Kanutten Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #441 Del Skrevet 26. januar 2011 Tusen takk Icing. Skal sjekke det opp jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #442 Del Skrevet 27. januar 2011 Nå har jeg fått ringt litt rundt og snakket med litt folk som har peiling. Ettersom vi har hentet løsøre i boet, ( som var utrolig lite, ettersom vi kjørte det meste på dynga) må vi ta på oss skiftet nå. (Noe jeg har sagt at jeg vil gjøre hele tiden, men som bror gjør seg vanskelig på) Etter jeg hadde snakket med advokaten, ringte jeg min onkel J. Prata med han om hvordan jeg skal greie å komme fram til en løsning med bror. Vi ble enige om at jeg skal komme utover til han på mandag, og at mamma tar med bror. Så får onkel tegne å forklare for bror hvordan dette fungerer svart på hvitt. Onkel får vise han hvordan tallene ser ut, og hvordan regnestykket ikke går opp. Så får vi ta det derifra. Nå håper jeg bare mamma greier å overtale bror til å bli med. Hun prøvde å ringe han i dag, men da hørtes han så rusa ut at hun fikk ikke noe vettugt fra han. Så da er det vel bare å vente å se til mandag da. . . I dag hadde vi medisinkurs på jobb. Noe vi må gjennom fra tid til annen for å få lov til å dele ut medisin. En av oppgavene var å måle blodtrykk. Mitt blodtrykk var ganske mye over normalen, (jeg som alltid har hatt så fint trykk), men jeg setter denne saken i sammenheng med det høye trykket jeg, så håper det går ned til normalen når ting roer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. januar 2011 #443 Del Skrevet 27. januar 2011 Pass på deg selv oppi alt dette også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 27. januar 2011 #444 Del Skrevet 27. januar 2011 Huff, for en situasjon. Håper virkelig din bror skjønner det når han får det forklart svart på hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 27. januar 2011 #445 Del Skrevet 27. januar 2011 Ble litt oppmuntret av dagens lesning her jeg, Kanutten! Fikk så god magefølelse. Som nevnt over her, pass på deg selv midt oppi alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #446 Del Skrevet 27. januar 2011 Takk Icing, Jeg lover å prøve. Det er ikke så greit når tankene hele døgnet går på hvordan man skal løse ting. Skal være så glad når denne saken er over. !. Muffin. Håper han skjønner det jeg også. Nilla Ja vi får se hvordan det går. Mannen fikk melding fra bror i kveld, om at bror følte seg tilsidesatt og rundlurt. Bror skjønte ikke hvorfor han skulle være med utover på mandag. Fordi dette er en sak som gjelder kun oss to. Mannen min prøvde å forklare at jeg kunne ringe å forklare hva som skjer om vi ikke gjør noe nå, men bror svarer at det ikke passer å ta tlf før jeg har betalt han det han har krav på. ( som er ifølge bror 300 000.-) Halve det bror mener hytta er verdt. Så nå vet jeg ikke om mamma greier å overtale han da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 27. januar 2011 #447 Del Skrevet 27. januar 2011 Hmm, la oss gå ut i fra at han hadde hatt 300 000,- å slåss for, slik som han tror. Da skulle man tro at han gjerne ville deltatt og kommet fram til ei løsning, nettopp fordi han mener han har rett på så mye penger... Burde skape interesse det... Herlighet, hvis jeg mente at jeg hadde krav på 300 000,- , som mine søsken holdt unna for meg, da hadde jeg vel deltatt og slåss for min sak! Da kan man ikke sitte og bare vente på at pengene skal komme på konto! Nå sier jeg ikke at det er så mye penger han evt skal ha - men det er merkelig at han kan sitte og være så sint og vanskelig og så ikke ville engasjere seg. Men det er vel her hele hans situasjon og misbruk kommer inn. Man tenker vel dessverre ikke klart da. Håper virkelig han blir med utover! Jeg heier på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #448 Del Skrevet 27. januar 2011 Ja man skulle tro han også tenkte slik Nilla, men det er vel der han føler jeg har lurt han på noen måte da. Jeg skjønner ikke det der med at han er rundlurt. Jeg har ikke dratt av gårde med noe. . . Hytta er fremdeles pappa sin, og det er gjelda også. Satt å tenkte over det i kveld. At nå skjønner jeg hvorfor barndommen har vært så tøff. Det er for å forberede meg til voksenlivet, og det at jeg skal takle og ha en slik bror. . . . For dette er nesten verre enn alt jeg opplevde med pappa. . Koselig å høre at du heier på meg Nilla. Tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 1. februar 2011 #449 Del Skrevet 1. februar 2011 Dumpet innom her helt tilfeldig, men føler jeg må legge igjen en Skulle ønske jeg hadde noen gode råd å komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #450 Del Skrevet 1. februar 2011 til boka mi Nott. Koselig at du la igjen en hilsen. ------------- Tenkte jeg skulle oppdatere litt. Prøvde i går kveld, men KG ville ikke legge inn det jeg skrev. Jeg som hadde skrevet en lang avhandling. Vi var da i går på besøk hos tante og onkel. Vi dro tidlig om morgenen for at vi skulle få med bror. Heldigvis fikk vi han med, og uheldigvis for mamma, var det hun som hadde fått strevet, og vanskelighetene med alt sammen. Bror oppførte seg som en dust mot henne, og hun hadde ligget søvnløs hele natten etter skyllebøttene bror hadde gitt henne. Hun fortjener en stor bukett etter alt dette, snille mamman min. Vi dro da rett til tante og onkel da vi kjørte utover. Bror sa ingenting da vi kom dit. Vi begynte ganske umiddelbart å snakke om hvordan vi skulle gjøre ting med arv osv. Vi gikk gjennom regningene, og skrev ned gjelden ssom er etter pappa. Onkel var veldig diplomatisk og nøytral. Han spurte ofte bror om hva han mente om ting, og om hvordan han så for seg hvordan vi skulle komme i mål. Bror mente vi skulle eie hytta sammen. Da spurte onkel om hvordan vi skulle gjøre det med utgifter hvert år på hytta, og om bror hadde penger for å være med på vedlikehold. Bror kunne da være med på vedlikehold om 7 år, da han var ferdig med gjelda si. Onkel sa at dette ikke kunne vente i 7 år, og at vi måtte komme til en grei løsning i dag. Etter mye om og men og forhandlinger, ble bror med på å skrive under på at vi skulle ta på oss skifte. Så ringte onkel takstmann, og fikk tak i samme mannen som tok takst på hytta da mamma og pappa skilte lag i 1994. Takstmannen forklarte hvordan han hadde ville regne på det, og kom fram til at hytta var verdt ligningsverdien på hytta x2 minus mangler. Vi ble derfor enige om at vi skulle bruke det som mal. Vi satte opp en del mangler som vi i dag vet hytta har, og kom fram til en sum. Ettersom bror ikke får noe lån for å dekke opp gjelda, spurte onkel om bror syntes det var rettferdig at jeg fikk kjøpe hytta for den taksten. Det var greit for bror. Men han krevde bruksrett. Dette var ikke jeg enig i. Og etter en lang runde der, ble vi da enige på et vis, og kontrakter ble skrevet. Jeg må betale all gjeld, og samtidig betale bror 39 000.- Så dro vi derfra da, etter å ha vært der i nesten 8 timer. Så begynte hjemturen, og da kom det selvfølgelig. . . . Bror var ikke enig. Vi hadde lurt fra han hytta. Jeg hadde fått mamma og tanter og onkler hadde rottet oss sammen mot han. han visste ikke hva han skrev under på fordi han har dysleksi, jeg fikk hytta for 39 000.- osv osv. Vi prøvde å forklare at jeg og mannen nå må ta oss opp et lån på 200 000.- for å betale bror, og gjeld, men dette går ikke inn. Det siste døgnet har vært et rent hel...e, fordi bror nå er kjempeforbannet, og sitter der ruset å lager seg egne historier om hva som skjedde hos tante og onkel i går. Om at mamma er en foræder som var med på å kidnappe han i går osv osv. kan ikke komme inn på alt her, for da får dere sjokk. Jeg har tilbydd bror at vi bytter avtale, at han får hytta og betaler gjeld og meg 39 000.-. Fordi egentlig sitter han mye bedre i dette enn meg. Jeg tror ikke noen andre hadde vært interessert i å betale den summen for ei falleferdig hytte på fjellet. Men det var han ikke interessert i. Det han vil, er at jeg betaler han mere penger. . . Dessuten hadde vi ikke delt løsøre inni hytta, og der skulle han ha mange tusen. Jeg sa at han kan dra dit å hente det han vil, for det er jammen meg ikke så mye der som er å ha heller. Han skulle bl.a. ha 10 000 for båten som ligger der ubrukelig, fordi han glemte å dra den opp en gang, så det er revet istykker mot noen steiner. Jeg sa han kunne hente den også. Men uansett er det ikke bra nok. Jeg er så pisslei den fyren at jeg snart kaster opp. Jeg synes synd på mamma oppi det her som må tåle så mye fra den udugelige fyren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 1. februar 2011 #451 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Kjære deg, Kanutten. Det er virkelig tøffe tider for dere! Jeg fatter ikke at en person kan bli så vanskelig! Det er nesten så jeg tenker; han skrev under på en avtale hjemme hos tante og onkel i går, ergo en skriftlig avtale på at du skal ta over hytta, betale all gjeld samt de 39000,- til bror. Så la han være forbanna i sin egen rusa verden. Du og jeg og alle andre vet at dette er ikke en fornuftig, klarsinnet person pr i dag. Hvis du mener det du skrev tidligere om at du ikke ønsker noe stor kontakt med han videre, så la han sitte der da, med sine merkelige oppfatninger. Det er kjempetrist at det er som det er, og det gjør meg vondt å skrive dette, men det får være grenser for hva en person skal få lov til å utsette sin familie for. Kanskje kommer det en dag hvor han vil forstå, kanskje ikke... Uansett er det du som er fornuftig, og du som vet best av dere to her. Det må du aldri tvile på, vennen min. Jeg tror at bror ville blitt en stadig vanskeligere person å ha med å gjøre, uavhengig av det som har skjedd det siste halvåret. Nå har han en sjanse til å spille på din samvittighet, og få pressa mest mulig penger ut av deg. Jeg syns det virker som om den avtalen dere kom fram til, og som han skrev under på, høres ut som en fornuftig avtale, og absolutt det beste han kan oppnå, enten han forstår det eller ei. Kanskje forstår han mer enn han gir uttrykk for og, for alt jeg vet. Jeg forstår at han og sitter på mye bitterhet over en barndom som ikke ble som den burde vært, og at hytta kanskje er stedet for mange gode minner. Men uansett forhistorie, han har sjøl ført seg sjøl dit han er i dag. Og skal han komme dit at det en dag er akseptabelt for deg å la han komme inn - enten det er på hytta eller hjemme hos deg, eller generelt i livet ditt igjen - ja, så må han sjøl gå veien dit og. ----- Dette ble langt, vennen min. Men jeg følte for å si alt dette. Det har gnaget meg lenge. Jeg vet ikke om du syns jeg har rett til å uttale meg så direkte om alt jeg gjør her, men da får du gi meg et hint, så skal jeg slette det. Uansett, jeg heier på deg. Og jeg er utrolig glad i deg. Endret 1. februar 2011 av Nilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 2. februar 2011 #452 Del Skrevet 2. februar 2011 Huff så vondt du har det nå. Må nesten bare si meg enig med Nilla her altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. februar 2011 #453 Del Skrevet 2. februar 2011 Syns det Nilla skriver til deg er kloke ord Jeg håper det ordner seg for deg snart, og at det finnes et ørlite håp om at broren din tar til vettes og forstår hva han holder på å ødelegge! Selvom det kanskje er svært vanskelig iht hans misbruk Jeg gir deg en kjempegod og laaaaaang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 2. februar 2011 #454 Del Skrevet 2. februar 2011 Du hadde visst ramla ut av mine innlegg, men nå har jeg lest meg opp på alt som har skjedd her i det siste. Ikke småtterier! Vet ikke hva annet jeg kan gjøre enn å legge igjen noen gode til deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #455 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Takk til dere alle sammen. Har nå prøvd flere ganger å skrevet innlegg, men får bare feilmelding og sånn rosa strek på KG. Irriterende!!! Nilla: Synes det er godt å høre at du forteller i klare ordelag hva du mener jeg. Og godt at du skjønner hvilken dust bror er akkurat nå. Håper bare de andre i familien min skjønner det samme. Uansett hva bror skulle spy ut av edder og galle om meg, og at jeg nå har kidnappet han. ( ja for det kalles bortføring av mennesker å gjøre det på den måten jeg nå har gjort det.. . . Så nå blir jeg vel anmeldt for det. . .) Bror har bombadert mamma med meldinger nå, han er for feig til å ta slike ting med meg. Nå handler det om at jeg ikke synes han er noe verdt som menneske, og at han derfor skal ta sitt eget liv. Dette sitter han da altså å skriver i smser til mamma. . Hun kan jo ikke gjøre noe fra eller til med saken uansett. . . . Tror ikke han skjønner selv hvor mye han ødelegger mamma nå. Akkurat som hun ikke ligger nok søvnløs om nettene for at han skader seg. Jeg blir igjen så provosert og sinna på den fyren. Han skjønner jo ikke en døyt. I dag kom forresten de første tekstmeldingene hvor han etterlyser pengene jeg skylder han for hytta. (Selv om han ifølge han selv ikke skal ha noe arv, må han jo snart få pengene. . . .) Selv om han er uenig i prosessen, og at han skal få mere penger, så må han jo snart få pengene. Han lurte på om jeg hadde vært i banken, og når han fikk de på konto. Jeg forklarte at pengene kommer på konto når vi har skrevet skjøte. For ikke søren om han får penger før det, så ustabil som han er. . Jeg sa at vi nok måtte nok enda en tur til tante og onkel for å skrive dette. da ble det stille på min tlf, og jeg håper det fortsetter sånn. Nilla: Som du sier, så er det nok en del bitterhet over en barndom som ikke ble helt slik den kunne vært, men nå er vi voksne, og vi velger hvordan livene våre selv skal være. . Dette må bror ta tak i også, men det er så enkelt å lulle seg inn i sin egen verden og bruke det som unnskyldninger uansett hvilken situasjon man havner opp i. Nå bruker han det for alt det er verdt. Både i russituasjoner, og i arveoppgjøret. ( Han hevder bl.a at han er for syk til å vite hva han har skrevet under på.) Bror var egentlig ganske heldig som liten han. Fordi han var så liten, så var det alltid så synd på han, og han ble beskyttet. Det var alltid jeg som fikk juling, eller som ble truet med både det ene og andre. Det var også jeg som tok ansvar for det meste i familien, og ringte butikker, og hjelpeapparat osv. Mange av historiene som går igjen fra han, har aldri skjedd med han, men med meg. Derfor føles det så meningsløst at han nå "Luller" seg inn i det som har vært, og ikke greier å se framover om du skjønner hva jeg mener.. .Jeg mener han egentlig har hatt det ganske lett. . edit: bytta ut et ord, og la til ei setning. Endret 3. februar 2011 av Kanutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 3. februar 2011 #456 Del Skrevet 3. februar 2011 Kan man ikke tvangsinnlegge han under rusomsorg eller søke hjelp fra noen som jobber innen rusomsorg. Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hva du går gjennom akkurat nå og hvor tøft det må være for både deg og moren din, samt din egen familie å han en slik person i familien, som er så rusa og ødelagt at han ikke klarer å tenke klart. Alt han tenker er jo penger, da er jo han kongen i rusmiljøet ei lita stund. Jeg får vondt av deg av å lese dette, men du skal vite en ting - jeg syns du er kjempesterk og jeg skulle svært gjerne ha fått gitt deg en stor klem og fortalt deg at dette ordner seg til slutt. Du må bare stå han av! Det sies at man ikke får mer enn hva man kan takle, dette viser bare hvor sterk du er som person. Jeg er sikker på at du kommer ut av dette med rak rygg og hevet hodet! Du har gjort det du kan i din makt for at dette skal gjøres så ryddig som mulig og på en ordentlig måte. Så hev deg over den dusten av en bror du har. Han er ikke mye verdt i mine øyne slik som han terroriserer deg og familien din! Godt å høre at du har tante og onkel som støtter deg, og som takler han på en litt finurlig måte. Slike personer er gull verd Jeg håper snart at marerittet er over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #457 Del Skrevet 3. februar 2011 I kveld har jeg skikkelig kosa meg. Jeg har vært på en ordentlig jentekveld, med ost og kjekse, og litt alternative ting å prate om, og på tv. Deilig å bare kunne droppe alle teite ting med familie, og andre bekymringer, og bare nyyte kvelden. Jeg husker ikke sist jeg var på besøk hos noen av mine venner jeg, sånn uten at det måtte være noen ting. Må ha vært før pappa døde iallefall. Etter alt alternativt borte hos den ene venninnen min, ble jeg litt preget tror jeg, og tok meg selv i å prate med pappa på tur hjem. Jeg prata og grein om hverandre, og egentlig var det litt godt. Når man hele tiden går rundt å skal være så sterk for alle og alt, så bygger det seg opp litt tror jeg, og det var godt å lette litt på det lokket da jeg kjørte hjem. Jeg sa høyt i bilen at jeg vet han hører meg,og om hele greia med bror føles vanskelig. Så får det heller være en terapi i det at jeg satt der og snakket høyt til meg selv i bilen. Godt var det iallefall. Mannen lurte på hva ialledager det var som hadde hendt ettersom jeg kom inn forgrått i fjeset.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 6. februar 2011 #458 Del Skrevet 6. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 8. februar 2011 #459 Del Skrevet 8. februar 2011 Kan ikke annet enn å sende deg noen gode og si at jeg tenker på deg. Jeg blir så sint på broren din når jeg leser om hvor håpløst han oppfører seg! Jeg håper virkelig dere får løst dette, og at han ikke skal forsure livene deres mer. Godt du hadde en fin jentekveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #460 Del Skrevet 16. februar 2011 Tusen takk Muffin og Icing. Her er det ikke noe nytt i forhold til bror. Han styrer på og sender lange mailer til mamma, meg og nå også Romeo. Bror får ikke svar på mailene fra meg, så nå prøver han mannen min i stedet. Alt går på at han føler det urettferdig og at ting ikke går riktig for seg osv. Samme smørja egentlig. Han blir vel aldri ferdig. Føler dagene går med på å krangle med han, og å være på jobb. I tillegg har jeg nå fått en trist beskjed angående min mor. Hun har fått langt framkommet brystkreft. Så nå går vi nervepirrende tider i møte. Med operasjon, cellegift og strålebehandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå