Gå til innhold

Hvis du skulle flyttet til et annet land, hvor hadde du flyttet


Bernardette

Anbefalte innlegg

Canada, fordi jeg har bodd der før, trivdes godt og kjenner folk der. Klimaet er ikke så veldig mye bedre enn i Norge da... forutsetningen for å ville bo der måtte nok vært en interessant jobb og at jeg kan flytte til samme by jeg bodde sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carleigh-Ann

Irland! Verdens beste land og verdens mest sexy språk:) Kunne tenke meg et småbruk ved Cork eller utenfor Dublin. Synd det er dårlig med jobber der, ellers hadde jeg satt meg på første fly! Kunne også bodd i Malmö (fy f for en sexy dialekt de har der...), Portugal og Hawaii.

Ville aldri bodd i et muslimsk land eller i Asia (dårlig med kjekke mannfolk der) pga kulturforskjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maria_*

Det måtte vært Danmark - elsker landet, menneskene og hele atmosfæren. Har faktisk seriøst vurdert muligheten.

USA er også fristende ...

Det er mange land jeg ikke kunne tenke meg å bo i ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å bo i Frankriket, Italia eller England (en landsby i sør-England). Språk vil være overkommelig, ikke så langt hjemmefra mtp besøk.

Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i Kina. For så vidt ikke iSør-Amerika, Japan eller de fleste muslimske land heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Transemann 35

Skulle flyttet til et mye varmer land. Ett land gjerne Asia so hadde ett klima jeg kunne bruke sommerkjole hele året. Aboslutt ikke USA da det ikke står for mine idialer. Ikke muslimsk land heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha flyttet til USA (New York) eller England (London) - fordi at det er storbyer som har alt. Bra uteliv, shopping, kulturtilbud og ikke minst så mye spennende å se og oppleve:D Aller mest vil jeg flytte til en eller annen sydhavsøy, drive et lite hotell nærme stranden og bare kooose meg, men det er nok mer urealistisk! :gjeiper:

Jeg kan absolutt ikke tenke meg å bo noe sted i Midtøsten pga. krig, undertrykkende kulturer, ja veldig annerledes kultur generelt. Kina er også et land jeg ikke kan tenke meg å bo i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Syrin_Ulven

England eller Japan kanskje? Har ikkje besøkt så mange land så eg veit ikkje hvordan det er de forskjellige stedene, men kunne definitivt prøvd meg på disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storbyjente, så jeg kunne absolutt tenkt meg New York, muligens London. Amsterdam flytter vi nok snart til så det er en drøm som blir virkelig :D . Australia er også en fjern drøm..

Kunne aldri tenkt meg Tyskland eller Frankrike. Italia er jo flott =)

Å så mye å velge mellom, men så liten tid til å bo overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan, fordi det er så velsignet rent, ryddig og vakkert der - og varme kilder og bad, sushi og sashimi, festlige byer osv. Samtidig er det dyrt og konservativt når det gjelder både kvinner og vestlige, så det spørs vel om det egentlig blir noe av.

Argentina, fordi det er det vennligste landet jeg har vært i noensinne, og det har alt av fantastisk natur, nydelig klima og fantastisk tilgang på fersk frukt og grønt.

Og så Danmark, fordi de har spisskompetanse på mitt fag, trivelige mennesker og god mat!

For ikke å glemme England, som jeg har bodd i tidligere, og savner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstevalget ville vært Australia. Har bodd der i tre år og elsker klimaet, naturen og kulturen. Og så føler jeg en stor tilknytning til landet!

Deretter tja..Portugal eller Spania kanskje? Men ett sted utenfor norske kolonier, er det å være i nærheten av andre nordmenn en forutsetning for hvor en vil bo kan en like gjerne holde seg i Norge.

Mexico ville jeg gjerne bodd i en periode, men det blir slitsomt i lengden. Bodde der et halvt år i studietiden og en får mye oppmerksomhet bare pga hår/øyenfarve og selv om en blir vant til det, tror jeg ikke jeg ville orket det over lengre tid!

Jeg ville absolutt IKKE flyttet til England igjen. Har bodd i en landsby sør-øst for London ett år, men mistrivdes. England er overbefolket, mye kriminalitet og pub-kulturen er slett ikke bra for helsa i lengden selv om det er kos i ferien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA hadde vært spennende pga. mulighetene.

Hadde vært en fin mulighet til å utforske våpeninteressen min og litt av hvert.

Ellers er Canada meget fristende, og Japen er heller ikke dumt.

Nord-Korea er kanskje det siste landet jeg ville flyttet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Canada, Japan, Thailand, Italia og Spania.

Kunne ikke tenk meg USA, Russland, Polen, India eller noen muslimske land. Tror kulturforskjellen ville blitt for stor i enkelte av landene, og i noen av de andre er det ikke trygt å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha bodd lenger nord i Norge. En plass uten særlig mange folk og veier og butikker og slikt. Men ikke langs kysten.

Jeg ville ikke bodd en plass det er veldig varmt og folketett. F.eks. Spania eller Tailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunisia, rett og slett for at kjæresten min bor der, og jeg elsker landet. :)

Jeg ville ikke bodd i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bodd i USA. Grunnen til dette er at USA favoritiserer slike som meg, ufint, men slik er det :-)

Og hvem er så "slike som deg"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelskmenn og kvinner har mindre tradisjon for å ta vare på seg selv og kroppen sin.

Er det ikke amerikanerne som er kjent for å være overvektige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Sara_*
Italia, Spania, USA (New York eller ein varm stad), Belize, El Salvador, Thailand er land eg virkelig kunne tenkt meg å bu i. Mest pga herlig klima, nydelig natur, god mat og hyggelege folk.

Hva med manglende demokrati, at miljøaktivister blir myrdet, ekstremt mye korrupsjon og halvdiktaturiske presidenter (og tropiske stormer)?

Det er kanskje ikke så farlig at folket lider i landet så lenge du har sol, en fin leilighet og god mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med manglende demokrati, at miljøaktivister blir myrdet, ekstremt mye korrupsjon og halvdiktaturiske presidenter (og tropiske stormer)?

Det er kanskje ikke så farlig at folket lider i landet så lenge du har sol, en fin leilighet og god mat?

Dette skrev vel Samantha INGENTING om?? Svært så rask du er til å tillegge folk motiver? Skinnhellig.

Jeg kunner gjerne tenke meg et år i London. Og et par år i Italia.

H :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kunne jeg egentlig tenkt meg å flytte til Norge for en periode :)

Har bodd i Storbritannia tidligere, og flytter veldig gjerne tilbake dit. Ellers er jeg i grunnen åpen for det meste, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen land slår Norge. Men jeg kunne tenkt meg en leilighet på Manhattan. Måtte nok hatt litt penger da, ja ;)

Ellers kunne jeg tenkt meg en gård på New Zealand. Men jeg ville reist hjem til jul, vil ikke ha sommer i desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...