*lilly* Skrevet 30. mars 2010 #321 Del Skrevet 30. mars 2010 God påske! Amsterdam er fantastisk *misunnelig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Punky Brewster Skrevet 30. mars 2010 #322 Del Skrevet 30. mars 2010 Måtte bare legge igjen et spor når jeg så den Dancing Chicken oppskrifta. Den er veldig populær hjemme hos oss også. Er riktignok mannen som er her i huset, så jeg vurderer å sende han inn i dagboka di for å få noen gode tips. Han bruker forresten hvitvin i sylinderen noen ganger med diverse krydder, det blir også veldig godt. Ha en supercalifragilisticexpialidocious påske! Amsterdam høres fantastisk ut. Har aldri vært der selv, men har fått vite at om man er i Nederland så må man spise Rijsttafel så da overbringer jeg herved den beskjeden til deg. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. april 2010 Forfatter #323 Del Skrevet 5. april 2010 Så er man hjemme igjen da. Amsterdam var, til tross for myyyye regn og vind, utrolig bra! Fantastiske mennesker - kjempehyggelige, utadvendte, god selvtillit og "seg selv". Sjarmerende bygninger langs kanalene og... :rødme: Vi må bare tilbake en tur på sommeren når været er mer stabilt bra Vi hadde mer eller mindre regn alle dagene unntatt fredagen, da ble det opp til flere utepils Hva gjorde vi? Vi var på Zoo (vi og alle barna ), red light district (ja, det er spesielt), flytende blomstermarked (luktet godt), langtur i Joordan-distriktet , shopping uten å shoppe, også så vi de sinnsyke lange køene utenfor Anne Franks hus og Madame tussoud, og plenty cafeèr og restauranter (god mat) og coffeeshop. Coffeeshop'ene var litt fritidsklubb-aktig til tider syns jeg (dvs mye 15-16 åringer, eller kanskje de faktisk var over 20 og at det er jeg som har blitt gammel ). Anyways, vi så ikke en eneste narkoman i Amsterdam.... hmm.. Jo, også var vi jo på dobbeldate på fredagen. Jeg syns vi klikka godt sammen. Selv med litt språkelige barrierer så gikk det finfint. De virker så genuine disse nederlenderne Det ble restaurantbesøk, pub m/biljard, gjennom red light, og endte til slutt opp på en visstnok kjent club - "Escape". Jeg følte jeg hadde kommet hjem, hehe - bare 10-15 år for sent. Great music! Ellers da? Negativ graviditetstest i dag, ikke overraskende. Jeg skal forresten til legen i morgen for å sjekke ut videre. Og jeg vet ikke hvor langt jeg er villig til å gå for å bli gravid... Ha en fin 2. påskedag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 5. april 2010 #324 Del Skrevet 5. april 2010 Vælkommen heimatt! Høres ut som en finfin tur du har hatt. Jeg elsker å reise, men gjør det aldri, etter at man får barn blir det så vanskelig. For det første ser jeg ikke for meg å kutte navlestrengen for en helg å levere Prinsen til besteforeldre og for det andre så ser jeg for meg å ta prinsen med på tur blir å sitte på hotellrommet fra kl. 19.00 musestille så vi ikke vekker prinsen. Nææ da kan vi like godt sitte hjemme. Billigere det. Det blir nok enklere etterhvert. Er glad vi reiste en del før barna kom, slik at savnet ikke er overveldende nå. Har du vært prøver i ett år og skal derfor til legen? Det blir nok veldig spennende. Jeg hadde en venninne (og har lest om utallige på kg) som får en hormonkur og vips så sitter spiren. Men på den andre siden er det nok klokt som du sier og tenke på hvor langt man er villig til å gå for å få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. april 2010 #325 Del Skrevet 5. april 2010 Hørtes ut som en flott tur. har aldir vært i Amsterdam selv, så det burde vi få gjort noe med Så kjedelig med negativ test Håper legen kan hjelpe dere med enkle grep så spiren sitter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. april 2010 Forfatter #326 Del Skrevet 5. april 2010 Har du vært prøver i ett år og skal derfor til legen? Det blir nok veldig spennende. Jeg hadde en venninne (og har lest om utallige på kg) som får en hormonkur og vips så sitter spiren. Men på den andre siden er det nok klokt som du sier og tenke på hvor langt man er villig til å gå for å få barn. Vi sluttet å hoppe av i svingen etter jula 2008. Så vi har prøvd i ett og et kvart år da ca.. men bare "aktivt" de siste 4 mnd. (Dvs, el-tester, tvangssex på rette dager etc ). Jeg var hos legen i sommer, hun tok ingen GU, kun blodprøver og de var visstnok normale. Jeg føler bare at det er på tide å sjekke skikkelig hvordan det står til. Ordentlig GU på meg og sjekking av sambo også . Det kan hende jeg kan godta en pergo-kur eller to, men hele suppa rundt IVF er jeg mer usikker på. Til tross for at jeg vet at aldersgrensen er 38 år... Privat kan man jo vente til 40.. Vi får ta en ting av gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 5. april 2010 #327 Del Skrevet 5. april 2010 Høres ut som dere har hatt det flott på tur! Har ikke vært i Amsterdam, men det er en av byene på "to do" listen. Alltid kjedelig med neg. graviditetstest. Lykke til hos legen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. april 2010 #328 Del Skrevet 6. april 2010 Hvordan gikk det hos legen idag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. april 2010 Forfatter #329 Del Skrevet 6. april 2010 Hvordan gikk det hos legen idag? Takk som spør Milla Det var vel som forventet hos legen. Hun sender henvisning til Ullevål for gynokologisk utredning. Samtidig må sambo bestille time hos sin lege for å få henvisning til sædprøve og sånn urologisk undersøkelse og blodprøver.. (han er ikke ekstatisk for det ) Syns det er litt dumt at hun ikke bare kan henvise begge siden vi er 2 om det liksom, men siden hun ikke var legen hans så kunne hun visst ikke det. Jeg spurte forresten om det ble opp til flere blodprøve-takinger i løpet av syklus for å kartlegge hormoner etc, men det var visstnok ikke nødvendig. Hun mente at den ene jeg tok i sommer var nok.. Jeg forstod det sånn som at det blir lapraskopi (om de ikke finner noe) til slutt?? Well, well... hun mente jeg kunne forvente å få et brev i posten om timeavtale i løpet av neste uke. I følge offisielle nettsider så er det visst ca 4 uker ventetid på sånn polikliniske undersøkelser.. ålreit Har også fått mensen i dag. Mistenkte at den ville komme litt før denne gangen. 32 dager forrige syklus og 27 denne syklus skulle vel bli sånn gjennomsnittelig 29 dager... Det forklarer i hvert fall de negative el-testene - var jo for sent ute. Pulings var også for tidlig - og for sent Men det er greit det. Jeg skulle ønske at jeg visste at, f.eks i september, så blir jeg gravid - og frem til da kan jeg bare slappe av og ikke stresse med noen ting Ja, legen mente det også - at jeg bare skulle roe ned, kaste alle temp-målere og el-tester og g-tester etc og bare kose oss med hverandre.. Kan hende det er noe i det. (hvis jeg var 30 bare!!! :slåss: ) Har også overlevd første dag på jobb etter ferien. Blir like overrasket hver gang jeg Og er i gang med å planlegge ny og bedre livsstil (snuser rundt på sykler) og nært forestående hageoppryddning til helga med 17 meldte varmegrader og sol! For jeg kjøpte nemlig tulipanløker i fra Amster så klart - må ned i jorda for full blomstring på 17. mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 6. april 2010 #330 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg forstår at det er vanskelig å være prøver. Jeg synes det var vanskelig tom. når jeg prøvde på nr. 2 og da visste jeg jo at vi kunne få barn. Så da er det nok ikke alltid enkelt for deg/dere. Det må iallefall være godt å være på en vei videre med utredning og de aller fleste klarer å bli gravid med litt hjelp :klemmer: Ellers tror jeg at det ligger noe i det å stresse ned og ikke tenke noe på det, hadde man bare kunne trylle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. april 2010 #331 Del Skrevet 6. april 2010 Det er ikke bare å kaste eltestene og ikke bry seg om tempingen, kjenner meg godt igjen. Ikke det, er ikke krise for oss enda, jeg er 26år, men vi ønsker flere barn og da er det vel på tide å sette igang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. april 2010 Forfatter #332 Del Skrevet 6. april 2010 Det er ikke bare å kaste eltestene og ikke bry seg om tempingen, kjenner meg godt igjen. Ikke det, er ikke krise for oss enda, jeg er 26år, men vi ønsker flere barn og da er det vel på tide å sette igang Det som er litt flaks nå da er at jeg faktisk er helt tom. Har ikke en eneste el-test eller g-test igjen. Så jeg lurer på om jeg bare skal la være å bestille og heller ha dag 14 og 15 i bakhodet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. april 2010 Forfatter #333 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Juhu! Helg i morgen! Jeg har skravert "viktig felt" i sambo's prøvekalender. Jeg har ikke bestilt flere tester. Og sambo har selv klart å bestille legetime i neste uke. Helga blir fylt med hagerydding og muligens hagemøbelkjøp. Planting av tulipanløk Me like! Edit: er det for tidlig å grille på søndag? Endret 8. april 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 8. april 2010 #334 Del Skrevet 8. april 2010 Juhu! Helg i morgen! Jeg har skravert "viktig felt" i sambo's prøvekalender. Jeg har ikke bestilt flere tester. Og sambo har selv klart å bestille legetime i neste uke. Helga blir fylt med hagerydding og muligens hagemøbelkjøp. Planting av tulipanløk Me like! Edit: er det for tidlig å grille på søndag? vi grillet forrige helg. Så vi har startet sesongen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. april 2010 Forfatter #335 Del Skrevet 8. april 2010 vi grillet forrige helg. Så vi har startet sesongen :gjeiper: haha.. så bra! Det er viktig å være tidlig ute! Vi var også ganske tidlig ute i fjor og holdt på nesten til snøen falt Vi elsker å grille - det er så kos :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 8. april 2010 #336 Del Skrevet 8. april 2010 Høres flott ut med grilling og hagearbeid. Her ligger det ganske mye snø enda... Litt tidlig ute - men sier GOD HELG, for blir "nettfri" til overhelgen for vi reise bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 8. april 2010 #337 Del Skrevet 8. april 2010 Hei Line! Høres ut som at du hadde en flott påske og fantastisk tur til Amsterdam! Det gjør utrolig godt å komme seg bort på tur og bare kose seg Bra du har kommet igang med utredning så dere kan se om dere finner utav noe snart, og bestemme litt etterhvert hvor langt dere ønsker å gå. Håper uansett at det ordner seg for dere så snart som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. april 2010 #338 Del Skrevet 8. april 2010 Vi startet grillingen for 3uker siden vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. april 2010 Forfatter #339 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Ny og ubrukt lørdag med masse sol står foran oss Jeg er ikke så glad som jeg håpet at jeg skulle være i dag. Litt vin og sånn i går og det endte i heftig krangel og diskusjoner og mange tårer. Diskuterte et reelt problem, men det er så dumt å ta det når vi har drukket for alt blir så overdimensjonert. Så selv om vi ble ordentlige venner igjen så er jeg litt preget i dag.. Men jeg prøver å riste det av meg! Har nettopp avtalt med sykkel-selger at jeg kommer å ser på og henter sykkel kl 1300 og så drar vi ned til byen og bytter noen fritidssko jeg har kjøpt i en større størrelse (de var visst litt små). Disse http://www.stormberg.no/no/Produkter/Sko/Sko-dame/Sko-dame/Lokka-D-tursko/ skal bli mine nye beste venner Testing av sykkelruten til og fra toget blir i morgen (formen er litt bedre da :gjeiper: ) Senere blir det å spre resten av snøen som ligger i hagen og rydde. Av alle ting ligger det et par joggesko ved gjerdet vårt! Hvordan er det mulig liksom? (nei, de er ikke våre) Ha en fin lørdag! Endret 10. april 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 10. april 2010 #340 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Så kjedelig med den ugne følelsen i kroppen. Kanskje dere kan forsøke å prate litt ferdig i dag uten alkohol så blir det ikke mer å tenke på... Er det noen flotte joggesko da. funfacts jeg har lært av kg: Hvis det henger en joggesko i en strømledning så selges det narkotika i ett hus i nærheten... Endret 10. april 2010 av lilljan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå