Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
om du leste hva jeg skrev, så snakket vi om slike "krav", det er bare det at skriftlig kan man faktis lyve skjønner du.

En sofagris/tv-slave kan veldig lett si at han er mye ute på forskjellige aktiviteter, trives dårlig med å sitte stille hele dagen og rett og slett bare digger å "whateveraktivitet".

Dette trenger da overhode ikke å være rett av den grunn, noe som man ikke kan se på ordene i en melding men som man ihvertfall tidvis kan se på ett bilde. (man ser om en person er sunn og aktiv eller stillesittende og utrent, ofte).

Ja, hva det feiler slike folk som lyver om alt mulig må gudene vite. Men det er i hvert fall en god grunn til å kvitte seg med dem.

Og jeg mener ikke at det er smart å ha noe mer enn skriftlig kontakt før man har sett et bilde av hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
La meg komme med noen eksempler. Min kjære kusine som er tykk. Hun beskrev seg selv som glad i å holde seg i form, elsker fjellturer og turer i skogen. Dette stemmer til en viss grad, men ville du da trodd at denne kvinnen veide nærmere tohundre kilo?

En venn av meg som dro på date etter å ha sett et bilde i profil. Den siden han ikke hadde sett var vansiret grunnet kreft og operasjoner. Dette hadde hun ikke nevnt.

Han jeg traff selv som beskrev seg som høy mørk og kjekk. Han hadde nebbtenner, grått hår og var lavere enn meg, samt at han var tynn-feit.

Man juger på nettet, man beskriver seg for å komme i best mulig lys. Som enkelte som har avatarer av svært pene mennesker på KG, for eksempel.

Jaja, det er mange merkelige mennesker i denne verden, det er vel da moralen. Og de finnes jo ikke bare på Internett.

Men jeg hadde i hvert fall kommet til å stilt relativt detaljerte spørsmål før jeg eventuelt skulle truffet noen, og hadde det da vært åpenbar løgn, så hadde den daten vart i mindre enn 5 minutter. Tro meg!

Gjest Gjestfisk
Skrevet

Som mann tviler jeg ikke et sekund på at en kvinne kan tjene på å ikke ha bilde i profilen. Dette fordrer dog en god profil, og at hun nok selv også er litt aktiv, men samtidig da at hun søker menn som vil like å lese gjennom en profil.

Når det gjelder det ytre så tenner vi alle på ulike ting, så det er nå selvsagt at det ytre har mye å si. Så det beste er nok å få bilde raskt. For min del er dog ikke det viktig, da jeg ikke har noen problemer å melde med folk som jeg ikke vet hvordan ser ut. Nå driver jeg uansett ikke med noen særlig form for flørting eller sender meldinger med seksuelle undertoner via nettet. Det viktige for meg i dette første av mange trinn er å sile damer som fullstendig inkompatible med meg vekk (enkle overfladiske ting som interesser, holdninger, tanker, bakgrunn, formuleringsevne/måte osv). I internettdatingfasen er kanskje 2% av følelsesregisteret mitt koblet til, og jeg vil nok aldri falle for noen før jeg faktisk har truffet dem. Derfor vil jeg heller ikke føle at jeg har kastet bort tid hvis vi har meldt mye fram og tilbake før jeg får et bilde, eller om jeg ikke har sett hvordan hun ser ut før jeg faktisk treffer henne. Så lenge jeg har følelsen av at hun er fornøyd med seg selv, sitter jeg ikke der og er redd for at jeg skal møte noen det ville vært flaut å vise meg sammen med. Jeg har ingen problemer med å treffe nye mennesker, og når vi har kommet til dette stadiet så vet jeg at personen er en jeg vil ha det gøy med de få timer en date varer. Jeg vet ikke om det blir noe mer etter første date (om den berømte kjemien er der), men jeg vet kvelden vil bli bedre enn hvordan den hadde blitt hadde jeg blitt sittende foran tv-en.

Grunnen til det siste er at jeg er veldig kresen. Jeg har mine (mentale) krav, og hvis de kvinner som vil treffe meg fyller disse kravene så veit jeg at kvelden ikke blir klein.

Så mine 2 cents oppsummert:

Kutt bilde (iallfall hvis du føler du er tiltrekkende, og ikke føler at selvtilliten din kan få en knekk hvis kontakten opphører så fort du har sendt bilde)

Ha en god profil

Vær litt aktiv. Ta selv kontroll. Det er mange tullinger der ute. Det blir færre tullinger å forholde seg til hvis du selv tar kontrollen.

Ikke legg så mye i hva som skjer i nettdatingfasen.

Å faktiske finne en kjæreste via disse kanalene bør være en positiv bonus, ikke en forutsetning.

Oppskriften over vil kanskje ikke gjelde alle, men er du en smart og attraktiv kvinne som søker det tilsvarende i en mann så tror jeg dette skal fungere. Med litt mindre støy.

Gjest Gjestfisk
Skrevet
Men om jeg skulle finne på det i fremtiden en gang, så hadde jeg ALDRI kommet til å lagt inn noe bilde der.

Jeg vil rett og slett ikke bli gjenkjent. Så enkelt er det.

Søsteren min tenkte likedan. God match hadde vi og. Bra jeg hadde bilde...

Skrevet

Jeg og min bror ble matchet med nesten 100% vi, ingen av oss hadde bilde... Det var moro kan du tro... :ler:

Til gjestefisk, gode poenger der....

For meg så var den stadige avvisningen tøff, fordi jeg selv måtte være så aktiv uten bilde, og å stadig bli avvist fordi jeg ikke hadde bilde... Ja, det var rett og slett tøft syns jeg. Jeg sliter veldig med å være den som jakter. Men der er vi forskjellige.

Gjest Alhelí
Skrevet
Som mann tviler jeg ikke et sekund på at en kvinne kan tjene på å ikke ha bilde i profilen. Dette fordrer dog en god profil, og at hun nok selv også er litt aktiv, men samtidig da at hun søker menn som vil like å lese gjennom en profil.

Når det gjelder det ytre så tenner vi alle på ulike ting, så det er nå selvsagt at det ytre har mye å si. Så det beste er nok å få bilde raskt. For min del er dog ikke det viktig, da jeg ikke har noen problemer å melde med folk som jeg ikke vet hvordan ser ut. Nå driver jeg uansett ikke med noen særlig form for flørting eller sender meldinger med seksuelle undertoner via nettet. Det viktige for meg i dette første av mange trinn er å sile damer som fullstendig inkompatible med meg vekk (enkle overfladiske ting som interesser, holdninger, tanker, bakgrunn, formuleringsevne/måte osv). I internettdatingfasen er kanskje 2% av følelsesregisteret mitt koblet til, og jeg vil nok aldri falle for noen før jeg faktisk har truffet dem. Derfor vil jeg heller ikke føle at jeg har kastet bort tid hvis vi har meldt mye fram og tilbake før jeg får et bilde, eller om jeg ikke har sett hvordan hun ser ut før jeg faktisk treffer henne. Så lenge jeg har følelsen av at hun er fornøyd med seg selv, sitter jeg ikke der og er redd for at jeg skal møte noen det ville vært flaut å vise meg sammen med. Jeg har ingen problemer med å treffe nye mennesker, og når vi har kommet til dette stadiet så vet jeg at personen er en jeg vil ha det gøy med de få timer en date varer. Jeg vet ikke om det blir noe mer etter første date (om den berømte kjemien er der), men jeg vet kvelden vil bli bedre enn hvordan den hadde blitt hadde jeg blitt sittende foran tv-en.

Grunnen til det siste er at jeg er veldig kresen. Jeg har mine (mentale) krav, og hvis de kvinner som vil treffe meg fyller disse kravene så veit jeg at kvelden ikke blir klein.

Så mine 2 cents oppsummert:

Kutt bilde (iallfall hvis du føler du er tiltrekkende, og ikke føler at selvtilliten din kan få en knekk hvis kontakten opphører så fort du har sendt bilde)

Ha en god profil

Vær litt aktiv. Ta selv kontroll. Det er mange tullinger der ute. Det blir færre tullinger å forholde seg til hvis du selv tar kontrollen.

Ikke legg så mye i hva som skjer i nettdatingfasen.

Å faktiske finne en kjæreste via disse kanalene bør være en positiv bonus, ikke en forutsetning.

Oppskriften over vil kanskje ikke gjelde alle, men er du en smart og attraktiv kvinne som søker det tilsvarende i en mann så tror jeg dette skal fungere. Med litt mindre støy.

Godt, godt. Akkurat sånn har jeg tenkt. Og det funker veldig bra.

:hoho:

Skrevet (endret)

Tok ett kjapt lite eksperiment inne på sukker nå og sjekket ett par ting.

Tok de 100 kvinnen i Hordaland som har høyest matchtall med meg.

For det første, antall kvinner i Hordaland som har bilde på sukker er ca rundt 85%.

Av de som ikke har bilde er det rundt en 60% som faktisk har skrevet noe i profilen sin.

Totalt antall tiltrekkende/interessante profiler uten bilde men med profiltekst for meg (veldig subjektivt) ligger på rundt 33%

Det vil si av de første 100 stk, så var det altså 3 stk uten profilbilde som jeg synes var interessant.

Mot dette har du da 85% som har bilde, rundt 75% som har profil og rundt 50% som har bilde og profil tekst som var interessante (dette tallet er nok kanskje til og med høyere siden jeg kunne se bildet av jenten...)

Total ut av de første 100 så er det rundt 32 stk som var interessante.

Det gir ett ganske godt flertall til jenter som faktisk har bilde, og det er som regel de jeg klikker inn på først...

Endret av Tempus Fugit
Skrevet

Tøft! :ler:

Men nå har jeg ingen søster så det er no problem :smoke:

Skrevet
Jeg og min bror ble matchet med nesten 100% vi, ingen av oss hadde bilde... Det var moro kan du tro... :ler:

Til gjestefisk, gode poenger der....

For meg så var den stadige avvisningen tøff, fordi jeg selv måtte være så aktiv uten bilde, og å stadig bli avvist fordi jeg ikke hadde bilde... Ja, det var rett og slett tøft syns jeg. Jeg sliter veldig med å være den som jakter. Men der er vi forskjellige.

Hele kjøttmarkedet som det så fint heter, er jo rått og brutalt.

Frister meg faktisk veldig lite, det må jeg bare innrømme.

På den annen side så trenger man bare ett eneste menneske - den rette.

Skrevet
Tok ett kjapt lite eksperiment inne på sukker nå og sjekket ett par ting.

Tok de 100 kvinnen i Hordaland som har høyest matchtall med meg.

For det første, antall kvinner i Hordaland som har bilde på sukker er ca rundt 85%.

Av de som ikke har bilde er det rundt en 60% som faktisk har skrevet noe i profilen sin.

Totalt antall tiltrekkende/interessante profiler uten bilde men med profiltekst for meg (veldig subjektivt) ligger på rundt 33%

Det vil si av de første 100 stk, så var det altså 3 stk uten profilbilde som jeg synes var interessant.

Mot dette har du da 85% som har bilde, rundt 75% som har profil og rundt 50% som har bilde og profil tekst som var interessante (dette tallet er nok kanskje til og med høyere siden jeg kunne se bildet av jenten...)

Total ut av de første 100 så er det rundt 32 stk som var interessante.

Det gir ett ganske godt flertall til jenter som faktisk har bilde, og det er som regel de jeg klikker inn på først...

Med eller uten bilde - jeg personlig hadde aldri kontaktet noen som ikke hadde skrevet noe som helst vettig og interessant for meg i profilen sin. Skriver man ikke noe i profilen, så er man ikke seriøs, eller blåst, vil jeg tenke.

Skrevet
Med eller uten bilde - jeg personlig hadde aldri kontaktet noen som ikke hadde skrevet noe som helst vettig og interessant for meg i profilen sin. Skriver man ikke noe i profilen, så er man ikke seriøs, eller blåst, vil jeg tenke.

For all del, bildet er ikke nok, det må stå noe i kontaktannonsen og.

Gjest Alhelí
Skrevet
For all del, bildet er ikke nok, det må stå noe i kontaktannonsen og.

Målet med min profiltekst er å skremme vekk 80% av de som ellers ville tatt kontakt. :lur:

Gjest brutal_mann
Skrevet
Målet med min profiltekst er å skremme vekk 80% av de som ellers ville tatt kontakt. :lur:

Jeg klarer å skremme 100% av alle de som burde tatt kontakt :cool:

Skrevet

Ja, hvorfor ikke hehe

Når man vet hvilke preferanser man har og hvor egne grenser går, så er det egentlig veldig fornuftig for alle parter at du spesifiserer det helt klart.

Mener du f.eks at det er helt avgjørende at mannen ikke er under 180 cm og ikke over 195 cm så er det smart å skrive det rett ut mener jeg.

Dermed kan alle som ikke passer inn spare seg bryet med å forstyrre deg ;)

Så er det selvfølgelig alltid fornuftig å ha litt realistiske krav også da men.

F.eks vil jeg mene at det å ha krav til en spesiell hårfarge ikke nødvendigvis er fornuftig.

Gjest Alhelí
Skrevet (endret)
Jeg klarer å skremme 100% av alle de som burde tatt kontakt :cool:

:ler: Tulling!

Ja, hvorfor ikke hehe

Når man vet hvilke preferanser man har og hvor egne grenser går, så er det egentlig veldig fornuftig for alle parter at du spesifiserer det helt klart.

Mener du f.eks at det er helt avgjørende at mannen ikke er under 180 cm og ikke over 195 cm så er det smart å skrive det rett ut mener jeg.

Dermed kan alle som ikke passer inn spare seg bryet med å forstyrre deg ;)

Så er det selvfølgelig alltid fornuftig å ha litt realistiske krav også da men.

F.eks vil jeg mene at det å ha krav til en spesiell hårfarge ikke nødvendigvis er fornuftig.

La meg presisere at denslags ikke inngår i min "skremselstaktikk". Så jeg ikke blir mistenkt for dét.

Jeg stiller dog ikke urealistiske krav, men kravene - i den grad man kan kalle dem dét - utelukker nok en del, ja.

Endret av Alhelí
Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg vil anbefale deg å ikke ha bilde i profilen, men heller satse på en god profiltekst som sier en del om deg selv. Da blir du kontaktet av dem som faktisk leser profiler, og ikke bare blinker seg ut ei dame de synes ser bra ut.

Ikke at utseendet ikke skal få ha noe å si, men min erfaring er at med bilde strømmer det på med "Hei, hatt en fin dag, babe"? fra personer som overhodet ikke er noen match med meg.

Uten bilde roer det seg, det kommer henvendelser fra noen få, "spesielt interesserte", og du kan dessuten selv i ro og mak velge ut hvem du vil ha kontakt med, ved å være den første som kontakter. Så kan man heller utveksle bilde på e-post, f.eks.

Kjedelig profiltekst betyr kjedelig person mao. Jeg er føkked!

Jeg leer hver eneste profiltekst to og tre ganger, ofte med noen dagers mellomrom, for å se om jeg får noe fornuftig utav dem. Jeg må ha lest en drøye femti siste par ukene. Et par har hatt et bra nivå. Skal det stoppe alt?

Profiler uten bilder vil jeg styre konsekvent unna. Det, som alt annet, basert på erfaringer. Jeg er overfladisk nok til å kreve et noenlunde utseende for å tenne. (Noe jeg føler er et minst like sterkt, om ikke sterkere, krav fra motstand.. eh.. motparten).

Etter nyttår bestemte jeg meg for å se hva som skjer med en mann som oppretter en profil med bilde og tekst. Jeg regner med at det vil gå over tre måneder før noen som helst tar kontakt.

Poenget med å nevne det siste er at nettsjekkeverdenen er to forskjellige univers for kvinner og menn.

Gjest Alhelí
Skrevet
Poenget med å nevne det siste er at nettsjekkeverdenen er to forskjellige univers for kvinner og menn.

Det kan godt hende. Det er det jo irl, også, når det kommer til sjekking.

Her et eksempel på bra profiltekst, i følge meg (her vil man jo sannsynligvis - og forhåpentligvis - vurdere forskjellig:

Er: Nysgjerrig, ærlig, åpen, snill, undrende, intelligent, uhøytidelig, lat, glad i både caffe latte og kaffelars, B-menneske, selvironisk.

Prøver å være: Sunnere, flørtete, oftere impulsiv, mer sammen med venner.

Prøver å ikke være: Fordomsfull, forsiktig, selvkritisk.

Er ikke: Lettvint, besserwisser, TV-slave, hyper, dårlig taper.

Kan: Lage saltimbocca, legge parkett, veien til Aker Brygge, Det Norske Teatret og Piazza del Popolo, svinge til venstre på telemarkski, én vits, finne fram i naturen uten GPS, si jeg elsker deg og lese restaurantmenyen på finsk, spansk, italiensk, russisk, engelsk og tysk, smake forskjell på en Syrah og en Cabernet Sauvignon, legge opp jeansa mine selv og et par ting til.

Kan ikke, og har ikke lyst til å lære: Gammeldans.

Kan ikke, men har lyst til å lære: Én vits til, å svinge til høyre på telemarkski, tango og salsa, synge Paradise by the Dashboard Light uten å gaule, spille Claire de Lune på piano og Dust in the Wind på gitar, slå stiften (igjen), plogen *med* tærne i bakken og tusen andre ting.

Har: To tommeltotter, én bucket list, spennende jobb, tid og mulighet til å realisere mine drømmer (om ikke alle på én gang).

Har ikke, og vil ikke ha: Mikrobølgeovn, båt, motorsykkel. Spør meg hvorfor. Eller ikke.

Har ikke, men ønsker meg: Å finne ut hva jeg drømmer om, kjæreste, barn.

Så har han en tilsvarende tekst når det gjelder partneren han søker.

Jeg føler at jeg peiler inn denne mannen, i en retning som jeg har sansen for, når jeg leser det han skriver.

Men - jeg har også "falt for" langt enklere profiltekster, så er det sagt.

Skrevet
La meg presisere at denslags ikke inngår i min "skremselstaktikk". Så jeg ikke blir mistenkt for dét.

Jeg stiller dog ikke urealistiske krav, men kravene - i den grad man kan kalle dem dét - utelukker nok en del, ja.

Neida, jeg mente ikke deg i mine eksempler :)

Men jeg mener faktisk at de som har slike krav bør skrive det rett ut. Ellers blir det bare bortkastet tid for mange.

Og du skal jo utelukke alle utenom en, så det må jo til utelukking uansett.

Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)

Og kommer en slik "kan liste" frem i som et ønske i hennes profil så rusler jeg rolig videre. Det er for uoppnåelig det som står der. Hun krever mer en hva en kan tilby. Noe de fleste kvinnelige profiler gjør, de krever utrolig mye.

Endret av brutal_mann
Gjest Alhelí
Skrevet
Og kommer en slik "kan liste" frem i som et ønske i hennes profil så rusler jeg rolig videre. Det er for uoppnåelig det som står der. Hun krever mer en hva en kan tilby. Noe de fleste kvinnelige profiler gjør, de krever utrolig mye.

Men du... Noe må man skrive. Jeg vedder på at bak mange av profilene som framstår som "krevende", skjuler det seg normale damer, med normale krav når det kommer til stykket. Ta bare min profil. Rimelig kravstor? Men så vet du jo at jeg er snill som et lam? :sjarmor:

Nå vet jeg mer om deg og ditt enn de fleste andre her inne, og du har ingen grunn til å gi opp. Ikke på Sukker, heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...