Gå til innhold

brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei _meg_

Det er mye hevelse i begynnelsen og det du sier om dobbel-pupp kjenner jeg meg veldig igjen i. Det er jo forskjell på hva slags størrelse de forskjellige har på denne folden. Mine "folder" var ganske store og gikk ikke helt bort, slik at jeg måtte fjerne de. Det gjorde jeg for 3 uker siden (og jeg hadde brystoperasjonen i april). Nå er brystene mine akkurat slik jeg vil ha dem! Ikke like høye og struttende som da de var nyoperert (heldigvis, da hadde jeg jo pupper opp til haken!). Nå er de bare helt naturlige og minst like faste som da jeg var 19!!! (jeg er 45).

Valkene du beskriver er nok bare hevelser. Slike hadde jeg også. Du har vel som meg blitt fettsugd rundt brystene og da blir det hevelser.

Bare smør deg med masse tålmodighet - om ca. 2 mnd vil brystene dine være tilnørmet "ferdige". :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

De forandrer ser merkbart etter hvert. De er også mye større over enn under i begynnelsen. Dette vil sige. Det er hevelser overalt, og alt ser litt rart og unaturlig ut.

Så jeg tror det er helt normalt :) Er det noe du derimot er veldig usikker på om stemmer så ville jeg ringt klinikken/kirurgen.

Skrevet

Hei _meg_

Det er mye hevelse i begynnelsen og det du sier om dobbel-pupp kjenner jeg meg veldig igjen i. Det er jo forskjell på hva slags størrelse de forskjellige har på denne folden. Mine "folder" var ganske store og gikk ikke helt bort, slik at jeg måtte fjerne de. Det gjorde jeg for 3 uker siden (og jeg hadde brystoperasjonen i april). Nå er brystene mine akkurat slik jeg vil ha dem! Ikke like høye og struttende som da de var nyoperert (heldigvis, da hadde jeg jo pupper opp til haken!). Nå er de bare helt naturlige og minst like faste som da jeg var 19!!! (jeg er 45).

Valkene du beskriver er nok bare hevelser. Slike hadde jeg også. Du har vel som meg blitt fettsugd rundt brystene og da blir det hevelser.

Bare smør deg med masse tålmodighet - om ca. 2 mnd vil brystene dine være tilnørmet "ferdige". :)

Måtte du betale for fettsugingen? Jeg ble også tilbudt og anbefalt fettsuging, men det var ikke dekket av NAV og kosta 15 000.. Så det ble ikke gjort.

Skrevet

Måtte du betale for fettsugingen? Jeg ble også tilbudt og anbefalt fettsuging, men det var ikke dekket av NAV og kosta 15 000.. Så det ble ikke gjort.

jeg betalte ingeting for den, men jeg hadde en annen metode enn deg da tror jeg. Hadde Hall-Findlay metoden og da er det en del av prosedyren ettersom jeg forsto. For hun gjorde det uten at jeg sa noe. De har kun tatt ett vertikalt snitt, også sa hun at hun fettsugde for at huden lettere skulle trekke seg tilbake. Fettsugde mellom puppene, under armene og under puppene. Men det skal sies at puppene mine var veldis store i omkrets da. Hadde sikkert blitt rart om jeg fikk helt flate og "brede" pupper?

Skrevet

Nei, jeg betalte ingenting og det var ikke noe jeg trengte velge heller. Fikk forståelse av at det bare ble gjort uansett jeg.

Skrevet

Hei _meg_

Dette var bra å høre, begynte å bli litt nervøs i går... Puppene mine står rett ut, og førte gang jeg tok av bandasjen lurte jeg nesten litt på om de hadde misforstått og lagt inn silikon..hehe. De sto rett ut, var opp til haken og sten harde :gjeiper:

Jeg sto ikke langt frem i den køen da man fikk utdelt tålmodighet men skal prøve mitt beste :nisseblunk: Heldigvis syns det ikke så mye med klærne på, bortsett fra den valken under armen som ser rar ut :forvirret:

Skrevet

Da har det sikkert noe med metoden å gjøre. Jeg ble operert med Lejourmetoden. Den er litt annerledes enn den dere har hatt. Har sikkert noe med det å gjøre. Regner ikke med at kirurgen lyver til meg. Han var ekstremt opptatt av resultatet. Jeg ser nå at det beste hadde vært å blitt litt fettsugt under armene, men resultatet er fantastisk uansett. De er tusen ganger finere enn før. Regner også med at det forsvinner med litt trening. Som jeg endelig kan gjøre skikkelig nå. Gleder meg til våren og jogging :)

Skrevet

Da fikk jeg rensa sårene igjen. Blir dyrt dette! En pakke kompresser til dagen for femti kroner. Godt jeg ikke røyker lengre :)

Skrevet

Da har det sikkert noe med metoden å gjøre. Jeg ble operert med Lejourmetoden. Den er litt annerledes enn den dere har hatt. Har sikkert noe med det å gjøre. Regner ikke med at kirurgen lyver til meg. Han var ekstremt opptatt av resultatet. Jeg ser nå at det beste hadde vært å blitt litt fettsugt under armene, men resultatet er fantastisk uansett. De er tusen ganger finere enn før. Regner også med at det forsvinner med litt trening. Som jeg endelig kan gjøre skikkelig nå. Gleder meg til våren og jogging :)

Hvordan er Lejour metoden da, har du snitt under puppen også da? Eller har du en hudfold under puppen du også?

Skrevet

Hvordan er Lejour metoden da, har du snitt under puppen også da? Eller har du en hudfold under puppen du også?

Forskjellen på Hall Findlay og Lejour er måten brystvevet er fjernet på og hvilken del av brystet som støtter/holder brystvorten. Hvilken metode man velger går mye på anatomien til den som blir operert og selvsagt hva kirurgen er best på.

Ingen av metodene involverer snitt under brystet.

Hvorvidt man får den ekstra hudfolden under brystet eller ei går nok mye på hvordan brystet er i utgangspunktet, hvor mye man må fettsuge osv.

Det er mye større forskjell på disse to metodene - såkalt lollipop metoder pga fasongen på snittet - og på ankermetoden. Ankermetoden fungerer mer slik at det er huden som former brystet, men på Hall Findlay og Lejour så formes brystet innenfra og vil derfor også holde fasongen lengre (har jeg blitt fortalt)

Nettopp pga at brystet formes innenfra så er det at mange opplever at brystet er veldig høyt og stramt i begynnelsen. Det "faller ned" litt etterhvert.

Skrevet

Ved lejourmetoden så er det ingen ekstra hudfold. Har forstått at den er vanskeligere å utføre og puppene holder seg unge lengre med denne metoden. Operasjonen tar også litt lengre tid.

Mest av alt er jeg glad jeg ikke har arr under puppen..

Skrevet

Da fikk jeg rensa sårene igjen. Blir dyrt dette! En pakke kompresser til dagen for femti kroner. Godt jeg ikke røyker lengre :)

He he ja,mitt kosta ca 3000 spenn.må komme meg til nav å få igjen litt tenker jeg,,hehe

Skrevet

Tar du vare på kvitteringer og leverer til NAV?

Skrevet

Tar du vare på kvitteringer og leverer til NAV?

Ja,så må legen sende noen ord om at du har fått betennelse, å må derfor kjøpe disse tinga.

Skrevet

Hvordan skjønte du at du hadde betennelse? jeg har begynt å få litt feber, også ble puppene mine merkbart vondere etter at jeg skiftet teip i går :-( men ve væsker ikke da. Også ar jeg også litt forkjølet men ikke nok til at jeg skulle ha feber pga det.

Skrevet

Hvordan skjønte du at du hadde betennelse? jeg har begynt å få litt feber, også ble puppene mine merkbart vondere etter at jeg skiftet teip i går :-( men ve væsker ikke da. Også ar jeg også litt forkjølet men ikke nok til at jeg skulle ha feber pga det.

Jeg fikk myyyye væske som rant ut. Det er fortsatt der. Vet en kan få feber også. Jeg hadde ringt klinikken om jeg var deg. Bare for å være sikker :)

Skrevet

Da har jeg fått bentennelse i begge bryst. Hvor lite må jeg gjøre? Eller hvor stille må jeg sitte? Jeg kjeder meg så veldig :bond:

Skrevet

Hei.

Jeg ringte aleris og fikk beskjed om å gå til fastlege å ta en blodprøve som sier noe om betennelser i kroppen. Prøvene var helt fine heldigvis :-D Ingen betennelse!HURRA!

ER skikkelig hardt og rart under puppen og armen, men det var helt vanlig fikk jeg beskjed om, men syns det er rart og ekkelt. Gleder meg til puppene mine er ferdig grodd :-)

Kjipt å høre at du har fått betennelse i begge :-( Får vel bare ta tiden til hjelp og håpe at det snart blir bedre! God bedring.

Skrevet

Så bra du ikke har betennelse, meg :)

Hvordan går det med deg ellers?

Her har det ikke forandret seg stort. Er litt redd det skal gå utover arrene, men det er nok bare en sjanse jeg må ta. Elsker fortsatt de nye puppene uansett!

Skrevet

Hei. Måtte bare inn å lese deres erfaringer. Har hatt lyst til å ta brystløft( ikke reduksjon) i flere år. Er 40 til neste år og er lei lange slappe pupper. Hadde vært kjekt å få det gjort før sommeren. Reiser på badeferie i mnd skifte mai/juni. Så vil det være for sent å operere seg i mndskifte februar/mars?? med tanke på sårhelig, arr ol. Bær og gå ned 5 kg før op. Er 5 kg over min idealvekt nå, er 167 og 75 kg...liker meg selv best når eg på 70..har vært mye større før(88) og har lugget på 72-74 de siste årene.

Noe her som er operert i Tromsø??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...