Gå til innhold

brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte å kjøpe en ekstra sports-BH som skal brukes når jeg vasker den andre.

Var den bra den fra Triumph, Lizzee? Støtter den nok?

Endret av cilipili
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte å kjøpe en ekstra sports-BH som skal brukes når jeg vasker den andre.

Var den bra den fra Triumph, Lizzee? Støtter den nok?

Ja det var den de anbefalte på sykehuset og den var god nok.

Ellers så kjøpte jeg en Anita sportsBHsom jeg likte veldig godt fordi det er frontåpning på den. Kjøpt på Marinka (se linken for butikker i Oslo). Der var de veldig vant med å hjelpe damer som hadde hatt brystreduksjon og anbefalte spesielt denne Anita sportsBH'en.

...forbered deg på å bli veldig lei sportsbh....! Etterhvert er det helt greit å gå uten BH når du bare er hjemme og ikke gjør noe.

Skrevet

Jeg anbefaler også den fra Anita med frontlukning - med såpass mye bandasjer osv er det helt nødvendig med en enkel måte å lukke bh'en på. Den holdt dessuten bra og støttet fint.

Jeg fikk kjøpt min på klinikken faktisk.

Skrevet

Jeg skal også kjøpe en Anita på klinikken, men den koster 1000 kr. Tenkte å kjøpe en til som koster litt mindre. Koster kanskje ikke så mye i butikken..

Skrevet

Nå er det snart 6 måneder siden operasjon, og jeg taper enda!! Fordi jeg vil ha finest mulig arr, og det rundt brystvorten og nedover er nesten ikke synlig lenger. Det under brystet er rødt enda, men jeg håper virkelig det værtfall blir mindre. Det vises egentlig ikke så godt når jeg står oppreist uansett. Brystene har en flott fasong nå og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg kjøpte en spesial bh etter inngrepet som kostet rundt 300-400, med åpning foran som jeg fikk anbefalt av Aleris og fikk 10% avslag siden jeg nevnte jeg skulle inn til operasjon der. Den funket veldig for meg, brukte den i ca. 3 måneder og etter 4 måneder begynte jeg med spile bh. Jeg har ingen plager what so ever så det er godt :)

Skrevet

Så kjekt å høre at du er så fornøyd, Momo! Satser også på å bruke tapen så lenge så mulig.

HVor kjøpte du bhen din?

Gjest onlyawoman
Skrevet

Jeg fikk anbefalt denne: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_21/PID-760663%28SparBase%29.aspx på Aleris i dag, 129 kroner på Sparkjøp :) Så den skal jeg nok bestille et par av.

Merker jeg trenger noen tips fra dere som er mer rutinerte med dette enn meg. De sier vi må vente ca fire uker før trening, men når kan man begynne å gå litt turer? Er ei uke siden operasjonen nå.

Og når kan jeg begynne å sove på siden? Våkner hver natt av vondt i ryggen på grunn av vond sovestilling...

Skrevet (endret)

Jeg fikk anbefalt denne: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_21/PID-760663%28SparBase%29.aspx på Aleris i dag, 129 kroner på Sparkjøp :) Så den skal jeg nok bestille et par av.

Merker jeg trenger noen tips fra dere som er mer rutinerte med dette enn meg. De sier vi må vente ca fire uker før trening, men når kan man begynne å gå litt turer? Er ei uke siden operasjonen nå.

Og når kan jeg begynne å sove på siden? Våkner hver natt av vondt i ryggen på grunn av vond sovestilling...

Jeg ble operert på en onsdag og holdt meg helt i ro til og med fredag. Lørdag gikk jeg en liten tur, men ikke langt. Du merker selv hva som er behagelig. Jeg gikk liksom å holdt meg rundt overkroppen i begynnelsen. Det "dunket" liksom i brystene når jeg beveget meg. Husk at det innvendig gror saktere enn det du ser utvendig.

Prøvde meg på zumba 2 mnd etter operasjon men det var ikke helt vellykket. Måtte være veldig forsiktig. Man kjenner at det stikker litt i brystene.

Du må bare prøve deg frem.

Også lå jeg på ryggen lenge... hvertfall en mnd. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg bygget opp med puter rundt meg slik at jeg på en måte lå mot siden. Også sov jeg mye på sofaen og brukte sofahjørnet som støtte.

Endret av Lizzee
Gjest Onlyawoman
Skrevet

Jeg ble operert på en onsdag og holdt meg helt i ro til og med fredag. Lørdag gikk jeg en liten tur, men ikke langt. Du merker selv hva som er behagelig. Jeg gikk liksom å holdt meg rundt overkroppen i begynnelsen. Det "dunket" liksom i brystene når jeg beveget meg. Husk at det innvendig gror saktere enn det du ser utvendig.

Prøvde meg på zumba 2 mnd etter operasjon men det var ikke helt vellykket. Måtte være veldig forsiktig. Man kjenner at det stikker litt i brystene.

Du må bare prøve deg frem.

Også lå jeg på ryggen lenge... hvertfall en mnd. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg bygget opp med puter rundt meg slik at jeg på en måte lå mot siden. Også sov jeg mye på sofaen og brukte sofahjørnet som støtte.

Hehe, ja, det er vel litt vel tidlig å begynne å bli utålmodig ennå. Godt å høre andre sine erfaringer. Takk for tips om sovestillinger :) I morgen skal jeg prøve meg på en tur, så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Setter pris på alle tips jeg kan få :)

Bare 30 dager igjen nå!

Gjest Onlyawoman
Skrevet

Setter pris på alle tips jeg kan få :)

Bare 30 dager igjen nå!

Tiden går fort, og det kommer nok til å gå veldig bra! Plutselig er det gjort :) Nå er det 10 dager siden, og jeg føler meg nesten helt fin igjen, bare litt prikking og stikking av og til. Den første uka var jeg litt i sjokk og tenkte at de små puppene ikke var meg, men nå har jeg kommet over den følelsen, og er veldig godt fornøyd med å være c-cup. Du kan rett og slett bare glede deg!! :)

Skrevet

Så herlig å finne en tråd som denne. Jeg vurderer sterkt brystreduksjon og da er jo slik info og erfaringer gull verdt!! :-)

Det er faktisk første gang jeg har fått meg brukernavn på et slikt forum. Et framskritt bare det :-) Har bare vært en "sniktitter" tidligere.

Jeg bor i Oslo. Har dere noen gode anbefalinger til hvor jeg skal gå på konsultasjon, en spesiell lege/kirurg? Det virker jo som om veldig mange her har vært på colosseumsklinikken og dr. Roald nevnes, eller Aleris og dr Bugge. Men her må man vel betale privat? Eller? Er det neon som har noen erfaringer med en dr. Truls Ryder, klinikk Bunæs?? Han svarer på spørsmål og det virker som han er ganske dyktig!!, men det er kanskje privat igjen...?

http://www.plastikkirurgi.nu/sporre/brystreduksjon/

Etter det jeg har lest virker det jo som at første steg er å ta kontakt med fastlegen i håp om at man kanskje kan få det dekket? Jeg er 1,67 cm, vekt 81, E-cup Sliter med plager i nakke og rygg, sopp under brystene + sliter med trening....har derfor gått mye opp i vekt:( Vil så gjerne slippe nyskjerrige og stygge blikk og disse grusomme plagene.

Så en artikkel i vg eller dagbladet for noen uker siden med denne stakkars jenta som hadde operert seg i utlandet...Blir jo veldig redd for at noe slikt kan skje her hjemme også....

Her er linken hvis dere ikke har fått det med dere:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10041006

Håper at noen av dere har noen gode anbefalinger i denne jungelen. Kanskje jeg trenger litt mer overbevisning også...hmmm

Ingen som kan har noe på hjertet ???? :-)

Momo: Har du operert deg på Aleris i Oslo eller? Hvilken kirurg? Ingen plager, fine bryster og lite arr ;) Hørtes ut som en fin oppskrift!

Skrevet

Ingen som kan har noe på hjertet ???? :-)

Det meste av det du spør om har jo allerede blitt besvart i tråden.

Skrevet

Så herlig å finne en tråd som denne. Jeg vurderer sterkt brystreduksjon og da er jo slik info og erfaringer gull verdt!! :-)

Det er faktisk første gang jeg har fått meg brukernavn på et slikt forum. Et framskritt bare det :-) Har bare vært en "sniktitter" tidligere.

Jeg bor i Oslo. Har dere noen gode anbefalinger til hvor jeg skal gå på konsultasjon, en spesiell lege/kirurg? Det virker jo som om veldig mange her har vært på colosseumsklinikken og dr. Roald nevnes, eller Aleris og dr Bugge. Men her må man vel betale privat? Eller? Er det neon som har noen erfaringer med en dr. Truls Ryder, klinikk Bunæs?? Han svarer på spørsmål og det virker som han er ganske dyktig!!, men det er kanskje privat igjen...?

http://www.plastikkirurgi.nu/sporre/brystreduksjon/

Etter det jeg har lest virker det jo som at første steg er å ta kontakt med fastlegen i håp om at man kanskje kan få det dekket? Jeg er 1,67 cm, vekt 81, E-cup Sliter med plager i nakke og rygg, sopp under brystene + sliter med trening....har derfor gått mye opp i vekt:( Vil så gjerne slippe nyskjerrige og stygge blikk og disse grusomme plagene.

Så en artikkel i vg eller dagbladet for noen uker siden med denne stakkars jenta som hadde operert seg i utlandet...Blir jo veldig redd for at noe slikt kan skje her hjemme også....

Her er linken hvis dere ikke har fått det med dere:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10041006

Håper at noen av dere har noen gode anbefalinger i denne jungelen. Kanskje jeg trenger litt mer overbevisning også...hmmm

Du kan når som helst bestille time hos Aleris, Bunæs osv. Men det er privat ja, og du må betale selv.

Ellers så er første skritt å gå til fastlegen din som sender henvisning til nærmeste sykehus (Ullevål eller Rikshospitalet f.eks. i Oslo). Min fastlege kikket ikke på brystene mine engang, jeg bare beskrev problemene. På sykehuset (avd. for plastisk kirurgi) vil du bli undersøkt og det vil bli bestemt om det er medisinsk nødvendig for deg å bli operert. Da dekkes operasjonen av det offentlige. Du vil etterhvert få dato for operasjon men det kan være ventetid. Du kan selv undersøke rundt om andre sykehus kan ta deg før.

Selv ble jeg operert på Aleris. Er heldig og har en helseforsikring via jobb som dekket dette (jeg var allerede godkjent på Ullevål og det offentlige ville dekket det uansett). Sånn sett hadde jeg uansett ikke måtte betale noe men forsikringen gjorde at jeg fikk operasjonen inne bare få dager.

Jeg ble operert av Bugge og er superfornøyd.

Jeg slet med akkurat det samme som deg. Hadde 85G og er nå 80C. Jeg er litt høyere enn deg og veier mindre.

Hvis man ønsker en slik operasjon så er det greit å komme seg raskest mulig til fastlegen. Det tok et par måneder mellom besøket mitt hos fastlegen og timen til undersøkelse på Ullevål. Også tar det ennå noen månder for operasjon om du ikke skal ta det privat. Sett igang nå så er du kanskje i mål og har nye pupper før sommeren 2011.

Skrevet

Jeg var hos legen og fikk valg om hvor jeg ville sende henvisning. Ventetidene på sykehusene er ofte mye lenger. På Colosseumklinikken var det bare to uker. Jeg trodde ikke en trengte gå gjennom sykehuset. Mener en kan få sendt henvisning hvor en vil. Er iallefall sånn her på vestlandet :)

Skrevet

Men burde man vente til etter man har fått barn? :sjenert:

Skrevet

Men burde man vente til etter man har fått barn? :sjenert:

Man bør, men er smertene for store så får en det gjort før.

Skrevet

Tusen takk for innholdsrike svar Lizzee og Cilipili :)

Tøft og måtte vente så sinnsykt lenge hvis man ønsker å få det dekket. Det er ikke en billig operasjon...Leste et sted at det offentlige har avtaler med det private og at man kan få utført operasjonen der hvis de har ledig kapasitet, men jeg kjenner jeg blir litt skeptisk til veldig kort ventetid også...Er det en grunn til at de har det...hmmm

Du fikk jo time fort Cilipili. Skulle du få operasjonen dekket også? Leste fort gjennom tråden igjen. Kan hende jeg ha misset noe;)

Skal i hvertfall komme meg til fastlegen først og så får jeg høre hva han tenker rundt min situasjon :-)

Du kan når som helst bestille time hos Aleris, Bunæs osv. Men det er privat ja, og du må betale selv.

Ellers så er første skritt å gå til fastlegen din som sender henvisning til nærmeste sykehus (Ullevål eller Rikshospitalet f.eks. i Oslo). Min fastlege kikket ikke på brystene mine engang, jeg bare beskrev problemene. På sykehuset (avd. for plastisk kirurgi) vil du bli undersøkt og det vil bli bestemt om det er medisinsk nødvendig for deg å bli operert. Da dekkes operasjonen av det offentlige. Du vil etterhvert få dato for operasjon men det kan være ventetid. Du kan selv undersøke rundt om andre sykehus kan ta deg før.

Selv ble jeg operert på Aleris. Er heldig og har en helseforsikring via jobb som dekket dette (jeg var allerede godkjent på Ullevål og det offentlige ville dekket det uansett). Sånn sett hadde jeg uansett ikke måtte betale noe men forsikringen gjorde at jeg fikk operasjonen inne bare få dager.

Jeg ble operert av Bugge og er superfornøyd.

Jeg slet med akkurat det samme som deg. Hadde 85G og er nå 80C. Jeg er litt høyere enn deg og veier mindre.

Hvis man ønsker en slik operasjon så er det greit å komme seg raskest mulig til fastlegen. Det tok et par måneder mellom besøket mitt hos fastlegen og timen til undersøkelse på Ullevål. Også tar det ennå noen månder for operasjon om du ikke skal ta det privat. Sett igang nå så er du kanskje i mål og har nye pupper før sommeren 2011.

Skrevet

Tusen takk for innholdsrike svar Lizzee og Cilipili :)

Tøft og måtte vente så sinnsykt lenge hvis man ønsker å få det dekket. Det er ikke en billig operasjon...Leste et sted at det offentlige har avtaler med det private og at man kan få utført operasjonen der hvis de har ledig kapasitet, men jeg kjenner jeg blir litt skeptisk til veldig kort ventetid også...Er det en grunn til at de har det...hmmm

Du fikk jo time fort Cilipili. Skulle du få operasjonen dekket også? Leste fort gjennom tråden igjen. Kan hende jeg ha misset noe;)

Skal i hvertfall komme meg til fastlegen først og så får jeg høre hva han tenker rundt min situasjon :-)

Tror ikke du trenger være skeptisk til at det er kort ventetid på private klinikker. Altså, jeg fikk jo operasjon på 8 dager på Aleris (fordi jeg hadde forsikring). Noen ganger blir operasjoner avbestilt, flyttet osv slik at man får ledig tid.

Det er jo en kjent sak at det er ventetid på alt i det offentlige - er mer skeptisk til det enn at det er kort ventetid privat.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...