Gå til innhold

"Sunneste" potetgull?


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Når jeg sier light-produkter, så mener jeg alt som er sunnere alternativ enn "originalen"..

Hva legger du i sunnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å lage selv ved en anledning?

Det er enkelt, og ganske morsomt å gjøre selv. Du har dessuten full kontroll på hvor mye salt og fett du tilsetter.

Andre rotgrønnsager egner seg faktisk også godt. Kålrot, gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i sunnere?

Tjaa..Si det. I forhold til kalorier så er det jo så klart det som inneholder minst sukker/fett, men det går jo også på hvilke tilsetningsstoffer det er i snopet. Er et produkt proppet av e-stoffer, aspartam osv. for å få noen mindre kalorier, så velger jeg mye heller det "originale" produkter som er proppet med fett og sukker. :)

Poenget mitt var bare det at jeg synes ikke det blir verdt kaloriene og evt. andre dårlige stoffer hvis jeg spiser noe som ikke er tilsatt sukker eller lignende som har gjort at smaken har blitt redusert. Da spiser jeg mye heller den mer usunne varianten slik at jeg oppriktig koser meg med smaken. Et eksempel er jo nugatti. Det er ikke noe jeg spiser så ofte, men vi har jo en variant som er "sunnere" enn originalen, som heter Nugatti Max. Her synes jeg smaken blir så kraftig redusert, at for meg blir det ikke vits i å spise Nugatti Max. Nugatti Max er jo tross alt usunt det også, selv om det er en del mindre sukker i det, men siden smaken er såpass redusert så blir det for meg nesten litt meningsløst at det er litt sunnere enn ordentlig Nugatti. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa..Si det. I forhold til kalorier så er det jo så klart det som inneholder minst sukker/fett, men det går jo også på hvilke tilsetningsstoffer det er i snopet. Er et produkt proppet av e-stoffer, aspartam osv. for å få noen mindre kalorier, så velger jeg mye heller det "originale" produkter som er proppet med fett og sukker. :)

Poenget mitt var bare det at jeg synes ikke det blir verdt kaloriene og evt. andre dårlige stoffer hvis jeg spiser noe som ikke er tilsatt sukker eller lignende som har gjort at smaken har blitt redusert.

Jeg tok smågodt som et eksempel, og smågodt finnes ikke strippet for sukker, fett eller kcal (eller smak). De er i tillegg til alt "faenskapet" tilsatt en lang rekke med e-stoffer. En ren melkesjokolade vil derfor være "sunnere", selv om den også like herlig er en bombe av alt det samme, minus e-stoffene. Og melkesjokolade har vel aldri hatt mangel på ordentlig sjokoladesmak? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok smågodt som et eksempel, og smågodt finnes ikke strippet for sukker, fett eller kcal (eller smak). De er i tillegg til alt "faenskapet" tilsatt en lang rekke med e-stoffer. En ren melkesjokolade vil derfor være "sunnere", selv om den også like herlig er en bombe av alt det samme, minus e-stoffene. Og melkesjokolade har vel aldri hatt mangel på ordentlig sjokoladesmak? :)

Nei melkesjokolade er godt! Jeg spiser heldigvis mest sånne "rene" prdukter når det kommer til godis. Sjeldent jeg spiser ulikt gelegodter osv. Går mest i sjokolade og potetgull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei melkesjokolade er godt! Jeg spiser heldigvis mest sånne "rene" prdukter når det kommer til godis. Sjeldent jeg spiser ulikt gelegodter osv. Går mest i sjokolade og potetgull.

Går i 90% sjokolade her når jeg skal kose meg med snop i helgene, men må ha noen av disse E-stoffene i skålen også desverre.. Nå teller ikke jeg kalorier når jeg koser meg i helgene, men det er synd disse smågodtene inneholder så mange E-stoffer, men jeg for mitt vedkommende spiser dette kun i helgene og mengdene er ikke store så derfor tar jeg det ikke så tungt.. Men hadde det vært noe jeg spiste daglig hadde jeg nok tenkt meg om to ganger med mengden jeg fikk i meg.

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går i 90% sjokolade her, men må ha noen av disse E-stoffene i skålen også desverre.. Nå teller ikke jeg kalorier når jeg koser meg i helgene, men det er synd disse smågodtene inneholder så mange E-stoffer, men jeg for mitt vedkommende spiser dette kun i helgene og mengdene er ikke store så derfor tar jeg det ikke så tungt.. Men hadde det vært noe jeg spiste daglig hadde jeg nok tenkt meg om to ganger med mengden jeg fikk i meg.

Hehe, ja ikke sant! :) Man må jo få lov til å kose seg uten at det skal bli sett på som rart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja ikke sant! :) Man må jo få lov til å kose seg uten at det skal bli sett på som rart. :)

Spiser som jeg vil jeg, prøver holde ett næringsrikt og bra kosthold i hverdagen og helgen er det kos. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den overbevisning at kroppens forsvarsmekanismer bør mosjoneres iblant. Trene seg opp på E-stoffer, sånn at den står topptrimmet og klar til å bekjempe miljøgifter og sånn, liksom. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
MEN, nå lever jeg av prinsippet at skal man først kose seg med snop (noe som betyr så og si hver helg for min del), så kjøper man ikke "lettprodukter".

Altså: Når jeg spiser snop, så tenker jeg ikke på å spise sunt i det hele tatt. Det hører hverdagene med for min del.

Helt enig! :)

Så hvis det finnes godteri tilgjengelig som er langt mindre skadelig, så vil dere ikke velge dette fordi "skal man først kose seg så skal det være så usunnt som mulig"?

Nei, det er ikke snakk om å være "så usunn som mulig", men om å faktisk unne seg det man virkelig har lyst.

For meg fungerer det i alle fall best å unne meg det jeg har aller aller mest lyst på EN SJELDEN GANG enn å spise "sunt godteri" ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerer det i alle fall best å unne meg det jeg har aller aller mest lyst på EN SJELDEN GANG enn å spise "sunt godteri" ganske ofte.

Selvsagt! Men en halvkilo godteri hver helg er ikke en sjelden gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! Men en halvkilo godteri hver helg er ikke en sjelden gang :)

Føler meg truffet :fnise: Jaja, kroppen fungerer og får den næringen den trenger ellers i uken og masse mosjon, så dette får den tåle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CookieMonster
Føler meg truffet :fnise: Jaja, kroppen fungerer og får den næringen den trenger ellers i uken og masse mosjon, så dette får den tåle!!

Helt enig med deg Lotte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Lotte :jepp:

Godt med støtte :klemmer: Hehe..

Men dette har jeg gjort lenge, så kroppen er nok vant til dette sjokkket i helgene, meget viktig å pleie kroppen med næringsrikt kosthold, mosjon og søvn, men også viktig å pleie hodet mitt med kos i form av sjokolade i helgene, trenger at begge fungerer og blir matet med sine behov :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med støtte :klemmer: Hehe..

Men dette har jeg gjort lenge, så kroppen er nok vant til dette sjokkket i helgene, meget viktig å pleie kroppen med næringsrikt kosthold, mosjon og søvn, men også viktig å pleie hodet mitt med kos i form av sjokolade i helgene, trenger at begge fungerer og blir matet med sine behov :gjeiper:

Hehe, if you say so :)

Hvis du ikke spiser godteri på 1 mnd, hva tror du skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, if you say so :)

Hvis du ikke spiser godteri på 1 mnd, hva tror du skjer da?

Ikke noe jeg tenker kommer til å skje med mindre det blir tomt i butikkene! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe jeg tenker kommer til å skje med mindre det blir tomt i butikkene! :fnise:

Hadde du klart å holde deg unna alt godis i 1 mnd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Hadde du klart å holde deg unna alt godis i 1 mnd? :)

Jeg hadde klart det tror jeg, men ser ingen grunn til å "torturere" meg på den måten. Godis i helgene er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klart det tror jeg, men ser ingen grunn til å "torturere" meg på den måten. Godis i helgene er et must!

Så med andre ord, det ville vært en påkjenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...