Orthia Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har for første gang regsitrert meg på sukker.no, og er litt begrepsforvirret. kan noen forklare meg forskjellen mellom å motta en flørt, merke en som interessant og sende en melding? Altså, jeg ser meldingene da, men hva brukes de andre greiene til? Og hvordan svarer dere alle, hvis man i det hele tatt skal svare? Jeg ble litt overveldet av alle mulig slags beskjeder som ramlet inn før jeg i det hele tatt hadde laget profilen min ferdig. Som nybegynner syns jeg ærlig talt dette virker som mer stress enn kos...
aline Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Jeg ble litt overveldet av alle mulig slags beskjeder som ramlet inn før jeg i det hele tatt hadde laget profilen min ferdig. Som nybegynner syns jeg ærlig talt dette virker som mer stress enn kos... Må si meg enig der, har noen ganger brukt sukker, og sist gang jeg prøvde var møteplassen.no... før bilde, før tekst, før noe annet en alder og kjønn omtrent, så ramler det inn meldinger om "tror du vi kan være for hverandre" og "har du lyst til å bli kjent med deg" eller "du virker koselig".... what?? Jeg ble superstressa jeg og forta meg og slette profilen igjen...
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Skjønner ikke helt problemet. Synes det er helt greit på Sukker. Dersom du skal merke en som interessant, bruker du gult eller rødt hjerte. Du må nesten bare bla deg frem i menyene og gjøre deg kjent.
Gjest brutal_mann Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Det er ingenting med sukker, eller andre datingsider, som er kos. Når det gjelder hva som skal gjøres med forskjellige flørter, hjerter og annet rask så finnes det ingen fasitsvar. en må rett og slett finne sin egen stil.
Orthia Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2010 OK. Men nå klinte jeg til og betalte for tre måneder, så jeg må nesten gi det en sjanse. Er ikke helt klar for å sitte pålogget og rote rundt for å bli kjent, det var så mye mas om chat osv. Finnes det noen måte å skjule at man er pålogget, kanskje? Og jeg ser fremdeles ikke poenget med å merke noen som interessant. Hvis man vil bli kjent med noen, så må man da vel ta kontakt og skrive noen velvalgte ord? Er det virkelig noen som (tror de) får napp når de bare fyrer av "Halla baby!"? Jeg har fått noen hyggelige meldinger, da. Det hele var bare litt overveldende.
Gjest brutal_mann Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Du har fått noen meldinger? :klø: Hvor lenge har du vert medlem? Den tiden jeg benyttet på Sukker, som var over 36 måneder, kunne jeg telle på en hånd de gangene jeg fikk melding uten å ta kontakt først.
Orthia Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2010 Du har fått noen meldinger? :klø: Hvor lenge har du vert medlem? Den tiden jeg benyttet på Sukker, som var over 36 måneder, kunne jeg telle på en hånd de gangene jeg fikk melding uten å ta kontakt først. Det er vel gjerne litt forskjell for menn og kvinner, det med responsen. Jeg registrerte meg i går og har fått rundt 30 meldinger, like mange "interessant"-merker og noen "flørter". Men antallet har jo fint lite å si, så lenge halvparten bare er vås. For meg oppfattes dette som sagt kun som stressende. Håper det dabber av litt etter hvert,og at jeg sitter igjen med kvalitet fremfor kvantitet på svarene.
Gjest Hilde K S Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Det er bare å begynne å sortere. Poenget med å sette hjerter, er at alle de desillusjonerte mennene kan sette et hjerte på deg, sånn at du kan ta kontakt med dem. Da slipper de å sende mange mail de ikke får svar på. Skjønner dem godt, jeg. Jeg pleier også å ta kontakt med de jeg synes virker interessante, i stedet for å sitte og vente på at de skal gjøre det. Lykke til i jakten på kjærligheten! *sukkerdåttno-stemme*
Steinar40 Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Herregud, dette dating styret høres faktisk ganske rått ut
Gjest Hilde K S Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Jeg fikk akkurat mail fra en ti år yngre mann som var i et forhold og ønsket seg en elskerinne. Hva søren ER det med menn?
Steinar40 Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 Jeg fikk akkurat mail fra en ti år yngre mann som var i et forhold og ønsket seg en elskerinne. Hva søren ER det med menn? En del menn har et altfor høyt testosteron nivå. Det betyr i praksis at hjernen sitter i hodet på pikken Dessverre er det ikke tull heller. Et altfor høyt hormonnivå kombinert med dårlig oppdragelse og mangel på evne til empati, skaper slike menn. Kan være greit å vite at evnen til å føle empati visstnok ikke utvikles før ved ca 25 års alder (hos begge kjønn). Og noen utvikler det aldri. Sikkert flest menn.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Jeg fikk akkurat mail fra en ti år yngre mann som var i et forhold og ønsket seg en elskerinne. Hva søren ER det med menn? De er ærlige.
Gjest Hilde K S Skrevet 11. januar 2010 #13 Skrevet 11. januar 2010 De er ærlige. Ja. Kanskje samboeren hans også har en profil på nett. Det tenkte jeg jammen ikke på...
Gjest Orthia ii Skrevet 11. januar 2010 #14 Skrevet 11. januar 2010 Kan ikke dere ha litt empati med denne stakkars forvirrede nysukrede, og spore tråden tilbake? Kanskje noen kan fortelle meg hvor jeg finner noen fornuftig oversikt over de som har merket meg som interessant, uten å måtte gå inn på hvert enkelt brukernavn? Og kanskje noen med det samme kan opplyse meg hvorfor noen menn mener det er en flørt å sende et bilde av en kattunge med tunga ut til jenter over 14?
Tempus Fugit Skrevet 11. januar 2010 #15 Skrevet 11. januar 2010 Jøss, denne tråden sklei fort ut av kontroll... Men tilbake til det som var hovedargumentet, så vet jeg ikke helt hva som er poenget med interesse knappene (hjertene), kanskje bortsett fra hvis en vil ha litt "kontroll" over hvem man har snakket/sett på. Men det blir rart for de andre som lurer på hvorfor de har fått ett gult/rødt hjerte fra noen, uten noe mer. Jeg fikk ett rødt hjerte fra en jente i Oslo, satt ett hjerte på hun igjen, siden hun var veldig søt, men ingenting mer har skjedd. De få gangene jeg har satt hjerte har jeg alltid skrevet en hyggelig melding først. Hva angår flørt så kan vel de være grei og bruke en gang iblant for og forandre litt på en vanlig melding. En har jo mulighet til og skrive en kort beskjed på 250 bokstaver (hvis jeg ikke husker feil) til den som får flørten. Men til syvende og sist er det helt opp til en selv hvordan en vil bruke alle de forskjellige midlene på sukker. Lykke til.
Tempus Fugit Skrevet 11. januar 2010 #16 Skrevet 11. januar 2010 Kan ikke dere ha litt empati med denne stakkars forvirrede nysukrede, og spore tråden tilbake? Kanskje noen kan fortelle meg hvor jeg finner noen fornuftig oversikt over de som har merket meg som interessant, uten å måtte gå inn på hvert enkelt brukernavn? Og kanskje noen med det samme kan opplyse meg hvorfor noen menn mener det er en flørt å sende et bilde av en kattunge med tunga ut til jenter over 14? Hvis du går inn på "Matchlister" -> "Hjerter, flørter og notater", så kommer alle opp. Eventuelt kan du lage en matchsøk hvor en kan huke av for alle de som har markert enn interessant, også velge f.eks. fylke osv.
Gjest KateW Skrevet 11. januar 2010 #17 Skrevet 11. januar 2010 Kan ikke dere ha litt empati med denne stakkars forvirrede nysukrede, og spore tråden tilbake? Kanskje noen kan fortelle meg hvor jeg finner noen fornuftig oversikt over de som har merket meg som interessant, uten å måtte gå inn på hvert enkelt brukernavn? Og kanskje noen med det samme kan opplyse meg hvorfor noen menn mener det er en flørt å sende et bilde av en kattunge med tunga ut til jenter over 14? I min tid på Sukker, så gav jeg bare opp å forstå de hjertene. Jeg forholdt meg til meldinger og kun det. For meg ble det "puslete" når folk satt hjerter på meg, og så ikke gjorde noe mer, verken tok kontakt eller annet. For meg ble det litt som å smile til på et utested, men ikke følge opp. Om du skjønner.
aline Skrevet 11. januar 2010 #18 Skrevet 11. januar 2010 Jeg brukte hjerter endel jeg da, ikke for den andres skyld, men for å ha en lett måte å "følge med" på en jeg syntes virket interessant. For min del så var det litt slik at fra jeg så en jeg syntes hadde en interessant profil, til jeg var klar til å sende en melding og faktisk ta kontakt, tok tid! Det betydde ikke at den interessante ikke var interessant nok, det hadde kun med å gjøre at slik funker jeg. Også irl er det ikke alltid jeg er klar for å snakke med en bare fordi jeg finner ham interessant, ting tar litt tid i hjernen min til tider, spesiellt når det gjelder å vise interesse eller snakke med fremmede. Jeg likte å kunne bruke hjertene jeg, og brukte både de "positive" og de svarte der du merker de du ikke ønsker skal kunne kontakte deg.
Anglofil Skrevet 11. januar 2010 #19 Skrevet 11. januar 2010 (endret) Tråden er ryddet for utenomsnakk. Yvonne (mod) Endret 11. januar 2010 av Yvonne
Orthia Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #20 Skrevet 12. januar 2010 Takk for svar, alle sammen. Nå har jeg blitt litt klokere, og regner med at resten går seg til etter hvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå