Gå til innhold

"Sunneste" potetgull?


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Altså: Når jeg spiser snop, så tenker jeg ikke på å spise sunt i det hele tatt. Det hører hverdagene med for min del. :)

Enig med deg her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MEN, nå lever jeg av prinsippet at skal man først kose seg med snop (noe som betyr så og si hver helg for min del), så kjøper man ikke "lettprodukter".

Altså: Når jeg spiser snop, så tenker jeg ikke på å spise sunt i det hele tatt. Det hører hverdagene med for min del. :)

Enig med deg her!!

Så hvis det finnes godteri tilgjengelig som er langt mindre skadelig, så vil dere ikke velge dette fordi "skal man først kose seg så skal det være så usunnt som mulig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Så hvis det finnes godteri tilgjengelig som er langt mindre skadelig, så vil dere ikke velge dette fordi "skal man først kose seg så skal det være så usunnt som mulig"?

Når jeg først skal ha snop, noe som bare forekommer i helgene, så spiser jeg det som jeg synes smaker best. Hadde "sunt" godteri smakt bedre, så hadde jeg spist det. Tror nok de mente det. Er ingen som prøver å være så usunn som mulig, men det usunne smaker som regel veldig godt. For meg er smågodt og is/chips et must på lørdager. Resten av uka spiser jeg veldig sunt slik at jeg kan unne meg dette. Frukt spiser jeg resten av uka og funker fint mot søtsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først skal ha snop, noe som bare forekommer i helgene, så spiser jeg det som jeg synes smaker best. Hadde "sunt" godteri smakt bedre, så hadde jeg spist det. Tror nok de mente det. Er ingen som prøver å være så usunn som mulig, men det usunne smaker som regel veldig godt. For meg er smågodt og is/chips et must på lørdager. Resten av uka spiser jeg veldig sunt slik at jeg kan unne meg dette. Frukt spiser jeg resten av uka og funker fint mot søtsuget.

Godteri er usunnt uansett, men det er en forskjell på å hive i seg f.eks smågodt som i tillegg til det åpenbare, er stappfulle av skadelige e-stoffer, kontra f.eks en ren sjokoladebar. Ingen av delene er sunt å spise, men jo mer tilsatt kjemikaler osv, jo mer skadelig. Det at det ikke er tilsatt 20 e-stoffer betyr da ikke at det ikke godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Godteri er usunnt uansett, men det er en forskjell på å hive i seg f.eks smågodt som i tillegg til det åpenbare, er stappfulle av skadelige e-stoffer, kontra f.eks en ren sjokoladebar. Ingen av delene er sunt å spise, men jo mer tilsatt kjemikaler osv, jo mer skadelig. Det at det ikke er tilsatt 20 e-stoffer betyr da ikke at det ikke godt :)

Har prøvd diverse "sunt" godteri jeg, men jeg elsker smågodt, har alltid gjort det og så lenge jeg spiser sunt 6 dager i uka og trener, så har jeg ikke et snev av dårlig samvittighet. Men, jeg elsker sjokolade også og tar gjerne et par biter av det også en gang i blandt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteri er usunnt uansett, men det er en forskjell på å hive i seg f.eks smågodt som i tillegg til det åpenbare, er stappfulle av skadelige e-stoffer, kontra f.eks en ren sjokoladebar. Ingen av delene er sunt å spise, men jo mer tilsatt kjemikaler osv, jo mer skadelig. Det at det ikke er tilsatt 20 e-stoffer betyr da ikke at det ikke godt :)

Jo, jeg synes faktisk det. Jeg synes mørk sjokolade smaker dritt, så da tar jeg meg heller en melkerull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd diverse "sunt" godteri jeg, men jeg elsker smågodt, har alltid gjort det og så lenge jeg spiser sunt 6 dager i uka og trener, så har jeg ikke et snev av dårlig samvittighet. Men, jeg elsker sjokolade også og tar gjerne et par biter av det også en gang i blandt ;)

Jo, jeg synes faktisk det. Jeg synes mørk sjokolade smaker dritt, så da tar jeg meg heller en melkerull.

Igjen, jeg snakker ikke om sunt godteri eller mørk sjokolade :) Jeg snakker om at det finnes godteri som inneholder fett, sukker og er kaloribomber, men, som ikke er tilsatt alle disse kjemikalene i tillegg. Det var det jeg ville frem til ;)

Melkerull er vel forøvrig uten slike kjemikaler, så vidt jeg vet. Så poenget mitt, en melkerull vil da være langt bedre enn smågodt.

Endret av Pjukset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Igjen, jeg snakker ikke om sunt godteri eller mørk sjokolade :) Jeg snakker om at det finnes godteri som inneholder fett, sukker og er kaloribomber, men, som ikke er tilsatt alle disse kjemikalene i tillegg. Det var det jeg ville frem til ;)

Da så :) Men smågodtet forsvinner ikke med det første uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis det finnes godteri tilgjengelig som er langt mindre skadelig, så vil dere ikke velge dette fordi "skal man først kose seg så skal det være så usunnt som mulig"?

Nei, ikke noe prinsipp jeg lever etter, men desverre er favoritten min sjokolade under den "usunne" katogerien, så derfor er jeg enig med henne! Jeg velger det godteriet jeg liker best og koser meg mest med når helgen er der. Det er vanlig sjokolade, spiser den ikke fordi jeg vet det er den mest usunne eller noe, men Candy King sitt smågodt og Kindersjokolade er vel ikke de sunne variantene på markedet, men det er mine favoritter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke noe prinsipp jeg lever etter, men desverre er favoritten min sjokolade under den "usunne" katogerien, så derfor er jeg enig med henne! Jeg velger det godteriet jeg liker best og koser meg mest med når helgen er der. Det er vanlig sjokolade, spiser den ikke fordi jeg vet det er den mest usunne eller noe, men Candy King sitt smågodt og Kindersjokolade er vel ikke de sunne variantene på markedet, men det er mine favoritter!

Jeg tror du så forbi poenget mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først skal ha snop, noe som bare forekommer i helgene, så spiser jeg det som jeg synes smaker best. Hadde "sunt" godteri smakt bedre, så hadde jeg spist det. Tror nok de mente det. Er ingen som prøver å være så usunn som mulig, men det usunne smaker som regel veldig godt. For meg er smågodt og is/chips et must på lørdager. Resten av uka spiser jeg veldig sunt slik at jeg kan unne meg dette. Frukt spiser jeg resten av uka og funker fint mot søtsuget.

Enig, akkurat dette jeg også mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du så forbi poenget mitt :)

Tror ikke jeg er den eneste i denne tråden som er litt ute å kjører :fnise: Tror det har tatt litt av her nå! Beklager om jeg misforstod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis det finnes godteri tilgjengelig som er langt mindre skadelig, så vil dere ikke velge dette fordi "skal man først kose seg så skal det være så usunnt som mulig"?

Det var vel ikke det jeg sa heller. Jeg sa at disse "lettproduktene" ofte blir redusert på smaken, dermed nyter jeg det ikke like godt. Ser ikke poenget i å stappe i seg usunn mat når man kun synes det er halvgodt, da blir det på en måte ikke verdt det. Jeg ønsker ekte vare når det kommer til slikt. Kjøper ikke "sunne" sjokolader, eller "sukkerfritt" gelegodteri. Dessuten, jeg vil heller proppe i meg litt ekstra sukker, enn f.eks. masse ekstra aspartam.

Men så klart, jeg velger gjerne potetgull med solsikkeolje, dersom det finnes et alternativ til det. Men dersom jeg har lyst på et potetgull som kun finnes med pamleolje, så velger jeg likevel det potetgullet jeg har lyst på. :)

Men..Uten at jeg har sjekket det for e-stoffer, så spiser jeg for det meste sjokolade og potetgull. Av og til sånt som smurf da, men. Om sjokoladen jeg spiser inneholder e-stoffer, det er jeg ikke sikker på. Spiser sånt som stratos, sportlunsj, smash, bueno, kinder maxi osv.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke det jeg sa heller. Jeg sa at disse "lettproduktene" ofte blir redusert på smaken, dermed nyter jeg det ikke like godt. Ser ikke poenget i å stappe i seg usunn mat når man kun synes det er halvgodt, da blir det på en måte ikke verdt det. Jeg ønsker ekte vare når det kommer til slikt. Kjøper ikke "sunne" sjokolader, eller "sukkerfritt" gelegodteri. Dessuten, jeg vil heller proppe i meg litt ekstra sukker, enn f.eks. masse ekstra aspartam.

Men så klart, jeg velger gjerne potetgull med solsikkeolje, dersom det finnes et alternativ til det. Men dersom jeg har lyst på et potetgull som kun finnes med pamleolje, så velger jeg likevel det potetgullet jeg har lyst på. :)

Men..Uten at jeg har sjekket det for e-stoffer, så spiser jeg for det meste sjokolade og potetgull. Av og til sånt som smurf da, men. Om sjokoladen jeg spiser inneholder e-stoffer, det er jeg ikke sikker på. Spiser sånt som stratos, sportlunsj, smash, bueno, kinder maxi osv.

Jeg har aldri nevnt light-produkter et eneste sted, har jeg vel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så at mange ernæringsspesialister i USA anbefalte baconcrisp i stedet for potetchips selv om baconcrips har et noe høyere energiinnhold pr 100 g.

Forklaringen var at potetchips var karbohydrater og fett, mens baconcrisp var i all hovedsak proteiner og fett og mettet mer (mindre mengde spist), og påvirket ikke blodsukkeret på grunn av mangelen på karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så :) Men smågodtet forsvinner ikke med det første uansett ;)

Jo, når jeg er i nærheten gjør det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker SunChips fra FritoLay, og jeg tror det er sunt til å være potetgull. Desverre har jeg ikke funnet det i Norge:( Har vært et par ganger i USA, da spiste jeg utrolige mengder SunChips... På kino kjøper jeg alltid feelgood-menyen til Location, for den snacksen minner litt om SunChips.

Potetgull er uansett min største last, jeg kjøper det jeg syns smaker best, men velger så klart det sunneste hvis jeg liker to forskjellige like godt. Går mye i Pringles, Sørlandschips og Naturchips for tia:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri nevnt light-produkter et eneste sted, har jeg vel? ;)

Når jeg sier light-produkter, så mener jeg alt som er sunnere alternativ enn "originalen"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...