BennyBoop Skrevet 12. januar 2011 #421 Skrevet 12. januar 2011 Hva er en operasjonsbh??? Den jeg tenker på er en en bh med åpning foran, slik at man enklere kan ta den av og på alene
Jodasåneidaså Skrevet 12. januar 2011 #422 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har også vondt der jeg har fettsugd, og ikke i selve brystet. Regner med at dette gir seg når blåmerkene går vekk? Har fortsatt ikke tatt en eneste smertestillende siden operasjonen. Jeg kan nå si at jeg angrer. Jeg angrer for at jeg utrykkelig ikke sa at jeg ikke ville ha noen c-cup. Selve "meg" er borte, og jeg håper at dette er en drøm jeg snart kan våkne opp av. (Ja, jeg er klar over plagene jeg hadde før operasjonen..) sånn som jeg ser det nå kommer jeg nok til å legge inn silikon når sårene er ferdig grodd. Ville bare si at jeg følte det på akkurat samme måte etter at jeg tok operasjon for tre måneder siden. Hadde lyst på silikon, og følte at hele greia var en vond drøm og et stort paradoks. Det varte i cirka en uke, og så ble jeg kjempefornøyd. Nå stortrives jeg med mitt nye jeg. Det er selvfølgelig et sjokk når en stor del av identiteten blir borte, og du må bygge deg opp en ny identitet. Men nå er jeg rett og slett "hun med de flotte brystene" i stedet for "hun med de abnorme brystene" Håper du også blir fornøyd.
Gjest Linn Skrevet 13. januar 2011 #423 Skrevet 13. januar 2011 Ville bare si at jeg følte det på akkurat samme måte etter at jeg tok operasjon for tre måneder siden. Hadde lyst på silikon, og følte at hele greia var en vond drøm og et stort paradoks. Det varte i cirka en uke, og så ble jeg kjempefornøyd. Nå stortrives jeg med mitt nye jeg. Det er selvfølgelig et sjokk når en stor del av identiteten blir borte, og du må bygge deg opp en ny identitet. Men nå er jeg rett og slett "hun med de flotte brystene" i stedet for "hun med de abnorme brystene" Håper du også blir fornøyd. Takk for at du skriver om din opplevelse og at du er fornøyd Skjønner henne godt. Er jo en overgang.
Gjest Jodasåneidaså Skrevet 13. januar 2011 #424 Skrevet 13. januar 2011 Takk for at du skriver om din opplevelse og at du er fornøyd Skjønner henne godt. Er jo en overgang. Ja, det er en kjempestor overgang, og kanskje man burde blitt litt forberedt på sjokket av legene. Man tror liksom at alt skal bli så bra, og plutselig sitter man der og forstår ikke hva som har skjedd. Men for de som lurer på om dette er noe for dem: gjør det! I alle fall hvis du har plager i nakke og skuldre, og store komplekser på grunn av pupper som henger ned til navlen, vanskelig for å trene og at det er umulig å finne klær. Det er så sinnsykt verdt det!
BennyBoop Skrevet 13. januar 2011 #425 Skrevet 13. januar 2011 Jeg tok faktisk et par timer hos psykologen, bare slik at jeg er forberedt på eventuelle nagative følelser jeg har etterpå. Tror også som Jodasåneidaså sier at legene burde kanskje snakke litt om følelser og tanker man kan ha i etterkant. Man endrer jo faktisk kroppen ganske dramatisk..!
Gjest Linn Skrevet 13. januar 2011 #426 Skrevet 13. januar 2011 Ville bare si at jeg følte det på akkurat samme måte etter at jeg tok operasjon for tre måneder siden. Hadde lyst på silikon, og følte at hele greia var en vond drøm og et stort paradoks. Det varte i cirka en uke, og så ble jeg kjempefornøyd. Nå stortrives jeg med mitt nye jeg. Det er selvfølgelig et sjokk når en stor del av identiteten blir borte, og du må bygge deg opp en ny identitet. Men nå er jeg rett og slett "hun med de flotte brystene" i stedet for "hun med de abnorme brystene" Håper du også blir fornøyd. Nå er 1 uke gått og ser hvor fin jeg blir. Var innom jobben min og dem syns jeg var lekker! Hele kroppen er endret. Midjen blir lang og de misunte meg de faste sprettpuppene! Jeg hadde selvfølgelig litt utringet topp hi hi kjempestolt! Så ser psyken trenger tid å kjenne "igjen" kroppen. Men fortsatt sprengt og hoven i sidene under armene, så der er jeg bred Kjenner gropene under huden, så skjønner hva som har foregått da.. Håper dette roer seg ned på 3 uker, da jeg skal i bursdag. Ringte Aleris i går, og de sa dette var normalt. Må være det eneste de ikke forberedte meg på.. Ellers trengs ikke paracet siden i går De hjalp uansett ikke på de hovne "sprengte"
Lizzee Skrevet 13. januar 2011 #427 Skrevet 13. januar 2011 Har et spm til de som har hatt brystreduksjon på Aleris av Bugge.. Jeg er kjempehoven og øm etter fettsuging på sidene under armene. Det er dette som gjør vondt, ikke selve brystene. Blir ekstra "støl" hvis jeg har sittet en stund eller når jeg våkner om morgenen. Ellers er jeg i kjempeform og går tur og lager mat. Kun tatt 2 paracet da jeg våknet i morges. Vet ikke om det er nok med sportsbh for å "støtte" det hovne Noe som opplevde dette? Ja, jeg opplevde akkurat det samme. Jeg trengte ikke noe annet enn en vanlig sportsbh. Det som kan hjelpe (og som sykepleier på Aleris anbefalte meg) var å massere der hvor det er hovent når man tar en varm dusj. Jeg tok også Arnica (homeopatisk medisin), ikke salve men piller. Det stimulerer blodomløpet og stanser innvendig blødning, samtidig som det hjelper på ømhet og hevelser. Hjalp ihvertfall for meg.
caro20 Skrevet 14. januar 2011 #428 Skrevet 14. januar 2011 kan tenke meg det harde inni bryste må være en del hevelsen. venstre bryste mitt er fremdeles større en høyre, skulle ønske jeg tok den oprrasjonen føre da men, har endelig gjordt det. det er mest strek merker på venstre men men,pytt pytt. =)
Gjest Linn Skrevet 14. januar 2011 #429 Skrevet 14. januar 2011 Takk for tipsel Lizzee Jeg masserte uten dusj, men det hjalp. Mindre vondt selv om det er hovent. Skal fortsette med dette. Flott at folk kommer med erfaringer!
BennyBoop Skrevet 14. januar 2011 #430 Skrevet 14. januar 2011 I dag fikk jeg brev!! 14 februar klokken 0730 skal jeg inn.. Gleder meg så utrolig :) Hurra!!
charmiss87 Skrevet 14. januar 2011 #431 Skrevet 14. januar 2011 Det er jo ikke lenge tl Bennyboop! :-D Venter i spenning på brev jeg ogå
Gjest Linn Skrevet 14. januar 2011 #432 Skrevet 14. januar 2011 Endelig! Så flott BennyBoop! Nå får du bare glede deg til en herlig vår og sommer m flotte boobs
BennyBoop Skrevet 15. januar 2011 #433 Skrevet 15. januar 2011 Charmiss87: Det var så deilig å få det brevet!! Hoppet opp og ned på kjøkkenet! Adrenalinet ditt kommer til å bruse, nå er det bare å se etter postmannen!! Linn: Jeg gleder meg til å shoppe bikinier og lekkert undertøy som jeg kan vise fram stolt til sommeren Gleder meg til å være fornøyd med brystene mine! Jeg er i litt lykkerus nå :)
Gjest anonym Skrevet 15. januar 2011 #434 Skrevet 15. januar 2011 Hei. opererte med ankersnitt for fem uker siden. har fremmdeles ondt i brystvortene når de berøres og er stive. noen som vet om dette er normalt?
Gjest jente23 Skrevet 16. januar 2011 #435 Skrevet 16. januar 2011 Hei. opererte med ankersnitt for fem uker siden. har fremmdeles ondt i brystvortene når de berøres og er stive. noen som vet om dette er normalt? Hei! Ja det er HELT normalt. Det er 5 mnd siden jeg ble operert(med ankersnitt), og jeg kjenner fortsatt litt "smerter" i brystene til tider. Men etter 5 uker har du ingen ting å bekymre deg for nei
Gjest Linn Skrevet 17. januar 2011 #436 Skrevet 17. januar 2011 Har etter 1,5 uke bare følelse i den en brystvorten. Hvordan "virket" det hos dere andre som er operert? Kom den etterhvert?
BennyBoop Skrevet 17. januar 2011 #437 Skrevet 17. januar 2011 Hvor lang tid tok det før dere kunne hoppe, løpe osv? Skal jo inn midt i februar, men jeg er også russ i mai. Kanskje jeg må sa det helt med ro, med tanke på at det er to og en halv måned fra operasjon til russetida. Er to måneder for optimistisk? :)
Lizzee Skrevet 18. januar 2011 #438 Skrevet 18. januar 2011 Hvor lang tid tok det før dere kunne hoppe, løpe osv? Skal jo inn midt i februar, men jeg er også russ i mai. Kanskje jeg må sa det helt med ro, med tanke på at det er to og en halv måned fra operasjon til russetida. Er to måneder for optimistisk? :) Det er nok veldig individuelt. Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg skulle vente minst 2 mnd før jeg jogget eller begynte med trening. Og at jeg skulle begynne forsiktig. Jeg prøvde meg på Zumba 2 mnd etter operasjon og det gikk ikke helt greit... Dvs. jeg kunne ikke trene overkroppen så mye. Når jeg forsøkte å gjøre bevegelser hvor jeg skulle bruke armene mye så kjente jeg litt smerter i brystene. Selv om brystene ser helt fine ut utenpå og sårene er grodd så tar det lengre tid for det innvendige å gro til.
BennyBoop Skrevet 18. januar 2011 #439 Skrevet 18. januar 2011 Det er nok veldig individuelt. Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg skulle vente minst 2 mnd før jeg jogget eller begynte med trening. Og at jeg skulle begynne forsiktig. Jeg prøvde meg på Zumba 2 mnd etter operasjon og det gikk ikke helt greit... Dvs. jeg kunne ikke trene overkroppen så mye. Når jeg forsøkte å gjøre bevegelser hvor jeg skulle bruke armene mye så kjente jeg litt smerter i brystene. Selv om brystene ser helt fine ut utenpå og sårene er grodd så tar det lengre tid for det innvendige å gro til. Så bra at du forteller det, da må jeg nok revurdere russetiden litt Får ta det igjen på en ferie eller lignende da, vil ikke risikere å gjøre noe dumt i påvirket tilstand som kanskje påvirker rekovalisenssen (hvis det er sånn det skrives haha) og resultatet! Da får jeg ha en hvit russetid, det er det så absolutt verdt :)
Gjest Jodasåneidaså Skrevet 19. januar 2011 #440 Skrevet 19. januar 2011 Det er nok veldig individuelt. Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg skulle vente minst 2 mnd før jeg jogget eller begynte med trening. Og at jeg skulle begynne forsiktig. Jeg prøvde meg på Zumba 2 mnd etter operasjon og det gikk ikke helt greit... Dvs. jeg kunne ikke trene overkroppen så mye. Når jeg forsøkte å gjøre bevegelser hvor jeg skulle bruke armene mye så kjente jeg litt smerter i brystene. Selv om brystene ser helt fine ut utenpå og sårene er grodd så tar det lengre tid for det innvendige å gro til. For min del gikk det helt greit å gå på danseaerobic og løpe på tredemølle åtte-ni uker etter operasjonen, så det er nok helt individuelt. Var derimot veldig forsiktig med å trene styrke på overkroppen, begynte ikke med det før tre måneder etter. Men kanskje mister du litt dømmekraft når det er alkohol i bildet, og kan ende opp med å gjøre ting du angrer på og overvurdere egne krefter?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå