på andre måter, men hvorfor DRIKKER du da? Om du gjør det... Blir noe av det samme, bare at weed er ulovlig (noe jeg ikke skjønner, når alkohol og sigaretter er lovlig). Gadd ikke å lete så grundig, men fant denne her: http://www.ung.no/oss/rusmidler/16833.html Les særlig om langtidsvirkninger. Det sier mer enn nok for min del. For meg ville det vært god nok grunn til å avslutte forholdet og muligens kontaktet politiet dersom det viste seg at det var noe som skjedde oftere enn hva samboern til TS har oppgitt. Det å lese ting fra nettet gir ikke god nok grunn til å PÅSTÅ noe man finner på nettet. Har du i det hele tatt prøvd weed? Jeg har røyka rundt 10 ganger, men har ikke merket NOEN ting. Jeg kan si at... Herregud, alkohol er farlig! Det ødelegger levra og sjekk lista her med bivirkninger, a!! Kanskje du ikke skal drikke heller?
Schotten–Baumann Skrevet 26. september 2011 #209 Skrevet 26. september 2011 Narkopakk! Parasitter som gnager på samfunnets røtter som jordrotter. 1
daemonia Skrevet 26. september 2011 #210 Skrevet 26. september 2011 Det å lese ting fra nettet gir ikke god nok grunn til å PÅSTÅ noe man finner på nettet. Har du i det hele tatt prøvd weed? Jeg har røyka rundt 10 ganger, men har ikke merket NOEN ting. Jeg kan si at... Herregud, alkohol er farlig! Det ødelegger levra og sjekk lista her med bivirkninger, a!! Kanskje du ikke skal drikke heller? Hvorfor skal jeg være nødt til å prøve noe når det kommer fra så veldig mange forskjellige kilder hva som er virkningene av det? Og jeg ser ikke på de som røyker det selv som pålitelige kilder, i og med at de selvfølgelig vil forsvare vanen sin med nebb og klør. Jeg har sett virkningene av langvarig hasjbruk med egne øyne. Jeg har kuttet kontakt med venner på grunn av at de brukte det, og jeg likte ikke det hasjen gjorde med de. Og jeg har vokst opp med et søsken som også "bare" røyka hasj, og det var langt fra noe som kunne tilsi at det var helt ufarlig og uten bivirkninger eller langtidsvirkninger. Så ikke kom her og påstå at jeg ikke vet hva hasj og andre ulovligheter gjør med en person, for jeg har nemlig levd med det fra jeg var 4 år på nært hold. Når jeg var 16 fikk jeg nok og kutta kontakt med søskenet også. Jeg har ikke sagt at alkohol ikke er farlig jeg, jeg har faktisk sagt lengre oppe at det også like gjerne kunne vært ulovlig. Det hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Og hva vet du forresten om at jeg drikker eller ikke? Det er vel like liten selvfølge det som at annenhver person man møter røyker hasj og annet rart man kan putte i tobakken? 1
Gjest gutt92 Skrevet 26. september 2011 #211 Skrevet 26. september 2011 (endret) Bare synes det er rart at folk limer inn alt mulig fra nettet når det er så mye forskjellig. Dessuten sier jeg ikke noe om LANGTIDSBRUK, men noen ganger, for jeg tviler på at denne mannen har drevet på med dette i mange mange år allerede. Og fra det jeg skrev var det fra min erfaring, ikke mer enn 10 ganger... Sier bare at det ikke er så ille som folk skal gjøre det til i små mengder. Men jeg røyka ikke hasj, men weed som de sier i USA der jeg bodde. Er litt forskjeller der... Hasj har jeg hørt er den litt mer.... "ille" typen, der man kan hallusinere og sånt. Men nå vet vi ikke hva TS sin samboer røyker, da. Folk som ser folk røyke noe som ikke er vanlig tobakk sier jo bare hasj... EDIT: http://freak.no/forum/archive/index.php/t-87302.html http://forum.grasscity.com/seasoned-tokers/2957-hash-vs-weed.html Hasj har alt mulig innblanda mens weed er rett fra jorda om man får noe bra. Endret 26. september 2011 av gutt92
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #212 Skrevet 26. september 2011 Ja det gjør jeg. Ville gjort nøyaktig det samme. Er de så dumme at de bruker slikt så får de tåle at det har sine konsekvenser også. Og uansett: De som bryter loven med den unnskyldningen at det er sååå ufarlig og andre ting er myyye farligere har faktisk fortjent seg en liten omgang. kanskje de blir litt smartere da. Jeg har faktisk gitt en eks som var utro juling, slik at han holdt på å flakse ned trappa. Og jeg hadde gjort det igjen om det skulle bli nødvendig med han jeg er sammen med nå. Du skal vel kjefte igjen nå eller? Huh! Deg ville ikke jeg vært sammen med i hvertfall! Skummelt! 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #213 Skrevet 26. september 2011 Huh! Deg ville ikke jeg vært sammen med i hvertfall! Skummelt! Er jo bare til å ikke bruke narkotiske stoffer eller å være utro det. Vere er det ikke. 1
nissejenta Skrevet 26. september 2011 #214 Skrevet 26. september 2011 Oiiiiiii... er samboeren min alkoholiker da? Hender at han drikker hele TO ganger i måneden! Men synes hasj er værre enn alkohol da, og ville absolutt ikke likt at samboer hadde røykt det... men vil ikke definere mannen din som narkoman! 3
B18 Skrevet 26. september 2011 #215 Skrevet 26. september 2011 hva faen. dette var litt extremt..mannen kan ikke treffe barna sine pga hasj... sier ikke at marijuahana er greit, men han burde få treffe barna sine.. Jeg har vært gjennom det samme! Oppdaget at min mann røyket marijuhana - jeg gikk til politiet med saken, og nå bor han for seg selv uten rett til å besøke våre to barn. Det riktige er å gå til politiet.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #216 Skrevet 26. september 2011 hva faen. dette var litt extremt..mannen kan ikke treffe barna sine pga hasj... sier ikke at marijuahana er greit, men han burde få treffe barna sine.. hvorfor det? En halvnarkoman lovbryter? Litt av et forbilde gitt! 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #217 Skrevet 26. september 2011 Grow up Opplys deg selv litt før du snakker. Og nei, jeg røyker ikke hasj selv.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #218 Skrevet 26. september 2011 Oops, da er visst jeg alkoholiker da, siden jeg drekker en gang i mnd. For øvrig er problemstillingen så latterlig at ts MÅ være et troll. Jeg nekter å tro at det finnes mennesker med så lav intelligens. Joda, de finnes.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #219 Skrevet 26. september 2011 Nå er jo denne tråden både gammel og antagelig en tulletråd, men jeg hiver meg med: For det første er det drøyt å kalle samboeren narkoman om han røyker en gang i måneden. Daglig røyking, eller jevnlig røyking av større mengder, da begynner man å snakke om narkomani, misbruk, rusavhengighet, rusproblemer eller hva man vil kalle det. Men en sjelden gang - når det er snakk om et stoff som er såpass ufarlig (ved sjelden og forsiktig bruk), da bør man øke kunnskapsnivået sitt. For det andre - jeg synes at dersom man ikke kan tolere å være sammen med en som røyker, eller i det hele tatt har prøvd hasj e.l, så må da det være greit. Selv om andre vil bagatellisere (evt realitetsorientere) dette, er det opp til en selv hva en vil akseptere. Og hasj er ulovlig, noe som for mange er en grunn til å synes det er uakseptabelt og ukomfortabelt at noen i nærmeste krets driver med. Selv er jeg nok noen hakk mer tolerant, selv om jeg ikke røyker. Å anmelde til politiet synes jeg virker både veldig overdrevet og utrolig lite lojalt ovenfor samboeren. Hadde du anmeldt ham for å kjøre 20 km for fort i 60-sone? For å gå på rødt lys eller sykle uten frontlykt? Om du oppdaget at han solgte eller drev med kriminalitet i større omfang blir det en annen sak, men for å røyke så sjelden - antagelig kjøper han ikke stoff selv en gang, dersom han snakker sant om omfanget... Dersom han var veldig ung ville jeg sett på det som mer potensielt alvorlig, men for en voksen person med et lavt forbruk er ikke risikoen for hverken psykoser eller rote seg bort i andre ting av betydning. Med mindre han virkelig ønsker det selv. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #220 Skrevet 26. september 2011 En ting jeg lurer på, er om folk egentlig er klar over hvor mange/hvem som røyker. Nå mener jeg på ingen måte at noe er mindre farlig, ulovlig eller alvorlig "fordi alle andre gjør det", tvert i mot er det er utrolig dumt argument. Det jeg vil fram til er at én ting er de veldig synlige røykerne, sløvinger som gjerne røyker før skole/jobb, på skole/jobb og resten av dagen, rastafarifolk etc, og som ikke har noe særlig annet de interesserer seg for, i hvert fall er røyking og rus hovedinteressen. Disse er gjerne ikke så veldig oppegående. Men det finnes veldig mange som røyker av og til, og som fungerer ypperlig både sosialt og i jobb. Da jeg jobbet utenlands for noen år siden var jeg i et miljø hvor slikt foregikk mer åpent, og noen av de mest kreative og produktive menneskene jeg har kjent - noen av dem har vunnet både nasjonale og internasjonale store priser - røykte, enten moderat eller en gang i blant. Vet også om folk som har lederstillinger i det offentlige eller private, som røyker. Frederick Hauge er vel f eks ganske åpen om det, uten at han er verdens kuleste fyr Altså, jeg ønsker virkelig ikke å bagatellisere, eller si til de som er helt kategorisk i mot å omgås noen som har rørt cannabis at de "har feil", men det er faktisk en del nyanser når det gjelder dette. Om du er kunnskapsløs og "aggressivt anti", vil du antagelig ikke få vite om hvem av de oppegående menneskene man kjenner som bruker det kontrollert, da de ikke vil finne på å fortelle deg det - og du heller ikke merker det på dem. Jeg røyker forøvrig ikke selv, prøvde kanskje 4-5 ganger da jeg var i begynnelsen av 20-årene, for nærmere ti år siden. Det ga meg ingenting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå