Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Høres bra ut. Hvordan er det å trene under PSMF, sånn i forhold til energinivå og slikt?

Ettersom jeg ikke er så fryktelig glad i hvit fisk (i alle fall ikke uten store mengder bacon og annet snadder ved siden av), må jo maten bestå av grillet kylling u/ skinn, kyllingfilet og magert kjøtt, pluss grønnsaksblandinger/salat. De magre melkeproduktene vil jeg helst unngå, men noen små mengder mager kesam bør vel kunne gå greit.

En uke er jo kort, men akk så lenge allikevel... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Höres spennende ut! Om du bestemmer deg for å gjöre det så skal jeg fölge med, i tilfelle det er noe jeg burde pröve ut også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på den dietten i januar i fjor, men det endte vel etter hvert opp med at jeg bare fokuserte på å ligge i kcalunderskudd. La opp til mye prottis og lite karbs, så det gikk veldig lite i brød, pasta, ris og poteter. En typisk lunsj besto av en enorm salat av masse forskjellig, toppet med reker, kreps eller skinke. .....og der har jeg sett gjennom hva jeg spiste, jeg har nemlig ført dagbok for hver eneste dag. ;) Gjengangere:

- kyllingfilet

- karbonadedeig

- tunfisk

- cottage cheese

- mager kesam, gjerne med en dæsj fun light (nam!)

- knekkebrød med makrell i tomat

Gikk ned ca fire kg på en mnd, og de har ikke kommet tilbake. Etter dietten begynte jeg med styrketreningen igjen, for under drev jeg kun med lett kardio. Hadde ikke all verdens energi, kan man si. ;) Det største problemet mitt med opplegget, var at jeg rett og slett ikke klarte å spise nok, og jeg slet virkelig med å komme over 1000 kcal per dag (!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Såpass, ja. Det er jo uten tvil mye god mat man kan spise, men det kan vel fort bli litt ensformig og ikke minst dyrt? Din måte å "modifisere" dietten på høres forsåvidt smart ut, rent bortsett fra at det ble litt lite kcal. Men det blir det jo på den helt stricte PSMF-dietten også. Jeg tente uansett litt på dette med å gjøre det the extreme way én uke, og så ferdig.

Jeg må gruble litt på det :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er heller ikke noe spesielt glad i hvit fisk uten masse snaddertilbehør. Her gikk det i kyllinglår, kyllingfilet, skinke, svinefilet, karbonadedeig,tunfisk, masse grønnsaker og en boks mager kesam.

De første dagene så var jeg ikke så gira på trening, men det tok seg opp. Fulgte det treningsprogrammet som det ble anbefalt at man kjørte med PSMF og det gikk helt greit. Men det er jo ikke så tungt som ei vanlig økt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det ble ensformig, varierte med mye grønt, og spiste også svinekjøtt, som Skya skriver. Merket heller ikke forskjell i kostnader, for det er mest dette vi spiser uansett. Kjøttdeig har jeg ikke spist på ett år. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Praktisk når overgangen ikke blir større enn at man kutter ned på karbohydrater/fett, og fortsetter å spise mye av det samme. Spiser en del likt som dette selv, men ikke hver dag. Det som blir mest uvant på en eventuell PSMF-diett er vel at det blir mange middagsmåltider om dagen. Ser for meg at det er fint mulig å bli lei dersom variasjonen er dårlig...

Rygg/biceps-trening etter jobb i dag:

10 minutter ellipse

Omvendt roing: 18 + 5 + 5 + 5 (foten i bakken når det ble for tungt)

Smal nedtrekk: 35 kg x 17 + 5 + 5 + 5

Sittende roing: 32 kg x 16 + 5 + 5 + 5

Hantelroing: 13,6 kg x 18 + 5 + 5 + 5

Hammercurl: 7 kg x 20 + 4 + 4 + 4

Negative chins: 3 - 3 (nøytralt grep)

Har fri i morgen, så da blir det nok en treningsøkt litt tidlig på dagen.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sleit litt med var et såkalt middagsmåltid til frokost. Har alltid spist noe søtt til frokost, så det sleit jeg litt med. Gikk ofte noen timer før jeg klarte å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Taco til frokost er noe av det beste jeg vet, men det spørs om kyllingfilet/svinekjøtt/etc. med salat kommer til å falle like mye i smak. Frokost er jeg uansett helt avhengig av... Er jeg sulten nok går det sikkert ned :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da berger du nok. Jeg spiste mye tacosalat da jeg gikk på dietten. Karbonadedeig med tacokrydder, mager kesam i stedet for rømme + masse grøntfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da berger du nok. Jeg spiste mye tacosalat da jeg gikk på dietten. Karbonadedeig med tacokrydder, mager kesam i stedet for rømme + masse grøntfor.

Snadder!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å lage omelett, eller spise cottage cheese til frokost? Så vidt jeg husker er cottage cheese lov, og det med kanel og kanskje litt honning er ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å lage omelett, eller spise cottage cheese til frokost? Så vidt jeg husker er cottage cheese lov, og det med kanel og kanskje litt honning er ikke så dumt.

Egg er ikke "lov". Eller hvis man bare bruker eggehviter så er det vel greit, men ikke ellers. Og ikke cottage cheese heller, bare til nød et beger mager kesam. Og honning er vel heller ikke helt etter boka, for det er vel karbohydrater.

PSMF er magert kjøtt, grønnsaker, selolje og til nød et beger kesam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

= en diett uten alt som etter sigende fucker med fordøyelsessystemet mitt, sett bort fra kesamboksen. Én uke vil sånn sett ikke være nok, men kan jo gi en pekepinn.

Nei, ting er langt fra perfekt etter denne perioden med så godt som hvetefri/glutenfri, melkefri og eggefri mat. Spiste tilnærmet vanlig i julen. Har nå begynt å spise litt egg igjen, ettersom jeg vil anta det er melk/hvete som er verstingene. Det er ingen tvil om at jeg på en eller annen måte reagerer fysisk på enkelte matvarer, men jeg blir mer og mer overbevist om at det er veldig psykisk. Og DA blir det jo fort litt verre, tenker jeg.

Jaja. Snart avgårde til senteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg er ikke "lov". Eller hvis man bare bruker eggehviter så er det vel greit, men ikke ellers. Og ikke cottage cheese heller, bare til nød et beger mager kesam. Og honning er vel heller ikke helt etter boka, for det er vel karbohydrater.

Kesam var det som var "greit" ja, ikke cottage cheese. Prøvde meg på dietten i våres, men jeg fikk jo ikke trent som jeg ville, så ga opp. :gjeiper: Jeg lagde omelett på eggehvitter mens jeg gikk på den, rett og slett fordi jeg ikke klarte å bare spise kjøtt, og hovedpoenget med den er å få i seg masse protein og så lite karbs og fett som mulig. Noe karbs får man jo i seg gjennom grønnsakene, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Prøvde meg på dietten i våres, men jeg fikk jo ikke trent som jeg ville, så ga opp. :gjeiper:

Skjønner. Jeg ser for meg at det går greit med en uke med litt alternativ og lettere trening. Jeg er i alle fall ikke interessert i å gå på en langvarig diett som fører til at det jeg har trent opp visner fullstendig bort, men den typen diett har jeg strengt tatt ikke behov for heller :fnise: Dette blir jo kun for å se om jeg kan droppe litt for å bli mer markert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skjønner. Jeg ser for meg at det går greit med en uke med litt alternativ og lettere trening. Jeg er i alle fall ikke interessert i å gå på en langvarig diett som fører til at det jeg har trent opp visner fullstendig bort, men den typen diett har jeg strengt tatt ikke behov for heller :fnise: Dette blir jo kun for å se om jeg kan droppe litt for å bli mer markert.

Én uke burde gå helt greit. Jeg droppet mye i vekt i den perioden uansett, av helt andre grunner, og trengte treninga for å få utløp for en del, så for meg var det rett og slett feil tid/sted. Matmessig funker det ok for en uke, og treningsmessig også, for man skal jo fortsatt trene styrke. :) Lykke til hvis du bestemmer deg for å gå på den. Spennende å se om du får resultatene du vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jepp, det blir spennende. Skal selvsagt holde alle her inne grundig oppdatert hvis jeg bestemmer meg for å prøve ;)

Så var det dagens trening. Følte jeg hadde mye energi, og det er alltid en god følelse.

Bryst/triceps:

20 minutter ellipse

Benkpress: 35 kg x 20 + 4 + 4 + 4 + 3

Skråbenk: 8,6 kg x 18 + 4 + 4 + 4 + 3

Smalbenk: 20 kg x 20 + 5 + 5 + 5

Cable cross: 16,3 kg x 16 + 4 + 4 + 4 + 3

Rotator cuff: 2 kg x 12 - 12 - 12

Etter smalbenken ble jeg stiv og øm i skulderen igjen, uten at det nødvendigvis var så fryktelig vondt. Kanskje det er den øvelsen som gjør det, og at det er smartere å kjøre franskpress i stedet. Følte som sist at det ikke var noe vits å kjøre en ekstra tricepsøvelse på slutten.

Testet ut rotator cuff-øvelsen i dag, og det var litt ubehagelig ettersom jeg da var ganske sliten og stiv i skuldrene. Er det smart å legge denne øvelsen tidligere i programmet, eller har det ikke så mye å si?

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg vet at Icere starter rutinene sine med dem i alle fall :Nikke:

---

Ang diett, det blir spennende hvis du skal prøve. Du får holde oss oppdatert.

---

Og.... BLÆÆÆÆÆÆÆÆRK, jeg måtte drikke M-Factor uten å puste for å få vekk den verste smaken. Og spiste banan etterpå for å prøve å få unna det som satt igjen. Fy fader!

Men tusen takk for smaksprøve altså, men jeg forstår akkurat hva alle har fortalt ang smaken, både kunstig og supersøt og rar. Fikk litt frysninger av å tenke på den akkurat nå faktisk..

Hva bruker du når du ikke skal ha melkeprotein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Og.... BLÆÆÆÆÆÆÆÆRK, jeg måtte drikke M-Factor uten å puste for å få vekk den verste smaken. Og spiste banan etterpå for å prøve å få unna det som satt igjen. Fy fader!

Haha, jeg vet! Jeg klarer å få det ned hvis jeg glugger nedpå slik du sikkert gjorde, men ettersmaken er fremdeles veldig til stede. Urk!

Jeg har vært uten proteintilskudd siden i høst. Heller det enn å presse i seg ekle proteinshaker. Har en annen boks liggende også, med jordbærsmak. Slett ikke verst på smak, men da får jeg jo i meg melkeprotein... Kan sikkert prøve og se om det går greit, men gidder egentlig ikke å stresse med det for øyeblikket.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...