Gå til innhold

Det store prosjektet for å bli mindre!


Momseguri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heihei!

Jeg har også ny treningsdagbok.. får følge med i din også.

For meg er det ikke vekttap som motiverer mest, men det å føle seg bedre og i bedre form generelt. Kanskje det er lurt å prøve å fokusere på formkurve, styrke og utholdenhet, så kommer "kiloene" gratis av seg selv?

Hmmm ikke akkurat gratis, kanskje..? Lykke til i all fall! Håper motivasjonen holder seg oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du tok en tur innom dagboken min også :) Jeg har ikke laget meg slike mål som du har gjort enda, mulig jeg bruker søndagen på det, slik at det er klart på mandag :) Ny uke nye muligheter. Ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei!

Jeg har også ny treningsdagbok.. får følge med i din også.

For meg er det ikke vekttap som motiverer mest, men det å føle seg bedre og i bedre form generelt. Kanskje det er lurt å prøve å fokusere på formkurve, styrke og utholdenhet, så kommer "kiloene" gratis av seg selv?

Hmmm ikke akkurat gratis, kanskje..? Lykke til i all fall! Håper motivasjonen holder seg oppe.

Hei :goodbye: Jeg er enig i at det er formen som er viktigst, og ikke kiloene. Men jeg syns det virker veldig greit å ha noe konkret å måle for å se fremgangen. Men om det er kilo eller cm. spiller ikke så stor rolle :) Jeg skal også måle hvor raskt jeg kan løpe 1 km, og hvor mange armhevinger jeg klarer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er så godt i gang altså!!!! :klappe:

ER veldig enig med deg at det er riktig å ha mål, men man kjenner det best på formen! Å følge med på cm og kg gjør at man fort blir litt ekstra opphengt og manisk, ofte kan det jo variere litt på dagsform osv....Veldig ofte når jeg måler så treffer jeg ikke akkurat samme sted som sist og da blir det ofte en cm eller to i forskjell og da skal jeg love deg det blir opprør i mitt lille hode (spesielt om det er en cm i negativ retning) :skratte:

fortsatt god helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH! Idag har jeg hatt en skikkelig god økt, og er veldig fornøyd med meg selv :Hehe: Løp først 10 min på tredemøllen (mest på 8, men litt på 5, 13 og 11 også) noe som ble ca. 1,20 km. Så gjorde jeg disse random-øvelsene mine hvor jeg bare surrer rundt og ser hvilke aperater som er ledig :sjenert: Men idag følte jeg det ble veldig bra altså! Jeg møtte også på en gutt jeg kjenner, og følte meg ikke særlig lur der jeg satt og pustet og peste, var rød som en tomat og pumpet på 9 kg :fnise: Til sist var det meningen jeg skulle ta 10 min. til på kondis men jeg syns altså det er så KJEMPEKJEDELIG at jeg gadd ikke mer enn ca. 7..Uansett, nesten 1 time med trening, og jeg er helt utslitt, kjenner det i omtrent alle muskler :klappe:

Det jeg lurer på er; hvor mang repitisjoner og sett gjør dere på maskinene/med vekter? Jeg pleier å ta så tungt jeg klarer med vekter*12, og 3 sett. Men det blir ofte 2 sett (spesielt når jeg bare trener en side av gangen) fordi jeg syns det blir veldig kjedelig :sjenert: + at av og til klarer jeg ikke 12 rep. på de siste settene. Er det for tungt da? Hmmm..:klø:

Endret av Meg_457
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er så godt i gang altså!!!! :klappe:

Veldig ofte når jeg måler så treffer jeg ikke akkurat samme sted som sist og da blir det ofte en cm eller to i forskjell og da skal jeg love deg det blir opprør i mitt lille hode (spesielt om det er en cm i negativ retning) :skratte:

:skratte: Du skulle sett utrykket mitt da jeg glemte å ta av meg klærne forrige gang jeg skulle veie meg, og plutselig hadde lagt på meg 2 kg! Var ikke mye blid da nei :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere å tenke motstand enn å fokusere på antall kilo! De aller fleste som trener på treningssenter trener med for lette vekter! Tenk 8-12 repetisjoner evt. og da skal det overhodet ikke være mulig å få til 13 repetisjoner. Klarer du flere må du øke motstanden neste gang! :trene:

Hvis du blir lei og syns det er kjedelig tar du bare 2 set på hver øvelse. Bedre det enn at du skal bli dritt lei av hele treningen! Ikke så farlig når man er nybegynner om man tar 2 eller 3 sett.

I forhold til kondisjonstrening, som også er min svakhet, så hjelper det litt med intervalltrening samt bruk av pulsklokke :)

Lykke til videre - du har jo vært flink i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Du skulle sett utrykket mitt da jeg glemte å ta av meg klærne forrige gang jeg skulle veie meg, og plutselig hadde lagt på meg 2 kg! Var ikke mye blid da nei :legrine:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det ikke blitt noe trening, jeg har nemlig gangsperr fra igår! Vet ikke om det er bra eller dårlig jeg, men det føles ihvertfall som om jeg virkelig har brukt musklene :rolleyes: Men imorgen er det tilbake igjen, og jeg tenker at annhver dag kanskje er bra? Syns jeg har hørt/lest at man trenger en dag til å restituere seg :klø:

Det jeg har fundert på idag er om jeg spiser riktig. Så jeg tenkte å skrive her hva jeg spiser så kan kanskje noen kjefte på meg viss det er helt på trynet? :sjenert:

Idag spiste jeg:

kl. 9: 3 halve rundstykker, 2 med ost og en med noe salamiaktig (kantine frokost)

kl. 13: Lasagnerester fra igår, ca. tre kvart tallerken

kl.19: En pakke nudler (uten planteoljeposen) med en boks tunfisk i sataysaus.

Også innimellom spiste jeg litt snop..kremmerhuset har nemlig åpnet igjen og forrige gang jeg var på kino klarte jeg ikke å la vær å kjøpe med meg litt :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere å tenke motstand enn å fokusere på antall kilo! De aller fleste som trener på treningssenter trener med for lette vekter! Tenk 8-12 repetisjoner evt. og da skal det overhodet ikke være mulig å få til 13 repetisjoner. Klarer du flere må du øke motstanden neste gang! :trene:

Hei, tusen takk for tilbakemeldinger :tommel: Jeg vet at de fleste trener med for lette vekter, men siden jeg er såpass obs på det er jeg redd for at jeg kanskje har for tunge vekter? Jeg klarer akkurat 12 rep. i første sett, men i de neste settene hender det ofte at jeg ikke orker mer enn 10-8 repitisjoner :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Måtte inn og hilse på!

Du har satt deg så kule belønninger altså, det må jeg prøve på og! *inspirert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tusen takk for tilbakemeldinger :tommel: Jeg vet at de fleste trener med for lette vekter, men siden jeg er såpass obs på det er jeg redd for at jeg kanskje har for tunge vekter? Jeg klarer akkurat 12 rep. i første sett, men i de neste settene hender det ofte at jeg ikke orker mer enn 10-8 repitisjoner :unsure:

:tommelsmil: Høres bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg skikkelig irritert på kroppen min :sur: Jeg har fremdeles gangsperr i armene, men OK, jeg må jo ikke trene dem. MEN jeg har hovnet opp under foten (!), tåputen tror jeg det heter, og det er skikkelig ondt å gå på. Wtf? Så nå sitter jeg her og prøver å massere det vekk, men det virker ikke som det hjelper noe særlig :angry:

Endret av Meg_457
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Øh, for merkelig sted du har fått vondt på. Hørtes veldig plagsomt ut. :forvirret: Har du hatt nye sko elelr noe sånt i det siste? Føttene mine gjør alltid rare ting når jeg har nye sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har satt deg så kule belønninger altså, det må jeg prøve på og! *inspirert*

Jeg skjønner ikke hvordan det skulle gått uten belønninger jeg! Det burde vel egentlig holdt med at jeg får kroppen jeg vil ha, men vet du hva, hadde det ikke vært for at jeg er ekstremt spent på hva som skjer videre i true blood hadde jeg vel knapt nok giddet å trene :sjenert: Angrer nesten på at jeg satt den opp som belønningen, vil se NÅ :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skratte: Så godt å lese at det er flere som trenger det ja....For det er SMERTE!!!!!!! Hehe...men så flink du er som er i gang;=)Mulig du har skrevet det før ( da får du bare beklage meg), men trener du på treningssenter?

Uff, så treg jeg er med å svare da! :sjenert:

Jeg trener på treningssenter :Nikke: Syns helt klart det er greiest, siden jeg har en bitteliten hybel uten noe særlig plass til å trene, og jeg er ikke disiplinert nok til å trene ute i bergensværet :fnise:

Og ikke kan jeg skjønne de trådene hvor folk klager over at de ikke får lov å trene uten BH!! Au. au. auuuuu :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mat, fritt etter hukomelsen...

kl.11: halv omelett + vaffel (kan NOEN motstå nystekte vaffler??)

kl.13.30: halv omelett

kl.17:00: taco m/bønner, ris, salat, skjell og bare litt rømme og ost

kl.21.30: nøtter og en kiwi

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(kan NOEN motstå nystekte vaffler??)

NEI!!! :sjenert:

Uten BH? Auauauauauau. Det er jo ikke noe kult å risikere å bli slått ut på tredemølla, lizzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...