Pasjonsblomst Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #21 Del Skrevet 22. januar 2010 *mine innlegg* Som regel hjelper det jo faktisk på energien å komme seg på trening. Man våkner liksom av treninga og glemmer at man er trøtt. Samtidig må det jo være lov å lytte til kroppen innimellom. Er den sliten, så er den sliten. jepp, viktig å lytte til kroppen... men IKKE til hodet som av og til skriker sofa, film og sjokolade!!! hehe. Men ikveld blir det det... har mensen, og føler meg noget redusert ja. Fredag!!!! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #22 Del Skrevet 24. januar 2010 Dumme mensen er over! Tadam! og treningsformen på plass igjen.. 1 time på treningssenteret idag med sambo, på apparater.. fatburn, intervall og noe styrke på slutten. Føler meg skikkelig pigg i kroppen nå. Og ende bedre blir det kanskje av en dusj? Så får det heller bare være at jeg kun fikk 2 økter denne uka.. Oppsummering: Mandag fri tirsdag fri onsdag rolig økt, cardio/styrke torsdag fri fredag fri lørdag fri søndag grei økt, fatburn, intervall, styrke åhhh nå ble jeg sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #23 Del Skrevet 25. januar 2010 Ukas treningsplan: m spinning intervall t treningsfri o treningsfri (reisedag) t trening på hotellets styrkerom f treningsfri (reisedag) l Trening. spinning? s Trening. styrke? Er litt usikker på hvilken trening jeg ønsker til helga, men må få til noe bra. Grunnet reising ons-fre blir det ikke veldig mye bra trim på meg da, frykter jeg. Hadde planlagt bosu idag, men er litt stiv i rumpe og lår så jeg gikk for spinning i stedet.. *gjesp* så får jeg komme igang med jobbinga.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #24 Del Skrevet 25. januar 2010 Har oppdatert mitt første innlegg med litt mål osv, kopierer inn her også for enkelthetsskyld: Høyde: 167 cm Vekt: 58,3 kg (med sko og treningsklær) Høyre lår: 55 cm Sete: 98 cm Hofter: 94 cm Midje, smaleste punkt: 73 cm Høyre overarm: 27 cm Fettprosent: ?? visste ikke helt hvordan jeg skulle måle så jeg tok følgende: høyre lår: tykkeste del sete: tykkeste del rundt hofta med rumpa inkludert..hehe hofter: breieste del rundt hofte, noe under hofteknokene, men oppforbi rumpa midje: smaleste punktet på midjen Midjen var vanskelig, her fikk jeg alt i fra 68 når jeg holdt pusten til 74 når jeg slappet helt av på utpust.. skrev 73, for jeg følte jeg juksa ellers. Er jeg helt på bærtur eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #25 Del Skrevet 25. januar 2010 Idag er ikke trening gøy Aurelia kom hjem fra jobb full av energi, lagde raskt en sunn middag, og trippa avgårde til spinning klokka 19. Hørte fin musikk der inne, masse folk, energi.. og gledet meg til å sette på sykkelen. OG så.... fant jeg bare 2 stk høyresko i sekken min, en sykkelsko og en arobiksko!! Aurelia måtte slukøret pakke sekken og gå hjemover igjen... Begynte nesten, bare nesten.. å grine litt, for det var så setback og demotiverende. Jeg gledet meg nesten som en liten unge. Hjemme satt jeg på en pilates dvd og holdt på med en ball i 40 min.. veeeeldig rolig stemme, rolig musikk og landryge øvelser. Gjespet og gjespet meg gjennom det guffa opp med litt rihanna og styrkeøvelser på ballen så, og testet litt hjemmelaget catslide etterpå. Men alt i alt var det en litt kjip treningsrunde... for jeg skulle jo liksom gi gass i spinningssalen. Har ikke forbrent så mye heller idag, jeg ville gjerne hatt litt puls going on here... dagens sutrepus... nå er jeg skikkelig trøtt kjenner jeg, blir not snart Håper dere har hatt mer vellykkede økter enn meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #26 Del Skrevet 25. januar 2010 Åh, den er kjip! Jeg bomma på tidspunktet en gang. Trodde spinningtimen jeg skulle på begynte halv seks, så jeg var tidlig ute og var der kvart over fem, men da var de i full gang, gitt! Hadde bare med sykkelbukse og spinningsko, så da måtte jeg bare tusle hjem igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 26. januar 2010 #27 Del Skrevet 26. januar 2010 Ånei, så kjipt Men mange ville nok gått hjem, satt seg i sofaen foran tv'n og sutra. Du var jo kjempeflink som gjennomførte en trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #28 Del Skrevet 29. januar 2010 blogger klokka ett om natta kun for å skrive at jeg faktisk trente idag! på hotell, på jobbreise, på seminar.. fornøyd med det ja. sprutrød i ansikt møtte jeg til aperitif. Bra jeg trente forresten, med så mye mat og vin... hehe. Og nå er det natta.. må bare roe meg litt, kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #29 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) hjemme igjen! selv om jeg har vært Norge, er jeg litt "jetlag" idag.. treningsfri, OG med ost og vin og portvin som middagsplaner. Uff og uff, kjenner jeg har noget dårlig samvittighet. I morgen skal jeg på senteret, trolig litt løping/styrke.. så da får jeg iallfall 3 runder (om enn ikke det har vært den beste treningsuka).. kjøpt meg nye treningsbukser forresten! Testet ut engang, på hotellet.. sitter som et pølseskinn/membran.. puster godt og er superlette uten å stramme noe sted! veldig fornøyd Nike tights hilsen en liten, daffy slappfisk.... med "jetlag" Endret 30. januar 2010 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 30. januar 2010 #30 Del Skrevet 30. januar 2010 blogger klokka ett om natta kun for å skrive at jeg faktisk trente idag! på hotell, på jobbreise, på seminar.. fornøyd med det ja. sprutrød i ansikt møtte jeg til aperitif. Bra jeg trente forresten, med så mye mat og vin... hehe. Og nå er det natta.. må bare roe meg litt, kjenner jeg. Dette synes jeg var fantastisk bra!!! Det er ikke mange som trener på hotell, seminar!!!! Wow imponert jeg Aurelia Good girl!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #31 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Idag er det IKKE matvrak da... er kommet over jetlaget, og har gode planer for både mat og trening: frokost: min faste morgensmoothie (se oppskrift nedenfor) trening: spinning/styrke med sambo lunsj: knekkebrød, sjokolademelk.. (nam etter trening) middag: indisk spinat-masala (hjemmelaget) ellers har jeg ingen planer.. litt husvask og spa-treatment, kanskje;) Her er oppskriften på smoothien jeg har idag: 1 banan 2 dl rismelk (vanilje) 3 ss proteinpulver (vanilje) en good dose kanel litt limesaft noen biter rå kakaonibs lecithin-granulat (mot stress) frosne bær Idag har jeg jordbær, men min absolutte favoritt er blåbær. Bitene av rå sjokolade gjør smoothien litt edgy og crunchy, me like!! Hentet fra boka "Hvordan se 10 år yngre ut" av Thorbjørg Hafsteinsdotitter eller hva hun heter. Den boka er kjempefin og meget lærerik om hvordan leve et sunt og godt liv! Anbefales på det sterkeste! Skåler god morgen i smoothie! Endret 31. januar 2010 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 31. januar 2010 #32 Del Skrevet 31. januar 2010 *Nå må jeg nesten spørre deg litt (den smoothien så kjempe god ut) Men blir du mett av den? Holder det deg mett lenge?? Også en annen ting, den middagen, spinat, mulig å få oppskrift på det? Er det godt?? Hørtes så spennende ut og så så godt ut...Hehe.... Skikkelig på stjelern av oppskrifter nå ja Ha en flott sunn dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #33 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) *Nå må jeg nesten spørre deg litt (den smoothien så kjempe god ut) Men blir du mett av den? Holder det deg mett lenge?? Også en annen ting, den middagen, spinat, mulig å få oppskrift på det? Er det godt?? Hørtes så spennende ut og så så godt ut...Hehe.... Skikkelig på stjelern av oppskrifter nå ja Ha en flott sunn dag Næmmen ikke vær Matvraket, vær . Det er jo bare en glede å dele kunnskap om det sunnere liv med hverandre:) Smoothien er jo flytende... et stoooort glass (ca. 6-7 dl) blir det. Hovedformålet er å gi mye energi og holde blodsukkeret stabtilt. Smoothien inneholder både KH, fett og protein, i en god miks. Men nei, jeg blir ikke alltid sånn knallmett... Magen savner liksom noe å jobbe med. På jobb kan jeg måtte ty til det lite knekkebrød eller noe før lunsj.. lurer på om jeg skal ha et nå før trening også. Så alt i alt, nok energi, men kan føle deg litt sulten i magen. Prøv det!! spinat masala oppskrift følger: 2 ss olje 1 løk, kuttet i tynne biter 2 hvitløksbåter, knuste 1 grønn chili, uten frø/hakket ingefærrot, ca. 1 ts, fint revet 1 ts malt koriander 1 ts malt karve 200 g hermetiserte tomater kyllingfilet (oppskrift sier 750 g lår, jeg bruker 2 kyllingfilet) 2 dl creme fraiche 300 g spinat, grovt hakket 2 ss korianderblader (kan utelates) salt og pepper (har også litt limesaft i, men dette står ikke i oppskriften) Evnt tilbehør: ris, naan-brød, salat (jeg bruker bare litt ris) varm olje i wok/panne. stek løk, hvitløk, chili, ingefær i 2-3 min. ha i koriander og karve krydderet, og rør i 1 min til. ha så i tomatene og kok forsiktig i 3 min. Ha i kylling i biter, sett opp varmen og kok opp under røring. Rør inn creme fraiche og spinat (legges på toppen av woken) og ha på lokk. Spinatbladene mykner etterhvert slik at det er lett å røre dem inn. Kok i 6-8 minutter. (muligens du føler det er lite væske, men spinatbladene gjør den mer "fuktig" etterhvert. Ellers kan du jo ha litt vann i) Dette blir en herlig, kremet, krydret indisk sak som føles sunn på grønn av alle de gode grønne bladene. Den er veldig saftig og god Ta gjerne goooode ts-er med karve og koriander, jeg liker den med ganske mye smak i..smak til med salt og pepper før servering. Og den tar ikke veldig lang tid å lage, bare bittelitt tid for å hakke opp ingrediensene... Endret 31. januar 2010 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 31. januar 2010 #34 Del Skrevet 31. januar 2010 Tusen takk du:) Snille deg....Den middagsretten skal jeg virkelig prøve en dag, den så så utrolig god ut at den skal testes ut ja:=) mmmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #35 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) over 1 time trening gjennomført idag, spinning og styrke. Helt pumpet i kroppen! Er veldig motivert for å starte med ordentlig styrketrening nå.. dvs ha et tydelig program og kunne følge med på forbedring: Dette har jeg lyst å ha med: Bein Knebøy med stang Utfall fremover armer Biceps curl Kick back (som dumell row, bare bakover) franspress/triceps med stang Bryst benkpress Skuldre skulderpress Rygg Markløft dumbell row, en arm (unnskyld begrepene, jeg henger IKKE helt med i svingen her enda) Noen kommentarer.. har sikkert glemt noe nå? Er det tilstrekkelig med f.eks kun en øvelse på triceps? Vekter må jeg bare prøve meg frem.. skal prøve å kjøre litt på og ikke gå for pinglete til verks. jeg har så lyst å lære alt på engang!! Endret 31. januar 2010 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2010 #36 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Så morro at du vil begynne med skikkelig oppsett og slkt! Tricepsen får jo kjört seg under benkpress også (spesielt med smalere grep) så det burde være nok (det er det for meg hvertfall)! Ellers syns jeg det ser bra ut! Jeg vill kanskje tatt med nedtrekk eller chinups/pullups, men jeg vet ikke om dette trengs altså! Kan jo ta noen mageövelser også? Planken og slikt f.eks? Blir morsomt å fölge med! Jeg er som deg, har så lyst til å lære alt og pröve alt på en gang! Men jeg har hvertfall lært masse de siste månedene! Endret 31. januar 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #37 Del Skrevet 31. januar 2010 Så morro at du vil begynne med skikkelig oppsett og slkt! Tricepsen får jo kjört seg under benkpress også (spesielt med smalere grep) så det burde være nok (det er det for meg hvertfall)! Ellers syns jeg det ser bra ut! Jeg vill kanskje tatt med nedtrekk eller chinups/pullups, men jeg vet ikke om dette trengs altså! Kan jo ta noen mageövelser også? Planken og slikt f.eks? Blir morsomt å fölge med! Jeg er som deg, har så lyst til å lære alt og pröve alt på en gang! Men jeg har hvertfall lært masse de siste månedene! Takk for innspill..... må sjekke ut de øvelsene også. Planke høres lurt ut, eller kanskje armhevinger? Det som er kjekt med å ville lære, at man da helst bør stikke HVER dag på trening for å lære litt... hehe. eller hur? Aurelia synes fremdeles trening er gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2010 #38 Del Skrevet 31. januar 2010 Ja om du klarer flere armhevinger etter en helkroppsökt så må du gjerne det! Jeg har innimellom tatt hoftefleksjon m. armeheving hver gang jeg "strekker ut" og den er kjempefin! Tar skikkelig liksom. Om ikke på trening hver dag, så hvertfall lese litt hver dag og lære noe nytt Jeg syns trening ble så mye morsommere når jeg kunne fokusere på å bli sterkere, forskjellige övelser etc, og ikke bare "dette gjör jeg for å bli tynnere" :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 1. februar 2010 #39 Del Skrevet 1. februar 2010 God morgen Den oppskriften skal helt sikkert prøves - så veldig god ut! Mannen min elsker indisk mat, så blir nok en suksess! Og den så jo ganske sunn ut også Mulig du allerede vet det, men ved styrketrenings, husk: - alltid store muskelgrupper før små muskelgrupper - alltid øvelser som involverer flere ledd før ettleddsøvelser Lykke til videre TRENING ER GØY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 4. februar 2010 #40 Del Skrevet 4. februar 2010 Hei Aurelia Hvordan går det? Prøvd ut styrkeprogrammet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå