Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finfin tirsdag i dag :jepp: God start med A sov ikke våknet for morgenpupp før 0550, kos i senga i halvtimes tid før vi stod opp. Vi har hatt en del morninger som starter 4-5 tiden hvor han ikke klarer å sovne igjen på puppen, hvilket resulterer i veldig sliten A og veldig sliten mamma. Natta var ca 1845 og våken 23 og litt før 3 hvor han fikk pupp ;) Helt normale tidsintervaller for tiden.

Så dusjet vi sammen og gjorde oss klare for ny dag :sol: Solstrålen i barnehagen som har sluttet å gråte når mamma går, og jeg dro i et veldig hyggelig og produktivt kundemøte. I like! :nigo: Liker meg på nye jobben altså :jepp: Men det tar tid å jobbe inn rennende kroner :gjeiper: Litt utålmodig, men det tror jeg er bra å være :)

Har visst ikke så mye mere å si... :filer: Vi har såvidt startet å spise middag/kveldsgrøt sammen alle sammen = det funker i grunn veldig bra. Det blir mindre stress siden man på en måte må rekke 1 ting mindre, A koser seg sammen med oss, og det blir egentlig ikke noe mere søl. Vi spiser alle selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen 0445! :sol: Men pruppen sov i strekk fra 1830 - 2245 (standard oppvåkning :roll: ) og så fra 23 - 0445 :jepp::tommelopp:

Er foreløpig hjemme og venter på farmor før jeg drar på jobb. A sover, jeg spiser frokost - det er planleggingsdag i barnehagen, og....... DET ER FREDAG!!! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å skrive litt før jeg glemmer hvordan det gjøres! :ler:

Denne uken er uka hvor A konsekvent får kun 1 lur om dagen :jepp: Uansett hvor tidlig han våkner ;)

Morninger før 6 hele helga, og vi ga 2 lurer som resulterte i ganske mye kamp på siste luren og forsinket legging og sen soving som dermed ga sen legging langt over 1930 og lang leggerutine også :daane: Forrige uke fikk han 1 lur sånn ca annenhver dag og det har funket veldig greit. På torsdagen der sov han veldig lite (mindre enn 1 time) og var helt gåen på kvelden. Aldri sett han så sliten. Jeg var redd han skulle våkne oftere fordi han var overtrøtt, men som dere ser over her så har vi vel sjelden så få oppvåkninger som det :)

Jeg har liksom ventet på at han skal stabilisere seg på en god morgen-tid mellom 6 og 7, men virker ikke som han har tenkt å bli stabil. Så jeg har tenkt som så at kanskje må man bare gjøre endringene på dagen først, så kommer natt og morninger etter. Yepp - det er tanken :)

Legge sammen klær.... slappe av foran tv... litt lite søvn i natt (2330-0530 avbrutt av 2 oppvåkninger :daane: men bra dag på jobb likevel :sol: Merkelig hvor lite som skal til. Her holder det visst bare at jeg kan få dusje alene :ler: Pruppen sovnet nemlig på morgenpuppen, og jeg kunne snike meg ut på badet mens han sov til 0645 :nigo: Det er gull å få være på badet i fred litt om morningen! I promise you! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe eget med alenetid på badet om morran, mens resten av huset sover :jepp:

Jeg er et skikkelig murmeldyr, og sover så lenge jeg overhode kan om morran, men skulle egentlig ønske meg at jeg klarte å stå opp før jeg må, så jeg kunne ha kost meg med kaffe og avis, alene, før jeg starter på jobb kl 7.. kommer aaldri til å skje :ler:

Hvordan gikk det med sen-middag og kjæresteonsdag?

:hjerte:

Håper du og guttene dine får ei fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en ordnings på nettene (og dagene) deres. :jepp: Vi sliter med litt av det samme selv på dagen. A har liksom aldri vært den som har sovet lenge (en halvtime av gangen er visst nok for henne :roll: ) så når hun plutselig går over til 1 lur om dagen blir det nødvendigvis litt kluss. Men, men...det går seg forhåpentligvis til for oss begge! :)

Aaah, alenetid om morgen er så deilig! :sol: Jeg hadde det i går. Fikk til og med tid til å stelle det lange håret mitt, og ikke bare ta det i en hale som jeg pleier. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Innom og ser hvordan det står til :klemmer: De nettene deres høres litt slitsomme ut.. Dere har ikke vurdert/prøvd å kutte nattamming da? Nå er jeg ikke helt 100 % oppdatert her, så det kan jo være at du har skrevet noe om det før. God nattesøvn er helt nødvendig for store og små, jeg fungerer ihvertfall dårlig når det blir kluss :natti:

Her har frøkna hatt en lur på dagen siden i vår en gang, da ordnet hun det sånn mer eller mindre selv. Koslig at det går så fint med A i barnehagen, store gutten :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :) Alt for lenge siden sist! Ser at det er de vanlige soveproblemene de fleste småbarnforeldre får oppleve.. :Gjesp: Kan bare oppmuntre med at det blir lettere og lettere! Men det er ikke så enkelt når det står på.. Og men en gang man tror man har kommet i en god rutine så skjer det noe nytt :daane: Håper dere får en god natt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Så koselig med så mange innom plutselig! :ler::jepp: Nesten så jeg kan si det var en højdare på en sliten onsdag ;)

Jeg blir sprø av sovingen/ikke-sovingen. Mandagen startet jo med fin morgen for A like før 7 der så han hadde 1 lur i barnehagen på vakre nesten 2 timer. Mandags natt ble nesten like vakker med en ny 6 timers strekk før han våknet kl 05 :gjeiper: (altså, natt 1939, pupp 23, morgen 5) men da var jeg så happy og positiv at jeg ikke gjorde en flue fortred selv om det var alt for tidlig :fnise:

Verre natta som var - selv om barnehagen ga han kun 1 lur da også (perfekt den også 1 time og 40 min :tommelopp: ) , men han fikk litt pølse og lompe etter kveldsgrøten og det var nok til at han var plaget av luftsmerter i natt. Han har forresten sovet til presis kl 14 i det siste - og det er litt for sent faktisk. Litt slitsomt å legge han nå - og klokka tikker raskt mot 1930 før han sover i senga si.... :filer:

Anyways. Natta faktisk 1940 i går, og jeg la meg 22. Rakk så vidt å sovne tror jeg, opp for puppings 2230, ny oppvåkning 0030 -ga han pupp fordi det er lett :sjenert: og våken igjen 0130, bysset og han var noen øyeblikk veldig furten fordi vi ikke gikk ut av rommet hans (går på stua med puppen om natten) men fikk han til å sovne raskt igjen. Og våken 0430, hvor jeg først gir pupp i stua (fordi jeg egentlgi hadde lagd meg en regel om at alle oppvåkninger før 5 går rett tilbake i hans egen seng) han sovnet så vidt, men våknet nede i sengen igjen :roll: Inn i senga vår, og ny pupp og desperat pupping i håp om å få sove, dårlig resultat. prøvde på tvangssoving (dvs holde han fast ved siden av meg) men funket ikke det heller, selv ikke når jeg sang mine trøtte toner ... :daane::sukk: Ba mannen "fikse" han... hvilket ble til sutrete trøtt unge på stuegulvet... prøvde å sove en halvtimes tid, men håpløst.

Så dette har vært en tøff dag. Både med veldig liten søvn, dårlig start på dagen, gneldring med mannen, mas med advokater og tidligere arb.givere og dårlig fokus på jobb.

Har tenkt å gjøre noen endringer snart. Kanskje jeg trapper ned nattammingen. Kan jo se ut som han er moden for å kutte klokke 2-3 puppen av seg selv i grunn... eller kunne sikkert kuttet alle - det er lenge siden han har vært skikkelig sulten på natta :jepp: Og siden barnehagestarten har han blitt en liten bolle-bølle som jeg kaller han :fnise: har lagt på seg godt etter at han får spise selv ;) mage som en ekstra bolle :) Jo, og om det er på tide å bestemme når det er morgen: f.eks 6 eller 0530, og at kjære får ta seg av bollebølle før det, at morgenpuppen ikke serveres før etter det tidspunktet liksom... :sjenert:

Forresten da! Snakket med gammel kollega i dag om søvn og tidlige morningene. Ung 2 barnspappa som nå har fått en liten utfordring på den siste nyankomne (nå 3 mnd). Joda, bare å skru av babycallen mente han! :ler: Ja, de dør ikke av at du ikke kommer inn til de med en gang - dessuten lærer de å legge seg ned igjen og sovne ;)

Mulig det kan være en bra strategi det også :ler:

må tenke litt på det - men må ha litt søvn først!

:sove:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe eget med alenetid på badet om morran, mens resten av huset sover :jepp:

Jeg er et skikkelig murmeldyr, og sover så lenge jeg overhode kan om morran, men skulle egentlig ønske meg at jeg klarte å stå opp før jeg må, så jeg kunne ha kost meg med kaffe og avis, alene, før jeg starter på jobb kl 7.. kommer aaldri til å skje :ler:

Hvordan gikk det med sen-middag og kjæresteonsdag?

:hjerte:

Håper du og guttene dine får ei fin uke :klemmer:

Kjæresteonsdag ha'kke skjedd ennå.... :flau: men det er ikke min skyld! Jeg har foreslått, men hørte liksom ikke den store applausen :klappe: Gidder ikke legge masse energi i hyggelige (romantiske) om det bare er meg som ønsker det :riste: Orker ikke. Syns egentlig han burde tenke ut masse hyggelige overrasker for oss begge og fikse alt. :jepp :

Når jobben starter 7 så skjønner jeg veldig godt du ikke legger inn så mye kaffe-og-avis-margin! :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det kan være en ide å kutte nattamminga nå..? Jeg mener å ha hørt at det faktisk kan forstyrre nattesøvnen dres og resultere i for lett søvn. Får han grøt til kvelds? Han trenger jo strengt tatt ikke mat i løpet av natta lenger.. SÅ det kan være det er noe i "å skru av babycallen" .. ;) Ikke skru den av, men la han prøve å finne søvnen selv en liten stund. Gå inn og vise at dere er der, stryke litt og så gå ut, Evt tilby vann. Det funket forbausende fort hos oss faktisk :) Skal ikke være lett tydeligvis... :kose:

Vi bruker ikke babycall og har et par dører på gløtt. Da hører vi han, men ikke FOR godt om du skjønner. Ofte finner han ut av det selv. Hos oss er det jo stort sett litt for tidlig morgen om det er noe, og han får lov til å ligge å rope en stund.. For han er ikke uthvilt om han får stå opp før seks. Det er så absolutt noe i det mange sier om å ikke yte for mye service. Det blir en slags "avhengighet" for dem, og kan være mer forstyrrende for søvnen deres, enn noe annet.

Håper du fikk hvilt litt!

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også det er på tide å kutte nattamminga, for alle sin del. Både deg, sambo og lille A. Det virker kanskje uoverkommelig, men det er bare å sette av ei helg, så er mye gjort. Tipper A er ganske klar for det selv også. Frøkna vår våknet av gammel vane for å få pupp, ikke fordi hun var sulten. Det gikk overraskende fort å få henne til å sove natten gjennom, og nå sover hun ca 11-12 timer hver natt *bank-i-bordet*. Da kommer overskudd til kjærestetid automatisk :lur: Forøvrig tar vi henne aldri ut av soverommet om natten, da blir hun bare helt forvirra og umulig å legge igjen!

Nå håper jeg ikke at du tar det ille opp, det er ikke meningen å kritisere måten dere gjør ting på altså, alle unger er forskjellige. Jeg tenker bare at det må være på høy tid for deg å få sove litt mer, søvn har så mye å si for humør og livskvalitet - så alt er bare i beste meining :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar henne heller ikke ut av soverommet. Sitter på en pute på gulvet jeg....ikke akkurat ergonomisk for mor :/

Vi har kuttet kraftig ned på pupping, men er ikke avvent enda. Hun får som regel 2 ganger i løpet av dagen, så kveldspuppen. Så har det i det siste faktisk ikke blitt pupp før rundt 05 :) da sover hun en time eller litt mer, og så er det pupp fra 6.30 og utover mot halv åtte så mor får hvile litt til ;)

Natta SKAL bort nå, så far har trådd mer til og det hjelper! Med meg blir hun bare krakilsk og skal pakke ut puppen ;)

3 av de fire siste nettene har hun sovet i ett (bortsett ifra små byssinger på et par minutt) fra 19-19.30 og til 4.30-05! :nigo:

Så i dag gikk jeg tur når hun skulle sove så vi slapp unna den puppen. Ble litt småsprengt så hun fikk litt her i sted, og det er da alt hun får før det er nattapupp ;)

Vi bruker babycall, men hører an lyden før vi går inn ;) (kjære våkner ikke uten)

Er vanskelig det her!!!

Noen sier man ikke skal kose på natten, men det får jeg ikke til :sjenert: Jeg tar henne opp, holder henne tett inntil meg og da sovner hun som regel raskt. Kjære gjør det samme.

Er hun ikke så våken at hun har reist seg opp i sengen, kan vi bare legge henne rett ned og styke litt på henne så er hun borte ;)

Når hun sover til halv fem, våkner jeg forresten flere ganger før det, så føler meg ikke så mye mer uthvilt alikevel.... skikkelig kiipt! Sove får jeg vist gjøre når jeg blir gammel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! :duskedame: Nå hadde jeg skrevet et langt langt innlegg med kommentarer til hver og en av dere.. og pc'n slår seg plutselig bare AV! :roll::daane:

Men jeg gir meg ikke :lur:

Så nå kommer kortversjonen:

Bøllebolle i seng 1930 i går og sov i ett til 01. Rask pupp og sov så til 0510! Da var til gjengjeld morgen som vanlig :ler: Jeg og pappaen hadde en lengre prat om søvn osv i går, og hadde en ny - ikke helt gjennomtenkt strategi hvor pappaen skulle ta seg av A mellom kl 04 og 0530, hvor morgenpuppe-baren åpner ;) Men jeg får jo ikke sove jeg, ligger og hører på, gikk vel ikke så gærnt egentlig. Ikke noe hysterisk gråt, men han var heller ikke så interessert i sove mer heller. Etter 10 min lusket jeg ut og lurte på om ikke A kunne få pupp nå... :sjenert: Han sovnet ikke på morgenpuppene. Tidlig morgen for alle 3. Men det er vi vel i grunn vant med nå :ler: Men jeg syns jo det er positivt at vi kun har 1 oppvåkning da :jepp: Kommer jo bare oftere og oftere nå.

Og det forteller meg Lilly: at han er absolutt klar for å få mindre pupp om natta ;) og jeg tar meg ikke nær av tilbakemeldingene dine i det hele tatt - tvert i mot :) Jeg vet jeg skulle gjort noe med dette for lenge siden. Men jeg syns det har vært vanskelig! Jeg er mye mere bløthjerta ovenfor A enn jeg trodde jeg skulle bli. Men nå er det på tide å bli ansvarlig mamma som gjør alles beste :ler:

Sibbern: vi har såpass liten leilighet at vi fint kan slå av babycallen hvis vi vil. Kommer nok til å funke helt fint med dørene på gløtt (bortsett fra at det blir litt kaldt i stua). Så det kan godt hende jeg skrur av callen... i hvert etter f.eks kl 3 på natten :)

har du fått ny bolle i ovnen?! :lur:

Cherry: pakke ut puppen ja :fnise: Det er det morsomme med å amme når de har blitt så gamle som nå - de har jammen meg lært seg mange ferdigheter! Her har han nå fullstendig oppheng i å klå på den puppen som han ikke dier fra. Helt til han får tak i ammeinnlegget og kan kose med det samtidig :ler: Jeg syns egentlig det er jævlig irriterende :overrasket:

Det er masse kos på natten her og, når vi skal puppe. Jeg snakker ikke, og duller ikke. Men det blir jo å holde tett inntil meg og gi noen kyss på kinnet der litt sånn diskret :flau::rodmer:

Poste før det blir borte nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag i morgen! :skya:

Jeg og A er hjemme alene i helgen. Kjære skal på guttetur til Nederland - dvs han skal treffe en del av de han spiller med, så skal de sitte sammen i et lagerlokale og spille spill :fnise:

Jeg skal prøve å kose meg mest mulig og slappe av mest mulig selv om jeg er alene med A. Vi tar en tur til bestemor på lørdag formiddag tenker jeg - så kan A være sammen med henne litt mens jeg stikker ut for å handle litt og sånn. Har veldig lyst til å komme meg innom matstreif-festivalen også, men det får jeg se an om jeg gidder alene med A... hvem vet - kanskje..

Søndag har invitert den gamle men unge kollegaen min med sin 2 år gamle sønn over til meg. Så skal jeg by på kardemommeboller som jeg og A har bakt på morningen :nigo:

Også er kjære hjemme ikke så sent heller.. Gleder meg!

:smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sibbern: vi har såpass liten leilighet at vi fint kan slå av babycallen hvis vi vil. Kommer nok til å funke helt fint med dørene på gløtt (bortsett fra at det blir litt kaldt i stua). Så det kan godt hende jeg skrur av callen... i hvert etter f.eks kl 3 på natten :)

har du fått ny bolle i ovnen?! :lur:

Det er veldig deilig når man begynner å få litt lengre sovestrekk, så du har noe å se fram til! Men samtidig, man takler jo oppvåkninger så mye dårligere når de kommer skjelden og man ikke har ammehormoner som hjelper :daane:

Om jeg har bolle i ovnen vet jeg ikke, men vi har bollet i alle fall! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig deilig når man begynner å få litt lengre sovestrekk, så du har noe å se fram til! Men samtidig, man takler jo oppvåkninger så mye dårligere når de kommer skjelden og man ikke har ammehormoner som hjelper :daane:

Om jeg har bolle i ovnen vet jeg ikke, men vi har bollet i alle fall! :ler:

Ja, bolling må jo til om det skal bli bolle :hoho:

Det er jo fordelen med å amme- at man sovner raskt :jepp: Hvor lenge ammet du? Kanskje du fortsatt ammer for alt jeg vet.... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...