Gå til innhold

brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men legen SA ankersnitt og nevnte at den klumpen under, om det ble slik, ville rette seg ut over tid. Og hvis ikke så skulle de korrigere.

Jeg har sånn arr som du snakker om, med klump under brystet. Det er Hall-Finley-metoden (eller Lejour - og ikke et ankersnitt.

Da jeg var til første undersøkelse på Aleris så fikk jeg vite at jeg ikke skulle få ankersnitt, da min kirurg(dr. Bugge) brukte en annen metode. Altså den hvor man ikke gjør noe horisontalt snitt under brystet (slik at arret ser ut som et anker) men kun rundt brystvorten og vertikalt snitt ned fra brystvorten. Også er det en klump under som går vekk etter en stund.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal på kontroll om noen uker, da skal jeg jaggu spørre fyren om jeg husker på det. :0)

Gjest Marielle
Skrevet

Heisann jenter!

Nå er det 16 dager siden operasjonen og forma er fin! Men jeg lurer på en ting.. jeg fikk beskjed av kirurgen min om at jeg ikke skulle løfte mer enn 2 kg de første 4-6 ukene.. Og det har jeg dessverre gjort flere ganger allerede. Problemet er at jeg glemmer det og at jeg heller ikke kjenner noe i brystene når jeg gjør det. Regner med at jeg ikke skal gjøre det fordi sårene skal gro finere..Jeg har ankernitt, så mye sårflate.. men er det bare jeg som glemmer dette støtt og stadig?

Også lurte jeg på om noen vet når det er greit å drikke alohol igjen!?

Skrevet

Jeg tok meg litt rødvin ca en uke etter operasjonen.

Når det gjelder løfting så vær forsikrig. En venninne av meg (som har ankerarr) tok i litt for mye (bare måtte vaske klær og støvsuge litt og sånn) og hun fikk infeksjon i sårene under brystet. Det gjorde vondt, måtte gå på antibiotika og arrene ble litt større under brystet.

Skrevet

Jeg hadde også en lei dentens til å glemme og løftet en del, men det gikk bra med meg da.

Rundt brystvorten er det bare litt rødt noen steder også linjen ned fra bryste er nesten usynlig, bare den streken under som fortsatt er ganske tydlig til meg. Håper den forsvinner etthvert også.

En ting, når kan man begynne med vanlig spilebh igjen?

Gjest Marielle
Skrevet

Tror jeg må være meir forsiktig ja!! Men vanskelig å ikke "småløfte" søte tantebarn! Og bare det å gå på butikken å kjøpe is er jo noe jeg ikke kan.. når jeg skal ha 4 liter is og annet! hehe!

Jeg tenkte på alkoholen fordi jeg tenkte meg på Moldejazz imorgen. Og da blir det jo ikke bare litt nipping av alkohol.. er redd noen skal ramle over meg og at jeg blir meir uforsiktig og ikke kjenner hvor grensa går! Men tror jeg holder meg hjemme, selv om været har kommet til Romsdalen :D

Gjest Natalie
Skrevet

Hei jenter!!

Utrolig deilig aa lese at andre har det likedan som en selv, har hjulpet meg mye bare ved aa lese hva dere har skrivd!

Jeg har selv tenkt pa brystreduksjon i over 1 aar (engelsk tastatur), og vaert mye frem og tilbake nettopp pga skeptisk til arrmisdannelser osvosv.

Jeg bestemte meg plutselig veldig da jeg kom over et par diskusjonsforum pa nett, og blir mer og mer sikker for hver dag at det er det rette!

Jeg er 175 hoy, veier 68 og har egentlig 75 D men da blir cupen litt liten sa ma opp i 80 for at jeg skal slippe a rette pa puppen. Er sa utrolig lei av de puppene!! Ingenting av bikinier passer, ma ha klaer i store str for at det skal passe over brystet, and so on.

Dere kjenner jo resten av historien :)

Na skal jeg operere meg pa Colosseumklinikken den 16 august!! jippi!!

Betaler det selv, gidder ikke vente. DEt jeg gruer meg mest til er faktisk at de skal stikke sann ting inn i armen min!! verste jeg vet.

Jeg haper det blir fint, ettersom jeg har ikke sann megamegastore pupper, men dere som har hatt e og f cup har jo blitt veldig fornoyde sa da satser jeg pa at det gar bra!

Er det noen som har operert seg hos Colosseumklinikken her?

• 2 uker senere...
Gjest Marielle
Skrevet

Hei jenter!!

Utrolig deilig aa lese at andre har det likedan som en selv, har hjulpet meg mye bare ved aa lese hva dere har skrivd!

Jeg har selv tenkt pa brystreduksjon i over 1 aar (engelsk tastatur), og vaert mye frem og tilbake nettopp pga skeptisk til arrmisdannelser osvosv.

Jeg bestemte meg plutselig veldig da jeg kom over et par diskusjonsforum pa nett, og blir mer og mer sikker for hver dag at det er det rette!

Jeg er 175 hoy, veier 68 og har egentlig 75 D men da blir cupen litt liten sa ma opp i 80 for at jeg skal slippe a rette pa puppen. Er sa utrolig lei av de puppene!! Ingenting av bikinier passer, ma ha klaer i store str for at det skal passe over brystet, and so on.

Dere kjenner jo resten av historien :)

Na skal jeg operere meg pa Colosseumklinikken den 16 august!! jippi!!

Betaler det selv, gidder ikke vente. DEt jeg gruer meg mest til er faktisk at de skal stikke sann ting inn i armen min!! verste jeg vet.

Jeg haper det blir fint, ettersom jeg har ikke sann megamegastore pupper, men dere som har hatt e og f cup har jo blitt veldig fornoyde sa da satser jeg pa at det gar bra!

Er det noen som har operert seg hos Colosseumklinikken her?

Så spennende! Det er jo bare to dager til :) Jeg ble operert 6. juli på Riksen! Tiden flyr, og nå har jeg faktisk begynt med vanlig BH. Deilig :o) Ønsker deg lykke til på mandag :D Jeg grudde meg overraskende lite til operasjonen, og fant raskt ut at det var lurt :) Det er bare DEILIG å få d gjort!!

Gjest Plecopia
Skrevet

Hei. Ville bare fortelle min historie om min brystreduksjon. Jeg ble operert på Aleris sykehus februar 09 av Dr.Bugge som brukte Hall-finley metoden på meg. Jeg brukte str.85DD, og er nå nede i str. 80C. Da bandasjene ble fjernet holdt jeg på å få sjokk, da jeg hadde fått stygge folder under begge brystene, så nesten ut som om jeg hadde 4 bryster. Dr. Bugge hadde på forhånd sagt at det ville bli folder, men at de skulle bli så store, det trodde jeg ikke. Men hun ba meg om å se tiden an, og vente noen måneder for å se det riktige resultatet. Som sagt, så gjort. Da det hadde gått en tid var foldene blitt noe mindre, men de vistes godt hvis jeg brukte bh-er uten spiler. Etter det hadde gått ett år ca. så var jeg igjen hos Bugge, og hun skulle fjerne foldene under lokalbedøvelse, dette var i mars -10. Og etter at hun var ferdig, så sa hun at det kom til å ta ett par måneder før det ville rette seg ut og bli pent. Men nå er vi i august måned og jeg sitter her med mine, ikke fullt så ille som før, men dog fullt synlige stygge folder. Noen som har hatt samme problem som meg? Synes dere jeg kan ta kontakt en gang til, og evnt. klage? En ting til jeg vil påpeke, er at jeg mistet følelsen i begge brystvortene mine, og det + de stygge foldene har nærmest ødelagt sexlivet til min mann og meg. Så jeg tror nesten om jeg hadde fått velge om igjen, så hadde jeg foretrukket å ha rygg og nakkevondt, enn å få mindre bryster :(

Skrevet

Hei. Ville bare fortelle min historie om min brystreduksjon. Jeg ble operert på Aleris sykehus februar 09 av Dr.Bugge som brukte Hall-finley metoden på meg. Jeg brukte str.85DD, og er nå nede i str. 80C. Da bandasjene ble fjernet holdt jeg på å få sjokk, da jeg hadde fått stygge folder under begge brystene, så nesten ut som om jeg hadde 4 bryster. Dr. Bugge hadde på forhånd sagt at det ville bli folder, men at de skulle bli så store, det trodde jeg ikke. Men hun ba meg om å se tiden an, og vente noen måneder for å se det riktige resultatet. Som sagt, så gjort. Da det hadde gått en tid var foldene blitt noe mindre, men de vistes godt hvis jeg brukte bh-er uten spiler. Etter det hadde gått ett år ca. så var jeg igjen hos Bugge, og hun skulle fjerne foldene under lokalbedøvelse, dette var i mars -10. Og etter at hun var ferdig, så sa hun at det kom til å ta ett par måneder før det ville rette seg ut og bli pent. Men nå er vi i august måned og jeg sitter her med mine, ikke fullt så ille som før, men dog fullt synlige stygge folder. Noen som har hatt samme problem som meg? Synes dere jeg kan ta kontakt en gang til, og evnt. klage? En ting til jeg vil påpeke, er at jeg mistet følelsen i begge brystvortene mine, og det + de stygge foldene har nærmest ødelagt sexlivet til min mann og meg. Så jeg tror nesten om jeg hadde fått velge om igjen, så hadde jeg foretrukket å ha rygg og nakkevondt, enn å få mindre bryster :(

Hadde samme operasjon som deg hos Bugge i april. Har også folder under brystene, som sakte men sikkert trekker seg tilbake. Men min mann har ingen problem med det og sexlivet er like bra. Heldigvis.

Jeg synes selvsagt at du skal kontakte Aleris om foldene fortsatt er der etter korrigering!! Det skulle bare mangle!!!

Gjest Natalie
Skrevet

Ja na er jeg ferdig, og det er nyyydelig!

Kort og enkelt motte jeg opp 11 30, fikk litt piller og ble operert rundt 12.

Vaknet opp halv 2, dro hjem rundt halv 3.

Hadde ikke noe vondt i det hele tatt igar(operasjonsdagen), men inatt kjente jeg det stakk litt og har bare tatt 4-5 smertestillende ilopet av hele dagen idag.

Det hhar blodd pittelitt over nippelomradet, og litt under, ikke noe farlig.

Puppene mine er sma og faaaaaste og fiiine!

Gleder meg til a ta av bandasjen, og vise meg frem til "nesten-kjaeresten", noe jeg aldri har gjort foer!

Men om noen vet hvordan det er med sex,inntak av alkohol osv setter jeg stor pris pa litt gode raad :)

Kjemperart, har gatt fra dobbel d til liten c, sann ca! men nyydelig a fa det gjort!

Gjest jente222
Skrevet

Hadde ikke noe vondt i det hele tatt igar(operasjonsdagen), men inatt kjente jeg det stakk litt og har bare tatt 4-5 smertestillende ilopet av hele dagen idag.

Gleder meg til a ta av bandasjen, og vise meg frem til "nesten-kjaeresten", noe jeg aldri har gjort foer!

Men om noen vet hvordan det er med sex,inntak av alkohol osv setter jeg stor pris pa litt gode raad :)

Kjemperart, har gatt fra dobbel d til liten c, sann ca! men nyydelig a fa det gjort!

Ååååå så flott å høre at ting gikk bra!! Skal opereres i dag jeg (!), nettopp stått opp og venter på skyss :P Dytter opp denne litt jeg for lurer på de samme spørsmåla ;)

Skrevet

Jeg ble operert på en onsdag og tok meg et par glass rødvin på lørdagen.

Det man må huske er at alkohol er blodfortynnende så det er ikke lurt på å drikke om man fortsatt har blødninger. Og ikke helt smart og mikse med smertestillende.

Når det gjelder sex så føler du selv hva du orker!! :gjeiper:

Gjest Marielle
Skrevet

Igår var det 6 uker siden min operasjon! Nå føler jeg meg som før, med selvfølgelig mindre bryster. Som jeg har nevnt tidligere tok de bort 500gram på hvert bryst, men likevel bruker jeg 85D nå! Jeg ser jo at brystene er mindre og fastere og de sitter bedre i BHen.. men jeg håpte jo på en C! Veit noen om de enda kan gå ned i størrelse? jeg har mine tvil!

Uansett får vi se hva som skjer når jeg skal tilbake i mars! Mulig det blir en operasjon til. Jeg ser også at brystvortene ikke er helt lik.. men pytt! Enn så lenge er jeg meget fornøyd! Om ikke lenge blir d joggings uten å holde på brysta samtidig ;o)

Gjest jente22
Skrevet

Heisann jenter! Har fulgt med på denne tråden lenge nå, og i går var det min tur til å bli operert! Tenkte jeg skulle fortelle hvordan det gikk til og fram til nå..

Hadde time i går morges, og etter en halvtime lå jeg på operasjonsbordet. Inntil da hadde jeg vært i samtale med kirurgen, og han tegna på meg med tusj. Fikk min egen seng og et avlukke der jeg kunne skifte om til en slags "kjole" jeg måtte ha på. Sykepleierne var veeeldig hjelpsomme, og jeg følte virkelig jeg var i gode hender. Ble foresten operert på Aleris i Trondheim.

Må bare legge til at jeg gruvde noe sinnsykt til operasjonen og narkosen, hadde mange ville fantasier om at venflonen ville hoppe ut og at jeg kjente smerter under operasjonen osv.. :fnise: Fikk ikke sove mer enn 20 minutter til sammen natten før operasjonsdagen. Nå skjønner jeg virkelig ikke hvorfor i all verden jeg grua meg sånn, vil si at selve operasjonen og tiden før var det beste med hele gårdagen..

Våkna opp ca halv 1 (tror jeg), og jeg FRØS!!! Så innmari også..Men det tok vel ca en time, så hadde jeg fått varmen igjen. Fikk etterhvert noe å spise og drikke, og reagerte ikke på narkosen i det hele tatt(noen kaster jo opp og bli kvalme og sånt).

Kjente at noen hadde romstert med puppene mine, men vil heller kalle det ubehag enn smerter. Gjorde meg klar for å reise hjem i 2-halv3-tiden, og fikk to pinex forte(hadde blitt litt vondere da). Var inne hos kirurgen en snarvisitt før jeg dro, slik at han fikk sjekke såret og se at alt var greit.

Kom hjem, og etter hvert skulle jeg jo gå og legge meg da..Men kjente at jeg fikk noe slags "kriblinger" i hendene som gjorde at jeg konstant måtte røre på dem for at det ikke skulle være ubehagelig, og da får man jo ikke sove..Kriblingen ga seg ikke, så ringte legevakten og fikk komme inn med en gang. De skjekket meg for blodpropp, men fant ingenting. Mest sannsynlig var det en etterreaksjon på narkosen. Fikk noen paralgin forte(fikk ikke det på klinikken, fikk bare beskjed om å ta paracet, og det hjalp jo ikke i det hele tatt). To to av dem, og fikk ENDELIG sove etter mange timers søvnmangel :)

Våkna opp i dag, litt stiv og veldig øm, så samboeren mårre hjelpe meg opp av senga :P Har litt smerter, men det verste er nesten smertene i ryggen da jeg ikke kan ligge på siden eller magen..Trodde ikke det skulle bli så ille, men kjenner allerede at jeg er lei :P

Skal til legen nå og ta sårskift, så får se hvordan det ser ut!

Skrevet

Hei Jenter.

Nå er det 4 måneder siden jeg fikk min brystreduksjon, og jeg kjenner ingen smerter i det hele tatt. Har så smått begynt med vanlig bh selv om det blir litt ekkelt akkurat på de underste arrene på brystene noen ganger. Jeg teiper enda fordi arrene under er fortsatt veldig røde, noen andre som har veldig røde arr? Har lest om andre som har fått en slags sprøyte inni arrene for at det skal dempe rødfargen, noen andre som har gjort/lest om dette?

Skrevet

I morgen skal jeg inn til konsultasjon på Aleris. Skal til dr. Margareth Bruheim, noen av dere som har vært borti henne?

Og så krysser jeg alt jeg har av fingrer, tær og pupper for at hun skal være enige i at brystene mine bør reduseres på statens regning!

Skrevet

Hei puppedamer:)

Jeg har utført reduksjon/løft. Resulatet er strålende og arrene minimalt synlige! Jeg er kjempefornøyd og det er mannen min også;)

Det var fryktelig smertefullt et par døgn - særlig om natten når jeg snudde meg ukontrollert, men det var det vel verd.

Gled dere!!!!

Skrevet

Jeg ble operert på en onsdag og tok meg et par glass rødvin på lørdagen.

Det man må huske er at alkohol er blodfortynnende så det er ikke lurt på å drikke om man fortsatt har blødninger. Og ikke helt smart og mikse med smertestillende.

Når det gjelder sex så føler du selv hva du orker!! :gjeiper:

Her gikk jeg på en real blemme! Vi (jeg og en svært nær venninne) tok oss en "puppefest". Blødde litt overdrevent.

Ikke drikk vin eller alkohol på 3 dager. Den fjerde var det visst lov....

• 2 uker senere...
Skrevet

hei,i dag er det to uker siden jeg tok brystreduksjon.tenker mye på blodpropper og betennelse,men har ikke hatt noen problemer enda.hvor lenge etter må jeg bekymre meg for sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...