Gå til innhold

Let's work out II


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b
Skal love deg at stangen omtrent måtte trues opp på slutten av Myorepsene... :fnise:

Sånn skal det være!!! :nigo: Det er jo det som er så deilig med myoreps syns jeg, spesielt i benken, det føles så ekstremt tungt ut, men likevel så klarer man å presse den opp. Hos meg tror jeg det er litt psykisk det der, at jeg vet at den ikke egentlig er så tung den stangen. Selv om syren i muskulaturen er reell den altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, selv om jeg for eksempel presser 35 kilo tjue ganger så lett som bare det på det første settet, blir stangen veldig mye tyngre for hvert sett med Myoreps jeg kjører etterpå. Så syren gjør sitt, til tross for at belastningen i utgangspunktet er lett :)

I dag ble det styrke for skuldre + et par opptreningsøvelser for låret:

22 minutter spinning (lett belastning for å få sirkulasjon i låret)

Sittende cable hamstring curl (som lårcurl, bare med kabel festet til ankelen) pluss øvelsen som så flott heter stående tilbakeføring av hofte. Alt med veldig lett belastning. 3 x 30 på begge øvelsene.

Skulderpress: 11/10, 11/10, 11/10

Sidehev: 4/10, 4/10, 4/10

i supersett med

Fronthev: 4/5, 4/5, 4/5

Enarms lateral raise: 2 x dropsett

Skinkebiff i strimler med blomkål-/brokkolipuré til middag i dag. Jeg føler ofte at jeg fort blir sulten igjen etter så mager mat, så vi får se hvor lenge metthetsfølelsen vil vare utover kvelden.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg fikk kjørt en god rygg- og bicepsøkt etter jobb i dag. Begynte litt umotivert på ergometersykkelen, og følte at 10 minutter oppvarming kom til å ta en evighet, men så kom jeg i prat med en hyggelig kar som satt på spinningsykkelen ved siden av. Og da gikk jo plutselig 20 minutter ganske kjapt!

Rygg/biceps:

20 minutter ergometersykkel

Omvendt roing: 18 + 5 + 5 + 5

Smal nedtrekk: 37 kg x 15 + 5 + 5 + 5

Hantelroing: 16,2 kg x 15 + 3 + 3 + 3

Sittende roing: 32 kg x 17 + 5 + 5 + 5

Eksentriske chins: 3 - 3 - 3

Hammercurl: 8 kg x 16 + 3 + 3 + 3

Nedtrekken har vært skikkelig tung de siste gangene, men kommer meg alltid greit gjennom. Hadde verdens dårligste teknikk på hantelroing med høyrearmen i dag; det var nok litt i overkant tungt. Samtidig blir 13,6 kilo litt for lett, så det er vanskelig å velge.

Eksentriske chins gikk kjempebra i dag - det endte faktisk med at jeg omtrent dro meg selv opp på nær alle repetisjonene. Da henger jeg riktig nok ikke løst i luften mellom hver repetisjon, men tar tre-fire sekunder pause mellom hver. Når jeg da drar meg opp igjen på neste, gir jeg meg selv et ørlite puff fra kassen. Jeg gjør imidlertid 90 % av bevegelsen selv, og med tanke på at jeg blir ekstra sliten av å holde igjen på veien ned er jeg godt fornøyd med dette :)

I morgen blir det ukens siste økt, ettersom jeg skal til Oslo fra lørdag til søndag. Vurderer å kjøre benk uten Myoreps, og i stedet ta 4 x 4 eller 5 x 5, evt. vanlig 3 x 8 på den økten. Vi får se hva som frister mest.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

For ordens skyld så gjør jeg chins med nøytralt grep. Eller for å være helt nøyaktig så blir det noe midt i mellom nøytralt og supinert grep, ettersom håndtakene står på skrå.

Da blir det nok en alternativ benkøkt i morgen! Det blir spennende å se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Jeg har begynt å definere chins slik du gjør, og pullups som overhånd. Det skal visst være den riktige termen :)

Kom forresten over en oppskrift på vafler som du sikkert kan spise:

http://freshforlife.wordpress.com/

Siste innlegget på denne bloggen! Hun som har den er forresten styrkeløfter og har etter min mening en utrolig bra tilnærming til kosthold. Verdt å følge med der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å definere chins slik du gjør, og pullups som overhånd. Det skal visst være den riktige termen :)

Det kommer nok an på hvem du spør. ;) Jeg sier chins eller hangups, som fragment. I tillegg sier noen kroppshevinger, så det mangler ikke på begreper. :lol: De fleste skjønner hva man mener uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Det kommer nok an på hvem du spør. ;) Jeg sier chins eller hangups, som fragment. I tillegg sier noen kroppshevinger, så det mangler ikke på begreper. :lol: De fleste skjønner hva man mener uansett.

Ja, de fleste skjønner nok hva som menes, men det er jo ikke tvil om at det er stor forskjell på chins (smalt, nøytralt grep) og pullups (bredt overhåndsgrep) hva gjelder hvor tung øvelsen er. Jeg er i alle fall ikke i nærheten av å klare 3 x 3 pullups, sånn i tilfelle noen optimister trodde det da jeg logget gårsdagens trening :)

Skal inn og ta en titt på bloggen du linket til, lucy!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chin-ups kan være med nøytralt grep, eller med håndflatene vendt mot deg. Jeg sier chins eller hangups, for da skjønner folk hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg satser på at folk flest skjønner hva som menes med chins fremover :)

Litt spesiell økt i dag:

20 minutter sykling med lett/middels belastning

3 x 30 reps m/ "sykling i luften" med hælene i Redcord-slynge

3 x 30 reps m/ lårcurl i kabelapparat

Crunches i slynge

Benkpress:

22,5/oppvarming

45/4 - 4 - 4

47,5/4

50/2

42,5/7

Det var det, egentlig. Økten varte i nesten en time, ettersom det tar sin tid å utføre 3 x 30 repetisjoner på de to øvelsene jeg gjorde for hamstringen.

Etter det spiste jeg en skammelig stor porsjon med strimlet svinekjøtt, pommes frites og lett bernaise-saus. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da var man tilbake etter en helg i Oslo. Det vil si, helg er vel å overdrive sterkt; jeg tilbrakte temmelig nøyaktig ett døgn, to timer og ett kvarter i hovedstaden før det bar sørover med bussen igjen. På den tiden hadde det da rukket å komme 40-50 cm snø her nede, noe som førte til at jeg hadde en fullstendig nedsnødd bil stående på en fullstendig umåket parkeringsplass. Kjempemorsomt når bussen er halvannen time forsinket, og jeg må koste, brøyte og måke kl. elleve på kvelden!

Vel, vel, nok sutring. Har massasjetime hos fysio 20:30, og målet er å komme seg avgårde på trening før dette. I dag går startskuddet for en konkurranse på Spenst (guttene vs. jentene), og jeg har naturligvis store planer om å gjøre det sterkt her. Skal helt klart prøve å være blant dem med flest klistremerker (treningsøkter) når konkurransen er ferdig.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Skulle egentlig ønske det var alle mot alle, men vil tro at personene med flest treninger totalt også blir premiert. Jeg lever i alle fall i den troen!

Rygg/biceps-økt i dag - uten Myoreps. MYE folk på senteret, men i dag var det egentlig ganske ålreit. Bortsett fra ekstremt trange forhold i garderoben etterpå...

12 minutter sykling

Chins: 3 - 3 - 3 - 3 (ja, faktisk!)

Lårcurl i kabel: 3 x 30

Stående roing, 32,5 kg: 10 - 10 - 10

Sittende roing, 45 kg: 8 - 8 - 8

Nedtrekk, bredt grep: 39 kg x 10 - 45 kg x 8 - 8

Hammercurl: 10 kg x 10 - 8 (dropsett med 6 kg)

Overraskende bra chinsøkt i dag! Jeg tror fire reps kan bli for tungt, men det gikk faktisk fint å ta 4 x 3 reps. Intern KG-konkurranse? :lur:

Etterpå var det tid for fysiobehandling i form av massasje og tøying. Og ja, jeg er dønn stiv. Jeg lå der og prøvde for harde livet å slappe av når jeg fikk beskjed om det, uten at det egentlig funket i det hele tatt. Så her blir det tøying fremover...urk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aha! Nå skjønner jeg :lur:

Nå skjønte jeg også. :laugh:

Veldig bra økt på deg fragment! 45 i sittende roing og nedtrekk ass... *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Veldig bra økt på deg fragment! 45 i sittende roing og nedtrekk ass... *drømme*

Nedtrekk var overraskende lett i dag, med tanke på at jeg hadde ganske bredt grep. Så det var positivt. Roingen går også bra for tiden, og føler egentlig at teknikken sitter greit. Ingenting er bedre enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtrekk var overraskende lett i dag, med tanke på at jeg hadde ganske bredt grep. Så det var positivt. Roingen går også bra for tiden, og føler egentlig at teknikken sitter greit. Ingenting er bedre enn det :)

Nei det er sant, sånne økter er superdigg! Har alltid vært imponert over roingen din da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...