Gå til innhold

Det store prosjektet for å bli mindre!


Momseguri

Anbefalte innlegg

Starter en treningsdagbok jeg, så kan jeg holde litt oversikt over hva jeg spiser og hvor mye jeg trener :) Jeg er en student på 21, og her er planen min:

:vekt: Startvekt er da 80,8 kg. Jeg er 172 høy, og pleide å veie 60 kg. OMG hvordan skjedde dette?!? Jeg hadde en tanke/vag plan om vektnedgang ifjor også, da jeg var kommet over 70 kg og syns det var helt forferdelig...needless to say; det funket ikke spesielt bra. Så nå har jeg bestemt meg for mål, delmål, strategier, belønninger og motivasjonsfaktorer :Nikke:

MÅL:

ca. 60 kg, str. 36-38 i klær (IKKE str. 42-44!!)

God kondis.

Bli "avhengig" av trening, og ikke se på det som ett ork :trene:

STRATEGIER:

Bytte ut brød med knekkebrød.

Kutte ned på poteter, pasta o.l. Bare bruke fullkornsprodukter.

Trene fast 3 ganger i uken. Minst 2 av disse skal være gruppetimer, en kondistime, og en time ilag med sambo (ant. styrke).

Trene ellers så ofte jeg kan! Helst 5 ganger i uken

Innføre lørdagssnop igjen, og kutte ut chips, snop, brus ol. i uken.

DELMÅL OG BELØNNING

-3 kg: True blood, sesong 2 på dvd

-5 kg: Nye Converse sko

-10 kg: Superdate med sambo

-15 kg: ?

-20 kg: ?

MOTIVASJONSFAKTORER:

-Klær!! Jeg ELSKET å shoppe, mens nå er det bare ett ork. Ikke noe gøy når man er for tjukk til å gå med de klærene man vil :(

- :sengekos:

-Gamle bekjente...jeg syns rett og slett det er utrolig pinlig når jeg av og til møter folk jeg ikke har sett siden FØR jeg la på meg 20 kg :flau:

Endret av Meg_457
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tirsdag er veiedagen min. Det er nesten så jeg ikke gidder å skrive dette innlegget en gang, men skal det være treningsdagbok så skal det være treningsdagbok... Jeg har LAGT PÅ MEG 2,2 kg siden forrige uke!! :sur::omg: :dåne: Jeg trodde ikke jeg skulle gå ned, jeg har nemlig ikke begynt på treningsstudiet enda + jeg var på en ganske heftig hyttetur i helgen. MEN ALLIKVEL! Gått OPP?!?! :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, veide meg en gang til nå, denne gangen i bare undertøyet. Nå er vekten 80,7 altså + 0,5 kg og IKKE + 2 kg. Det skal jeg heller akspetere *puste lettet ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare komme å si hei og ønske deg lykke til! Håper du lykkes og finner motivasjonen og gleden ved å trene og spise sunnere :)

Anbefaler deg å ikke fokusere for mye på hovedmålet ditt, men heller delmålene! Fint med gevinstene dine :)

Når på døgnet veier du deg? Anbefaler å veie på morgenen rett etter du har stått opp, før du har tatt på deg klær og før du har spist noe. Størst sjanse for å få pålitelige resultater. Ellers synes jeg det var motiverende å ta noen mål. I perioder vil du antagelig se mindre resultater på vekta, og da kan det være godt å se at centimeterne minsker :) For husk: muskler veier mer enn fett, som du sikkert vet.

Det ble et langt innlegg - men jeg håper du lykkes! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Lykke til med treningsopplegget ditt! Digger belønningene dine :fnise:

Har ett forslag til 15/20 kg belønning - shopping el. spadag :)

Vet hvor ufattelig lett det er å gå opp i vekt når en er student! Knekkebrød + lett tubeost er genialt å ha med i vesken på skolen. Videre synes jeg det hjelper å fylle kjøleskapet med frukt og grønt i friske farger. Greit å ha litt som en trygt kan snacke på.

Trener du på sib? I såfall kan jeg anbefale svømming på studentsenteret som treningsform - dersom du føler deg klar for det. Og hvis du kommer over noen bra treningstimer må du gjerne tipse om det!

Endret av Elinea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig med litt tilbakemeldinger! :helen:

Twinklestar: Jeg har tenkt å måle meg enda, har bare ikke turd enda. Sjokket med vekten var gale nok :fnise: Tusen takk for morning tipset! Det visste jeg ikke, har liksom bare veid meg på tirsdager. Hvor ofte målte du? Like ofte eller oftere enn du veide deg? :)

Elinea: Kjempelure belønningstips. Spadag høres ikke dumt ut nei :Nikke: Og knekkebrød med tubeost; Kjempelurt! Og billig også :mrgreen: Ellers vet jeg ikke helt om jeg våger meg ut i offentligheten i badetøy enda :sjenert: Skal prøve ut noen timer på sib nå etter hvert, kan godt si ifra hva jeg liker best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen :)

Jeg har ikke hatt så store mål om vektnedgang - kun noen få kilo... men jeg veier meg ca en gang i uka. Liker å følge med. Vet noen føler de blir veldig opphengt i vekt dersom de gjør det, så det må du nesten finne ut av selv. Bare vær forberedt på at du ikke alltid vil ha fremgang på badevekta, fordi du vil bygge litt muskulatur samtidig som du mister fett. Målinga gjorde jeg i begynnelsen litt sjeldnere enn jeg veide meg, kanskje 2-4 uker mellom hver gang. Nå er det en evighet siden sist.... men tenkte jeg skulle sjekke igjen om et par uker.

Gleder meg til å følge deg videre :) Har en god følelse! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for strålende motivasjon. jeg skal også begynne med belønning.

Tror jeg også skal starte opp en treningsdagbok, eller livsstilsendringsdagbok... hehe.. Ha en flott treningsuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du likte tipsene :)

Vurderer å starte opp en treningsdag jeg også, men første steg er å melde seg inn i sib. Det er målet for imorgen! Er ikke helt i badedraktform jeg heller - men har som mål å begi meg så snart jeg tør. Men tror jeg må ha noen treningsøkter for å stramme litt opp først, og kansje ta litt sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta bør du ikke se på i starten syns nå jeg, se litt mer over langen. Min vekt har variert noe voldsomt, Det løsner ordentlig av og til, spesielt rett etter mensen. ;) Selv om jeg veier meg ofte så legger jeg ikke så mye i noen 100 grams variasjon fra dag til dag. Belønningsmotivasjon er topp. Jeg fortjener snart noe nytt. Men har belønning på målebåndet istede for på vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Ønsker deg også lykke til, synes det ser ut til at du har gode mål og en god motivasjon! Det er bare å følge opp og være flink til å rapportere her inne, Kg er virkelig tingen altså;) Bare spør meg, du henter mer motivasjon enn du faktisk tror også får du så mye tilbake:) Tvi tvi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gu kor kjekt med så mye tilbakemeldinger :mrgreen:

Det er fremdeles ikke blitt noe trening på meg, jeg har nemlig rotet vekk lommeboken min med treningskortet :sur: Skal ta noen situps, armhevinger (viss jeg klarer :sjenert:) og knebøy senere tenkte jeg ihvertfall. Pleier å gjøre det av og til, men jeg vet ikke helt hvor mye sånne random øvelser hjelper? Dessuten blir det myyyyye :husarbeid: idag (kansje finner jeg lommeboken også?) og det er jo litt trening i det?

Jeg syns dessuten denne dagboken hjelper mye allerede! Var skikkelig kjipt å skrive inn at jeg hadde gått opp igår :flau: Også er det veldig oppmuntrende med alle de fine tipsene jeg får :klemmer: Anbefaler alle å opprette en :Nikke:

Det jeg lurer litt på er; hvor mange centimeter skal jeg ha mistet før jeg får en belønning da? Aner ikke hvor mange centimeter som er målet mitt heller? 63 kg = 50 cm t.d ? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja utrolig hva man kan finne når man rydder...Det er å anbefale..Ofte da tingene dukker opp:) Hvertfall her i huset! Så spm er : dukket lommeboken opp?

Ja rydding i seg selv er jo bevegelse da. En skikkelig husvask forbrenner litt kalorierer det og, samt at du er i skikkelig bevegelse. jeg setter alltid på skikkelig musikk og vasker meg rundt slik at jeg får skikkelig kjørt meg..Blir alltid utslitt etterpå:=)

Ja helt med deg, det er virkelig smart å ha en slik dagbok. Ikke alltid det bare blir treningsprat, men det gir virkelig motivasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, her ble det :veslejenta: igår. Fikk såvidt lagt på plass litt klær før jeg var helt utslått. Men jeg fant lommeboken! Den lå i en veske jeg har letet i 3 ganger før :sjenert: Så nå har jeg spist frokost (er syvsover idag) og pakket bagen så jeg kan gå å trene :happy: Skal måle meg også idag, men det gruer jeg meg egentlig bare til :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg til å lage middag, og lurer veldig på om det går ann å lage en sunn pizza? Jeg tenkte å bruke den ferdigbunnen, kylling/svine kjøttdeig, ost og tomater på boks :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal jeg til å lage middag, og lurer veldig på om det går ann å lage en sunn pizza? Jeg tenkte å bruke den ferdigbunnen, kylling/svine kjøttdeig, ost og tomater på boks :klø:

Generelt blir pizza sunnere når du lager en grovere tynn bunn, pizzafyll av magert kyllingkjøtt og med mindre lettere ost. Da sparer du en god del kalorier og usunt fett. Uansett hva du velger, er det lurt å servere en grønn salat til :)

Her er forresten oppskiften til en sunn og kalorifattig pizza:

http://www.greteroede.no/oppskrifter/midda...1076708.o2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett tillegg til min plan for å bli mindre: Jeg dytter absolutt alt jeg klarer av grønnsaker inn i det jeg spiser :) Så idag ble det pizza med MASSE løk, gulrøtter og tomat + kyllingkjøttdeig. Veldig godt, men neste gang tror jeg jeg skal ha litt tomatpurè på bunnen, fyllet skle veldig lett av nå :fnise:

...også kan alle bare ignorere at jeg ikke har postet trening eller mål idag, og heller lese om det imorgen? :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang :mrgreen: Jeg har vært å trent :trene:

Det ble ikke så veldig mye, siden jeg hadde glemt sports-bh`en (auuu), men allikevel; Jeg er veldig fornøyd med å endelig være i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang :mrgreen: Jeg har vært å trent :trene:

Det ble ikke så veldig mye, siden jeg hadde glemt sports-bh`en (auuu), men allikevel; Jeg er veldig fornøyd med å endelig være i gang!

:skratte: Så godt å lese at det er flere som trenger det ja....For det er SMERTE!!!!!!! Hehe...men så flink du er som er i gang;=)Mulig du har skrevet det før ( da får du bare beklage meg), men trener du på treningssenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...