Gjest ~Milla~ Skrevet 18. mars 2010 #301 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg liker ikke den nye KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #302 Del Skrevet 19. mars 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #303 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Jajaja.. så er helgen snart over igjen. Jeg gleeeeeeeeeeeeder meg til PÅSKE FERIE!!! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=461534&st=0&gopid=7925588&#entry7925588 Nå skal jeg snart bake kringle og enda litt senere blir det skinkestek til middag Håper alle har det bra Endret 21. mars 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkpus Skrevet 21. mars 2010 #304 Del Skrevet 21. mars 2010 Heia Takk for den fine sangen i dagboka mi Kan nesten ikke komme innom her jeg for hver eneste gang får jeg helt vann i munnen av all den gode maten du lager! KRINGLE! Det er det lenge siden jeg har smakt. Nam Gleder meg også til påskeferie selv om jeg ikke skal noe spesielt. Slappe av med bøker og krim tenker jeg blir bra det også. (men shoppingtur er jo selvfølgelig bedre!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 21. mars 2010 #305 Del Skrevet 21. mars 2010 WOW du har å glede deg til!! Jeg er kjempemisunnlig på påskeferieplanene dine. Jeg har bare vært "innom" Amsterdam. Vi hadde en del timer å slå i hjel på en reise på vei mot Lisboa og da dro vi inn til Amsterdam. Vakker by! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #306 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Ja, Lilljan - jeg gleder meg fælt. Gjorde omtrendt ikke annet enn å memorere reiseguiden og pugge kartet hele helgen ____________________________ Bra dag på jobb - vi hadde "møte-dag". Tok i bruk noen nye triks som vi har lært på dette kurset vi går på, og det funka jo over all forventning. Også masse bra samtaler med min 51 år gamle kvinnelige kollega i de mange pausene - jeg liker henne så utrolig godt. Dere vet - det er noen mennesker man omgås med som bare er så fabelaktige å prate med, alt som er viktig bare renner ut og man føler man kan snakke med de om alt liksom. Uten å legge skjul på noe.. :rødme: Og så - darammdaradamm.. *trommesolo* Jeg har bestemt meg for å skaffe meg en sykkel Da blir det nye livsstil etter påske med sykling til og fra toget. Det blir en kjapp tur på 10 min ned, og en veldig fin treningsøkt på vei hjem på omlag 25 min (tipper jeg). Yess, det tror jeg blir veldig bra Har jo også funnet ut at sykler har blitt en egen vitenskap, så om noen har noen tips på hva jeg må skaffe meg så si gjerne fra altså. Det blir da landeveiskjøring og forhåpentligvis litt utagering i marka Sykkelbirken i 2011? Veldig in med Birken om dagen, er det ikke? Endret 22. mars 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 23. mars 2010 #307 Del Skrevet 23. mars 2010 Innom og oppdaterer meg. Forstår det var litt frustrasjon ute og gikk en periode der, men at TR kom og at denne PP'n skal få gå sin gang uten for mye fokus på "tingogtang". Har vært supert med ferie. Har ikke tenkt noe spes på prøving heller - hadde vært greit om jeg/vi klarte å fortsette slik, men... får'no se på det da. Blir vel å starte CBFM'n igjen når TR kommer om et par dager. Og ny runde med Pergo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #308 Del Skrevet 24. mars 2010 EL er borte? Testet i går og i dag (dag 14 og 15) og negative tester begge dagene. Samtidig har jeg åpenbare EL-smerter, det har jeg hatt i 2-3 dager nå. Hmm.. tidlig el kanskje. Forundrer meg i grunn ikke om 32 dagers syklus forrige måned blir erstattet med en 26-27 dager denne mnd. Time will tell. Hadde håpet å få med sambo på litt hopping i høyet i dag, men han var ikke i form og lurte på om vi kunne vente til i morgen. Hadde lyst å si at da er det for sent, men sa ingenting - har vel sjelden taklet en avvisning så "bra" - med et smil og allting... Ble litt i helgen, men er .. samme det - det er prøvefri. Fortsatt snart påske nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #309 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Juhu! Fredag og helg og bare 2 små arbeidsdager til påskeferie! Lagde en ny favoritt fiskerett i dag. Åhh.. den var sååå god - Breiflabb. Krever litt ekstra omtanke, eller egentlig ikke, bare 2 min lengre steketid så har du en blanding mellom kamskjell og kylling. Jeg lagde denne: Stekt breiflabb med soltørka tomater og blomkålkrem http://www.aperitif.no/index.db2?id=61819 Antall porsjoner: 4 Ingredienser: 600 - 800 g breiflabbkotelett eller filet uten skinn 2 ss olivenolje ca 20 - 30 mangoldblader eller frisk spinat 2 ss smør Tomatolje: 2 ss trøffelolje eller olivenolje ½ dl olje fra tomatene 3 ss finhakkede soltørka tomater i olje 1 tomat uten skinn og kjerner i terninger salt og hvit pepper Blomkålkrem: 1 blomkålhode 3 dl matfløte 1 ss smør pepper 2 ss Snøfrisk naturell Ovnsbakte poteter: 6 – 8 poteter olje, salt og pepper Drikkeforslag: Wairau River Sauvignon Blanc 2003, kr 150.00 (·20365 - bestillingsutvalg). Fremgangsmåte: Tomatolje: Bland tomatene med oljen og smak til med salt og pepper. Dryss salt og pepper over breiflabbkotelettene og stek dem i panne. Kok opp vann med smør og salt og la spinatbladene få et raskt oppkok så de faller sammen. La de renne av seg før de legges på varme tallerkener sammen med fisken. Pynt med friske urter og drypp tomatoljen rundt. Server med Blomkålkrem og ovnsbakte poteter. Blomkålkrem: Del blomkålen i buketter og ha dem i en kjele. Hell over vann til det dekker. Kok til bukettene er møre. Hell av kokevannet. Varm opp fløten. Mos blomkålen for hånd eller kjør den i foodprosessor med mesteparten av matfløten, smør og Snøfrisk. Tilsett mer matfløte til konsistensen blir passe. Smak til med salt og pepper. Ovnsbakte poteter: Sett stekeovnen på 175 grader. Skrubb potetene godt, del dem i båter og vend dem i olje. Dryss salt og pepper over. Stek dem i stekeovn ved ca. 20 – 25 minutter. Endringene jeg gjorde: først og fremst så syns jeg oppskriften er litt ufullstendig. Jeg valgte å varme tomatoljen, dvs den putret på svak varme en stund (kanskje 20 min). Jeg hadde i tillegg til salt og pepper, litt sukker og en halv hvitløk, grovhakket.Jo, og en flak trøffel! Jeg stekte fisken ca 3 min på hver side på sterk varme og inn i stekeovnen på 175 C i ca 10 min. Når det gjelder blomkålen - pass på at du ikke har i for mye fløte, det kan lett bli for flytende om blomkålen er liten (det var min ;P). Jeg hadde også en en hvitløk sammen med potetene (så vidt hakket, dvs gitt et kakk bare ) Jeg moste tomat-blandingen med stavmikser - men den vil uansett skille seg. Men det er greit - den gir en helt fantastisk smak! Hell av "overflødig olje" så blir det ikke så ille. Jeg valgte også å steke spinaten i panne med en halv hvitløk (igjen ). Husket på å ta bort de værste stilkene, så¨blir det bedre å spise. ........... Strålende rett altså. Skulle jeg vært med på Master chef, så ville jeg servert denne Vi drakk Chablis, premier cru 2007, husker ikke mer hva den het, bortsett fra at den hadde litt rutete design på etiketten.. Utrolig bra fiskerett som sagt. Prøv den! Ellers; pulings i går og snakk om de viktige tingene i livet. El-test i dag som var like negativ som de andre jeg har tatt denne måneden. Er ganske sikker på at EL var mandag eller tirsdag - eller ikke i det hele tatt.. Bare kort tid til Påske nå! Endret 26. mars 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkpus Skrevet 27. mars 2010 #310 Del Skrevet 27. mars 2010 Kan du komme og kokkelere til meg? Hjelpes, det der hørtes så GODT ut! Bra det ble både litt og litt på deg i går. Slikt er bra Har du alt klart til påskeferie da? Jeg må slenge rundt meg med noen påskekyllinger i plast, kjøpe gule tulipaner eller påskeliljer, handle inn litt sjokolade og finne ut hvilken krim jeg skal lese og se. DA blir det påskestemning her i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkpus Skrevet 27. mars 2010 #311 Del Skrevet 27. mars 2010 Blir med på en påskedrink også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. mars 2010 #312 Del Skrevet 27. mars 2010 Den oppskrifta såg deilig ut ja!!! Ønsker deg en kjempefin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #313 Del Skrevet 28. mars 2010 Kan du komme og kokkelere til meg? Hjelpes, det der hørtes så GODT ut! Bra det ble både litt og litt på deg i går. Slikt er bra Har du alt klart til påskeferie da? Jeg må slenge rundt meg med noen påskekyllinger i plast, kjøpe gule tulipaner eller påskeliljer, handle inn litt sjokolade og finne ut hvilken krim jeg skal lese og se. DA blir det påskestemning her i huset Ja... om jeg får si det selv - så er jeg virkelig heldig med en del av det jeg kokkelerer Men det viktigste er bare at jeg syns det er gøy Også er det jo en fin belønning når mat og vin skaper orgasmer i munnen da - hehe.. Jeg har vært klar for påskeferie i flere uker allerede jeg Pleier ikke pynte noe spesielt. Har hatt noen påskeliljer og typiske løkblomster - det holder syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #314 Del Skrevet 28. mars 2010 tjoho - god morgen alle! Tiden flyr fort i dag syns jeg - kan det ha noe å gjøre med denne klokkestillingen? Våkna tidlig i dag og hadde skikkelig ferie-følelse. Nå skal jeg jobbe i morgen og tirsdag - men det gikk liksom opp for meg at jeg drar til Amsterdam om 3 dager! Det er ikke spådd særlig bra vær, men vi skal kose oss masse uansett Nå farger jeg håret for å gjøre meg klar Senere blir det helstekt kylling på øl-sylinder! Forklarer senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkpus Skrevet 28. mars 2010 #315 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Jeg tror jammen jeg skal lage meg en liten oppskriftsbok som skal hete "LineGourmets kokkeleringer - gir deg orgasmer i munnen" Sjalu på den ferieturen din altså...Vil også på byferie. Det er så utrolig koselig synes jeg. Endret 28. mars 2010 av pinkpus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #316 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg tror jammen jeg skal lage meg en liten oppskriftsbok som skal hete "LineGourmets kokkeleringer - gir deg orgasmer i munnen" Sjalu på den ferieturen din altså...Vil også på byferie. Det er så utrolig koselig synes jeg. ... hmm.. god tittel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #317 Del Skrevet 28. mars 2010 Ugg, jeg kjeder meg - like før jeg kan starte søndagens kokkeleringer. Hadde egentlig tenkt å vaske badet, men... Anyway: Dancing Chicken Dancing Chicken er et stålrør for å lage verdens beste, stekte kylling. Kjøp rå kylling og bruk olje og krydder på utsiden. Fyll deretter opp stålrøret med f.eks øl og urter - gjerne hvitløk Fra http://www.trend-in.no/cc/index.php?act=viewProd&productId=512 se også bilde. Denne skal jeg fylle med Hansa brown ale, sitron, timian og hvitløk. Ellers følger jeg denne oppskriften: http://www.prior.no/middag/helstekt-liveche-kylling-med-dijonsjy-ovnsbakte-rotfrukter-article23730-12610.html Helstekt Livèche kylling med dijonsjy & ovnsbakte rotfrukter ¾ stk Livèche kylling ca 3 kg Timian, salvie eller urter 50 g smør 2 stk rødløk 2 stk gulrøtter 2 stk rødbeter ¾ stk sellerirot 12 stk poteter 2.7 dl crème fraîche 2 ts dijon sennep Til pensling: ¾ stk sitron 2 ss brunt sukker 0.7 dl balsamico 3.3 ts honning 1 ¼ fedd hvitløk, finhakket Jeg bruker en helt vanlig kylling da. Og rødbeter har jeg faktisk aldri vært borti bortsett fra på leverposteien. Jeg fant noen vakumpakkede - tror de er litt sånn halvkokt eller noe.. men det blir spennende. Jeg tror jeg bare begynner jeg - den skal jo stå der inne i bortimot 2 timer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkpus Skrevet 30. mars 2010 #318 Del Skrevet 30. mars 2010 GOD PÅSKE LINE og GOD TUR TIL AMSTERDAM Kos deg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 30. mars 2010 #319 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) God påske! Og god tur! Det blir sikkert kjempeflott uansett vær! Kos dere masse! Endret 30. mars 2010 av Phobaeticus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #320 Del Skrevet 30. mars 2010 God påske! Og god tur! Det blir sikkert kjempeflott uansett vær! Kos dere masse! hehe.. takk takk - det er meldt regn og stiv kuling stort sett over hele linja, men det blir morsomt vettu __________________________ Yes! Nå er det påskeferie om 30 minutter! Vi stikker først på et bitte lite familietreff, i Drammen av alle steder Har hørt det er fint i Drammen, har faktisk aldri vært der :O Så ligger vi over på hotell fordi sambo syns det er så mye pes med toger og baner etc Så blir det rett hjem i morgen tidlig å dusje og pakke og dra til Amsterdam. Som nevnt over så er det ikke spådd noe særlig vær å trakte etter, men det blir bra uansett Ha en fin påske alle sammen, uansett hjemme, borte eller uavgjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå