Gå til innhold

Hvis du skulle flyttet til et annet land, hvor hadde du flyttet


Bernardette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville bodd i USA. Grunnen til dette er at USA favoritiserer slike som meg, ufint, men slik er det :-)

Jeg ville ikke bodd i England. Grunnen til dette er at jeg misliker store deler av den Engelske kulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bodd i England. Grunnen til dette er at jeg misliker store deler av den Engelske kulturen.

Kan du utdype den?

Jeg tror ikke jeg ville ha likt å bo i England, av to hovedårsaker: det er utrolig mye vold der, og jeg hadde blitt svært deprimert av konstant grått vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bodd i Italia! Fordi jeg elsker maten og landet ii seg selv (naturen, byene, sjarmen etc) Også elsker jeg språket! Syns det er verdens nydeligste språk. Kunne tenke meg da å bo i en liten koselig landsby og nyte det rolige livet!

Det er mange land jeg ikke ville bodd i, f.eks de med skikkelig kulturkræsj, f.eks hele midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor: tja, vanskelig å si, kunne tenkt meg så mange steder.

skulle gjerne bodd i Italia, eller spania (snakker ikke om norske kolonier da), tyskland, nederland, england,visse steder i afrika, visse steder i usa, muligens australia. Er generellt nysgjerrig og kunne tenkt meg å leve i kulturen flere steder.

hvor jeg ikke kunne tenkt meg å bo? Tja, vet ikke om jeg er sånn kjempekeen på sverige, danmark, polen, finland f.eks, men skal aldri si aldri. Er bare ikke noe som trigger meg til å ville det sånn i utgangspunktet.

Hvorfor, vel, for å lære mer av livet, annerledes måter å leve på. Kan skje pga jobb, kjærlighet eller bare rett og slett nysgjerrighet og lyst.

en vakker dag. :) :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tyskland/Østerrike - for å bli flinkere til å snakke tysk og bli bedre kjent med familien min

England - jeg har familie der og. Men London - alltid hatt lyst til å bo der.

Frankrike - hvor vet jeg ikke. Kanskje en liten koselig by. Jeg lærte fransk på ungdomsskolen men husker ikke noe. Dette kunne vært en bra måte å lære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bodd i den sørlige delen av USA. Mange grunner, blannt annet er at jeg vil gjerne bo i et varmere strøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA eller Australia.

Ville ikke ha bodd i land hvor det er krig, sult osv. Og heller ikke i muslimske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia, Spania, USA (New York eller ein varm stad), Belize, El Salvador, Thailand er land eg virkelig kunne tenkt meg å bu i. Mest pga herlig klima, nydelig natur, god mat og hyggelege folk.

Ser også for meg at Portugal og Hellas kunne vore noko eg hadde likt, men har ikkje vore der.

Kunne ikkje tenke meg å bu på Cuba. Det blir for stor kulturkræsj for min del. Til tross for varme og fint vær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne definitivt bodd i USA! Er utrolig fascinert av det landet. Har alltid vært det. Men ville ikke bodd i sørstatene eller i jernbeltet. Ville bodd enten i California, da SF eller LA, eller østkysten, type Connecticut, New York eller lignende :)

Ville dog ikke bosatt meg i USA for resten av livet, grunnet dårlig betalte jobber og dårlige helsetilbud (kan jo bli en bedring på det nå da! :) )

Land jeg ikke kunne tenkt meg å bo i er land hvor det ville blitt totalt kulturkrasj, som for eksempel Midtøsten, som en annen også poengterte lenger oppe. Besøke land der, javisst, men ikke bo der.

Kunne heller ikke tenke meg å bo i Sverige og Finnland, eller Russland. Frister ikke i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne tenke meg å bodd i Frankrike eller Danmark. Trives fantastisk godt som turist i begge land, og synes begge språk, særlig fransk, er nydelig. Danmarks største fordel er lakrisis :)

Kunne ikke bodd i Tyskland.

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankrike! :strix: Er frankofil på min hals, og skulle gjerne hatt en B&B i en liten landsby i et vindistrikt. :strix:

Kunne absolutt ikke tenke meg å bo hverken i Afrika eller Asia. For store kulturforskjeller.

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mange steder jeg godt kunne tenke meg å bo blant annet USA og Australia. Men aller mest kunne jeg tenke meg å bo i Afrika for en periode, men ikke i flere år. Det tror jeg ville blitt for tøft...

Jeg kunne ikke tenkt meg å bo i land hvor kvinner er sett ned på og må holde kjeft. For det er ikke jeg bygd for! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestina

Jeg skulle gjerne bodd i Sverige, med unntak av Skåne. Jeg synes det svenske språket er nydelig, og så ligger landet gunstig i geografisk forstand (relativt trygt for alle tenkelige naturkatastrofer), og kulturen er ganske lik den norske.

Ellers synes jeg at Island er et vakkert land, med flott natur og fredelige folk. Minuset her er at det er så lang mørketid.

Kunne også tenke meg å nyte det gode liv i en italiensk landsby.

Jeg kunne aldri bodd i USA, fordommene mine finner ikke ord for alt av supersize, materialistisk jag, kjendiseri og fjas som finnes der. JA, USA er et stort land med like mange ytterpunkter som det vi har i Norge, men jeg takler ikke den super-anti-janteloven og sjøldigginga som jeg har inntrykk av at vokser på trær.

USA er for stort og har for lite nestekjærlighet, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne bodd i Sverige, med unntak av Skåne. Jeg synes det svenske språket er nydelig, og så ligger landet gunstig i geografisk forstand (relativt trygt for alle tenkelige naturkatastrofer), og kulturen er ganske lik den norske.

Ellers synes jeg at Island er et vakkert land, med flott natur og fredelige folk. Minuset her er at det er så lang mørketid.

Kunne også tenke meg å nyte det gode liv i en italiensk landsby.

Jeg kunne aldri bodd i USA, fordommene mine finner ikke ord for alt av supersize, materialistisk jag, kjendiseri og fjas som finnes der. JA, USA er et stort land med like mange ytterpunkter som det vi har i Norge, men jeg takler ikke den super-anti-janteloven og sjøldigginga som jeg har inntrykk av at vokser på trær.

USA er for stort og har for lite nestekjærlighet, rett og slett.

HER var mange feil og fordommer her :fnise: Amerikanere er et av de varmeste og mest immøtekommende mennesker jeg vet om. Kjendisfjaseri og mote lever i beste vellgående ja, men for det meste i de største byene. Ta deg en tur ut på landsbygda, og de fleste går i avlagte dongeribukser, falma skjorter og hvite sneakers. Ytterpunkter har landet ja, men utrolig mange flere enn lille Norge ;) Diversity, er et veldig bra ord om USA. Der har du noe av absolutt alt, og ALLE.

Men det ser jo ut som om du selv er klar over at dette er fordommer ;) Men jeg må bare si jeg er totalt uenig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt ha flyttet til Berlin. Beste byen i verden!

Andre steder jeg ikke hadde hatt noe i mot å bo er Oxford eller London. Liker også Helsinki (dvs. elsker Finland!). :)

Må si meg enig i de som utelukker Midtøsten som et sted de vil slå seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...