Gå til innhold

Let's work out II


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment
Håper det ikke er noe betennelsesrusk du har, hvordan føles det i resten av armen?

Jeg har ikke noe vondt i resten av armen, det er kun i området mellom triceps og albueleddet. Kjenner ingenting i den andre armen etter disse styrkeøktene, så det er derfor jeg antar at det kanskje kan være en slags betennelse. Etter snømåkingen i dag hadde jeg skikkelig vondt på det samme stedet...

Takk for tips. Jeg trente eksentriske nordic hamstrings en periode tidligere, og dette fikk vi på fotballaget anbefalt som en fast øvelse. Har ikke trent den det siste året. Fysioterapeuten min er ikke helt sikker på om det er en strekk, men tror kanskje at det er en slags betennelse av et eller annet slag. Å trene nordic hamstrings når jeg blir frisk er uansett noe jeg har store planer om.

Vi har også sånn jentene mot guttene på senteret vårt. Og jeg har også store planer om å være med i teten. Litt nedtur å se at noen allerede hadde fem klistremerker da jeg satte på mitt første. Men jeg skal komme sterkere tilbake!

Ah, jeg leder foreløpig med tre av tre mulige klistremerker så langt, så føler jeg har kommet godt igang :) Vil tro at veldig mange faller litt av etter hvert, eller uansett ikke trener så ofte som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Så var det dagens økt:

20 minutter sykling

Lårcurl i kabel: 3 x 30 reps

Hip extension: 3 x 30 reps

Skulderpress: 8,6/10, 11/8, 11/8

Sidehev: 6 kg x 8 + 3 + 3 + 3

Rotator cuff: 2/12, 3/12, 4/12

Crunches i slynge: 10 - 10 - 10

Nytt siden sist: rotator cuff-øvelsen faller mer og mer i smak. Det samme gjør slyngetreningen. Må utvide øvelsesrepertoaret i terapimasteren fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, har planer om å legge inn i alle fall den øverste øvelsen på YT-siden du linket til. Har sikkert spurt om dette før, men hvor ofte bør jeg gjøre dem? Synes det var veldig ålreit å ta det på en slik økt jeg hadde i dag, i stedet for å presse det inn mellom benk og alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører den alltid på brystøkten, og da helt først eller i supersett med benkpress (eller første øvelse). Kjører da vanligvis 12 reps og 3 sett. På rehab-dagene kjører jeg mange reps, gjerne 15-20, over 3-5 sett, og da for å få skikkelig blodgjennomstrømning i muskelen. Det føles hvertfall som det løser godt opp. Til slutt legger jeg den også gjerne på skulderdagen, når enn denne kommer. Totalt 2-3 ganger ila uken? Jeg var nok veldig ivrig i starten, men jeg er litt redd for ikke å få nok restitusjon imellom øktene, samtidig som høyrepsøktene sikkert ikke har så stor betydning sånn sett. Skal spørre kiro i neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Kanskje det ikke kom så godt frem i det jeg skrev, men med en betennelse er stråling veldig vanlig, altså at det ikke bare er vondt lokalt men også ofte ut mot håndleddet og i hånden og fingrene, samt opp mot skulderen. En betennelse svekker ofte hele armen. Men, det er sikkert litt forskjellig det der også. Uansett, en fysio skal kunne sjekke om det er betennelse, jeg blir i alle fall ofte sjekket for det på timene mine fordi det er godt å være på den sikre siden. Spesielt i skuldre er det mange som løfter på seg betennelse ved benkpress, så det er lurt å følge det litt opp innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Kanskje det ikke kom så godt frem i det jeg skrev, men med en betennelse er stråling veldig vanlig, altså at det ikke bare er vondt lokalt men også ofte ut mot håndleddet og i hånden og fingrene, samt opp mot skulderen.

Jeg skjønner... Er veldig usikker, men skal spørre fysio neste gang jeg skal dit. Jeg ser at også jeg formulerte meg litt uklart i mitt innlegg - jeg mente at jeg tror det kan være en betennelse (eller en annen skade) ettersom jeg kun får verk i venstrearmen. Hadde jeg kjent det i begge armene hadde jeg sannsynligvis tenkt at jeg bare var sliten etter treningsøkten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

gahhh!!

Hadde store planer om å få til nok en god rygg/biceps-økt, men den gang ei. Hadde antydning til litt smerter i magen ved en anledning i natt, og disse smertene kom igjen da jeg var på vei til trening. Kom allikevel greit i gang, men da jeg skulle chinse smalt det til i albuen igjen. Sittende roing etterpå gikk greit, men nedtrekk var vondt. Og da var det egentlig bare å gi seg...

Så da kan jeg med andre ord verken trene bein eller noe særlig styrke for overkropp om dagen. Utrolig morsomt! I morgen tenker jeg å sykle i 30 minutter, og kjøre rehabøvelsene + diverse i slynge etterpå, slik at det i alle fall blir en treningsøkt av det. Usikker på hva jeg skal gjøre i helgen, men én av dagene blir treningsfri.

Klarte for øvrig akkurat å jukke meg opp til fire reps på chins, så det var i det minste noe positivt :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Å nei, så synd å høre! Håper virkelig du blir bra raskt! Flott med 4 chins da, selv om skulderen ikke ble helt blid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Skulderen er bra for tiden, det er albuen som krøller seg :)

Dagens økt:

30 minutter sykling

Lateral raise m/ manual: 3/12, 4/8, 4/8

Rotator cuff: 3/12, 4/12, 4/12

"Sykling" i slynge: 3 x 30

Crunches i slynge: 8 - 8 (kjente det litt i albuen, så ga meg der)

Det blir nok dessverre neppe trening på meg i helgen på grunn av albuen. Fryktelig irriterende, både fordi jeg nå er inne i en god periode, pluss at jeg har som mål å hevde meg bra i Spenst-konkurransen. Har riktig nok fem av fem mulige klistremerker, og jeg må jo ha jevnlig treningsfri. Men har på følelsen av at albuen trenger mer hvile for at jeg skal bli bra.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvil albuen du, så kan du komme sterkere tilbake i konkurransen senere.

Får dere bare et klistremerke per dag? Her får man per trening. Altså det er noen som har 7-8 allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nei, du har nok rett i at det er per trening. Har såvidt observert at noen svært få har litt flere merker. Det blir nok ingen seier på meg med tanke på at jeg er såpass plaget med skader for tiden, men jeg skal i alle fall gjøre det bedre enn 90 % av resten av gjengen som trener der :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har nok rett i at det er per trening. Har såvidt observert at noen svært få har litt flere merker. Det blir nok ingen seier på meg med tanke på at jeg er såpass plaget med skader for tiden, men jeg skal i alle fall gjøre det bedre enn 90 % av resten av gjengen som trener der :)

Det er det som er målet mitt og. :)

Hos oss er det tre jenteplakater mens guttene bare har en, så tror det blir lett match. Hvordan er fordelingen hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt med sånne konkurranser! :) Skulle önske de hadde det her også! De har jo sånn motivasjonskampanje nå da, så hvis jeg trener 2 ganger i uka hver uke i 8 uker får jeg en overasskelse, men det er liksom ikke det samme.. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Albuen ja :) Blandet litt jeg der. Skjønner at konkurransen blir litt vanskelig akkurat nå da du er begrenset.

Håper du får en god helg, med eller uten trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Hos oss er det tre jenteplakater mens guttene bare har en, så tror det blir lett match. Hvordan er fordelingen hos dere?

Det er vel noenlunde det samme hos oss - og jeg har vel også sett at det av en eller annen grunn er noen jentenavn på gutteplakaten. Så jentene vinner nok uansett :)

Så morsomt med sånne konkurranser! :) Skulle önske de hadde det her også!

Ja, det er litt artig. Det er første gang jeg har vært med på noe sånt, og synes det er bra at senteret legger opp til slike ting.

Håper du får en god helg, med eller uten trening :)

Takk det samme! Helgen har foreløpig begynt bra, med trivelig besøk av en kamerat. I morgen blir det en tur i stampen sammen med gode venner, så skal nok klare å overleve en fullstendig treningsfri helg :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Takk for det. Det kjennes ganske bra ut nå, etter å ha gått et par dager uten belastende trening og snømåking. Har veldig lyst å teste det litt på senteret i morgen, men tror jeg skal la være. Det blir nok i stedet litt sykling, rehabøvelser pluss noe i slynge.

...helt treningsfri helg ble det heldigvis ikke. Dro på senteret i nabokommunen klokken tre, ettersom det åpnet tidligere enn mitt senter. Men det er jo slett ikke så dumt å variere litt innimellom. Møtte til og med sjefen min der, så fikk slått av en prat med han også :)

Dagens aktivitet ble 35 minutter sykling, etterfulgt av 10 minutter tøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nok en ny uke - som for min del starter med en fridag. Herlig med fri på en mandag, men ulempen er jo da at jeg har jobbing hver dag resten av uken, inkludert noen lange vakter på dagtid både lørdag og søndag.

Kom meg avgårde rett etter at frokosten var inntatt, og det ble en ganske ålreit økt:

20 minutter sykling

Lårcurl i kabel: 3 x 30

Hip extension: 2 x 30 (apparatet knirket noe helt forferdelig, så av hensyn til mine medstyrketrenere ble det med to sett)

Rotator cuff: 3/12, 4/12, 5/8

Rotator cuff utover m/ strikk: 2 x 10

Hoftefleksjon: 8 - 8 - 8

Planke/sideplanke/planke: 3 x to minutter (30 sek i hver posisjon)

Rotasjon med medisinball, 5 kg: 40 - 40 - 40

Etter det tok jeg en grundig runde på butikken. Jeg føler at maten har sklidd litt ut i det siste, så i morgen starter prosjekt SK 2010 (den berømte Sommerkroppen 2010). Det blir nok ingen PSMF-diett med det første, men det blir uten tvil skjerpings...

Kjøpte meg forresten også stavmikser i dag, slik at blomkål/brokkoli-puréen blir lettere å lage. Det eneste jeg mangler nå er en ikke-skrantende kropp, slik at jeg får trent for fullt...

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I :hjerte: my stavmikser!

Nå har jeg stekt opp 400 gram karbonadedeig m/ tacokrydder, laget en stor boks med salat, samt (og dette er det gøyeste) mikset sammen en puré med diverse grønnsaker. Det gikk jo lekende lett!

Fargen ble fullstendig heslig (type oppkast i blenderen-aktig), men det smakte godt. Brukte blomkål, brokkoli, gulrøtter og en potet. Blir ofte litt lei av grønnsaker i sin vanlige form, og da er jo puré et supert alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...