Lizzee Skrevet 29. november 2010 #301 Skrevet 29. november 2010 Samme str som meg Forstår veldig godt at du er nervøs, men har bare hørt positive ting om Bugge fra andre her inne. Vondt er det, men etter ca.fem dager roa det seg veldig hos meg. Nå er det seks dager siden operasjonen og jeg begynner å virkelig kjede meg. Har ikke lov å gjøre noe selv om jeg vil Merker litt stikkinger og sviing fortsatt. Er sykemeldt i tre uker. Er fantastisk å endelig ha gjort det! Det er litt arbeid og litt rart. Men absolutt verdt det. Til dere som har operert: jeg har enda ikke turt å skifte tape. Når bør jeg gjøre det? Du trenger ikke skifte tape før den liksom detter av av seg selv. Første gangen kan du godt vente 2 uker.
Lizzee Skrevet 29. november 2010 #302 Skrevet 29. november 2010 Hei. Jeg skal opereres på Aleris av Bugge i slutten av neste uke, er litt spent og ganske nervøs. Lurer litt på hvor lenge dere hadde vondt i etterkant, og hvor lenge blir man automatisk sykemldt, jeg blir friskmeldt på julaften og er jo litt mye styr om jeg må prøve å få kontakt med min fastlege for å forlnge sykelmld min midt i romjulen... Jeg har 75 G nå, gleder meg til de blir en b-c :-D Jeg ble operert av Bugge i april og er kjempefornøyd!! Jeg var sykemeldt i 2 uker og det holdt for meg ettersom jeg har kontorjobb. 2 uker er vel minimum. Jeg var 85G og er nå 80 b/c. De er superhyggelige på Aleris og jeg følte meg så trygg og godt tatt vare på der. Og Bugge er veldig flink!! Dette går bra - lykke til!!
cilipili Skrevet 29. november 2010 #303 Skrevet 29. november 2010 Du trenger ikke skifte tape før den liksom detter av av seg selv. Første gangen kan du godt vente 2 uker. Takk for svar, Lizzee! Hvordan går det med deg etter arrkorreksjonen? Til gjest_meg: Lykke til med operasjonen!
Gjest Momo Skrevet 30. november 2010 #304 Skrevet 30. november 2010 Jeg fikk en måned sykmelding og jeg jobber på barnehage. Men skulle kanskje ha ventet litt lenger, siden jeg jobber på småbarns. Mye løfting. Jeg skiftet ikke tapen selv de første gangene, de på Aleris gjorde det. Noe som var veldig greit, i og med at jeg ikke taklet å se på de uten å bli svimmel og kvalm. Jeg har nå sluttet med tape, og det er gått nesten 7 måneder, nå ser det veldig bra ut. Svak rød farge, jeg bruker en arrkrem som funker fint også.Formen på brystene er såå my bedre nå, det er jeg mest fornøyd med
Gjest meg Skrevet 30. november 2010 #305 Skrevet 30. november 2010 Takk så mye for svar, setter masse pris på å prate med noen i samme situasjon :-) Skal bli godt å få dette unnagjort, selv om jeg gruer meg ;-) Skulle egentlig opreres av en annen lege men ba om å få bytte ettersom jeg har hørt mye bra om Bugge og henne teknikk!
Lizzee Skrevet 30. november 2010 #306 Skrevet 30. november 2010 Takk for svar, Lizzee! Hvordan går det med deg etter arrkorreksjonen? I morgen er det en uke siden og nå går det kjempebra!! De små sårene gror fint og jeg kan være i normal aktivitet. Men må si jeg gleder meg til å slutte med tape - er allerede utålmodig. Så bra at det går bra med deg Cilipili!! Og at du er så fornøyd!!!! Du vet hva du skal ønske deg til jul? Gavekort til undertøysbutikker!!! Det skal ihvertfall jeg! :gjeiper:
Gjest Amanda Skrevet 1. desember 2010 #307 Skrevet 1. desember 2010 Hei Jeg ble operert igår av Margareth Bruheim, og alt har gått knirkefritt inntil nå. Alle som jobbet på Aleris-klinikken var kjempehyggelige, og gjorde alt de kunne for at pasientene skulle føle seg komfortable. MEN: Jeg våknet nå på natten av en litt skummel, uidentifiserbar smerte, og lurer på om det er fordi bandasjen er så stram? Det er liksom VELDIG ømt ca 2 cm under puppene og over ribbeina. Noen som har opplevd det samme?
Lizzee Skrevet 1. desember 2010 #308 Skrevet 1. desember 2010 Hei Jeg ble operert igår av Margareth Bruheim, og alt har gått knirkefritt inntil nå. Alle som jobbet på Aleris-klinikken var kjempehyggelige, og gjorde alt de kunne for at pasientene skulle føle seg komfortable. MEN: Jeg våknet nå på natten av en litt skummel, uidentifiserbar smerte, og lurer på om det er fordi bandasjen er så stram? Det er liksom VELDIG ømt ca 2 cm under puppene og over ribbeina. Noen som har opplevd det samme? Helt normalt Amanda. Det er ømt og det er stramt. Etterhvert går hevelsen ned og da er det ikke så stramt lenger. Det kommer til å stikke og klø etterhvert, både i de innvendige og utvendige stingene. Men det går over!!! Jeg tok smertestillende før jeg la meg nettopp for å unngå dette om natten. Det er rart med det, om natten så føles ofte ting så mye mer intenst. Lykke til!
Gjest Amanda Skrevet 1. desember 2010 #309 Skrevet 1. desember 2010 Helt normalt Amanda. Det er ømt og det er stramt. Etterhvert går hevelsen ned og da er det ikke så stramt lenger. Det kommer til å stikke og klø etterhvert, både i de innvendige og utvendige stingene. Men det går over!!! Jeg tok smertestillende før jeg la meg nettopp for å unngå dette om natten. Det er rart med det, om natten så føles ofte ting så mye mer intenst. Lykke til! Fantastisk med svar. Flittig du er! Fulgt med på denne tråden siden jeg begynte å tenke på brystreduksjon. Jeg tok 2x pinex forte idag klokken 7 og sov til rundt tolv. Deilig med litt søvn. Ser jeg har blødd litt i bandasjen, men sykepleieren sa det ikke var uvanlig. Så skal prøve å ikke uroe meg!
cilipili Skrevet 1. desember 2010 #310 Skrevet 1. desember 2010 I morgen er det en uke siden og nå går det kjempebra!! De små sårene gror fint og jeg kan være i normal aktivitet. Men må si jeg gleder meg til å slutte med tape - er allerede utålmodig. Så bra at det går bra med deg Cilipili!! Og at du er så fornøyd!!!! Du vet hva du skal ønske deg til jul? Gavekort til undertøysbutikker!!! Det skal ihvertfall jeg! :gjeiper: Hehe! Bare gavekort her, ja gleder meg! Når begynte du å gå med vanlig bh igjen? Jeg vet jeg ikke skal bruke det om syv uker, men kan vel prøve og handle litt da?
cilipili Skrevet 1. desember 2010 #311 Skrevet 1. desember 2010 Hei Jeg ble operert igår av Margareth Bruheim, og alt har gått knirkefritt inntil nå. Alle som jobbet på Aleris-klinikken var kjempehyggelige, og gjorde alt de kunne for at pasientene skulle føle seg komfortable. MEN: Jeg våknet nå på natten av en litt skummel, uidentifiserbar smerte, og lurer på om det er fordi bandasjen er så stram? Det er liksom VELDIG ømt ca 2 cm under puppene og over ribbeina. Noen som har opplevd det samme? Jeg har samme "problem". Blir litt bedre for hver dag. Hører til og med skvulpe/fiselyder inni pølsa under puppene. Hva veide dere når dere opererte? Kirurgen fortalte meg etterpå at jeg egentlig veide litt for mye. Jeg er 169 høy og veide 71 kg.
Lizzee Skrevet 1. desember 2010 #312 Skrevet 1. desember 2010 Fantastisk med svar. Flittig du er! Fulgt med på denne tråden siden jeg begynte å tenke på brystreduksjon. Jeg tok 2x pinex forte idag klokken 7 og sov til rundt tolv. Deilig med litt søvn. Ser jeg har blødd litt i bandasjen, men sykepleieren sa det ikke var uvanlig. Så skal prøve å ikke uroe meg! Litt blod i bandasjen er vanlig. Min erfaring var at det bare var å ringe Aleris og de tok alle bekymringer og henvendelser på alvor. Også har du jo oss her da!!
Lizzee Skrevet 1. desember 2010 #313 Skrevet 1. desember 2010 Hehe! Bare gavekort her, ja gleder meg! Når begynte du å gå med vanlig bh igjen? Jeg vet jeg ikke skal bruke det om syv uker, men kan vel prøve og handle litt da? Skal vi se... Jeg ble operert i begynnelsen av april og drøyde det nok til sommeren. Det beste var jo å kunne ha på seg sånn 3-kant bikini overdel da jeg var i syden i sommer!! Jeg har drøyd det litt med å kjøpe nye bh'er. Men nå som "klumpen" under brystet er fjernet kan jeg love deg at jeg skal kjøpe en del nye!
Gjest meg Skrevet 1. desember 2010 #314 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har samme "problem". Blir litt bedre for hver dag. Hører til og med skvulpe/fiselyder inni pølsa under puppene. Hva veide dere når dere opererte? Kirurgen fortalte meg etterpå at jeg egentlig veide litt for mye. Jeg er 169 høy og veide 71 kg. Det var rart, jeg veier mer enn deg og er laver. 164 høy og veier 74 tror jeg, men jeg har mye muskel masse ettersom jeg trener mye. Og det sa også fastlegen min, og at de bhun derfor ikke så så mye på vekten. Er så dumt at de kun ser på BMI. Jeg vet jo at jeg er friskere enn de mange andre som veier mindre nn meg. Bruker m i bukser så vil jo ikke si jeg er overvektig selv om jeg gjerne skulle veid 5 kg mindre :-)
Gjest Amanda Skrevet 1. desember 2010 #315 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har samme "problem". Blir litt bedre for hver dag. Hører til og med skvulpe/fiselyder inni pølsa under puppene. Hva veide dere når dere opererte? Kirurgen fortalte meg etterpå at jeg egentlig veide litt for mye. Jeg er 169 høy og veide 71 kg. Jeg er også 169 høy og veier 62 kg. Fjernet til sammen 542 gram pupp! Jeg ble operert med ankersnitt, da, så jeg får vel ikke den samme ''pølsa'' som du snakker om? Fantastisk å kunne snakke med flere her inne! Sykepleieren fra Aleris ringte meg for noen timer siden for å spørre hvordan det gikk! Hyggelige folk. Når fjernet dere bandasjen? Jeg fikk beskjed om å fjerne min etter to dager, så jeg gjør det nok i morgen, i og med at jeg ble operert igår morges.
Jodasåneidaså Skrevet 1. desember 2010 #316 Skrevet 1. desember 2010 Jeg er også 169 høy og veier 62 kg. Fjernet til sammen 542 gram pupp! Jeg ble operert med ankersnitt, da, så jeg får vel ikke den samme ''pølsa'' som du snakker om? Fantastisk å kunne snakke med flere her inne! Sykepleieren fra Aleris ringte meg for noen timer siden for å spørre hvordan det gikk! Hyggelige folk. Når fjernet dere bandasjen? Jeg fikk beskjed om å fjerne min etter to dager, så jeg gjør det nok i morgen, i og med at jeg ble operert igår morges. Siden jeg ble operert på en torsdag og de ville fjerne bandasjen før helga var jeg faktisk på Aleris allerede dagen etterpå og fjernet bandasjen. Ei uke etter operasjonen skifta jeg tape på Aleris. Veldig greit at de gjorde det første gangen. Jeg er 180 høy og veide 78 kilo ved operasjonen, og så fjerna jeg 1400 gram pupp, så det viste på vekta også Fikk opplyst om ei BMI-grense på 26, og den holdt jeg meg greit innenfor.
cilipili Skrevet 1. desember 2010 #317 Skrevet 1. desember 2010 Jeg er også 169 høy og veier 62 kg. Fjernet til sammen 542 gram pupp! Jeg ble operert med ankersnitt, da, så jeg får vel ikke den samme ''pølsa'' som du snakker om? Fantastisk å kunne snakke med flere her inne! Sykepleieren fra Aleris ringte meg for noen timer siden for å spørre hvordan det gikk! Hyggelige folk. Når fjernet dere bandasjen? Jeg fikk beskjed om å fjerne min etter to dager, så jeg gjør det nok i morgen, i og med at jeg ble operert igår morges. Jeg fjernet bandasjen tre dager etter. Herlig å få det bort Er ikke sikker på hvor mye pupp jeg fjernet, men ca.ett kilo. Skal spørre om nøyaktig tall ved neste kontroll som allerede er i neste uke. Tida går fort!
cilipili Skrevet 1. desember 2010 #318 Skrevet 1. desember 2010 (endret) Det beste var jo å kunne ha på seg sånn 3-kant bikini overdel da jeg var i syden i sommer!! Gjett om jeg gleder meg til det!! Over tretti år, to unger og dritfine pupper i trekantbikini Kanskje jeg endelig skal tørre å gå med bikini neste år.. Endret 1. desember 2010 av cilipili
Gjest Amanda Skrevet 1. desember 2010 #319 Skrevet 1. desember 2010 Siden jeg ble operert på en torsdag og de ville fjerne bandasjen før helga var jeg faktisk på Aleris allerede dagen etterpå og fjernet bandasjen. Ei uke etter operasjonen skifta jeg tape på Aleris. Veldig greit at de gjorde det første gangen. Jeg er 180 høy og veide 78 kilo ved operasjonen, og så fjerna jeg 1400 gram pupp, så det viste på vekta også Fikk opplyst om ei BMI-grense på 26, og den holdt jeg meg greit innenfor. Jeg fjernet bandasjen tre dager etter. Herlig å få det bort :)Er ikke sikker på hvor mye pupp jeg fjernet, men ca.ett kilo. Skal spørre om nøyaktig tall ved neste kontroll som allerede er i neste uke. Tida går fort! Wow! Brystfagre! Jeg som trodde jeg hadde mye pupp å drasse på. Men så er jeg bare 18, da. Og hadde 75 E.
cilipili Skrevet 2. desember 2010 #320 Skrevet 2. desember 2010 Wow! Brystfagre! Jeg som trodde jeg hadde mye pupp å drasse på. Men så er jeg bare 18, da. Og hadde 75 E. Hehe! Ikke fullt så brystfager np lengre heldigvis Hadde før 75 G, nå er det vel en C-cup, tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå