Gå til innhold

Puslas plass


pusla

Anbefalte innlegg

Vet ikke, det kan være medisinene/stresset også. Sist gang han hadde det var etter nyttårsaften og da var han jo også stressa. Han kan jo ha fått i seg noe vi ikke vet om også, bl.a. er favoritten å spise snø om dagen :fnise

Til helga skal jeg begynne på det nye faget jeg skal ta - ser gøy ut, men er masse å lese. Og siden jeg har fått to A'er nå, så må jeg jo nesten gå for A til våren også :tommel:

Det kan godt være medisinen voffsen reagerer på.

Hvilket fag er det du skal ta nå? :) Er det en form for etterutdanning/tilleggsutdanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mocci :klem:

Ja, det kan være medisinen. Men det som gjør at jeg kanskje ikke tror det, er at han hadde en helt lik runde med magesjau rundt nyttår og da gikk han jo ikke på medisiner. Men ikke lett å si egentlig! Han er bedre nå da :)

Jeg skal studere flerkulturell kommunikasjon denne våren; det er siste faget i studiet Informsjon og samfunnskontakt. Kan vel kalle det en tilleggsutdanning; jeg jobber med disse tingene i dag og synes det kunne vært gøy å få litt påfyll.

I dag har jeg holdt kurs i presentasjonsteknikk, det var ganske så morsomt :) Jeg grua meg litt i forkant, for selvom jeg digger å formidle, så er det noe annet å skulle kurse i formidling. Men det gikk fint synes jeg - ganske fornøyd med meg sjøl :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Der kunne jeg tenkt meg å vært altså :jepp: Kanskje du vil holde et lite lynkurs på KG også..? :nigo:

Flerkulturell kommunikasjon høres ut som et spennende, og ikke minst nyttig, emne å sette seg inn i. Tror mange i vårt langstrakte land kunne trengt et sånt kurs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Pusla

Så bra at vofsen er bedre :hoppe:

Ikke noe kjekt når dyra er syke :riste:

Så det var en dame fra dine(våre) trakter som vant masse penger på extra i går. Var det deg kanskje? Hadde vært gøy da, men er jo en ganske stor plass :ler:

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så flink du er! Der kunne jeg tenkt meg å vært altså :jepp: Kanskje du vil holde et lite lynkurs på KG også..? :nigo:

:fnise: Tror det er et sånt kurs man nesten må være der for å få noe ut av; det går mye på å øve seg da. Og det er kjempemorsomt! Men jeg kan jo si såpass som at hovedbudskapet er så kjedelig som at øvelse gjør mester og forberedelser er viktig.

Så det var en dame fra dine(våre) trakter som vant masse penger på extra i går. Var det deg kanskje? Hadde vært gøy da, men er jo en ganske stor plass :ler:

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Å, skulle gjerna gleda deg med at det var meg, men da måtte jeg kanskje spilt på extra først :ler:

Bor dere på samme plass :klø:

Nei, vi bor på ulike kanter av landet nå, men Ulva kommer opprinnelig fra området der hvor jeg bor nå - altså LSK-land med omegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ganske :kjefte: altså! Vi har hatt en pc-kar på besøk i dag, fordi vi sliter med både lap-top og å få en helt ny stasjonær opp og gå. Når jeg kom hjem i stad, viste det seg at han fyren ikke har lagt dokumenter, mail og bilder tilbake etter at han installerte alt på nytt :roll: Så nå har jeg mistet en haug med ting jeg faktisk trenger + en masse flotte bilder.

Hvordan går det egentlig an å jobbe på folks pc'er og ikke ta vare på ting og legge de inn igjen? Er det ikke helt vanlig å gjøre det da, ikke bare slette alt sammen uten videre? Skjønnemannen sa at han hadde lagret noe på minnepenn, men jeg finner ikke igjen noe. Utrolig irriterende :kjefte:

Han kommer tilbake til helga da og da skal han jammen få høre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det muuulig!?! :dåne: Makan til inkompetent dustemikkel :kjefte: Han bør virkelig få høre det ja, og dere skal ikke måtte betale noe for den jobben mener nå jeg :pisk: Det var rett og slett latterlig dårlig :klaske:

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske :kjefte: altså! Vi har hatt en pc-kar på besøk i dag, fordi vi sliter med både lap-top og å få en helt ny stasjonær opp og gå. Når jeg kom hjem i stad, viste det seg at han fyren ikke har lagt dokumenter, mail og bilder tilbake etter at han installerte alt på nytt :roll: Så nå har jeg mistet en haug med ting jeg faktisk trenger + en masse flotte bilder.

Hvordan går det egentlig an å jobbe på folks pc'er og ikke ta vare på ting og legge de inn igjen? Er det ikke helt vanlig å gjøre det da, ikke bare slette alt sammen uten videre? Skjønnemannen sa at han hadde lagret noe på minnepenn, men jeg finner ikke igjen noe. Utrolig irriterende :kjefte:

Halooen, er det mulig!!!! :hakeslepp:

Jeg trodde slike servicefolk var programmert til å ta backup av harddisken, eller i det minste be dere om å ta backup hvis de ikke skal gjøre det selv. Hva var årsaken til at Pcene deres ikke funket? Etter å ha bodd med en IT fanatiker i flere år, så vet jeg ett og annet om Pcer. ;)

Uansett helt talentløst og jeg syns ikke dere skal måtte betale for det slette (bokstavlig talt) arbeidet han har utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Pusla

Jeg sier som de andre her: Er det mulig :sjokk: Sånt går jo ikke an. Han burde iallefall betale dere erstatning. Vet at det ikke hjelper dere å få bilder o.l. på plass igjen, men han burde virkelig få så det svir :kjefte:

Håper at noen flinke folk kan klare å finne noe igjen. Har hørt at det går an, men aner ikke hvordan.

Ha en fin kveld Pusla :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten, jenter :klem: Skjønnemannens filer er lagt inn igjen, så han har mest sannsynlig glemt å lagre det som lå hos meg. Jeg er ikke så tøff når det gjelder å klage og kreve å ikke få betale og sånt, men jeg skal nå ta det opp.

Hva var årsaken til at Pcene deres ikke funket? Etter å ha bodd med en IT fanatiker i flere år, så vet jeg ett og annet om Pcer. ;)

Ikke spør engang, vi er helt grønne på sånt :ler: Den helt nye stasjonære ville ikke åpne windows, mens lap-topen har krasjet veldig mye. Men jeg kan ikke gi deg detaljer altså!

I dag har jeg jobbet hjemmefra og det har vært godt. Har jobbet litt kortere dag og fått vært litt sammen med skjønnemannen, som jobber masse for tida; kveldsvakter og hele helga. Jeg er vant til å være mye alene i perioder, men jeg savner han når det har gått noen dager.

I helga skal jeg begynne på pensum og ellers gjøre minst mulig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør engang, vi er helt grønne på sånt :ler: Den helt nye stasjonære ville ikke åpne windows, mens lap-topen har krasjet veldig mye. Men jeg kan ikke gi deg detaljer altså!

I helga skal jeg begynne på pensum og ellers gjøre minst mulig :nigo:

Nei uten flere detaljer kommer jeg ikke så langt. :ler2:

Gjøre minst mulig helg passer meg også utmerket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mocci :)

I dag var pc-fyren tilbake, fordi det han skulle fikse på torsdag med den stasjonære ikke virka etter han hadde reist, så han måtte gjøre noe mer. Han mente det var skjønnemannen sin skyld at mine dokumenter ikke var lagra, fordi han visstnok hadde spurt hva han skulle ta vare på og han mente han ikke kunne se at vi hadde to profiler på maskinen :roll: Jeg mener han burde sett det lett, men han fira nå iallefall ikke - ikke så mye som en unnskyldning engang! :kjefte: Men det bra var, som Ulva sier, at man kan lete sletta filer opp igjen og det gjorde han for meg. Så nå må jeg ta jobben med å lete igjennom og bevare det jeg vil ha, men det er jo greit.

Så da er iallefall filene redda, men jeg er litt sur likevel; jeg mener ikke vi skulle betale for det han gjorde i dag, men det måtte vi. Det burde jo ikke være vi som skal lide for at han ikke gjorde alt han skulle på torsdag :sur: Men nå er jeg så lei dette her, at jeg tror ikke vi orker å klage noe mer. Men flere oppdrag av oss får han ikke!!

Ellers rolig dag i dag, søs er her nå og vi skal sikkert bare :skravle: og se på MGP senere i dag :veslejenta: (men uten snorkinga da :ler:)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Pusla

Så bra at filene er reddet, men fy for en dust som tok betalt av dere :kjefte:

Det er IKKE vanskelig å se at det er to brukere av en maskin. Tilogmed jeg kan se det.

Dere bruker vel ikke han mer vil jeg tro.

Ha en fin søndag Pusla :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at filene er redda! Når ble jeg glad på dine vegne! :hoppe:

Men han høres jo ikke helt smart ut fyren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at filene ble reddet!

Jeg har faktisk en del ting lagret på min mail jeg. Jeg har mistet alt jeg hadde på datan en gang, og det er kjipt. Fordelen var at det var mest musikk jeg mistet.

Ha en flott dag videre :sol: <-- må innrømme at jeg savner denne karen, pluss varmen den avgir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk kospia, Ulva, mocci og trulta :kose:

Ha en flott dag videre :sol: <-- må innrømme at jeg savner denne karen, pluss varmen den avgir.

:jepp: litt varme fra sola er koselig, ja. Men jeg er faktisk en av de som ikke klager - er det vintermåneder så er det bedre med vintervær enn slaps, regn og plussgrader iallefall. Jeg liker igrunn at vi har 4 årstider i Norge jeg :) Men klart jeg gleder meg til vår og sommer!

Jeg føler at jeg går litt rundt som en :natti: (les: zombi) om dagen. Sover dårlig på nettene igjen og har veldig mye i hodet (de to tingene henger sammen for meg). Jeg sliter litt med tanker og sånt, noe som er litt slitsomt, men jeg er heldig som har skjønnemannen. Han er veldig forståelsesfull, samtidig som han forstår at han kanskje ikke kan stille opp sånn som jeg ønsker alltid. Så jeg prater litt med søs også, jeg er heldig sånn sett :)

Nå skal jeg snart ut i kulda og snøføyka med vofs, men heldigvis er det bare en kort kveldstur. Og så blir det 4-stjerners middag på TVNorge, jeg synes det er morsomt å se på.

Ha det fint jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått deg en god natts søvn Pusla. :klemmer: Håper du har fått sortert tankene slik at de ikke plager deg i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...