Gå til innhold

Hva er ditt siste kjøp innen hudpleie & make up?


Gjest Niema

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Poenget med foundation er ikke å dekke alle urenheter og kviser, men å jevne ut hudtonen din. Noen foundations dekker veldig bra, men da har de en lei tendens til å se kakete ut (eller så er de svindyre). Personlig bruker jeg Maybelline fit me foundation, sammen med concealeren og pudderet fra samme linje (tilpasset tørr hud). Funker fantastisk! Dessuten anbefaler jeg at du prøver å bruke moderat mengde foundation, og concealer der du er ekstra rød/har kviser. (Side note: eksfolier ansiktet ditt!)

Ellers har jeg nettopp kjøpt Giorgio Armani Luminous silk foundation som jeg har testet en gang og elsket. Den dekker veldig bra og kaker ikke (men den er RÅDYR! *kremt - 450 kr - kremt*) 

Jeg har også kjøpt koreansk hudpleie jeg skal prøve ut, som Tony Moly peeling gel, Missha Essence (toner), S:UM cleansing stick og Mizon Snail repair ampoule (form for serum). I tillegg har jeg kjøpt masker fra b.la Tony Moly og Leaders. Gleder meg til å prøve det! :)

Tusen takk for svar. Har vurdert fit me men trodde dette var for oljete hud da jeg leste om den. Vet om dette med kviser og slikt og bruker det ikke hver dag. 

 

 

Anonymkode: c0532...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Boomonster skrev:

Bourjois Healthy mix.  Den er super,  ganske tynn konsistens men dekker likevel god og gir glød og fuktighet. Har bestilt en selv på Ebay for ikk lenge siden, gleder meg.  Går alltid tilbake til denne.  Ellers vil jeg anbefale å bruke grønn concealer der du er rød, FØR du legger foundation.  Grønn nøytraliserer rødt.  Pass bare på å ikke gni for mye slik at concealeren sklir av.. 

Denne skal jeg sjekke ut. Har du en link fra der du bestiller fra? 

Bruker grønn alt, men synes den jeg har kjøpt er litt rar. Den også. 

Anonymkode: c0532...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Boomonster skrev:

Bourjois Healthy mix.  Den er super,  ganske tynn konsistens men dekker likevel god og gir glød og fuktighet. Har bestilt en selv på Ebay for ikk lenge siden, gleder meg.  Går alltid tilbake til denne.  Ellers vil jeg anbefale å bruke grønn concealer der du er rød, FØR du legger foundation.  Grønn nøytraliserer rødt.  Pass bare på å ikke gni for mye slik at concealeren sklir av.. 

Den har jeg også kjøpt, faktisk! Den skal visst være kjempe god for tørr hud :) 

Ville også legge til en kommentar på det du nevnte om grønn corrector. I de aller fleste tilfellene så funker det ikke, og ansiktet ser nesten misfarget ut med grønt under foundation :fnise: I så fall, har du et godt tips til en som faktisk funker, OG ser bra ut under foundation? Alle jeg personlig har prøvd har sett stygge ut.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Har vurdert fit me men trodde dette var for oljete hud da jeg leste om den. Vet om dette med kviser og slikt og bruker det ikke hver dag. 

Anonymkode: c0532...e2c

Fit me fra Maybelline er super for tørr hud! Hvis du syns den blir for "våt/fuktig" kan du bruke litt pudder over. Pudderet "Fit me" jeg kjøpte var for normal-tørr hud, men jeg vet de selger for fet hud også, så les pakningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fra Evagarden, husker ikke hvor jeg bestilte den.  Den er ganske tynn og lett i konsistensen.  Funker greit om jeg ikke bruker for mye produkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clinique Pop leppestift i fargen Raspberry Pop. Jeg synes det er skikkelig mange fine farger i denne serien, det er sjelden jeg syns det når jeg ser et stativ med leppestift på et parfymeri! Liker også kvaliteten, etter å ha hatt og brukt en annen farge i samme serie over tid. Akkurat passe "tørr" til at den sitter og ikke sklir utover (særlig viktig når den har en litt knæsj farge!), men samtidig passe glossy og ikke så tørr at man føler alle linjer blir fremhevet. 

Det er rart hvordan humøret kan bli bedre av ny leppestift. :sminkedokke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle prøve noen produkter med arganolje fra dr organic og endte opp med å kjøpe hele serien til en rimelig penge på sunkost. Glede! Jeg har problemhud og ingenting har virket. Tok på kremen i går og allerede i dag ser jeg tydelig forskjell! Absolutt verdt pengene! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IsaDora Cover up foundation & concealer

Var skeptisk til denne da jeg har tørr hud og vansker med å få blendet ut foundations som dekker godt. Det ender som regel med at jeg i stedet bruker BB cream eller veldig lette foundations bare for å slippe at sminken fremhever tørre områder.

Men denne satt veldig godt på huden min og nå etter tre måneders vinter føler jeg meg så gusten og stygg at det er digg med en foundation som dekker godt. 

 

Anonymkode: 06fe1...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Lancôme Hypnôse mascara. 

Jeg har så lyst til å prøve denne, men dette med hvilken mascara som fungerer for folk er jo så varierende. Har du (eller noen andre som liker den) lyst til å komme med eksempler på andre typer mascara dere liker? Beklager om det er OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg har så lyst til å prøve denne, men dette med hvilken mascara som fungerer for folk er jo så varierende. Har du (eller noen andre som liker den) lyst til å komme med eksempler på andre typer mascara dere liker? Beklager om det er OT.

Personlig har jeg den i vannfast (det er en av få mascaraer som holder på vippebøyen siden jeg har veldig rette vipper). For meg er den super fin, og føler absolutt at den gir lengde. Vet ikke med den vanlige, men for vannfast gir den ikke særlig volum. Den holder hele dagen, og separerer vippene kjempe bra. Har lest at andre er fornøyd med den vanlige også! 

Men hvis jeg kan komme med en anbefaling om du bruker ikke-vannfast mascara, så er Maybelline rocket mascara helt fantastisk! Selv i vannfast er den kjempe god, og gir mye volum :) Den er mye billigere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Søgni skrev:

Jeg har så lyst til å prøve denne, men dette med hvilken mascara som fungerer for folk er jo så varierende. Har du (eller noen andre som liker den) lyst til å komme med eksempler på andre typer mascara dere liker? Beklager om det er OT.

Denne mascaraen lager en skygge under øynene etter få timer. Gikk i søpla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 1.53, Søgni skrev:

Jeg har så lyst til å prøve denne, men dette med hvilken mascara som fungerer for folk er jo så varierende. Har du (eller noen andre som liker den) lyst til å komme med eksempler på andre typer mascara dere liker? Beklager om det er OT.

Blei svart under øya. Synd, for den så veldig fin ut når jeg nettopp hadde tatt den på :(

Anonymkode: 312cc...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blei svart under øya. Synd, for den så veldig fin ut når jeg nettopp hadde tatt den på :(

Anonymkode: 312cc...685

Jeg fatter ikke hvorfor denne er så populær så lenge den smitter av så mye!   Tenk å betale som mye for no drit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 1.53, Søgni skrev:

Jeg har så lyst til å prøve denne, men dette med hvilken mascara som fungerer for folk er jo så varierende. Har du (eller noen andre som liker den) lyst til å komme med eksempler på andre typer mascara dere liker? Beklager om det er OT.

Jeg er storforbruker av mascara og har vært innom de fleste merkene på markedet. Lancome Hypnose er faktisk den aller beste og den jeg alltid vender tilbake til. Den gir både lengde og fylde, og separerer vippene. Jeg syns også at mascaraen holder en god stund. Jeg syns absolutt den er verdt pengene :)

De andre jeg syns er gode er en fra Maybelline i rosa beholder (husker ikke navnet). Den er ofte på tilbud på HM i allefall. Liker også l`Oreal telescopic, men syns den kan være litt "snau", gir mye lengde men ikke fylde.

Anonymkode: 820e4...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.3.2017 den 17.11, Boomonster skrev:

Denne mascaraen lager en skygge under øynene etter få timer. Gikk i søpla. 

 

På 7.3.2017 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Blei svart under øya. Synd, for den så veldig fin ut når jeg nettopp hadde tatt den på :(

Anonymkode: 312cc...685

 

På 7.3.2017 den 15.40, Boomonster skrev:

Jeg fatter ikke hvorfor denne er så populær så lenge den smitter av så mye!   Tenk å betale som mye for no drit!

Mener dere Lancome Hypnose? Aldri opplevd at denne smitter av og jeg har brukt den i snart 10 år :)

Anonymkode: 820e4...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Mener dere Lancome Hypnose? Aldri opplevd at denne smitter av og jeg har brukt den i snart 10 år :)

Anonymkode: 820e4...c22

Jepp, er den ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Mener dere Lancome Hypnose? Aldri opplevd at denne smitter av og jeg har brukt den i snart 10 år :)

Anonymkode: 820e4...c22

Jepp. Folk er forskjellig. Men det skal nevnes at jeg generelt sett er plaget med mascara som sverter av og/eller bare forsvinner i løpet av dagen. Med hypnose var ekstremt ille. :/

Anonymkode: 312cc...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...