Gjest KateW Skrevet 15. januar 2010 #41 Skrevet 15. januar 2010 Det er helt naturlig - selvsagt! Da skriver man selvfølgelig alle slike "krav" man har til den andre i profilteksten. Det vil være veldig dumt å ikke gjøre det! Man kan ikke se utseendet til en person utifra det den andre skriver.
Steinar40 Skrevet 15. januar 2010 #42 Skrevet 15. januar 2010 Du er som ei plate med hakk i. Nå har du funnet en person som sier noe du liker, og da ignorerer du resten. Erfaring tilsier at uten bilde, INGEN henvendelser. INGEN. Så hva hjelper det da om du har en bra profiltekst, når ingen skriver til deg? Da er du på FEIL Internett-datingside! Da er det bare verdiløse mannfolk som henger der. Forstått?
Gjest KateW Skrevet 15. januar 2010 #43 Skrevet 15. januar 2010 Åh, skal du oppdra MEG? Jeg er ikke på noen internettside what so ever. Dog har jeg vært innom sju ulike sider tidligere, og erfaringen min er den samme på alle sidene. Ingen bilde, ingen kontakt. I tillegg, mennene uten bilde var svært lite attraktive, og jeg har høy terskel.
Steinar40 Skrevet 15. januar 2010 #44 Skrevet 15. januar 2010 Man kan ikke se utseendet til en person utifra det den andre skriver. Nei, det er sant. Men man kan få et slags inntrykk. Viktig når det gjelder utseendet er da etter min mening faktorer som: høyde, vekt, øyenfarge, hårfarge, hårlengde, kroppsfasong, tatoveringer, silikon, og ikke minst hvordan man tror andre oppfatter sitt eget utseende. Det vil selvfølgelig lønne seg å ha en så realistisk beskrivelse som mulig. Ellers blir forventningene helt feil før man ser bilde.
siebaeo Skrevet 15. januar 2010 #45 Skrevet 15. januar 2010 Det visuelle er viktig for meg og. Jeg har til dags dato ikke falt for et menneske jeg ikke fant attraktivt fysist også. Kall meg gjerne overflatisk.. Men for meg er utseende også en del av attraksjonen. Ofte er det jo det som fanger interressen aller først. Jeg var sukker-medlem noen mnd så jeg har litt erfarng her også. Jeg er forresten en som faktisk fant Mannen med stor M der!! Og han er vel egentlig en av kjekkasene sånn rent utseendemessig (neida, jeg er ikke inhabil her ). Men han hadde ikke profilbilde. Han hadde et par bilder i albumet. Så da det dukket opp en som var ganske sjarmerende og interressant kunne jeg konstatere at jeg likte utseende og. Forresten så startet han med en "one-liner" han og.. så de laaaange brevene er ikke nødvendigvis de mest interressante. Men den ene linja bør være bra og ikke cheesy.. Man blir fort bombardert som jente har jeg inntrykk av. I det man lager en betal-profil blir det enda "verre". Skjønner godt at TS synes det er overveldende. I starten må man kanskje forholde seg til 20-30 meldinger om dagen og da sier det seg selv at det er vanskelig å gi alle like stor oppmerksomhet.. Da er et bilde nesten uvurderlig for å gjøre utvelgelsen litt enklere. Å snakke litt med alle for å se om det er noe der er rett og slett ikke mulig. Jeg ble rett og slett kjeftet opp av et par eksemplarer fordi jeg ikke ga dem en sjanse. ja, det hjelper... Kanskje om de hadde vist hvordan det var å være på jentesiden av et sånt system så hadde de vist litt mer forståelse. Jeg prøvde å unnskylde meg en gang og si noe om det, men da fikk jeg bare mer kjeft om at jeg var innbilsk osv. En evig diskusjon er jo om man skal svare eller ikke om man ikke er interressert. Noen ønsker avslaget sort på hvitt, andre vil helst ikke vite det. De sorte hjertene kan forresten hjelpe deg med å bli kvitt plageånder eller noen du bare ikke finner interressante. Da får dere så lav match-score at dere ikke dukker opp på hverandres side lenger. Mine beste råd (som funket for meg i alle fall etter litt prøving/feiling) er å møtes relativt fort, det er jo kjemien man opplever face to face som til syvende og sist avgjør, og før det kan man lage seg bilder av personen/personligheten som ikke stemmer når man får visual/audio i tillegg. Man lærer seg etterhvert å kjenne igjen de som bare henger der og fisker oppmerksomhet. Kjennetegn: kjekke, sjarmerende når de svarer/kontakter deg, men ikke nødvendigvis følger opp. Ikke drøy svarene for lenge (dagesvis) når man har opprettet kontakt. Det gir usikkerhet (gjerne som følge av møte med oppmerksomhetsfiskere). Siste råd: ha respekt for andre mennesker! Selv om det er på nett.
Steinar40 Skrevet 15. januar 2010 #46 Skrevet 15. januar 2010 Åh, skal du oppdra MEG? Jeg er ikke på noen internettside what so ever. Dog har jeg vært innom sju ulike sider tidligere, og erfaringen min er den samme på alle sidene. Ingen bilde, ingen kontakt. I tillegg, mennene uten bilde var svært lite attraktive, og jeg har høy terskel. Ah, du mener at du er meget kravstor til mannens utseende? Ja, da blir ingenting lettere for deg i hvert fall.
Gjest KateW Skrevet 15. januar 2010 #47 Skrevet 15. januar 2010 Motsatt, Steinar, og nå må vi slutte å avspore tråden. Jeg har høy terskel, det skal MYE til før jeg mener et menneske er lite attraktivt. MYE.
Gjest Alhelí Skrevet 15. januar 2010 #48 Skrevet 15. januar 2010 (endret) Da er du en av få, iallefall som tar kontakt først. Det er mulig, det. Men jeg har god erfaring med det. Jeg har bl.a. kontaktet tre personer som ikke hadde profilbilde, men utfyllende tekst. Og det viste seg å være vel verdt det. (Ikke at jeg ikke lenger er singel, altså... ) Og jo - jeg er ikke mindre opptatt av at utseendet må appellere til meg, enn hva de fleste andre er. Ellers er det folk med bilder jeg helst kontakter. Det skal jeg innrømme. Men ettersom skjevfordelingen absolutt er tilstede, mtp hvilket kjønn som kontakter hvilket, tror jeg at kvinner har mye å hente på å selv være litt mer anonym, og selv være den som tar kontakt. Det er helt naturlig - selvsagt! Da skriver man selvfølgelig alle slike "krav" man har til den andre i profilteksten. Det vil være veldig dumt å ikke gjøre det! Det er sjelden jeg er enig med Steinar ( ), men profilteksten min er altså full av krav. Krav jeg ikke kan fravike, rett og slett. Si gjerne at jeg smalner mulighetene mine, men det er faktisk hva de er. Smale. Jeg spiller med åpne kort, ta dem, eller la dem være. Jeg er hva jeg er, jeg trenger det jeg trenger. Du er som ei plate med hakk i. Nå har du funnet en person som sier noe du liker, og da ignorerer du resten. Erfaring tilsier at uten bilde, INGEN henvendelser. INGEN. Så hva hjelper det da om du har en bra profiltekst, når ingen skriver til deg? Det gjelder kanskje menn, men det stemmer i hvertfall ikke for meg. Jeg har hatt profil på Sukker i to perioder, den første perioden hadde jeg bilder, og det kom vanvittig mange henvendelser, men det var helt tydelig at av dem var det ytterst få som hadde tatt seg tid til å lese profilteksten min. Når jeg nå registrerte meg igjen i andre runde, har jeg valgt å ikke ha bilder. Jeg får riktignok langt færre henvendelser, men fortsatt mer enn nok, og nå en annen type henvendelser. Nå blir jeg kontaktet av folk som faktisk har lest det jeg skriver, og ønsker å kommunisere med meg på grunnlag av dét. Denne uka har jeg faktisk bilder, tenkte å eksperimentere litt. Og ganske riktig - det strømmer igjen på med intetsigende brev: heisann....spennende du er da.. ... Tror du det? ... jepp æ trur det ja..he he ... heia..våken enda du og ja..gidder du og prate litt da? ... hatt en fin dag du da? ... Var jeg våken klokka halv to? Nja, kanskje stod bare pc'en på. Det skjer. Dagen i dag... Sov halve formiddagen. Fordi jeg fortjente det. Det har vært litt vel mye jobbing i det siste, og på ett tidspunkt må man bare bremse litt. Det ble i dag. Og selv? heia..no kom eg akkurat i fra natt arbeid og skal sove,håper du får en fin dag.. *navn* ... heia sweety,hatt en fin dag du da? Ikke noe galt, jeg mener, fyren er jo så hyggelig så, spør hvordan dagen min er og greier. Men sannsynligvis ville han prøvd å prestere noe annet, dersom han hadde tatt seg tid til å lese det jeg har skrevet. Eller han ville latt være. Bildet skal bort igjen, det. Endret 15. januar 2010 av Alhelí
siebaeo Skrevet 15. januar 2010 #49 Skrevet 15. januar 2010 Som Alhelí også skriver, så går det an å sende bilde relativt snart. man må ikke skrive i et halvår først! Det går også an å beskrive seg selv og sitt utseende i en profiltekst. De som ikke gidder å lese profilteksten har ingen verdi uansett. Jeg syntes det var helt pyton å skulle motta et bilde for så å DA gjøre seg opp en mening om man likte det man så eller ikke. Hva om man ikke gjør det? Har man ikke lov til å ikke finne personen interresant da? Uten å bli stemplet som overflatisk? Om man gir avslaget etter det vil det ikke oppfattes spesielt bra.. F eks kan en 40 åring se veldig forskjellig ut. Noen ser mye yngre ut og andre mye eldre. Er man da 32 som meg vil dette faktisk ha noe å si. Uten at jeg BARE bryr meg om utseende av den grunn. Jeg mottok bilder pr mail to ganger i løpet av min tid der. I begge tilfellene var det ikke noe jeg fant spesielt attraktive men jeg holdt kontakten litt mer for å være sikker på at jeg ikke valgte noen bort pga det. Men, det viste seg at det strandet der. De maste seg til å få sende bilde og jeg skulle ikke "diskriminere" og sa ok. Dette var helt i starten.. Mange har veldig god selvtillit og sier tinge som "jeg har ikke bilde men jeg kan sende. Du vil IKKE bli skuffa!" Neivel.. Poenget er at hva jeg synes er attraktivt kan være noe helt annet enn hva avsender, eller andre jenter synes. Jeg vil helst slippe å si det til personen.
Steinar40 Skrevet 15. januar 2010 #50 Skrevet 15. januar 2010 Motsatt, Steinar, og nå må vi slutte å avspore tråden. Jeg har høy terskel, det skal MYE til før jeg mener et menneske er lite attraktivt. MYE. Okay, men det er aldri lurt å ta hva som helst heller
bonafide Skrevet 15. januar 2010 #51 Skrevet 15. januar 2010 Jeg og kjæresten ble kjent igjennom sukker.no Jeg fikk MYE ekle meldinger, og rare, men oppi det hele er det noen gode gutter! Gutten min var jo der :rødme: Mott tips er å ikke ta det så seriøst - bruk det som tidsfordriv og for å få litt spenning og moro i hverdagen Jeg trodde ALDRI at jeg skulle møte noen der - meldte meg bare inn etter en flaske vin på en lørdagskveld for moro. Hvis du ikke tar det så seriøst tror jeg sukker og andre datingsider er en genial greie Lykke til!
Gjest KateW Skrevet 15. januar 2010 #52 Skrevet 15. januar 2010 Okay, men det er aldri lurt å ta hva som helst heller Nå er du bare teit. Om jeg skriver en ting, så skal du fortelle meg hvor dum jeg er, og når jeg sier at jeg mente det motsatte så må du faen meg fortelle meg hvor dum jeg er for det også! Kan du finne noen andre å stalke? VÆR SÅ SNILL!
Steinar40 Skrevet 15. januar 2010 #53 Skrevet 15. januar 2010 Mange har veldig god selvtillit og sier tinge som "jeg har ikke bilde men jeg kan sende. Du vil IKKE bli skuffa!" Neivel.. Poenget er at hva jeg synes er attraktivt kan være noe helt annet enn hva avsender, eller andre jenter synes. Jeg vil helst slippe å si det til personen. Den kommentaren der alene burde være nok til å forstå at her er det ugler i mosen.
Steinar40 Skrevet 15. januar 2010 #54 Skrevet 15. januar 2010 Nå er du bare teit. Om jeg skriver en ting, så skal du fortelle meg hvor dum jeg er, og når jeg sier at jeg mente det motsatte så må du faen meg fortelle meg hvor dum jeg er for det også! Kan du finne noen andre å stalke? VÆR SÅ SNILL! Jeg stalker ingen! Og jeg sier ikke at du er dum heller. Ingenting som tyder på at du er dum - altså som i mindre intelligent.
Gjest Alhelí Skrevet 15. januar 2010 #55 Skrevet 15. januar 2010 Jeg syntes det var helt pyton å skulle motta et bilde for så å DA gjøre seg opp en mening om man likte det man så eller ikke. Hva om man ikke gjør det? Har man ikke lov til å ikke finne personen interresant da? Uten å bli stemplet som overflatisk? Om man gir avslaget etter det vil det ikke oppfattes spesielt bra.. F eks kan en 40 åring se veldig forskjellig ut. Noen ser mye yngre ut og andre mye eldre. Er man da 32 som meg vil dette faktisk ha noe å si. Uten at jeg BARE bryr meg om utseende av den grunn. Jeg mottok bilder pr mail to ganger i løpet av min tid der. I begge tilfellene var det ikke noe jeg fant spesielt attraktive men jeg holdt kontakten litt mer for å være sikker på at jeg ikke valgte noen bort pga det. Men, det viste seg at det strandet der. De maste seg til å få sende bilde og jeg skulle ikke "diskriminere" og sa ok. Dette var helt i starten.. Mange har veldig god selvtillit og sier tinge som "jeg har ikke bilde men jeg kan sende. Du vil IKKE bli skuffa!" Neivel.. Poenget er at hva jeg synes er attraktivt kan være noe helt annet enn hva avsender, eller andre jenter synes. Jeg vil helst slippe å si det til personen. Ser absolutt poenget ditt. Men jeg har ikke vært i ubehagelige situasjoner, faktisk. Og som sagt - de fleste jeg kontakter, har bilde. Så jeg holder fast ved at i hvertfall for kvinner kan det være en god greie å ikke ha bilde i profilen, men selv velge hvem man kontakter. Da sparer man seg for bombardement av mail fra menn som kun har sett et bilde og slengt avgårde noen kommentarer.
Steinar40 Skrevet 15. januar 2010 #56 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har aldri vært på noen Internett-datingside. Men om jeg skulle finne på det i fremtiden en gang, så hadde jeg ALDRI kommet til å lagt inn noe bilde der. Jeg vil rett og slett ikke bli gjenkjent. Så enkelt er det. Btw, jeg er IKKE noen kjendis eller berømt om noen nå skulle innbille seg det Jeg er en helt "vanlig" nordmann.
siebaeo Skrevet 15. januar 2010 #57 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har aldri vært på noen Internett-datingside. Men om jeg skulle finne på det i fremtiden en gang, så hadde jeg ALDRI kommet til å lagt inn noe bilde der. Jeg vil rett og slett ikke bli gjenkjent. Så enkelt er det. Btw, jeg er IKKE noen kjendis eller berømt om noen nå skulle innbille seg det Jeg er en helt "vanlig" nordmann. hehe, tøft av deg å uttale deg om noe du ikke kjenner til da Jeg skjønner at mange ikke vil bli gjenkjent.Men jeg kom fram til at stort sett alle som er inne på den siden er der av samme grunn. Så hva er så flaut med det egentlig..? Syntes det var litt rart å fortelle at "jo vi møttes på Sukker vi" i starten, men irriterer meg litt over at jeg syntes det var flaut. Det er moderne dating. ikke noe å skjemmes over. Jeg hadde et bilde av meg selv med solbriller på som profilbilde. Ikke noe "modellbilde" men et som viste litt om hvordan jeg ser ut, hårfarge, fasong, klesstil uten at jeg ble "avslørt" med en gang. I albumet hadde jeg bilder fra forskjellige aktiviteter eller noen som jeg syntes var så korrekte framstillinger av mitt utseesnde som mulig. Jeg fikk kommentarer på at jeg lignet bildene veldig av de jeg møtte. Det er jeg fornøyd med.
aline Skrevet 15. januar 2010 #58 Skrevet 15. januar 2010 Det er helt naturlig - selvsagt! Da skriver man selvfølgelig alle slike "krav" man har til den andre i profilteksten. Det vil være veldig dumt å ikke gjøre det! om du leste hva jeg skrev, så snakket vi om slike "krav", det er bare det at skriftlig kan man faktis lyve skjønner du. En sofagris/tv-slave kan veldig lett si at han er mye ute på forskjellige aktiviteter, trives dårlig med å sitte stille hele dagen og rett og slett bare digger å "whateveraktivitet". Dette trenger da overhode ikke å være rett av den grunn, noe som man ikke kan se på ordene i en melding men som man ihvertfall tidvis kan se på ett bilde. (man ser om en person er sunn og aktiv eller stillesittende og utrent, ofte).
Steinar40 Skrevet 15. januar 2010 #59 Skrevet 15. januar 2010 hehe, tøft av deg å uttale deg om noe du ikke kjenner til da Ja, jeg er en tøffing! hehe Jeg skjønner at mange ikke vil bli gjenkjent.Men jeg kom fram til at stort sett alle som er inne på den siden er der av samme grunn. Så hva er så flaut med det egentlig..? Syntes det var litt rart å fortelle at "jo vi møttes på Sukker vi" i starten, men irriterer meg litt over at jeg syntes det var flaut. Det er moderne dating. ikke noe å skjemmes over. Flaut og flaut. Men det hadde nok føltes litt sånn som med alle de nysgjerrige jævlene som sitter å snoker i skattelistene til alle de kjenner
Gjest KateW Skrevet 15. januar 2010 #60 Skrevet 15. januar 2010 Nettopp! La meg komme med noen eksempler. Min kjære kusine som er tykk. Hun beskrev seg selv som glad i å holde seg i form, elsker fjellturer og turer i skogen. Dette stemmer til en viss grad, men ville du da trodd at denne kvinnen veide nærmere tohundre kilo? En venn av meg som dro på date etter å ha sett et bilde i profil. Den siden han ikke hadde sett var vansiret grunnet kreft og operasjoner. Dette hadde hun ikke nevnt. Han jeg traff selv som beskrev seg som høy mørk og kjekk. Han hadde nebbtenner, grått hår og var lavere enn meg, samt at han var tynn-feit. Man juger på nettet, man beskriver seg for å komme i best mulig lys. Som enkelte som har avatarer av svært pene mennesker på KG, for eksempel. Selv beskrev jeg meg som rund, i mangel på et bedre ord på kvinnelig. Og fikk så kjeft at ørene flagret da jeg dro på date, fordi jeg ikke var tykk... Han tente bare på tykke damer... Med erfaring lærer man at bilder bør man se. Og man bør dra på kaffedate så fort som mulig, for å se om det som skrives er sant, eller bare løgn. Ikke for å skremme deg TS, men for å sile. I starten skrev jeg lenge, ble fascinert av menn og så viste det seg at noen var flotte, noen løy og noen var skikkelige playere. Så du må rett og slett prøve og feile. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå