Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Hei Nilla. :) Håper du har hatt en fin påske. :) Skulle gjerne ha truffet deg i påska da, det hører jo liksom med det. Men jeg har stort sett vært på jobb jeg.

Har fri en dag nå, og det skal bli godt kjenner jeg. Mamma legges inn på nytt for ny operasjon på Torsdag, så da krysser jeg fingre og tær på nytt.

Vet du, jeg hadde en deit med mamman din her for en tid tilbake. Det var så utrooolig koselig. Kvelden gikk så fort at plutselig var det midnatt. Håper på flere slike kvelder.

Muffin: Jeg tror også det skal gå bra. det MÅ gå bra. :klemmer:

Håper du har hatt en superduper påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var i England, vurderte jeg å kjøpe meg converse sko.

Uheldigvis kom jeg liksom ikke så langt på shoppingrunden min, og tenkte at jeg kan jo kjøpe det her hjemme også.

Det som er litt teit er at prisen er det dobbelte her. Noen som vet av en plass på nettet der sånne sko selges billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Uglefot. :velkommen: til dagboka mi.

Jeg har sett litt på ebay, men de jeg har funnet, har så dyr frakt at det blir like dyrt som her hjemme.

Så jeg slo det fra meg, men jeg kan gå inn en tur til å sjekke jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Icing.

Mamma ble operert etter planen på Torsdag, etter operasjonen ble hun sendt hjem, med en konvolutt med paralgin forte, og beskjed om at hun måtte få noen til å ligge over, ettersom hun ikke skulle være alen. :dåne:

Dette resulterte i en blodig seng fredag morgen, fordi forbindingene var falt av, og operasjonssåret sprukket i løpet av natten.

Da bar det ned til sykehuset i full fart, og hun ble sydd på ny. Igjen hjemsendt, og med beskjed om hun blødde gjennom forbindingen, måtte hun ta kontakt på nytt.

Mamma er ganske redd og nervøs for at det skal sprekke på nytt, men vi tar en dag av gangen.

Takk for at du spør, håper det går bra med deg også. jeg er innom å leser hos deg, men er ikke så flink til alltid å legge igjen spor.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, dette var ikke koslig å lese - må da gå an å ta bedre vare på mennesker som har vært igjennom en operasjon :kjefte:

Hurra for sykehusnorge :ironi:

Jeg håper at det går bra med henne, og at såret gror fint og at alt av den fæle ulumskheten nå er borte for godt :)

Bare hyggelig at du er innom å ser om meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hurra for sykehusnorge sier jeg også.

Vi håper også alt er borte for godt, hun får nærmere beskjed om tre uker.

Men pga celleforandringer og noe annet som jeg ikke helt husker, så skal hun etter de treukene starte på cellegift, om de ikke finner mere de må fjerne først.

Cellegiften skal hun visst gå gjennom i et helt år, før de går over til strålebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av damene på dagsenteret hvor jeg jobber, har vært så elskverdig og lært meg heklingens kunst. Så nå har jeg helt dilla, og startet opp på et stort prosjekt. GLeder meg til å se når jeg blir ferdig, en eller annen gang i løpet av sommeren håper jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at mora di fikk en så ekkel opplevelse etter operasjonen.. :tristbla:

Hva hekler du? Gøy å lære seg noe nytt da! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mazilla. :vinke: Gratulerer så masse med den nye verdensborgeren. :)

Ja det var ganske teit med den siste operasjonen.

Sykepleieren som tok imot mamma da vi kom dit, sa at det hadde skjedd en feil da, og at hun egentlig ikke skulle vært sendt hjem. Hun skulle skrive om det i journalen.

Jeg sender deg på hva jeg hekler jeg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag har vi vært hos en slektning på bursdag.

Der ble det servert tapas, og det var så utrolig mye godt der.

Jeg som har vært så flink på ketolysegreia ei stund nå, glemte meg helt, og kom på det etter at jeg hadde spist noen av potetene som var i den ene skåla. Egentlig er jeg ikke så glad i poteter en gang, men disse fristet sånn, så helt uten å tenke ble de lagt på fatet, og spist. Gjett om jeg fikk dårlig samvittighet etterpå da. . .

menmen, må vel tåle en sprekk sånn en sjelden gang.

Tilbake igjen på start i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så du skrev i boka mi om ketolyse :sjenert:

Jeg sprekker hele tiden :sukk: har du noen gode tips til hvordan jeg kan unngå sprekk evt noe ketolysevennlig jeg kan sprekke med?- sjokolade er min krypotnitt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. Tja.

Liker du kokos? Jeg har lagd bountysjokolade som jeg synes er heelt super.

Fant en oppskrift som i utgangspunktet inneholder sukrin, men jeg prøvde med stevia i stedet.

Trakk bitene med cloetta melkesjokolade, og dager etter de var ferdige smakte de supergodt. jeg har nå lagd en matboks jeg har stående i kjøleskapet, sånn i tilfelle suget melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:vinke:

Hvordan går det med deg - ser på FB at du har masse å gjøre ;)

Ja, jeg elsker bounty :) Skal bestille mer stevia fra Iherb. Hvor kjøper du din?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Spatula. :)

Her er det masse å gjøre ja. Har levert 24 kaker i helga, og hatt arbeidshelg samtidig. Litt i overkant mye, men hva gjør man da, når bl.a gode kolleger spør om man kan levere alle kakene til podens konfirmasjon.? :)

Men nå er alle levert, og da gjenstår bare kveldsvakta før helga er ferdig. :)

Jeg kjøper Stevia på Iherb ja. Kjøpte sånne porsjonspakker jeg, og en med sjokoladesmak. :)

Nå skal det sies at denne uka har jeg ikke levd etter lavkarbo. Jeg synes det er så vanskelig når hverdagen er så hektisk som den er akkurat nå i konfirmasjonstiden.

Jeg skal feire sånn halvrund bursdag om et par uker, og har invitert en del personer som betyr mye for meg, og som jeg har god kontakt med. Både slekt og venner.

Er spent på hvor mange vi blir, men har iallefall leid et lokale, og så tar jeg det derfra.

Som mat har jeg tenkt å servere Tapas/koldtbord.

Jeg har pløyd nettet etter oppskrifter/ forslag til Tapas, men om noen her har noen favoritter, mottas oppskrift med stoor takk. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan gå gjennom bøkene mine jeg har ikke mindre enn tre bøker om emnet også kan jeg gi deg litt inspirasjon :)

Favoritten min er dadler med bacon rundt stekt i ovnen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til tapas:

- Forskjellige typer oster

- Kjeks til osten

- Foccacia m/soltørket tomat, Rosmarin og maldonsalt og oliven

- Små paier med forskjellig fyll

- Tortilla chips med salsa

- Kjøttboller tredd på spidd med grønnsaker og forskjellige dipper

- Scampi m/søt chillidip (scampien kan du fritere selv med en utrolig god deig som du lager selv -

Deig til fritterte scampi!

lag røre av like deler potetmel og vanlig mel, ha i litt bakepulver og bland ut med iskald øl. ha gjerne noen isbiter i røra så den holder seg kald. lag så tynn eller tykk du ønsker. tykk = mer deig på scampien, tynn = mindre.

varm en nøytral olje til det bobler rundt en tannpirker når du stikker den nedi. dypp rekene først i røra, så over i olja og stek de til lysebrune. ta de ut og og legg de på en tallerken med masse tørkepapir på.

serveres med Sweet chilisaus (heelt fantastisk), evnt. utrørt i litt rømme. og noe grøntfor til

- Grønnsaker og dipp

- Saltbakte poteter

- Aioli

- Kyllingvinger BBQ

- Spekepølser, chorizo, westfalerskinke, spekeskinke, morr

- Potetsalat

- Marinert oliven

Dette var bare et lite forslag :sikle:

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk. :klem:

Tempura scampi var på menylisten min, så det var supert med oppskfirt på tempuradeigen. :)

Hvilket ØL bruker du?

Ser også mye annet godt her som nok skal lages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ca en halv flaske, liker at deigen er tykk slik at det blir masse tempuradeig på scampiene den er så god når den er fritert :sikle:

Jeg vet at Coop Mega hadde slike i en pakke sammen med en helt utrolig god dipsaus, men jeg finner den ikke lengre...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...