Gå til innhold

"Sunneste" potetgull?


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvsagt! Men en halvkilo godteri hver helg er ikke en sjelden gang :)

Hehe, nå følte jeg meg også truffet ;-) Denne helga ble det rimelig mange utskeielser, gitt. Huff.. Here goes:

En stor sjokladeplate ala 175 gram eller noe (ja, spiste den helt alene, men delt opp på de tre helgedagene..)

En pose Sørlandschips (vet ikke hvor mange gram, er nok en del.)

Pluss et par Oreo Cookies, og brus o.l.

Trente gjorde jeg heller ikke, huff. Skal sies at jeg prøver å leve ganske sunt i ukedagene da. og denne uka / helga hadde jeg jobbet ekstremt mye - blir alltid mer sulten / godtesjuk når jeg er sliten..

Men for meg, så er ikke en halvkilo godteri i løpet av helga så uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner du å bli litt masete :fnise:

Haha, jammen jeg prøver jo bare å få frem et poeng, så derfor spør jeg og graver :gjeiper:

Jeg skal ikke sitte og være kjepphøy, jeg hadde hånda godt gravd ned i godteposen tidligere selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Så med andre ord, det ville vært en påkjenning?

Ja, det er jo sånn det er når man er avhening vet du :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du klart å holde deg unna alt godis i 1 mnd? :)

Klart jeg hadde det, ingen problem, men det ser jeg ingen grunn til per i dag! Det er min form for kos og jeg nyter det!

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord, det ville vært en påkjenning?

Jeg hadde sikkert klart det, men det hadde blitt mange ganger hvor jeg måtte ha hentet fram viljestyrken.

Men jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å få fram dette poenget? Kan vi ikke bare få lov til å kose oss med dette uten å få dårlig samvittighet?

Matgleden min er så stor at det å aldri skulle spise det jeg har skikkelig lyst på, hadde gjort meg misfornøyd. Jeg MÅ ha ordentlig middag hver dag, enten det er fullkornsris, grønnsaker og kyllingfilet, biff, løkstuing og hjemmestekte poteter eller det er kjøttdeig og spagetthi uten form for hel- eller halvfabrikat (dvs. jeg kjøper oppskjærte tomater og grønnsaker som jeg har i) eller noe annet. Hvis ikke er ikke dagen min komplett. Akkurat som at helgen for min del ikke blir komplett dersom ikke kan kose meg med junkfood som pizza, taco, nachos og godis! :)

Dette trives jeg med, og det akter jeg å fortsette. :) Man kan gjerne si at du er flink som holder det unna alt dette, og du er jo forsåvidt det, men i og med at du ikke har noe behov for dette i det hele tatt (mulig du til tider har det, men virker ikke sånn i alle fall :) ), så er det jo ingen anstrengelse for deg, eller at du føler at du virkelig savner noe når du ikke får kose deg med godis. Men hvis du fortsatt hadde tålt alt dette, og du virkelig hadde lyst på sjokolade og potetgull i helgene, ville du virkelig ha nektet deg dette?

Ble en del rare skrivefeil her, men har ikke tid til å fikse det.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CookieMonster
Enig med deg her :popcorn:

Me too:) Kjenner jeg er sugen på snop, men må klare med med frukt i dag.. Lørdag er definitivt den beste dagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert klart det, men det hadde blitt mange ganger hvor jeg måtte ha hentet fram viljestyrken.

Men jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å få fram dette poenget? Kan vi ikke bare få lov til å kose oss med dette uten å få dårlig samvittighet?

Matgleden min er så stor at det å aldri skulle spise det jeg har skikkelig lyst på, hadde gjort meg misfornøyd. Jeg MÅ ha ordentlig middag hver dag, enten det er fullkornsris, grønnsaker og kyllingfilet, biff, løkstuing og hjemmestekte poteter eller det er kjøttdeig og spagetthi uten form for hel- eller halvfabrikat (dvs. jeg kjøper oppskjærte tomater og grønnsaker som jeg har i) eller noe annet. Hvis ikke er ikke dagen min komplett. Akkurat som at helgen for min del ikke blir komplett dersom ikke kan kose meg med junkfood som pizza, taco, nachos og godis! :)

Dette trives jeg med, og det akter jeg å fortsette. :) Man kan gjerne si at du er flink som holder det unna alt dette, og du er jo forsåvidt det, men i og med at du ikke har noe behov for dette i det hele tatt (mulig du til tider har det, men virker ikke sånn i alle fall :) ), så er det jo ingen anstrengelse for deg, eller at du føler at du virkelig savner noe når du ikke får kose deg med godis. Men hvis du fortsatt hadde tålt alt dette, og du virkelig hadde lyst på sjokolade og potetgull i helgene, ville du virkelig ha nektet deg dette?

Det er ikke snakk om å nekte seg kos. Det går an å kose seg med andre ting enn godteposen fra mix, det er hva man venner seg til.

Det ble sagt tidligere at fråtsing av verste sort godis i helgene gjorde da ingenting, for kroppen hadde ikke tatt skade av det, eller noe sånt, samt "helgen blir ikke den samme uten" osv.

Det jeg ville frem til, var at det er en grunn til at godteri er vanedannende, og det er grunner som er skadelig for kroppen. Grunnen til at jeg spurte om dere ville følt påkjenning uten godteriet over en stund, er fordi at mange faktisk får fysiske og psykiske symptomer når de kutter det ut. Hvis man spiser mye godteri (om så bare fordelt på en ukedag) og har gjort dette lenge, plutselig kutter ut sukkeret, fettet, e-stoffene, og kroppen opplever det som påkjenning (noe som er helt vanlig), da kan vel ikke dette innebære annet enn at det ikke er bra?

Tro meg, jeg hadde problemer da jeg kuttet ut alt sukker fra kosten, både fysisk og psykisk. Jeg har da fortsatt dager hvor jeg tenker at "jaggu hadde det vært godt med ditt eller datt", men så går det fort over igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, jeg hadde problemer da jeg kuttet ut alt sukker fra kosten, både fysisk og psykisk. Jeg har da fortsatt dager hvor jeg tenker at "jaggu hadde det vært godt med ditt eller datt", men så går det fort over igjen.

Hadde du kuttet det helt ut om du ikke måtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kuttet det helt ut om du ikke måtte?

Jeg har lært at det finnes andre måter å kose seg på, det går faktisk helt fint uten! Om jeg hadde kuttet det ut i utgangspunktet er vanskelig å svare på, jeg visste ikke hvor skadelig alt jeg proppet i meg var. Ikke visste jeg, og ikke brydde jeg meg.

Endret av Pjukset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at det finnes andre måter å kose seg på, det går faktisk helt fint uten! Om jeg hadde kuttet det ut i utgangspunktet er vanskelig å svare på, jeg visste ikke hvor skadelig alt jeg proppet i meg var. Ikke visste jeg, og ikke brydde jeg meg.

Du virker så ufattelig negativ til oss som koser oss med snop og sjokolade i helgene. Jeg bryr meg, derfor spiser jeg bra mat i hverdagen, trener masse og passer på å få i meg mye vann og søvn, men jeg unner meg det jeg liker i helgene og det gjør jeg fordi jeg er meget glad i sjokolade, men samtidig vet jeg at kroppen trenger skikkelig næring for å fungere optimalt og derfor fores den med det i hverdagen! Så skadelig er det ikke å kose seg i helgene om en klarer å holde seg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Du virker så ufattelig negativ til oss som koser oss med snop og sjokolade i helgene. Jeg bryr meg, derfor spiser jeg bra mat i hverdagen, trener masse og passer på å få i meg mye vann og søvn, men jeg unner meg det jeg liker i helgene og det gjør jeg fordi jeg er meget glad i sjokolade, men samtidig vet jeg at kroppen trenger skikkelig næring for å fungere optimalt og derfor fores den med det i hverdagen! Så skadelig er det ikke å kose seg i helgene om en klarer å holde seg til det!

helt enig med deg Lotte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker så ufattelig negativ til oss som koser oss med snop og sjokolade i helgene. Jeg bryr meg, derfor spiser jeg bra mat i hverdagen, trener masse og passer på å få i meg mye vann og søvn, men jeg unner meg det jeg liker i helgene og det gjør jeg fordi jeg er meget glad i sjokolade, men samtidig vet jeg at kroppen trenger skikkelig næring for å fungere optimalt og derfor fores den med det i hverdagen! Så skadelig er det ikke å kose seg i helgene om en klarer å holde seg til det!

Å, jeg dåner :) Du misforstååååår :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg dåner :) Du misforstååååår :sukk:

Da gir jeg opp prøve å forstå.. :sjenert: Så slipper vi flere misforståelser :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg dåner :) Du misforstååååår :sukk:

For å være ærlig så virker du litt "nyfrelst", litt sånn jeg-har-funnet-løsningen-og-vil-at-alle-skal-vite-det-også. Det er imidlertid mulig at andre folk vet det samme som du vet men velger å gjøre ting annerledes likevel. Kanskje var det en stor opplevelse for deg å kutte ut godteri, og fint for deg at du klarte det :) Jeg forstår likevel de som sier at de ikke har planer om å kutte det ut, og at de føler at de har kontroll på søthungeren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da gir jeg opp prøve å forstå.. :sjenert: Så slipper vi flere misforståelser :gjeiper:

For å være ærlig så virker du litt "nyfrelst", litt sånn jeg-har-funnet-løsningen-og-vil-at-alle-skal-vite-det-også. Det er imidlertid mulig at andre folk vet det samme som du vet men velger å gjøre ting annerledes likevel. Kanskje var det en stor opplevelse for deg å kutte ut godteri, og fint for deg at du klarte det :) Jeg forstår likevel de som sier at de ikke har planer om å kutte det ut, og at de føler at de har kontroll på søthungeren sin.

Huff, det hørtes ikke bra ut :fnise: Nei på ingen måte altså, jeg tror bare jeg har veldig problemer med å formidle ting. Selvsagt er jeg ikke negativt innstillt til folk som spiser godteri. Jeg er ikke negativt innstilt til godteri heller.

Jeg har prøvd å få frem hva jeg mente flere ganger uten hell, så jeg tror jeg bare lar være å prøve mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger du ikke Pjusket, kan være det bare er meg som er treg og ikke skjønner hva du mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too:) Kjenner jeg er sugen på snop, men må klare med med frukt i dag.. Lørdag er definitivt den beste dagen :jepp:

Jeg har alltid hatt både fredagen og lørdagen jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger du ikke Pjusket, kan være det bare er meg som er treg og ikke skjønner hva du mener!

Sikkert en god blanding :fnise:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...