Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Haha, jeg vet! Jeg klarer å få det ned hvis jeg glugger nedpå slik du sikkert gjorde, men ettersmaken er fremdeles veldig til stede. Urk!

Jeg har vært uten proteintilskudd siden i høst. Heller det enn å presse i seg ekle proteinshaker. Har en annen boks liggende også, med jordbærsmak. Slett ikke verst på smak, men da får jeg jo i meg melkeprotein... Kan sikkert prøve og se om det går greit, men gidder egentlig ikke å stresse med det for øyeblikket.

Så lenge du får god fremgang uten så er det jo ikke noe poeng :) Nei, det blir nok ikke M-Factor på meg. MyRev skulle sende meg en smaksprøve av Tropical Delight, men jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å smake den engang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Kunne sikkert hatt bedre fremgang med proteinpulver, men hvis det 1) smaker dritt, eller 2) gir meg mer trøbbel med magen, er det overhodet ikke verdt det! Da får vi skynde oss langsomt i stedet :) Hvis du tør å smake på Tropical Delight må du gi meg en oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag tenker jeg at det blir treningsfri på meg. Skal en tur på XXL og G-Sport (+ en hel haug med andre butikker, kjenner jeg meg selv rett), og det er et lite stykke å kjøre. Og så skal jeg på jobb kl 18, så gidder ikke å stresse med å få tid til trening i tillegg. Har trent bra denne uken, så en treningsfri dag gjør overhodet ingenting!

På XXL skal jeg ha disse skoene - bursdagspresang fra mamma og pappa. Har gavekort på G-Sport, men usikker på hva jeg eventuelt skal kjøpe. Farlig, farlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine sko!! Heldig du er! :)

Jeg skal bevisst ønske meg gavekort på XXL eller G-sport neste bursdag. Det er alltids en eller annen som spør, og jeg må jo svare et eller annet. Merkelig at tanken ikke har slått meg før, pleier alltid å svare at jeg ikke vet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg nevner alltid at jeg ønsker meg gavekort, men folk klarer alltid å

gi meg annet tull uansett ;)

Fine sko! Håper du har en fin helg fragment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

De hadde dessverre ikke Salomon-skoene jeg hadde lyst på, så det ble et par Norheim-sko i stedet. Rent kvalitetsmessig er nok Salomon sine bedre, men de er tydeligvis utrolig vanskelig å få tak i.

Dagens kjøp:

Norheim hiking sko og Peak Performance genser, bare i svart.

Veldig fornøyd!

Klarte forresten på en eller annen måte å få 30 % avslag på skoene :lur:

Og, ja - gavekort er genialt!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget gode kjøp det der!! Den genseren var kjempefin! :) Jeg liker Peak, men mye av det er for dyrt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort er genialt. :Nikke: Heldigvis synes også foreldrene mine og søsknene mine det er greit når jeg ønsker meg gavekort, for da slipper de å finne noe til meg selv. :ler:

Den genseren var kjempelekker! Peak har veldig mye fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg sikler ALLTID på Peak-produktene når jeg er i sportsbutikker, men har aldri kjøpt noe av det merket pga. prisen. Men i går slo jeg til fordi jeg fikk skoene så billige og at de ble betalt av mamma og pappa, i tillegg til at jeg hadde gavekort. Så da brukte jeg ikke så veldig lang tid på å bestemme meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Da var det sannelig mandag igjen, gitt. Har hatt en helg med fullstendig treningsfri og ikke akkurat verdens mest fornuftige kosthold. Hadde det ikke vært for at jeg skal til Oslo i helgen hadde jeg muligens satt i gang med PSMF-opplegget i dag, men det får bli seinere.

Dagens trening, rygg/biceps:

10 minutter ellipse

Omvendt roing: 18 + 5 + 5 + 5 (en fot i gulvet når det ble tungt)

Smal nedtrekk: 38 kg x 16 + 5 + 5 + 5

Sittende roing: 32 kg x 17 + 5 + 5 + 5

Hantelroing: 13,6 kg x 17 + 4 + 4 + 4

Negative chins: 3 - 3 - 3

Hammercurl: 8 kg x 16 + 3 + 3 + 3

La på litt mer belastning i forhold til forrige uke der det var mulig. Nedtrekken var skikkelig tung - det samme kan trygt sies om hammercurl. Negative chins gikk veldig greit. Prøvde å trekke meg selv opp på et par av repetisjonene innimellom, og det gikk bra til tross for at øvelsen kom sent i programmet.

Etter trening var det tid for min første fysioterapitime - noensinne. Litt rart egentlig, ettersom jeg f.eks har trent såpass mye fotball de siste ti årene. Men en gang må jo være den første :)

Uansett: det ble mye spørsmål i begynnelsen, og deretter en del massasje, tøying og testing av bevegelighet, osv. Som gammel fotballspiller er jeg jo pinnestiv, noe som naturligvis ble bemerket...hehe. Deretter viste hun meg noen øvelser jeg skal gjøre tre ganger i uken. Her snakker vi skikkelig tanteøvelser - jeg skal blant annet ligge og "sykle" på rygg med beina i Redcord. Men akkurat nå er jeg såpass klar for å bli kvitt strekken at hun kan prakke på meg alt hun vil av øvelser! Skal tilbake på mandag for en halvtimes massasje.

Dagens middag ble for øvrig strimlet kyllingfilet med kyllingkrydder og blomkål-/brokkolipuré. Veldig godt! Har aldri prøvd å lage slik puré før, og ble positivt overrasket. Det blir nok mer av dette fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg vet egentlig ikke, men det har vel noe med manglende evne og lyst til i det hele tatt å tenke på å vurdere å utføre noe som minner om tøyeøvelser? :) Det henger sikkert sammen med måten man trener på også. Jeg er i alle fall utrolig lite tøyelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har jo hørt dette ofte, om fotballspillere generelt, og har lurt på hvordan treningsvanene er utenom fotballbanen. Skadeforebygging? Styrke? Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nå kan jeg kun snakke for meg selv og det laget jeg har spilt på, men vi hadde egentlig lite fokus på alternativ trening og skikkelig tøying. Noen er alltids flinkere enn andre, men jeg har selv slurvet en del med dette. Og når man i tillegg blant annet trener mye ute i kuldegrader om vinteren, fører kanskje alt dette til at man over tid blir stiv og får dårligere bevegelighet?

Det er sikkert litt genetisk også, men min mor var veldig myk da hun var litt yngre enn det jeg er nå. Hadde jeg gått inn for å bli mykere ville jeg nok klart å forbedre bevegeligheten en del :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Godt at dere har satt igang et program for å få vekk strekken. Håper det er vellykket og at du raskt kan trene baksiden skikkelig igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment

Jeg innbiller meg nesten at jeg kjenner forskjell allerede i dag. Pleier å ha vondt slik jeg sitter akkurat nå, i sofaen med overkroppen fremoverbøyd for å spise/holde på med laptopen, men kjenner ingenting for øyeblikket. Hun masserte låret en god stund i går, så det har forhåpentligvis hjulpet litt.

Skal gjøre øvelsene i morgen og på fredag. Det innebærer 15-20 minutter sykling med lett belastning, og to av de fire opptreningsøvelsene hun viste meg. 20 minutter sykling på ergometersykkel er skummelt kjedelig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Krysser fingrene for at rehab'en fungerer. Og klapper for behandler som gir deg øvelser!

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Bryst/triceps-trening i dag. Hadde litt lite futt i kroppen, så det var ikke min beste økt, akkurat. Men sånne dager har man jo innimellom, og da er det vel bare å bite tennene sammen og fullføre.

10 minutter sykling, lett belastning :søvn:

Benkpress: 37,5 kg x 16 + 4 + 4 + 3 + 3

Skråbenk: 9 kg x 16 + 4 + 4 + 3 + 3

Franskpress: 17,5 kg x 16 + 3 + 3 + 3

Cable cross: 7,9 kg x 20 + 5 + 5 + 5

Liggende flyes: 5 kg x 10 - 10 - 10

Rotator cuff: 2 kg x 10 - 10 - 10

Cable cross må jeg av og til, som i dag, gjøre i et annet apparat, hvor kiloene er helt annerledes. Det står 7,9 kg, men det tilsvarer kanskje rundt 15 kilo på det apparatet jeg normalt bruker. I dag var det litt for lett med denne belastningen, men med kortere pauser kjente jeg det godt på slutten.

Glemte å gjøre rotator cuff-øvelsen tidligere i programmet, så måtte ta den til slutt.

Det kjedelige med ikke å få lov til å bruke ellipsemaskinen er at jeg aldri blir skikkelig svett under treningsøkten. Det er vanskelig å oppnå skikkelig pulsøkning når jeg sykler med såpass lett belastning som jeg skal, og da føles alt liksom litt halvveis ettersom jeg foretrekker å være svett og skikkelig varm før jeg begynner på styrkedelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...