Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Nå har Kulturhistorisk museum i Oslo lagt ut søknadsskjema for feltsesongen i år. Åh, jeg vil ha jobb på utgravning igjen! Helst den samme som i fjor! Vet de skal fortsette, og sjefen ville gjerne ha meg tilbake sa han. Hadde vært fint, det var et fint sted å jobbe, masse hyggelige mennesker og lærte masse!

Tror den utgravningen varer fra mai t.o.m. august i år, det passer perfekt i forhold til studiene mine.

Skal sende inn søknaden i morgen, så nå sitter jeg og lager CV. Den gamle ligger i gamle-PC'en min, og uansett måtte den oppdateres. Men siden jeg har kommet såpass langt inn i illustrasjonsverdenen fant jeg ut at en CV i Word rett og slett ikke var akseptabelt! Så nå lager jeg den i et designprogram hvor man kan leke mye mer med layout og sånt. Morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ferdig med CV'en! Det tok visst sin tid (men jeg har surra mye og, altså). Også spontanrydda jeg skrivebordet mitt. Og ble sulten, så der forsvant risrestene fra middagen, :sjenert:

Nå skal jeg feire CV'en, spontanryddinga og en relativt produktiv dag med en liten klunk whisky før jeg legger meg! God natt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei, så hyggelig med nytt besøk! Og takk :) Du har jo verdens kuleste signatur, da. Minner meg om en t-skjorte jeg så hvor det stod "I'm so cute i shit puppies" :fnise:

Det rare er at jeg alltid skal begynne å være flink i morgen jeg og... Men det hjelper altså, jeg er flinkere nå enn jeg var for ett år siden egentlig. Har ikke planer om å bli en treningsnarkoman uansett, så så høyt gidder jeg ikke sikte ;)

:fnise: Den er fra Horton Hears a Who. Den andre må jeg notere ned for den var bare kjempesøt. :ler:

Jeg synes du er kjempeflink jeg. Det handler jo ikke om hverken å sulte seg eller trene seg i hjel, for dette skal jo liksom vare ''for alltid''. Da må man begynne så smått. :tommelopp:

Er du arkeologistudent? *spennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er kjempeflink jeg. Det handler jo ikke om hverken å sulte seg eller trene seg i hjel, for dette skal jo liksom vare ''for alltid''. Da må man begynne så smått. :tommelopp:

Er du arkeologistudent? *spennende*

Det har du veldig kjemperett i! Jeg skjønner det er fristende med kjappe løsninger og slikt, men ikke pokker'n om jeg begynner på noen diett eller et eller annet sinnssykt opplegg. Ikke er det sunt, og jeg kommer bare til å sprekke så fort jeg får sjansen.

Ja, arkeolog! :) Er på mastergraden nå, begynte å skrive masteroppgaven på slutten av forrige semester. Også er jeg straks ferdig med en master i arkeologisk illustrasjon; tegne gjenstander og kart og lage brosjyrer og sånt. Håpløst jobbmarked, men fornuftig har jeg aldri vært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, spørs om du liker sånt da: sashimi er rå fisk i skiver. Som sushi, bare uten risen under. Nam i magen min ihvertfall! :spise:

Aha! Jeg kom på hva det er fornoe nå. Men er ikke sashimi rått kjøtt i tynne skiver? Men det går vel for det samme om det er rå fisk eller kjøtt, haha ;) Det er IKKE noe for meg tror jeg! Klarer ikke råe ting :sjenert:

:hoho:

*barnslig*

Hahaha! Den tenkte jeg ikke over engang du :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg kom på hva det er fornoe nå. Men er ikke sashimi rått kjøtt i tynne skiver? Men det går vel for det samme om det er rå fisk eller kjøtt, haha ;) Det er IKKE noe for meg tror jeg! Klarer ikke råe ting :sjenert:

Hahaha! Den tenkte jeg ikke over engang du :ler:

Nja, mulig de bruker rått kjøtt på noen restauranter og, men det er ikke egentlig sashimi da. Rått kjætt er litt blergh synes jeg, men fisk er nom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja! Har bare hørt om rått kjøtt i skiver jeg skjønner du (som heter sashimi altså, jeg har selvfølgelig hørt om sushi :fnise: )

Nei, nå må jeg se å få gjort noe seriøst her. Lese, rydde, støvsuge og vaske, tenker jeg er bra!

Ha en superflott dag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAARGH! Hvor lang tid kan det ta å sende noen reparasjonsinstruksjoner på mail da? Jeg vil faktisk trene her, reppemannen, send meg mail!!! :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har bachelor arkeologi, men som byttet til noe planlegginsgreier på masteren for å bedre jobbsituasjonen litt etterpå. Hun har jo problemer også da, så hun kan ikke bevege seg så mye. Ikke akkurat et pluss som arkeolog. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har bachelor arkeologi, men som byttet til noe planlegginsgreier på masteren for å bedre jobbsituasjonen litt etterpå. Hun har jo problemer også da, så hun kan ikke bevege seg så mye. Ikke akkurat et pluss som arkeolog. :fnise:

Oi, ja da var det veldig forståelig plutselig. De fleste begynner jo karrieren med trasking, hopping, graving og ramling rundtom i diverse skoger, jorder og dyyype hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Kulturhistorisk museum i Oslo lagt ut søknadsskjema for feltsesongen i år. Åh, jeg vil ha jobb på utgravning igjen! Helst den samme som i fjor! Vet de skal fortsette, og sjefen ville gjerne ha meg tilbake sa han. Hadde vært fint, det var et fint sted å jobbe, masse hyggelige mennesker og lærte masse!

Tror den utgravningen varer fra mai t.o.m. august i år, det passer perfekt i forhold til studiene mine.

Jeg lurer faktisk på om jeg har valgt feil, og burde valgt arkeologi istedet, også driver du å legger ut sånne friste-innlegg! :klaske::ler2:

Hvordan går det med maskinen din? Så irriterende med trege reperasjonsmennesker :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke sashimi rått kjøtt i tynne skiver?

Rått kjøtt i tynne skiver er carpaccio. Man kan lage carpaccio av fisk også, men det er mye tynnere skiver enn sashimi ;)

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer faktisk på om jeg har valgt feil, og burde valgt arkeologi istedet, også driver du å legger ut sånne friste-innlegg! :klaske::ler2:

Hvordan går det med maskinen din? Så irriterende med trege reperasjonsmennesker :nei:

Haha! Unnskyld, altså! Jeg kan begynne å fortelle om de ukene jeg jobbe i konstant striregn i sommer? Eller da fire (!) av de jeg kjenner fra studiet var sykmeldt samtidig pga jobb? Eller om regnværet i sommer som var så stort og slemt at det tok en uke bare å rydde opp? Bedre nå? ;)

Rått kjøtt i tynne skiver er carpaccio. Man kan lage carpaccio av fisk også, men det er mye tynnere skiver enn sashimi ;)

Hah! det var det det het! Men carpaccio er marinert og, er det ikke? :klø: Jeg har jobbet på en restaurant som serverte carpaccio, jeg burde vite det her.

Så utrolig irriterende med manglende instrukser, da! Purr på dem!
Jepp, skal sende purremail nuh! (bare sitte litt på KG først)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! det var det det het! Men carpaccio er marinert og, er det ikke? :klø: Jeg har jobbet på en restaurant som serverte carpaccio, jeg burde vite det her.

Hmm, nei. Men det bruker å være litt olje på. Og så bør man kanskje steke kjøttstykkket bittelitt utenpå før man skjærer det opp, sånn at det ikke er noen bakterier der. Ikke at man merker noe til den stekinga når man spiser det, da.

Hvalcarpaccio anbefales ikke. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte carpaccio da vi var i Italia, uten å vite at det var rått kjøtt. Ble litt :overrasket: da gitt. Men jeg syntes det var godt. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vi bestilte carpaccio da vi var i Italia, uten å vite at det var rått kjøtt. Ble litt :overrasket: da gitt. Men jeg syntes det var godt. :sikle:

ja, den ene gangen jeg har smakt det så var det også godt! Mend et var faktisk moskus (!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nei. Men det bruker å være litt olje på. Og så bør man kanskje steke kjøttstykkket bittelitt utenpå før man skjærer det opp, sånn at det ikke er noen bakterier der. Ikke at man merker noe til den stekinga når man spiser det, da.

Hvalcarpaccio anbefales ikke. :spy:

:ler:

Men røkt hvalkjøtt, det er godt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i dag. :dry:

En halv gulrot til lunsj, kanskje en hel en til middag. Hrmpf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fortsatt ingen reparasjonsinstrukser, til tross for at jeg sendte purremail i går. HALLOOOO! Jeg har gått opp i vekt her!!! :rope:

Kunen sikkert prøvd å gjøre det selv, man da ryker jo garantien, og det vil jeg helst ikke ha noe av altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...