Gå til innhold

Det store prosjektet for å bli mindre!


Momseguri

Anbefalte innlegg

Har lest (mye av) tråden nå, og tror jeg er overtalt :Nikke: Må bare finne ut hvilken jeg skal velge?

Her er ett bilde av dips. Jeg bruker den "støtteplaten" som du står på knærne på (samme som når du tar hang-ups/chins med støtteplate, så løfter du ikke hele kroppsvekten din) men det er ganske tungt allikevel. Kanskje jeg bare ikke er sterk nok, og støtter meg for mye/feil på håndleddene? Skal prøve å spørre litt neste gang jeg er der.

Magerulle vet jeg ikke hva egentlig heter, veilederen kalte det bare for det. Du står på knærne på en matte, og har en vektstang på gulvet. Så holder du på den og lener deg fremover/strekker ut armene og legger deg fremover/vanskelig å forklare! Men poenget med vekstangen er ihvertfall at du bruker den som ett hjul som du ruller bortover gulvet. Det tar veldig godt på magen og kjernemuskulaturen. Men jeg tror ikke jeg er sterk nok her heller egentlig, føler liksom ikke jeg får det helt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vet jeg hva du mener med magerulle. Det er en god øvelse, men riktig teknikk er jo alltid viktig. Kanskje du bør starte med vanlig planke hvis det er for vanskelig for deg med "magerulle"..?.. Den øvelsen kjenner du?

Da får du heller ikke belastning på håndleddene.

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, planken er faktisk den "alternative" øvelsen min :) Men jeg syntes den er litt kjedelig bare...

Idag har jeg endelig målt meg, så her er resultatet:

Høyre lår: 65 cm

Venstre lår: 67 cm

Høyre arm: 30

Venstre arm: 30

Mage: 103 cm

Under bryset (har en ekstra valk her, som jeg haaaater): 86 cm

Skal egentlig ha onsdag som fast måledag, men glemte det igår. Også har jeg bestemt meg for å veie meg en fast dag i måneden, vet ikke helt hvilken enda. Neste onsdag kanskje. Men jeg stoler liksom ikke helt på vekten, det er alltid +/- 3 i løpet av noen dager. Så jeg føler ikke jeg kan si jeg har gått ned i vekt før jeg har gått ned 4-5 kg ihvertfall. Viss noen skjønnte det?

Idag skulle det bli trening, men det ble det altså ikke :( Jeg hadde rett og slett glemt å vaske treningstøyet :sur: Så da må jeg trene imorgen (det var planen uansett) og på lørdag, etter nattevakten og før festen...Men jeg skal ikke være negativ, det går sikkert bra. Trur eg.

Idag blir det en variant av dette til middag :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det trening :trene: Ikke så mye (og hard) styrke som jeg burde, men jeg hadde bittelitt travelt. Jeg løp derimot mer enn jeg pleier og var ganske fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å skrive inn alt jeg spiser denne uken, s kanskje jeg får litt oversikt over hva jeg gjør galt. Veide meg i dag, og vekten er nå 79,5 kg :glare:

Mandag:

Frokost- 2 fullkornswrap med eggerøre (3 egg), kalkunskinke, ost, noen ts. ekstra lett rømmekolle og salsa.

Middag- Ehm. Spiste hos en vennine som lagde masse mat fra hjemlandet sitt, så jeg vet ikke helt hva alt heter. Men det var masse grønnsaker, ris, lam og kylling. Spiste ca. 2 porsjoner.

Kvelds- Samme som frokost, men bare en wrap.

Tirsdag:

Frokost- 3 halve "grove" rundstykker. 2 med ost og en med salami. Kantinemat, så jeg mistenker at rundstykkene er konditorfarge-grove, og det var veldig mye smør på dem.

Lunsj- ca. 350 g. gratinerte grønnsaker, med ett rundstykke.

MM før trening- ca. en halv pakke tortelini.

Middag, etter trening- "hjemmelaget" pizza m/fullkornsbunn, svinekjøttdeig, mais, hakkede tomater, løk, champignon, fetaost og norvegia.

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å trente i går, og det gikk skikkelig dårlig :( Klare nesten ikke løpe i det hele tatt, orket knapt nok noen styrkeøvelser og ble kvalm (!) av mageøvelsene. Skikkelig kjipt, skjønner ikke hva som er greien?? Føler meg ikke syk på noen måte ellers, men treningen er bare blitt tyngre og tyngre :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat i dag:

Frokost- Grillpanini, ikke så veldig bra :flau:

MM- Eple

Lunsj- 2 pizzastykker (rester fra igår, namnam)

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg er skikkelig frustrert! Jeg går jo ikke ned i vekt jo! :sur: Syntes i det minste det burde vise litt på vekten når jeg går fra nesten ingen bevegelse i hverdagen til å trene 3 ganger i uken.

Æsj, æsj, æsj :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :goodbye:

Ser ut til at du strever litt? Kanskje du kunne tatt en ekstra økt med kondisjon i uka? Hvis treningen er veldig tung, kan du finne noe som er artig å gjøre, så det blir litt mer lysbetont? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nefer, og takk for tilbakemelding :happy:

En ekstra økt med kondisjon er nok lurt, det er bare så kjedelig! Men jeg skal forsøke å sykle/ellipsemaskine (ha, jaja) og se på tv samtidig, så kanskje det blir litt bedre. Men holder det med 45 min. en time :vetikke: ? Nå skal jeg snart gå på min første yogatime! Grue-gleder meg. Vet ikke helt hva jeg skal forvente, men det er ihvertfall ikke noe jeg er kjempelei av enda :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Yogaen varer i 90 min! Og da....rekker jeg ikke å se Bones, så jeg droppet yoga :sjenert: Jeg meldte meg på step på mandag istedet.

Jeg skal dessuten både på styrketrening OG på svømming med en venninne imorgen, så det er vel greit? :sjenert: Nå lurer jeg på hva jeg skal lage til middag/kvelds. Kanskje jeg skal gå bort på butikken å kjøpe litt wok-grønnsaker? Da blir det jo 20 min. tur også. *googler wok* :)

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nefer, og takk for tilbakemelding :happy:

En ekstra økt med kondisjon er nok lurt, det er bare så kjedelig! Men jeg skal forsøke å sykle/ellipsemaskine (ha, jaja) og se på tv samtidig, så kanskje det blir litt bedre. Men holder det med 45 min. en time :vetikke: ? Nå skal jeg snart gå på min første yogatime! Grue-gleder meg. Vet ikke helt hva jeg skal forvente, men det er ihvertfall ikke noe jeg er kjempelei av enda :rolleyes:

Alle monner drar :jepp: Det er veldig kjekt å ha noe å se på ja, det får tiden til å gå mye fortere. Det er ikke noe aktiviteter du kan gjøre ute? Gå på ski f.eks? Mye mer lysbetont å få litt frisk luft og faktisk komme seg ett sted, ikke bare stå på samme flekken til tross for alle km'erne man trener :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bergen så det er dessverre det er lite med uteaktiviteter jeg kan gjøre nå :fryser: Bortsett fra å stå på ski da, men det er faktisk noe av det verste jeg vet (neida, jeg er ikke utlending :fnise:). Men gleder meg veldig til å kunne jogge ute til våren!

Var å svømte igår, og det var myyyyye deiligere enn jeg trodde det skulle være! Så nå har jeg fått med meg mr.N og skal svømme i dag også :danse:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, skulle ønske jeg kunne jogge på sommerhalvåret - jeg som bort rett ved skogen og greier. Men neeeeida, det vil ikke kneet mitt. :dry: Nyt at du kan gjøre sånt. Hører du? HÆ?

:fnise:

Hørtes deilig ut med en svømmetur i dag da :) Noen andre festlige planer for helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Sequax! Kos med hilsen :sol:

Kjipt med kneet ditt Pingting :tristbla: Kan du kanskje sykle?

Jeg syntes egentlig det er veldig rart å gå rundt å glede seg litt til å jogge, for jeg har alltid hatet å jogge ute blant folk, men nå er jeg så lei av å "stå i ro" på tredemøllen at jeg ser frem til det.

Kanskje det er derfor svømming er litt gøyere også? Beveger meg jo tross alt frem og tilbake i bassenget. :tongue:

Plan for resten av helgen: Middag hos svigers idag, middag hos mamma i morgen, også skal jeg forsøke å lese ferdig en pensumbok sånn innimellom. Ikke så veldig spennende planer akkurat, men er godt med en litt rolig helg også :happy:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takker! Syntes din er kjempefin også, er litt misunnelig egentlig :sjenert:

*trommevirvel*

Målet for februar er NÅDD :bolledeig::skya::mrgreen:

Og det betyr at jeg skal på butikken imorgen og forhåndsbestille Final Fantasy! JIPPI :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Sequax! Kos med hilsen :sol:

Kjipt med kneet ditt Pingting :tristbla: Kan du kanskje sykle?

Jo, men jeg er ikke så flink til å sykle, og er litt redd Oslo-trafikken... :sjenert:

Men jeg har jo ellipsemaskina mi! Der har jeg ikke merket noe tull med kneet enda, heldigvis.

og WOOOOOW, du har nådd målet ditt! Jeg bøyer meg i støvet, du er fantastisk flink! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare titter innom litt jeg! Kjempe fint at du har nådd målet ditt for februar! :) Man må ha noen belønninger for å komme dit man vil..

Og så lurt det var å ha belønninger som ikke er sjokolade :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...