Gå til innhold

Let's work out II


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Jeg har supinert grep. Fragment, du har halvsupinert/nøytralt? Bolledeig du har helt nøytralt? Jeg vil veeeldig gjerne jobbe med biceps brachii så for meg er det gull hvis jeg kan fortsette med helt supinert grep, men hvis rådet sier nøytralt kan jeg tilpasse meg ;) Hva syns du Icere? Du tenkte i utgangspunktet på helt supinert du også?

Jeg tror forresten ikke 10 er urealistisk i det hele tatt. Dette er nemlig tiden å være positiv på har jeg bestemt! Bolledeig, fant du det Fagerli hadde skrevet om dødvekt? :)

*engasjert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg har søkt som en gal, men jeg finner det ikke igjen :(

Jeg tar alle varianter egentlig, så det er bare å bli enige om en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Jeg blir å bruke nøytralt grep. Har aldri prøvd det, men som du vet så sliter jeg med supinert. :)

Ja det er sikkert lurt :) Rart at det skal gjøre vondt i skulderen, du gjorde det så pent så pent i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Grepene vil nok variere litt for hver av oss, ja. Jeg har kun prøvd dette halvsupinerte grepet, men jeg skal teste litt forskjellige måter å gjøre det på neste gang.

Eeegentlig så bør jo antall reps ha en sammenheng med egen kroppsvekt, men det blir kanskje litt i overkant? Jeg leter desperat etter ting som kan være til min fordel, kjenner jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle ulike forutsetninger, men det mest rettferdige hadde nok vært å ta hensyn til vekt og høyde. Men jeg aner ikke hvordan man regner ut ift dette. :klø:

Men det blir kanskje vel komplisert, aner ikke hvor rettferdig dere vil ha denne konkurransen. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Nå har jo du fragment ganske bra utgangspunkt, 3 reps x 4 på forrige økt. Jeg tror du når 10 før meg! Men du må gjerne nedjustere hvis du vil. Jeg går for 10 fordi det er et personlig mål og en milepæl jeg gjerne vil nå, og jeg tror det er realistisk når det er snakk om undehåndschinup. Jeg har lettrent biceps.. Men vi kan jo lage vår egne omvendte wilks eller noe der vi regner ut repstyngde ut fra kroppsvekt og legger sammen antallet eller liknende? :) Kunne vært gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Vi har alle ulike forutsetninger, men det mest rettferdige hadde nok vært å ta hensyn til vekt og høyde. Men jeg aner ikke hvordan man regner ut ift dette. :klø:

Men det blir kanskje vel komplisert, aner ikke hvor rettferdig dere vil ha denne konkurransen. :laugh:

Nja, jeg trodde egentlig chins var en ganske rettferdig øvelse i så måte? Om man er tung er det gjerne også mer muskelmasse - men mer å løfte og omvendt? Jeg vil tro høyde og lengde på armer og ben er langt viktigere parametre i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg trodde egentlig chins var en ganske rettferdig øvelse i så måte? Om man er tung er det gjerne også mer muskelmasse - men mer å løfte og omvendt? Jeg vil tro høyde og lengde på armer og ben er langt viktigere parametre i såfall.

Ja, jeg mente at tyngre = mer å dra opp, og høyere = lengre å dra. Så hvis man er lang og tung så er det (selvfølgelig) en tyngre øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Dette blir kompliserte saker.. Når man begynner å gå inn på lengde på armer så blir igjen utspring og fester på musklene en del av regnestykket, lengden på vektarm etc. Det er ikke nødvendigvis slik at en lang arm har en mindre gunstig vektarm enn en kort arm.. Bare 1 cm i forskjell på feste kan gi stor forskjell i styrke. Jeg tror vi alle klarer å jobbe oss opp en grei styrke i chins. Og "konkurransen" blir jo mer en motivasjon for å øke og bli sterkere heller enn at det å vinne er målet i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å begynne å regne på hvor mange reps det tilsvarer etc, blir nok litt meningsløst. Ellers synes jeg ikke det er så komplisert at jo lengre og tyngre man er, dess mer utfordrende blir øvelsen. :) Jeg er uansett ikke med, så dere får krangle dere imellom hva som er riktig/galt. :laugh:

Jeg skal hvertfall stå klar når dere en etter en klarer 10 reps :duskedame:

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Haha, jeg synes også det skvulper litt rundt ørene. Da dropper vi å henge oss opp i forskjellig kroppsvekt og høyde osv., ettersom det blir mye styr å skulle regne ut. Jeg er for øvrig også av den oppfatning at lang kropp = flere kilo å løfte + lengre løftebane, altså en tyngre øvelse. Det blir uansett forskjeller med tanke på at folk benytter ulikt grep, så vi får bare gjøre det beste ut av det.

Dagens økt var bryst/triceps. Benken var dessverre opptatt, og jeg var litt for utålmodig til at jeg gadd å vente på den.

10 minutter sykling

Hantelpress: 11/10, 13,6/10, 13,6/10

Skråbenk: 11/8, 11/8, 11/8

Cable cross: 23/8, 23/8, 23/8

Smalbenk: 20/13, 20/13, 20/13

Diverse triceps pushdown

Jeg sliter ofte litt med et senefeste eller lignende over albuen etter bryst/triceps-øktene; spesielt etter cable cross. Mulig jeg har pådratt meg en betennelse av et eller annet slag etter mye styrketrening?

Det siste året har virkelig vært skadeår #1 for meg. Det er egentlig merkelig, for jeg har jo spilt fotball i 10 år uten noen særlig skadeproblemer. Først nå etter at jeg så godt som har sluttet med fotballen, har helsen bestemt seg for å skrante... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg blir ofte litt øm og rar i muskelfestet til triceps nedenfor albuen etter en hard økt.Jeg blir generelt veldig øm i alt som har med triceps å gjøre. I dag føltes pumpen helt ut i fingrene :ler:

Håper det ikke er noe betennelsesrusk du har, hvordan føles det i resten av armen? Før jeg begynte å trene styrke hadde jeg mye betennelser i albuer og håndledd, det kjennetegnes ofte ved svekket gripeevne i hender og fingre. Altså ikke bare vanlig treningsverk, men problemer med å dra ut skuffer, skifte på sengen, alt som krever at du griper etter noe. Som at du er sliten i fingrene og leddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder den chinsen så tror jeg at jeg forholder meg slik: :duskedame:

Vi har også sånn jentene mot guttene på senteret vårt. Og jeg har også store planer om å være med i teten. Litt nedtur å se at noen allerede hadde fem klistremerker da jeg satte på mitt første. Men jeg skal komme sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...