Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

o' deilige lørdag! :nigo:

Pappa har tatt morningen så jeg har fått sove til 0830 :duskedame:

Natta for A 1915, sov til 2115 da ble det inn og ut og legge han på plass frem til 22. Turning, men så og si i søvne ;) Sovepupp 2255, ny pupp 0130, 3 legge til rette etter etter det og tok han med inn i seng hvor han sov til 06 + en halvtime til på morgenpuppen :)

Vi har da fått en stor liten barnehagegutt vi da! :jepp::rodmer:

Innkjøringen må jeg si har gått veldig veldig bra! 1. dag kun 1,5 timer. 2. dag i barnehagen fra 10-15 hvor kontakten hans fikk han til å sove 2. luren helt fint. Jeg var ute 45 min mens han sov. Han storkoser seg med å få spise selv i barnehagen sammen med de andre barna. Men gud for et klin, glad det ikke er jeg som må vaske og rydde opp :ler: Dag 3 i barnehagen fra 10-1415, hvor jeg var borte fra 11 til 14. Han gråt litt når jeg gikk, men han roet seg i rimelig tid. Kontakten "Mona" måtte bruke litt tid på avlede han og hit og dit, men hadde gått bra. Og sovingen gikk fint i går også, sov over 1 time som er over all forventning :)

edit: vi fortsetter med 2 lurer på han for en stund fremover. På den måten får han litt rolig tid uten så mange barn midt på dagen og det tror jeg er ålreit for han ;) Farmor henter i 14-tiden fremover. Regner med det går greit. Litt bekymret for at hun påfører oss ekstra stress, men forhåpentligvis ikke :eeeh:

Men han har vært sliten når han har kommet hjem da. Har egentlig vært klar natta i 18-tiden han, men vi har allikevel klart å drøye det til 19 da. Blir spennende hvordan det blir på mandag da, når jeg må gå med en gang :sjenert: Jeg prøver å nyte helgen først og ikke tenke så mye på det eller ny jobb :gjeiper:

Heavy ukehandling i dag, med superenkle middager for hele uka :jepp:

Håper alle får en fin helg! :sol:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er da hjemme alene jeg da! For 2.gang i dag :overrasket:

Kjære har vært veldig flink i dag og tatt med A ut på trilletur første gangen så jeg fikk vasket gulvet og badet hjemme. Og nå er de hos farmor for å fin-justere bilstolen hennes etter Andreas ;) Deilig å være hjemme alene i blandt og få kjenne på tomheten :ler: Har fått meg en ørliten power-nap også, blir sliten utover dagen når man må stå opp kl 0530 på sønda'n! :daane:

Er superspent på morgendagen - da starter første dagen i resten av vårt liv :fnise: Håper avleveringen i barnehagen går greit. Jeg legger inn litt ekstra tid så jeg kan bli i 10 min før jeg må gå, så regner jeg med at han gråter litt. Så sitter jeg i rushen på vei til min nye jobb og etter en liten stund ringer jeg for å høre at alt går bra nå :jepp: Og så blir det vel fullt fokus på jobb og å møte nye kolleger ;)

Blir spennende!!! Med alt sammen! :bond::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... lurer på om jeg skal skaffe meg en hotsling (lommeslynge) som jeg kan putte A i på hofta til og fra garasjen, og til og fra barnehage/bilen.... :filer:

edit: hotsling er bestilt på ebay til den nette sum av 217 kr inkl frakt :biggrin:

.....kjedelig å vente på den lange transporttiden da.... :kosteskaft:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende og lese om barnehagehverdagen deres, virker som innkjøringen har gått bra? :) tirsdag er det vår tur - iiiiiiik!! Neida, tror det skal bli godt for alle parter jeg ;)

Jeg er superfornøyd med vår slynge, blir selvfølgelig litt sliten i skuldra av og bære over lange avstander, men som tur/retur bilen, inn i butikken og sånne raske turer er den bare helt super altså!! Vår ligger fast i bilen den, så er den alltid der når vi (les:jeg - mannen er livredd for "de derre bæregreiene") trenger den!

Lykke til i morgen! Satser på at det blir suksess på alle baner :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...første dagen i resten av livet, kjenner følelsen :fnise: Er rart å tenke på, tiden har gått så fort, nå begynner virkelig hverdagen :sjenert:

Grugleder meg til det er vår tur, ett par uker igjen enda da, F starter ikke før den 21. Her er det pappaen som skal ta seg av innkjøringa, for jeg har mi første uke i nyjobben samme uka. Blir ei spennende uke, for både store og små, som hos dere :)

Lykke, lykke til, både med A/bhg og på jobb :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende og lese om barnehagehverdagen deres, virker som innkjøringen har gått bra? :) tirsdag er det vår tur - iiiiiiik!! Neida, tror det skal bli godt for alle parter jeg ;)

Jeg er superfornøyd med vår slynge, blir selvfølgelig litt sliten i skuldra av og bære over lange avstander, men som tur/retur bilen, inn i butikken og sånne raske turer er den bare helt super altså!! Vår ligger fast i bilen den, så er den alltid der når vi (les:jeg - mannen er livredd for "de derre bæregreiene") trenger den!

Lykke til i morgen! Satser på at det blir suksess på alle baner :hoppe:

:hoho: Mannen er livredd bære-greier her også :ler: Kjøpte jo babybjørn spesielt til han den gangen, men....ble ikke noe av det gitt :fnise:

Tenkte på deg i stad skjønner du - og lurte på hva slags slynge det er du har?

Tror jeg har fått skaffet meg rett str, har studert size charten og brukt diverse inch/lbs/feet convirtere, så tror det blir bra :) En fordel å ha en arm eller 2 tilgjengelig når man må ha med seg veske og diverse barnehagestæsj, i tillegg til liten gutt :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...første dagen i resten av livet, kjenner følelsen :fnise: Er rart å tenke på, tiden har gått så fort, nå begynner virkelig hverdagen :sjenert:

Grugleder meg til det er vår tur, ett par uker igjen enda da, F starter ikke før den 21. Her er det pappaen som skal ta seg av innkjøringa, for jeg har mi første uke i nyjobben samme uka. Blir ei spennende uke, for både store og små, som hos dere :)

Lykke, lykke til, både med A/bhg og på jobb :klemmer:

Ja, det er nå det virkelige livet med barn begynner :gjeiper:

Takk for lykkeønskninger :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på deg i stad skjønner du - og lurte på hva slags slynge det er du har?

Tror jeg har fått skaffet meg rett str, har studert size charten og brukt diverse inch/lbs/feet convirtere, så tror det blir bra :) En fordel å ha en arm eller 2 tilgjengelig når man må ha med seg veske og diverse barnehagestæsj, i tillegg til liten gutt :kul:

Eh, husker ikke merke jeg, fant den på finn.no, betalte 150 kr og den er nesten ikke brukt ;) mener og huske den er i str M da...

Absolutt en fordel og ha armene fri ja, når mannen kommer inn døra med lillegutt og to-tre bæreposer ler jeg bare og minner han på slynga, men neeeeeeeeeeei, den er farlig den! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare veldig veldig kjapt:

Det har gått veldig bra, både i barnehagen og på jobb. Jeg gråt mere enn han når jeg forlot han i dag tidlig :overrasket: Var ikke store greiene da, men jeg ble litt emotional og felte 3-4 tårer der :sukk: Greit på jobb, litt kjedelig før man er skikkelig i gang. Jeg skal sparke i gang litt i morgen tenker jeg :lur:

Lite søvn i natt = veldig veldig sliten :daane:

Og farmor hadde ikke kommet seg avgårde ennå når jeg kom hjem! :bond::eeeh: Det betyr høyt støynivå, og full dramatikk av ingenting og putesying under armene på andreas, Gi meg ro ba bade jeg og pappaen (og A også :jepp: ) inni oss. Men så skal man jo være takknemlig for at farmor henter småtten tidligere da... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende tider... litt tårer hører vel bare med, er jo ganske stor omveltning igjen. Men så går det seg fort til håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det gikk bra på jobb, og i bhg! Merker dere noe forskjell på nattesøvnen etter at A begynte i bhg? Kanskje litt tidlig å si enda? Har et lite håp her om at F begynner å sove lengre når han starter opp, sånn at morgenen kan starte litt senere enn 05.30/6ish :lur:

Finfin tirsdag til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med barnehagestart (og jobbstart for deg). Godt å høre at det har gått fint til nå. :jepp: Vi driver jo med det samme vi også for tiden, men i motsetning til ''alle'' andre mammaer synes jeg bare det er gøy å levere henne fra meg. Huff, jeg høres ut som verdens verste mor. :daane: Det jeg mener er at jeg vet at hun har så godt av det. Hun kjeder seg utrolig fort hjemme med oss, sutrer og styrer på. Men så snart hun får leke med andre barn lyser hun opp og er skikkelig solstråle. :rodmer: Vi er jo veldig vant med å levere henne fra oss også da. Hun har jo sovet hos mamma og svigermor siden hun var omtrent 5 måneder gammel. Dagens babling fra meg. :fnise:

Ha en strålende tirsdag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med barnehagestart (og jobbstart for deg). Godt å høre at det har gått fint til nå. :jepp: Vi driver jo med det samme vi også for tiden, men i motsetning til ''alle'' andre mammaer synes jeg bare det er gøy å levere henne fra meg. Huff, jeg høres ut som verdens verste mor. :daane: Det jeg mener er at jeg vet at hun har så godt av det. Hun kjeder seg utrolig fort hjemme med oss, sutrer og styrer på. Men så snart hun får leke med andre barn lyser hun opp og er skikkelig solstråle. :rodmer: Vi er jo veldig vant med å levere henne fra oss også da. Hun har jo sovet hos mamma og svigermor siden hun var omtrent 5 måneder gammel. Dagens babling fra meg. :fnise:

Ha en strålende tirsdag! :sol:

koselig at du er innom Belle! :nigo: Er stadig innom hos deg og leser også, men har liksom aldri tiden eller overskuddet til å skrive. Gleder meg på dine vegne for graviditeten din da :)

Vi har forresten bestemt oss, i dag! - at vi må øve oss på besteforeldre nå fremover. At A kan være på overnattingsbesøk uten problem. Mannen har nemlig fått vite at julebord er med følge, og i fjor var de ikke mindre enn på Spa-hotell på Norefjell - og jeg kjenner at sånt noe vil jeg gjerne få med meg! :ler: Så vi må sette i gang å øve oss litt pent - føles litt vanskelig i og med at A er våkner så ofte :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre det gikk bra på jobb, og i bhg! Merker dere noe forskjell på nattesøvnen etter at A begynte i bhg? Kanskje litt tidlig å si enda? Har et lite håp her om at F begynner å sove lengre når han starter opp, sånn at morgenen kan starte litt senere enn 05.30/6ish :lur:

Finfin tirsdag til dere :klemmer:

Litt tidlig ennå tror jeg. Foreløpig merker jeg bare enda tydeligere behov for mamma-nærhet, hvilket betyr ganske hyppige oppvåkninger. Heldigvis har jeg tilsvarende behov for A-nærhet så terskelen for å la han sove sammen med meg er ikke særlig høy :ler: I går f.eks fra 2330 ;) Men han er veldig veldig sliten, det er åpenbart. Har lagt han 10-15 min før, noe tidligere rekker vi liksom ikke :sukk:

Når alt ikke er så nytt lenger kan det godt hende han sover bedre, eller ikke. Tror kanskje Andreas kommer til å våkne sånn hver 2-3 time hele livet antagelig..... :sjenert::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende tider... litt tårer hører vel bare med, er jo ganske stor omveltning igjen. Men så går det seg fort til håper jeg!

Jada, har gått helt fint for min del å levere han de følgende dagene :) Andreas gråter i det jeg går, men de ansatte forteller at han kommer fort på andre tanker :jepp:

-----------------------

Midtveis i uken! ;)

Andreas blir bare mere og mer sliten. Og jeg syns jeg har veeeeeeeelig knapt med tid fra jeg kommer hjem til han skal legge seg. Det er alt for mye som må gjøres (middag, grøt, stell, osv) og føler jeg ikke får ordentlig tid sammen med han. Eller når han ligger på puppen koser vi oss da - men da sovner han jo etter en veldig liten stund :filer: I kveld måtte han bare gi seg - normalt sovner han regelrett på puppen. Men nå har jeg såpass melkespreng (siden jeg har vært vant til å amme 2 ganger på dagen) så stakkars A drukner jo nesten. Så etter både grøt + et helt egg nesten som ekstra mat og en overfull pupp, så huket han seg av selv ved sengekanten. Hadde han kunnet snakke hadde han bare sukket oppgitt og sagt: " mamma, jeg orker ikke mer - tror jeg må legge meg nå... :sove: " :fnise:

Jeg vil ellers ha sagt til alle som er innom og har eller skal ha 80 % stilling +- at de skal huske på hvor heldige de er som har mulighet til det! :jepp: Skulle gitt mye for 1 time ekstra hjemme. Men forhåpentligvis så går det seg til. Jeg må bare jobbe meg inn først, så kommer fleksibiliteten ;)

Går greit på jobb - fortsatt litt tregt, men det går fremover :) Også savner jeg de gamle kollegene mine skikkelig! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi-hoi - det er lørdag! :nigo:

Prøve å oppdatere litt, men det spørs om jeg blir avbrutt av A som snart våkner av første luren :gjeiper:

Har sittet å skrivd meny og handleliste for neste uke, det er litt av et prosjekt å finne ut av 5 gode, men enkle middager og alt man trenger av iingridienser + alt det andre man trenger for en hel uke :overrasket: Men nå er jeg i mål :)

Deilig med helg nå! :jepp: A sov godt i barnehagen i går og dermed bedre i natt. Kan vel i grunn si at nettene siste uka har vært helt horrible! Har hatt han i senga fra jeg har lagt meg omtrendt, men det har ikke vært bænkers for god søvn for A likevel. Han har hatt en del magevondt tror jeg. Sikkert fått spise masse rart i barnehagen som han ikke er vant med.

La han 1845 i går. Våken hver time frem til 23 hvor vi da sov sammen. Jeg la meg før 2130 faktisk og rakk så vidt å sovne før han våknet rett før 22. Han ble bysset og massert på ryggen i senga og sovnet, me våknet en halvtime senere eller noe. Da tok jeg han med i senga og puppet. Resten av natta er litt blury, men skiftet side og pupp i 2-tiden og litt før 5 tror jeg, morgen kl 06! :sol: Han er så utrolig hyper når han våkner, er liksom ikke snakk om å våkne sakte og ligge å kose litt. nei, nei - det er alle krefter for å komme seg løs og over til vekkeradio (som har fine lys) og bort på andre nattbordet med lamper og babycall :gjeiper: Det er bare å stå opp :daane: De andre nettene i min seng har vært flere "kamper" for å roe han ned, og det er utrolig slitsomt syns jeg. Jeg har vært utrolig frustrert og sint til tider på nettene - jeg må jo få litt søvn jeg også! :sove: Vanskelig.. og har gjort meg selv en bjørnetjeneste med å ta alt med A selv om natta, så kjære kan ikke bare ta over heller. Eller han kan jo det, men da tar det noen netter før A roer seg med han :sukk:

Neste uke har A 1 års kontroll hos lege, skal spørre han om denne magevondten hans. Jeg er usikker på om han har reellt magevondt eller om det er en utrykksmåte bare. For jeg tenker at, det gjør ikke vondt å prompe, og hvorfor har han ikke vondt i magen på andre tider av døgnet? Skjønner ikke helt, men samtidig så har han hatt "ømfintlig" mage hele veien - også før vi begynte med ku-melk om noen skulle tenke melke-allergi ;)

Jeg håper forøvrig at det går seg mere til neste uke, sånn at han ikke er så fryktelig sliten. For jeg tror han har vært generelt overtrøtt denne uka :troest: Stakkar.... Og ellers går det sinnsyke mengder klær i barnehagen, minst 2 klesskift hver dag (sånn er det når de får spise selv :ler: ), og måtte få av han genser'n fra i går - det stinket India! Don't like - det er ikke vår duft liksom... A har fått rar ånde også, merker at han ikke er sammen med oss hele dagen liksom.. ganske sprøtt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A sover morgenluren ;)

Natta 1905, bysse legge til rette ca hver time frem til 22. Da sov han til 01, fikk pupp nektet å sove i egen seng (ah.. prøvde bare en gang.. :sjenert: ). Bytting av side/pupp i senga der en eller annen gang i løpet av natta, morgen 0540 :gjeiper: Pappaen hadde morningen i dag ;)

Den 8. tanna hans ble oppdaget i går. Vi har ventet og lett i flere i uker... nå våknet han.. kommer tilbake senere..

edit: og nå sover han på nytt ;) Tanna ja, så enda en tann kombinert med barnehagestart har vel ikke gjort saken noe bedre akkurat :)

Så langt har vi vasket klær og pakket klart en pose med uteklær i barnehagen, som har blitt merket med navnestempelet hans. Jeg var ikke helt forberedt og måtte bestille på etterhånd. Prøver stempel først, håper det funker greit. Å dra frem strykejernet er ikke helt min greie... :filer::ler:

Har også lagt brownies i dag og håper at lillebror med kone finner veien opp til oss senere :) Også skal vi merke resten av klærne hans også - inneklær. Tenker å pakke med 5 skift til barnehagen i morgen, så slipper jeg å finne frem ekstra klær hver eneste dag :jepp:

Andreas har forresten begynt første steg med å reise seg fra gulvet uten støtte. Tror ikke det er så lenge igjen til han både går og står på egenhånd :) Store fine gutten :hjerte:

Har kost meg masse med A i helgen :rodmer:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en bra natt i natt! :jepp:

Natta 1845, liten byssing/legge til rette i 21-tiden, og så rundt 22 som pappaen tok seg av. Og da våknet han ikke før 0215! Kan ikke huske sist han har sovet 4 timer i strekk uten å ligge ved siden av meg :ler: Jeg var så fornøyd at jeg tok han med rett inn i senga til meg, hvor han fikk pupp og måtte jobbes litt med før han sovnet rolig. Sov i strekk til 0610 - hadde det ikke vært for vekkeklokka så hadde han muligens sovet enda lenger ;)

Så jeg har følt meg herlig utvilt på en mandag :nigo:

Men så gråt han værre i barnehagen i dag når jeg skulle dra. Dvs han begynte å gråte før enn normalt, for nå har han jo skjønt tegninga :sukk: Håper det gir seg etterhvert...

I morgen skal jeg hente A til legen på formiddagen - for 1 års kontroll :)

Ellers så har han visstnok sovet bra i barnehagen i dag, og tok kvelden nå 1855. Det spørs om ikke pruppeluppen helst skulle hatt natta fra 1830 altså... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swosh, sliten i dag :daane:

Nettene har gradvis falt tilbake til verre fra helgen. (Hmm.. jeg klarer visst ikke å bestemme meg for om verre skrives verre, eller værre ;) ). Jeg legger han 1845, det er det raskeste vi får til. Og så langt denne uka har han riktignok sovet veldig bra på kvelden. Våkner på slaget 2250 både i går og forrige kvelden. Prøvde å la mannen bysse, men det funka ikke. Tror vi sov sammen hele natta natt til tirsdag med et par pupperunder og ellers ingen store problemer å snakke om.

Fikk vite i på etterhånd i barnehagen at han kun hadde sovet 1 lur på mandag :filer: Ba om 2 på tirsdag som han fikk.

Natta i går 1845, opp 2250 før jeg rakk å sovne. Tok han med inn i senga med en gang, sovnet på puppen, men våknet og vrei seg fælt 15 min etterpå. Måtte stå opp og bysse han, og la han like godt i senga hans igjen. Våkna 0215, pupp og i seng, våken i 4 tida , pupp , og morgen fra 0530 :Gjesp:

Leverte han i barnehagen og sa han var både sulten og trøtt - ergo får han kun 1 lur i dag også! :angry: Har vært litt irritert på de for det i dag, nå vet jeg ikke om de har forsøkt å få han til å sove på første luren, eller om han bare ikke har "virket trøtt" og latt han være våken... men så ble han lagt da rundt 12, og sover kun 40 min! :kjefte: Og pruppen er helt far out sliten i dag, og det er lite som minner om kvalitetstid på oss i ettermiddag :sukk: Må snakke med de i morgen. Det er godt mulig at barnehagen skal vri inn mot 1 lur etterhvert, men NÅ er ikke tidspunktet :nei: Om 2, 3 uker kanskje. Akkurat nå er det nok nytt for han, og han trenger den søvnen han kan få. Han er jo oversliten på ettermiddagen selv med 2 lurer!

Huff... på den annen side fikk jeg mail fra barnehagen i går med bilder av blide barn som hadde fingermalt - det var stas å få! :jepp::nigo: Jeg smilte en hel time i strekk av de bildene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehagebarn!! :) Og man skjønner hvor store de har blitt når man får bilder av en liten en som fingermaler!? :) Herlig!

Skjønner det er frustrerende med søvnen. Hvis dagen starter 5.30 skulle en absolutt tro at det er behov for mer enn en lur! Håper lurene hans i barnehagen blir lenger når han blir vant til den nye situasjonen!

Nå skal jeg bla meg bakover i boka di og se hva du har skrevet om jobb - leeenge siden jeg har tatt meg dagbokrunder rundt omkring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...