Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Ja jeg tenkte det samme madam_mim! :) Du skal fortsatt løpe halvmaraton til våren ja? Spennende :nigo:

Jeg hadde første økta på mandag, neste i dag :) Mengdeprogrammet går vel ut på at man løfter relativt lett, men med mange sett. Løfter mengder liksom :fnise: Det som kommer til å bli utfordringen for meg på dette programmet (tror jeg..) blir å kontrollere nyskjerrigheten :gjeiper: Det er jo ingen maksløft eller andre ting som kan vise hvordan jeg ligger ann før de 12 ukene er ferdig, man må heller prøve å kjenne etter om de samme vektene har blitt lettere etterhvert osv. Så det er bare å være flink, så blir det spennende i februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 5. Onsdag.

Trening: Styrke, uke 1, økt 2.

Mål: 2500kcal.

Frokost:

1 Proteinshake m. melk

1 Glass Juice

200g Skyr

2 små grove brødskiver med ost, skinke og agurk

5 Mandler

Vitaminbjørner

Tran

Lunsj:

200g Skyr

Havregrøt laget på 50g havregryn, 2dl melk + vann.

1 Eple

1 Banan

1 Mandarin/Klementin

Middag:

150g svinekjøttdeig

200g Brokkoli

100g Tomat

300g potet i skiver, i ovn.

Sopp stekt i smør.

Maisolje til steking.

10stk mandler

Totalt: 2513kcal.

Koser meg med frokost og lader opp til dagens trening, mens jeg ser på livestream fra styrkeløft-VM i Sør Afrika! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

Uke 1. Dag 2.

1) Vekttrening

Varighet: 1,5 t

Totalt løftet: 6575.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Crunches

0.0kg x 30.0

0.0kg x 30.0

0.0kg x 30.0

Knebøy nakke m. stopp

42.5kg x 6.0

42.5kg x 6.0

50.0kg x 5.0

50.0kg x 5.0

52.5kg x 3.0

52.5kg x 3.0

Benkpress m. stopp

20.0kg x 10.0

37.5kg x 8.0

40.0kg x 6.0

40.0kg x 6.0

45.0kg x 5.0

45.0kg x 5.0

47.5kg x 4.0

47.5kg x 4.0

Markløft (sumo)

50.0kg x 5.0

55.0kg x 5.0

55.0kg x 5.0

60.0kg x 5.0

60.0kg x 5.0

60.0kg x 5.0

Triceps Kickback

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

Bicepscurl stående

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

Rotator cuff

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

Deilig økt! Alt var lett og fint! Skikkelig sliten i beina nå, det tar på med såpass mye løfting og så lange økter. Tok en banan midt i, det hjalp! Veldig fornøyd med at alt var så lett.. :) Nå skal det spises!

Første gang jeg prøvde knebøy nakke m. stopp, likte den veldig godt! Merkelig at noe såpass slitsomt skal være morsomt :fnise:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier knebøy nakke høres det ut som om du har stanga oppå nakken- men det er jo au så det betyr sikkert noe anna? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har rett, og det er litt au :gjeiper: Merker ikke noe til det mens man løfter da, bare når man løfter av stanga og så fort man er ferdig :lol: Det jeg har lest er at det er fordi mange da kan ha en rettere rygg, og få mer belastning på låra enn i "vanlig" bøy. Men var første gangen jeg prøvde i dag, så har ikke så veldig med personlig erfaring å skryte av enda!

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha ja LineGourmet! Det så jeg ikke :fnise: Det "verste" er vel at det nesten bare er benkpress, markløft og knebøy, og veldig få støtteøvelser og samle kg fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sterk altså! Er dette helkroppsprogram? Og hvordan ser progresjonen ut fremover? Hvor mange uker er nybegynnerprogrammet? Jaa, mange spørsmål :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helkroppsprogram, fokusert på å øke i "de tre store", benkpress, knebøy og markløft :) Du kan sjekke det ut her hvis du vil! Progresjonen er ikke så dramatisk som i RYP, men det øker jo en del utover de neste ukene. I uke 8 og ut kommer det noen tunge løft! Programmet er på 12 uker :)

Mett og fornøyd etter middag :nigo: Fin spisedag i dag, lett å fylle kcal når man steker sopp i smør og har med en haug med poteter :fnise:

I morgen skal jeg måle meg i tillegg til å veie, har helt glemt det bort jeg! Skal også ut og løpe, men det frister å prøve meg på 10km.. Får se hvordan været er :)

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! :biggrin: Hvis noen har noen bra løpesanger så må dere gjerne rope ut, for det er alltid morsommere å løpe med ny musikk på ipod'en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:

Start, 11.10: 73,6kg

2000/2300kcal:

15.10: 72,6kg (-1,0)

18.10: 72kg (-0,6)

21.10: 72kg (0,0)

25.10: 71,8kg (-0,2)

2100/2400kcal:

28.10: 72,1kg (+0,3)

01.11: 71,8kg (-0,3)

04.11: 71,6kg (-0,2)

08.11: 71,4kg (-0,2)

2200/2500kcal:

11.11: 71,3kg (-0,1)

Husket endelig å måle igjen! Dagens resultater, med forskjell fra sist i parantes:

Midje, smalest: 67,5 (-2)

Rumpe, bredest: 104,5 (-3)

Hofter, bredest: 92,5 (-2)

Navel: 74 (-3,5)

Bicep (flex): 33,5 (+0,5)

Lår: 64 (+1,5)

Fornøyd! :nigo: Litt usikker på om jeg faktisk har fått større lår eller om vi målte litt rart, men men. Det er jo jevnt over noen cm. ned! En måned siden siste måling, ned 2,3kg siden da :)

Takk for tips Madam_mim, har veldig lite av dem fra før, så skal sjekke ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aktiviteter

1) Jogging/Løping

Varighet: 1 t 8 min

Distanse: 10000.00 Meter

Fornøyd! :duskedame: Skikkelig hold og gnagsår siste kilometerene, hard vind (som jeg latet som jeg ikke så før jeg gikk ut) og masse bakker, men det gikk :nigo: Småkjipt at jeg ikke har noen sensor som sjekker avstand, for jeg tok bare 10km etter kart, og det tar jo ikke med høydeforskjeller og slikt så det var nok litt lenger. Jeg får ønske meg sensor til jul!

Nå; varm dusj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Gratulerer med vel gjennomført 10 km. eller 1 mil (jeg synes personlig 1 mil høres litt lenger ut enn 10 km. :ler:). Er det din første løpemil? Veldig bra tid også..

Her i Norge kan en legge inn ruter på iform.nu, som tar med høydemetre og liknende i beregningen, vet ikke om dere har noe tilsvarende på Island?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det! Det er vel andre gangen jeg prøver meg på 10km, første gangen brukte jeg vel rundt 1t 30 min, og alt under det var målet mitt i dag :) Hm, ikke som jeg vet om hvertfall! De har en side like googlemaps, men de tar ikke med slikt i beregningen. Blir vanskelig å kjøre bil langs stier og over gangbruer og slikt for å sjekke også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er sant. Da jeg fant ruteplanlegggeren på iform var det både bursdag og julaften for meg. :fnise: Du får ønske deg gps til pulsklokka di, hvis du har, til jul. Og hvis du ikke har pulsklokke kan du jo jammen meg ønske deg det óg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Enigma! :nigo: Veldig moro når det kommer fra deg, som løper så fort og langt ;)

Ja ikke sant yoga :fnise: Jeg har en Polar ft60 som jeg er veldig glad i, skal visst finnes fotsensor greie til den! :) Gjennomsnittspulsen var på 86%, så det var ikke en rolig rusletur hvertfall.. :lol:

Uke 5. Torsdag.

Trening: 10km jogg.

Mål: 2500kcal.

Frokost:

1 Proteinshake m. melk

1 Glass Juice

200g Skyr

2 små grove brødskiver m. ost, skinke og agurk

5 Mandler

Tran

Vitaminbjørner

Lunsj:

100g Skyr

1 Banan

Havregrøt laget på 50g havregryn, 2dl melk + vann.

10g linfrø, 10g solsikkekjerner

20g Mandler

Middag:

150g laks

1 porsjon fullkornsnudler

100g tomat

100g grønnsaksblanding

(tom for brokkoli! :( )

Olje til steking.

1 eple

20g Mandler

Totalt: 2510.