Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
For meg ble det litt som å smile til på et utested, men ikke følge opp. Om du skjønner.

Nettopp! Veldig godt bilde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nettopp! Veldig godt bilde.

Der er jeg litt uenig i. Smiler noen til deg på et utested, men du følger ikke opp med å smile tilbake, så vil de ofte ikke ta kontakt. Så det kan hende at disse som sender slike hjerter på kryss og tvers venter på at du skal sende et tilbake før de tar kontakten.

Skrevet

og, det å se noen interessante betyr vel ikke at man MÅ være klar til å løpe bort å skravle med vedkommende første gang man ser vedkommende?

Jeg har i min tid smilt flere ganger til en og samme mann, før jeg har "tatt motet til meg" og pratet med ham.. Det har ikke virket som det å ikke kaste seg på ved første øyekast er noe negativt irl heller.

Skrevet
Der er jeg litt uenig i. Smiler noen til deg på et utested, men du følger ikke opp med å smile tilbake, så vil de ofte ikke ta kontakt. Så det kan hende at disse som sender slike hjerter på kryss og tvers venter på at du skal sende et tilbake før de tar kontakten.

Enig! Man må da kunne få bruke de hjertene. Det blir jo det samme som å sende et blunk. Enten kan du blunke tilbake eller sende en melding. Eller la være. Jeg har ikke brukt hjertene på Sukker foreløpig da. Det er fordi jeg har litt dårlig erfaring med at de guttene jeg har kontaktet med å sende melding, ikke har svart. Og da gidder jeg ikke sende hjerte til noen, hvis jeg risikerer bare å bli sittende i dette hjerteharemet deres og ikke noe mer. Det er jeg for god til... he he.

Skrevet
Enig! Man må da kunne få bruke de hjertene. Det blir jo det samme som å sende et blunk. Enten kan du blunke tilbake eller sende en melding. Eller la være. Jeg har ikke brukt hjertene på Sukker foreløpig da. Det er fordi jeg har litt dårlig erfaring med at de guttene jeg har kontaktet med å sende melding, ikke har svart. Og da gidder jeg ikke sende hjerte til noen, hvis jeg risikerer bare å bli sittende i dette hjerteharemet deres og ikke noe mer. Det er jeg for god til... he he.

Kan jo fjerne hjertet igjen da, om du ikke får respons innen et par dager (om de er pålogget i den tid da).

Gjest brutal_mann
Skrevet
og, det å se noen interessante betyr vel ikke at man MÅ være klar til å løpe bort å skravle med vedkommende første gang man ser vedkommende?

Jeg har i min tid smilt flere ganger til en og samme mann, før jeg har "tatt motet til meg" og pratet med ham.. Det har ikke virket som det å ikke kaste seg på ved første øyekast er noe negativt irl heller.

Ja hadde det vert så enkelt :sukk: Som mann føler jeg et intenst press for å være på hugget, være kul og være tidenes store initiativ HELE FORBANNA TIDEN. Jeg, som person, passer mer til din stil. Men det virker bare ikke... Venne- og ingnoreringsfella er ekstremt stor ser det ut som.

Skrevet
Ja hadde det vert så enkelt :sukk: Som mann føler jeg et intenst press for å være på hugget, være kul og være tidenes store initiativ HELE FORBANNA TIDEN. Jeg, som person, passer mer til din stil. Men det virker bare ikke... Venne- og ingnoreringsfella er ekstremt stor ser det ut som.

For min del ER det så enkelt!! og jeg faller også ofte i venne- eller ignoreringsfella, men det spiller vel i det lange løp ikke mye, for de som ikke vil ha meg som den personen jeg er, de er jo ikke for meg i utgangspunktet.

Men nå skal det være sagt, selv når jeg savner en partner og gjerne skulle møtt noen, så trives jeg såpass godt med mitt liv som singel også, at jeg ikke har noen aksept for å endre hvem jeg er for at noen skal falle for meg.

Press om å være på hugget tror jeg på, men guts på og vær annerledes en det "alle" forventer da vel! Vær sånn du synes det er behagelig å være, det har jo ikke virket som det å spille noe du ikke er, har gitt deg det du vil i en partner, så kanskje det er på tide å slutte å være slik du opplever at andre mener du må, og begynne å være slik du mener du vil være? Da kan det brått hende du møter ANDRE damer, og kanskje det faktisk faller for den du ER, ikke den du tror du må være?

Og, det er kanskje langt imellom hver man klaffer med, men so what? Det er vel ikke kvantitet du er ute etter, er det det da? Det er om å gjøre å treffe den ene som passer, da er det vel ikke veldig viktig hva alle de andre liker og ikke i en partner,s å lenge dere ikke skal være partnere.

og jada, jeg vet det er litt "lettere sagt en gjort", men selv prøver jeg å fokusere på det når jeg er singel, at jeg ønsker å være mest mulig meg selv, bruke livet til å være den jeg er ment å være, ikke den andre mener jeg bør være. Om det betyr at jeg er singel i lenger tid av gangen en om jeg hadde spilt, vel... de jeg treffer fordi de tror jeg er en annen, vil jo aldri vare likevel, så hvorfor bruke hjertet mitt på følelser for noen som ikke egenltig liker MEG, men en jeg prøver å være? Det ender jo bare med at en av oss får vondt.

Gjest Alhelí
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ikke ha bilde i profilen, men heller satse på en god profiltekst som sier en del om deg selv. Da blir du kontaktet av dem som faktisk leser profiler, og ikke bare blinker seg ut ei dame de synes ser bra ut.

Ikke at utseendet ikke skal få ha noe å si, men min erfaring er at med bilde strømmer det på med "Hei, hatt en fin dag, babe"? fra personer som overhodet ikke er noen match med meg.

Uten bilde roer det seg, det kommer henvendelser fra noen få, "spesielt interesserte", og du kan dessuten selv i ro og mak velge ut hvem du vil ha kontakt med, ved å være den første som kontakter. Så kan man heller utveksle bilde på e-post, f.eks.

Skrevet
Jeg vil anbefale deg å ikke ha bilde i profilen, men heller satse på en god profiltekst som sier en del om deg selv. Da blir du kontaktet av dem som faktisk leser profiler, og ikke bare blinker seg ut ei dame de synes ser bra ut.

Ikke at utseendet ikke skal få ha noe å si, men min erfaring er at med bilde strømmer det på med "Hei, hatt en fin dag, babe"? fra personer som overhodet ikke er noen match med meg.

Uten bilde roer det seg, det kommer henvendelser fra noen få, "spesielt interesserte", og du kan dessuten selv i ro og mak velge ut hvem du vil ha kontakt med, ved å være den første som kontakter. Så kan man heller utveksle bilde på e-post, f.eks.

Eneste problem med å ikke ha bilder er at de fort blir ignorert fullstendig (iallefall letter for det). Kanskje lurt og ha ett bilde under galleriet (sukker har 5 plasser i billedgalleriet for gratis brukere). Eventuelt kjøre på med ett skikkelig morsomt bilde foran hvor du er nesten ugjenkjennelig, men samtidig reflekterer din personlighet.

Gjest Alhelí
Skrevet
Eneste problem med å ikke ha bilder er at de fort blir ignorert fullstendig (iallefall letter for det). Kanskje lurt og ha ett bilde under galleriet (sukker har 5 plasser i billedgalleriet for gratis brukere). Eventuelt kjøre på med ett skikkelig morsomt bilde foran hvor du er nesten ugjenkjennelig, men samtidig reflekterer din personlighet.

Joa. Men jeg liker meg uansett best der når jeg ikke har bilde. For jeg pleier å ta kontakt med kara, nemlig. Liker å ha kontrollen. :sjarmor:

Skrevet

Smart! :)

Skrevet

Uten bilde får man iallefall ingen henvendelser. Folk regner da med at du har noe å skjule, rett og slett.

Skrevet
Joa. Men jeg liker meg uansett best der når jeg ikke har bilde. For jeg pleier å ta kontakt med kara, nemlig. Liker å ha kontrollen. :sjarmor:

Da er du en av få, iallefall som tar kontakt først.

En annen tanke med bilde for min del er at de som ser ut som de har stått modell blir sende litt falske ut (en vet at de aldri kommer til og se sånn ut i virkeligheten), mens de som er f.eks. i en sosial setting og smiler, ser mye virkeligere ut (og ofte vakrere).

Skrevet

Greia er vel å ha bilder hvor du ser ut som deg selv. For meg vil det ikke innebære sminkeløse bilder i skog og mark...

Skrevet
Uten bilde får man iallefall ingen henvendelser. Folk regner da med at du har noe å skjule, rett og slett.

Poenget er å skrive en bra profiltekst som Alhelí sier.

Dermed blir man kvitt de mest overfladiske individene.

Dette er veldig smart.

Poenget er ikke å få flest mulig henvendelser, men de RETTE henvendelsene.

Skrevet (endret)

Dersom du hadde hatt profil på et nettsted, så hadde du kanskje visst at det ikke fungerer slik.

Unntaksvis, så kan det fungere, om man er svært aktiv og tar kontakt og sender bilder umiddelbart.

Dog er mennesker utseendefikserte, og de vil se hvordan personen de snakker med ser ut. Du kan ha så interessant profiltekst du vil, uten bilde, ingen henvendelser.

Endret av KateW
Skrevet

Jeg er visuell nok til at bilde faktisk er ett must om jeg skulle møtt en fra ett sjekkeforum, uansett hvor bra profil han ellers hadde skriftlig.

Hvorfor? Vel, jeg VAR i kontakt, for flere år siden, med en kar fra en nettdatingsside, vi pratet godt sammen og han fortalte mye om seg selv som jeg hadde sansen for. Etter en god stund, sendte han meg bilde... og det viser seg da altså at hans veltalenhet var i relativt stor grad preget av hva han trodde jeg ønsket å høre, ikke hva som var korrekt.

Det er endel ting man kan se på bilder, som ikke går rent på det "åh, du er så kjekk at jeg bare mååååå prøve meg"-opplegget. De tingene som skuffet meg, og som viste meg at han hadde snakket meg etter munnen (dog dyktig på det), var ting som at han var bleikfeit på en måte som viste at sofaen var et mer naturlig sted for ham en oppe og ute. Og jeg har innsett for lengst at for meg passer en passiv sofagris fryktelig dårlig, for han vil bare bli frustrert i lengden over at til tross for å være i ett forhold, forblir han like alene i sofaen. Og jeg fikser dårlig en partner som ikke har den spiriten som gjør at du ser det i øynene, i uttrykket i ansiktet, det ekstra som mange gjerne har når man er lidenskapelig opptatt av ting/livet/bevegelse.

gjør det meg overfladisk, så innrømmer jeg gjerne at jeg er det, og gjerne treffer en som også er det. Jeg synes det visuelle er viktig, helt uten at det trenger bety noe som helst om generell kjekkhetsgrad og slike ting. Han kan godt være en andre ikke synes er noe, men så lenge jeg ser noe jeg liker, så spiller det ingen rolle. Han kan godt være stor, så lenge han likevel liker å være aktiv og ikke er stor fordi han sitter på r*va og ser tv hele dagen etter jobb, hver dag. Om han har lyst hår, rødt hår, svart hår eller grått, er heller ikke avgjørende. Så det har mer med inntrykket, og at man kan se noe man kjenner igjen som det man trenger.

Skrevet
Dersom du hadde hatt profil på et nettsted, så hadde du kanskje visst at det ikke fungerer slik.

Unntaksvis, så kan det fungere, om man er svært aktiv og tar kontakt og sender bilder umiddelbart.

Dog er mennesker utseendefikserte, og de vil se hvordan personen de snakker med ser ut. Du kan ha så interessant profiltekst du vil, uten bilde, ingen henvendelser.

Som Alhelí også skriver, så går det an å sende bilde relativt snart. man må ikke skrive i et halvår først! Det går også an å beskrive seg selv og sitt utseende i en profiltekst. De som ikke gidder å lese profilteksten har ingen verdi uansett.

Skrevet
Jeg er visuell nok til at bilde faktisk er ett must om jeg skulle møtt en fra ett sjekkeforum, uansett hvor bra profil han ellers hadde skriftlig.

Det er helt naturlig - selvsagt! :)

Og jeg har innsett for lengst at for meg passer en passiv sofagris fryktelig dårlig, for han vil bare bli frustrert i lengden over at til tross for å være i ett forhold, forblir han like alene i sofaen. Og jeg fikser dårlig en partner som ikke har den spiriten som gjør at du ser det i øynene, i uttrykket i ansiktet, det ekstra som mange gjerne har når man er lidenskapelig opptatt av ting/livet/bevegelse.

gjør det meg overfladisk, så innrømmer jeg gjerne at jeg er det, og gjerne treffer en som også er det. Jeg synes det visuelle er viktig, helt uten at det trenger bety noe som helst om generell kjekkhetsgrad og slike ting. Han kan godt være en andre ikke synes er noe, men så lenge jeg ser noe jeg liker, så spiller det ingen rolle. Han kan godt være stor, så lenge han likevel liker å være aktiv og ikke er stor fordi han sitter på r*va og ser tv hele dagen etter jobb, hver dag. Om han har lyst hår, rødt hår, svart hår eller grått, er heller ikke avgjørende. Så det har mer med inntrykket, og at man kan se noe man kjenner igjen som det man trenger.

Da skriver man selvfølgelig alle slike "krav" man har til den andre i profilteksten. Det vil være veldig dumt å ikke gjøre det!

Skrevet

Du er som ei plate med hakk i. Nå har du funnet en person som sier noe du liker, og da ignorerer du resten.

Erfaring tilsier at uten bilde, INGEN henvendelser. INGEN. Så hva hjelper det da om du har en bra profiltekst, når ingen skriver til deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...