Gå til innhold

Trening er gøy!


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Genialt med RYP på ipod! Og blir morro å følge med på hvordan det går med deg! Første økt i morgen? Lykke til med de 10 RM :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes, synes absolutt RYP på ipod var genialt.. for jeg grua meg litt til å ha penn og papir med på trening, så ork liksom. Nå trenger jeg bare ipod for musikk, øvelser, kan legge inn 10RM direkte osv. Love it! (har jo ikke testa skikkelig da).

Er godt støl etter løpeturen i går faktisk.. Men blir nok bra med RYP oppstart for det, dette blir jo en testrunde osv, mest fokus på styrkeøvelsene og finne 10RM.

På kondisdelen starter jeg med 10 km/t og 5 % hellning tror jeg, og følger løpet som fioreslått. tror det skal passe bra mot makspuls og hvor jeg skal ligge (men skal ta en kort test for å sjekke).

Matdelen: foreslått 1881 kcal daglig for å opprettholde 57 kg. Kommer nok IKKE til å følge med her, men spise normalt sunt, nok protein, litt fett, mindre sukker... prøve å få opp antall måltider (blir ofte bare 3-4, med ganske stor middag)

Jeg er gira!!!! My potential is just waiting to be released

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. regner vel egentlig ikke økt1 som trening, såå slitsomt var det ikke... :sjenert: :gjeiper:

Haha, det var ikke før jeg så svaret ditt at jeg så smiley-ene i innlegget over. :sjenert: SurreSmilla! :fnise:

Jeg tror jeg må lese litt om RYP selv. Kanskje det er noe for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gira!!!! My potential is just waiting to be released

:ler: Lykke til med å utløse potensialet i dag!

Det skal jeg også, det blir trening med lillebror til tross for litt snue :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) foreslåtte øvelser i grunnprogram RYP:

Knebøy OK

skråbenk manualer --- bytte ut med benlpress tror jeg?

arnold press OK

bicepscurl OK

tricepspress OK

mage OK- magemaskin??

Har dere noen tips til endringer i grunnprogrammet? :)

Skal jeg kanskje tilføye planken som mange har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med RYP-oppstart og testing av 10RM! Hvis jeg for fullt, ikke bare stykkevis og delt, går tilbake til styrketrening igjen skal jeg definitivt hive meg på RYP bølgen jeg og. :)

Ang.øvelser så synes jeg å huske at markløft var med i det forrige RYP-programmet, så hvis du ønsker å føye til det er det sikkert en mulighet. Evt. knebøy og markløft annenhver gang? Planken er genial så den kan du trygt tilføre, en annen mageøvelse jeg liker godt er beinhev, så den kan du jo også vurdere...

Masse lykke til! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en ro-øvelse? Det var hvertfall med på mitt program, og er viktig så man ikke bare fokuserer på dytte-øvelser men også på dra-øvelser for overkroppen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte bare ro-øvelsen Kongulo! Den er med!

Da har jeg vært på senteret... og armer/skuldre verker allerede.... :gjeiper:

Jeg fikk følgende på 10 RM:

knebøy 45 kg

skråbenk 20 kg

roing 26 kg

anroldpress 7 kg

bicepscurl 6 kg

tricepspress 7 kg (kun en manual)

mageapparat 15 kg

startfart kondis 5 % helling: 8,5 km/t

Nå gleder jeg meg til å regne ut programmet og spent på hva det vil ha meg til å gjøre fremover.

skal jeg benytte 7 kg (en manual) elelr 14 kg for begge armene, når jeg legger inn??

og triceps. skal jeg bare legge inn 7 der, eller 3,5?

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Grattis med overstått 10RM! :Hehe:

Du er sterkere enn meg ;)

Føltes det bra? Du kommer nok til å kjenne det i morgen ja. Men etter en liten stund blir man ikke støl lenger. Heldigvis!

Jeg legger inn vekten for 1 manual :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med overstått 10RM! :Hehe:

Du er sterkere enn meg ;)

Føltes det bra? Du kommer nok til å kjenne det i morgen ja. Men etter en liten stund blir man ikke støl lenger. Heldigvis!

Jeg legger inn vekten for 1 manual :)

Ja, det er vel uansett prosentvis økning i programmet så om man legger inn pr manual eller totalt spiller vel ingen rolle..? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått, sterk er du! :)

Jeg ville lagt inn pr. manual der du bruker to, og hvis du bruker to hender på en manual på triceps ville jeg lagt inn "hele" manualen, altså 7kg. Det blir veldig små hopp i progresjonen om man starter med "lave vekter" (altså manualer), så tror ikke du trenger å dele tricepsmanualen på to.. :)

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Ja, det er vel uansett prosentvis økning i programmet så om man legger inn pr manual eller totalt spiller vel ingen rolle..? :klø:

Hvertfall sånn jeg har skjønt det. Så så lenge man selv husker om man la inn for én eller begge, så skal det gå bra :)

Man må jo justere en del selv, som du sikkert kommer til å oppdage, da kalkulatoren bruker desimaler som ikke alltid er like enkle å ha med å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra 10 RM på deg, Aurelia! :) Jeg er spesielt imponert over 20 kg. i skråbenk!! Blir spennende å følge deg videre i programmet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. dettan RYP er vist populære greier.

Leste kort om det, og virker veldig bra. Blir gøy å følge med utviklingen din Aurelia :-)

Lykke til med RYP... og GOD SØNDAG :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte 10 RM!! :jepp: Må si jeg også er imponert over 20 kg i skråbenk!! Supre utgangspunkt. Morro å kikke innom RYP-folka altså :) (Og morro med tester spør du meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tusen takk for svar og support, alle sammen :klemmer: nå ble jeg litt klokere.. ble temmelig oppgitt da jeg så desimaler i programmet, og tenkte bare: jada, dette var gode greier.. men får flekse det til litt. (ro-apparat var litt vanskelig å justere, hoppene i kg går jo sånn 8 kg i slengen). Jeg la inn kg pr manual, og 7 kg for tricepsen som foreslått.

Angående 20 kg i skråbenk.. dette var dautungt! :trene: gikk akkurat. Muligens går jeg over til manualer (jeg hadde en 20 kg stang jeg brukte).6 kg på biceps var også dautungt mot slutten, særlig på venstra :huh:

Jeg har presset meg i øvelsene, så jeg håper at jeg ikke har tatt for hardt i. Blir spennende å se..

Planer å trene kondis/styrke rett etter jobb i morgen!! ;)

Gleder meg!

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig:

me too.. Thanks! Det gikk fort bare jeg fikk litt støtte og mål.

Sa akkurat til sambo at jeg elsker å trene, og at det var såå godt å være igang igjen, kjennes så godt og gir masse energi.

sambos svar: "åhh synes du bare blir trøtt jeg"

hehe.. det ER sant, jeg blir rimelig pumpa en 4-5 timer etter trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jujuuuuu :digge: Jeg er i full gang! Potential, here I come!

Dagens gode økt!

UKE 1 DAG 1

RYP kondis 35 min

4x4 intervall.. (laaaaange intervall :eeeh: )

RYP styrke 35 min

-- etter plan

.. synes at jeg lå temmelig riktig på øvelsene, sliter fremdeles med bicepesen på venstrearmen mot slutten :glare:

Var sååååå deilig! Ikke helt skutt heller, føler meg bare varm og god og stram i kroppen... svært fornøyd :bolledeig:

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...