Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg leser det profiltekst eksemplet som Alhelí gjengir over her så ser jeg hvor vanskelig dette er.

Hva forteller det som står der egentlig om han fyren helt konkret?

Fint lite er mitt inntrykk.

Og spørsmålet er jo som alltid om alt virkelig er sant.

Det jeg reager mest på er vel hvorfor han ikke skriver på en "normal" og "seriøs" måte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Alhelí
Skrevet
Når jeg leser det profiltekst eksemplet som Alhelí gjengir over her så ser jeg hvor vanskelig dette er.

Hva forteller det som står der egentlig om han fyren helt konkret?

Fint lite er mitt inntrykk.

Og spørsmålet er jo som alltid om alt virkelig er sant.

Det jeg reager mest på er vel hvorfor han ikke skriver på en "normal" og "seriøs" måte?

Folk er forskjellige. Selvfølgelig kan fyren lyve om halvparten av det han skriver her, men det gidder jeg ikke ta med i betraktningen, faktisk. Uansett, ikke alle ville greid å skrive noe tilsvarende som det han skriver, på den formen. Og uten feil. ;) Bare det gjør at han skiller seg ut. Jeg kan ikke se hva som er "unormalt" med måten han skriver på, ei heller "useriøst". Han viser humor, og i hvertfall jeg vil heller se hvordan han ordlegger seg og hva han vektlegger, enn en rekke faktaopplysninger om fyren. For mitt vedkommende viser denslags mye mer "fint lite om fyren", enn den teksten han faktisk presterer her.

Gjest Alhelí
Skrevet

Drømmekjæresten er nysgjerrig, utfordrende, ærlig og lidenskapelig (ikke bare sex). Hun vet at det er usunt om forholdet tar 100% av fritiden, at det er viktig også å treffe egne venner. Siden hun er nysgjerrig, liker hun å treffe nye mennesker. Hun synes dårlig samvittighet er bortkastet og at det er helt normalt å sitte i morgenkåpen ved frokostbordet til langt utpå søndagsettermiddagen - men ikke hver søndag, da...

Drømmekjæresten liker lange samtaler, men også å sitte i stillheten og bare kjenne på akkurat-nå. Hun sier "fortell meg mer" langt oftere enn "det liker jeg ikke". Hun våger å tape og mener at det er bedre å angre noe man har gjort enn noe man ikke gjorde. Tør hun bade naken i fjellvannet ved hytta? Fortelle meg om sine mørkeste sider? Synge en kjærlighetssang høyt for meg på Karl Johan?

Hun liker å fly, så hun kan være med meg og besøke verdens beste nevøer og niese på den andre siden av verden.

Kanskje har denne fyren bare lært seg hva kvinner (mange) vil ha, og slikker oss oppetter ryggen. Ikke vet jeg. Dette var bare en profiltekst som jeg lette opp på noen minutter, på let etter noe skilte seg ut.

Fortsatt useriøs og unormal, Steinar?

Skrevet
Folk er forskjellige. Selvfølgelig kan fyren lyve om halvparten av det han skriver her, men det gidder jeg ikke ta med i betraktningen, faktisk. Uansett, ikke alle ville greid å skrive noe tilsvarende som det han skriver, på den formen. Og uten feil. ;) Bare det gjør at han skiller seg ut. Jeg kan ikke se hva som er "unormalt" med måten han skriver på, ei heller "useriøst". Han viser humor, og i hvertfall jeg vil heller se hvordan han ordlegger seg og hva han vektlegger, enn en rekke faktaopplysninger om fyren. For mitt vedkommende viser denslags mye mer "fint lite om fyren", enn den teksten han faktisk presterer her.

Poenget mitt er vel heller hvor vanskelig dette virker å være.

Var jeg deg, og interessert i han fyren, så hadde jeg begynt å "kryssforhøre" ham i mer detalj rundt visse saker han skriver i hvert fall ;)

Skrevet
Drømmekjæresten er nysgjerrig, utfordrende, ærlig og lidenskapelig (ikke bare sex). Hun vet at det er usunt om forholdet tar 100% av fritiden, at det er viktig også å treffe egne venner. Siden hun er nysgjerrig, liker hun å treffe nye mennesker. Hun synes dårlig samvittighet er bortkastet og at det er helt normalt å sitte i morgenkåpen ved frokostbordet til langt utpå søndagsettermiddagen - men ikke hver søndag, da...

Drømmekjæresten liker lange samtaler, men også å sitte i stillheten og bare kjenne på akkurat-nå. Hun sier "fortell meg mer" langt oftere enn "det liker jeg ikke". Hun våger å tape og mener at det er bedre å angre noe man har gjort enn noe man ikke gjorde. Tør hun bade naken i fjellvannet ved hytta? Fortelle meg om sine mørkeste sider? Synge en kjærlighetssang høyt for meg på Karl Johan?

Hun liker å fly, så hun kan være med meg og besøke verdens beste nevøer og niese på den andre siden av verden.

Kanskje har denne fyren bare lært seg hva kvinner (mange) vil ha, og slikker oss oppetter ryggen. Ikke vet jeg. Dette var bare en profiltekst som jeg lette opp på noen minutter, på let etter noe skilte seg ut.

Fortsatt useriøs og unormal, Steinar?

Vel, som jeg skrev så er dette åpenbart veldig vanskelig å vurdere. Som jeg ser det er dette bare et "første inntrykk" og ingenting man tar for god fisk i hvert fall!

Her er det bare detaljerte kryssforhør som duger! hehe

Men jeg må si jeg reagerte negativt på denne: "Synge en kjærlighetssang høyt for meg på Karl Johan?"

Herregud!

Gjest Alhelí
Skrevet
Poenget mitt er vel heller hvor vanskelig dette virker å være.

Var jeg deg, og interessert i han fyren, så hadde jeg begynt å "kryssforhøre" ham i mer detalj rundt visse saker han skriver i hvert fall ;)

Kryssforhør? :overrasket:

Jøje meg, hvis noen begynner å kryssforhøre meg, blir de i hvertfall ganske kjapt ekspedert! :ler:

Ta for god fisk? Skjønner du ikke at jeg ser like mye på hvordan han skriver, som på hva han skriver? At det sier meg veldig mye? Selvfølgelig en kombinasjon, dog. Innholdet bør jo harmonere med formen. Det er vanskeligere å "ta for god fisk" en faktaliste, enn en tekst med personlig vri. Vanskeligere å manipulere og fake en tekst, enn en faktaliste.

Nei, takke meg til en litt leken kommunikasjon i begynnelsen, man føler seg fram ift hvorvidt man er på samme kommunikasjonsfrekvens. Til syvende og sist handler det veldig, veldig mye om man greier å snakke sammen, om man forstår hverandre, om man bor i samme kommunikasjonssfære. Og det finner ikke jeg ut ved å kryssforhøre. Det finner jeg ut ved å se hvordan vedkommende formulerer seg, kommuniserer.

Nå er ikke jeg veteran og ringrev på Sukker, men av de få jeg faktisk har oppnådd veldig god kommunikasjon med, så var starten nettopp sånn; man prater sammen. På samme måte som man snakker sammen om man møter fremmede live, i en helt annen kontekst. Begynner du med kryssforhør om du kommer i kontakt med en singel dame ute på byen, også? Eller på en fritidsaktivitet?

Men nå er vi kanskje på sidelinjen her. Dessuten er det noe som sier meg at dette vil kunne bli en eviglang diskusjon... :roll:

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet
Tok ett kjapt lite eksperiment inne på sukker nå og sjekket ett par ting.

Tok de 100 kvinnen i Hordaland som har høyest matchtall med meg.

For det første, antall kvinner i Hordaland som har bilde på sukker er ca rundt 85%.

Av de som ikke har bilde er det rundt en 60% som faktisk har skrevet noe i profilen sin.

Totalt antall tiltrekkende/interessante profiler uten bilde men med profiltekst for meg (veldig subjektivt) ligger på rundt 33%

Det vil si av de første 100 stk, så var det altså 3 stk uten profilbilde som jeg synes var interessant.

Mot dette har du da 85% som har bilde, rundt 75% som har profil og rundt 50% som har bilde og profil tekst som var interessante (dette tallet er nok kanskje til og med høyere siden jeg kunne se bildet av jenten...)

Total ut av de første 100 så er det rundt 32 stk som var interessante.

Det gir ett ganske godt flertall til jenter som faktisk har bilde, og det er som regel de jeg klikker inn på først...

Hvor gammel er du?

Når jeg ser på menn fra Hordaland der inne, er det omlag fire av hundre som er interessant.

Skrevet
Kryssforhør? :overrasket:

Jøje meg, hvis noen begynner å kryssforhøre meg, blir de i hvertfall ganske kjapt ekspedert! :ler:

Ta for god fisk? Skjønner du ikke at jeg ser like mye på hvordan han skriver, som på hva han skriver? At det sier meg veldig mye? Selvfølgelig en kombinasjon, dog. Innholdet bør jo harmonere med formen. Det er vanskeligere å "ta for god fisk" en faktaliste, enn en tekst med personlig vri. Vanskeligere å manipulere og fake en tekst, enn en faktaliste.

Nei, takke meg til en litt leken kommunikasjon i begynnelsen, man føler seg fram ift hvorvidt man er på samme kommunikasjonsfrekvens. Til syvende og sist handler det veldig, veldig mye om man greier å snakke sammen, om man forstår hverandre, om man bor i samme kommunikasjonssfære. Og det finner ikke jeg ut ved å kryssforhøre. Det finner jeg ut ved å se hvordan vedkommende formulerer seg, kommuniserer.

Nå er ikke jeg veteran og ringrev på Sukker, men av de få jeg faktisk har oppnådd veldig god kommunikasjon med, så var starten nettopp sånn; man prater sammen. På samme måte som man snakker sammen om man møter fremmede live, i en helt annen kontekst. Begynner du med kryssforhør om du kommer i kontakt med en singel dame ute på byen, også? Eller på en fritidsaktivitet?

Men nå er vi kanskje på sidelinjen her. Dessuten er det noe som sier meg at dette vil kunne bli en eviglang diskusjon... :roll:

Joda, jeg er enig i at man kan finne ut mye igjennom hvordan vedkommende formulerer seg og kommuniserer. De som ikke gidder å skrive er derfor bortkastet tid. Og med kryssforhør mener jeg da at man tar opp viktige punkter i profilteksten, og andre ting som føles viktige i sammenhengen. Det kreves i hvert fall en hel del skriftlig dialog etter min mening, før man kan begynne å danne seg et bilde av vedkommende. Profilteksten er bare førsteinntrykket, akkurat som utseendet er det IRL.

Men jeg syns jo dette med "Synge en kjærlighetssang høyt for meg på Karl Johan?" var rimelig langt ute på bærtur da men ;) hehe

Skrevet

Her har det kommet mange informative, interessante svar. Takk til alle bidragsytere!

Syns jeg har fått litt bedre oversikt over sukker nå.

Ser det kommer mange tips til profiltekst. Jeg har skrevet min uten at jeg hadde lest noen andre sin, og har fått ganske positiv respons på at jeg skiller meg ut. Har sendt meldinger med noen menn som virker greie, men har takket nei til date. Er ikke helt tøff nok til det, ennå.

Ellers har jeg sendt slikt standardavslag til nesten alle jeg har fått melding av. Jeg syns det er ok å være høflig selv om det er i nettverden, og jeg har overhodet ikke kapasitet til eller interesse av å holde løpende kontakt med mange ukjente menn. De som ikke har noe som fenger umiddelbart, har jeg avvist.

Er forøvrig enig med det flere sier før meg i denne tråden, det kommer utrolig mye rare meldinger fra menn som ikke ser ut til å ha lest eller skjønt et kvitt av hva jeg skriver, bare blinker seg ut en passende søt blondine. Ikke skjønner jeg at de gidder, men, men.

Gjest Alhelí
Skrevet

Tilsvarende dilemma er man stadig borti når man skal tolke manneprofiltekster på Sukker.

Er det rart man prøver å skremme bort noen? Er det rart at man fjerner profilbildet?

:fnise:

Skrevet

Tilsvarende dilemma er man stadig borti når man skal tolke manneprofiltekster på Sukker.

Er det rart man prøver å skremme bort noen? Er det rart at man fjerner profilbildet?

:fnise:

Bare 48 utropstegn! hehe

Nei, det er ikke så lett.

Har jo fått noen kommentarer her på min bruk av anførselstegn og ikke minst smil jeg også :ler:

• 10 år senere...
Skrevet
6 timer siden, elsa351 skrev:

Dating apper er ett sammensurium av førsteinntrykk, profilbilde m.m.

Men Sukker har vært mer seriøs enn andre apper. Personer som er her virker mer seriøse og korrekte enn på andre dating apper som finnes.

Appen fungerer som tiltenkt, men dog noe integrasjon må til fra utvikler sin side.

Alltids rom for forbedringer men en god start.

Hvorfor i all verden søker du opp en ti år gammel tråd i stedet for å lage din egen om dette?

Anonymkode: 4abd2...5d7

• Liker 3
  • 8 måneder senere...
Skrevet
På 30.1.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden søker du opp en ti år gammel tråd i stedet for å lage din egen om dette?

Anonymkode: 4abd2...5d7

Samme tanken gjør jeg meg. Det renner jo inn med gamle tråder her nå.... Litt uaktelle problemstillinger så det hadde vært bedre å bare lage nye.

Anonymkode: cbb3d...8eb

Skrevet
On 1/10/2010 at 11:15 PM, Orthia said:

OK.:forvirret:

Men nå klinte jeg til og betalte for tre måneder, så jeg må nesten gi det en sjanse.

Er ikke helt klar for å sitte pålogget og rote rundt for å bli kjent, det var så mye mas om chat osv. Finnes det noen måte å skjule at man er pålogget, kanskje?

Og jeg ser fremdeles ikke poenget med å merke noen som interessant. Hvis man vil bli kjent med noen, så må man da vel ta kontakt og skrive noen velvalgte ord?

Er det virkelig noen som (tror de) får napp når de bare fyrer av "Halla baby!"?

Jeg har fått noen hyggelige meldinger, da. :)

Det hele var bare litt overveldende.

For menn er det kamp om å tiltrekke seg oppmerksomheten blant de beste kvinnelige profilene, det gjelder å være litt original for å vekke interesse. Dermed vil attraktive kvinner føle seg druknet i oppmerksomhet. En del kvinner liker nok oppmerksomheten, som de savnet i tidligere parforhold mens andre synes det blir for mye. Du kan jo regulere oppmerksomheten noe i forhold til profilbilde, utringet kjole med fyldig byste uten bh vil nok øke trafikken.  

• 2 måneder senere...
Skrevet
Steinar40 skrev (På 15.1.2010 den 10.27):

Som Alhelí også skriver, så går det an å sende bilde relativt snart. man må ikke skrive i et halvår først! Det går også an å beskrive seg selv og sitt utseende i en profiltekst. De som ikke gidder å lese profilteksten har ingen verdi uansett.

Helt rett, del bilder med de som er interessert etter og ha chattet noen ganger. Verre er det jo ikke. Holder de verste tullingene unna, og bare de som skal "snoke".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...