Gå til innhold

Puslas plass


pusla

Anbefalte innlegg

Men bekymringa mi er at det er veldig mye av det kjære og hans venner drikker; rødvin, øl og Cognac. Mens hvitvin og musserende og sån har ikke han liksom tenkt så mye på. Og jeg har virkelig ikke peiling på hvor mye det vil gå av den typen alkohol. Men totalt sett har vi nok - det er jeg ikke i tvil om.

Jeg nevne nylig for kjære at vi ikke må glemme alkoholfritt som brus og farris, og da utbrøt han: "åja - vi må ha endel blandevann " :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen reiser vi :strix: Tulla gleder seg veldig til å fly, og har prata om det hele uka. Hun har fått seg en sånn barnekoffert som hun kan sitte på og det er stor stas. Mye er pakka ferdig, resten tar vi i morgen tidlig. Helt tilslutt skal jeg legge brudekjolen i en koffert som jeg kan ta som håndbagasje, etter mye fram og tilbake fant vi ut at det er den greieste løsningen. Spent på om kjolen krøller fælt da, men tror ikke det skal bli noe problem.

I dag har jeg vært hos hudpleiesalong og fikset øyenbryn og negler. Brynene ble fine, mens neglene allerede har noen hakk :roll: jeg kan ikke gjøre sånt jeg, er helt håpløs på å holde det pent. Tror jeg blir nødt til å legge det på nytt på fredag eller lørdag, og det er jo innmari synd.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk jenter :klem:

Der er litt uvirkelig at det bare er to dager til den dagen jeg har ønska meg så lenge :hjerte: Nå er vi ganske klare her, så må venter vi egentlig bare.

Vanligvis er det foreldrene våre som passer vofsen når vi er borte, men de reiser jo i morgen så da skal venninna mi ha han i helga. Han har vært med oss på besøk til dem flere ganger og både venninna mi og dattera har gått turere med han, så tror det skal gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Gleder meg masse på deres vegne og kommer til å tenke masse på dere i helgen!!!

Lykke, lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen hjertelig takk dere :klem:

Vi har hatt en kjempefin tur til København, med lørdagen som selvsagt høydepunkt :) Tulla fløy for første gang, og det gikk som en drøm. Hun er bare morsom å ha med på tur, ingen problemer overhodet. Legginga tok litt lengre tid enn vanlig, da hun var skikkelig gira og måtte prate om dagens opplevelser, men det er jo naturlig.

Fredag hadde vi samtale med presten og vi ble så godt mottatt i kirken. VI fikk en veldig god tone og en god følelse for det hele. Ellers var vi i tivoli på fredag, og søs og jeg fant blomster til buketten og tullas kurv. Buketten ble lagd på fredag kveld, og etter et par forsøk så ble den skikkelig fin.

På lørdag starta søs og jeg forberedelsene kl 9.30. Søs krølla håret mitt og så kom make-upartisten som jeg fikk i julegave. Hun var superflink og når jeg så det ferdige resultate kom de første tårene. Det var så rart å innse at jeg så ut som en brud! Søs fikk en litt travel formiddag da, for hun skulle jo ordne seg selv også i tillegg til å hjelpe meg. Vi skulle også ha med oss tulla til kirken, mens de andre dro i forveien, og vi måtte vekke tulla rett før vi skulle dra. Litt stressa akkurat da, og det hjalp jo ikke at taxisjåføren trodde han skulle kjøre oss til ambassaden :daane: Men vi rakk fram i god tid :)

Pappa fulgte meg opp det korte kirkegulvet med meg i armen, blomsterkurven i den ene hånda og tulla i den andre :fnise: Når Nordraks Purpose ble spilt og vi gikk oppover og jeg så kjære, så kom tårene. Kjære kjempa også med tårene og jeg lurte fælt på åssen dette skulle gå. Men vielsen var så nydelig, presten var så flink til å få det personlig og vi ble så godt ivaretatt. Fotografen tok bilder fra jeg kom og under vielsen, og endel bilder av oss med familien og tulla. Og så dro vi to med fotografen for å ta bryllupsbildene, været var nydelig og jeg tror bildene blir veldig gode. Fotografen var superhyggelig og fikk oss til å slappe av.

Etter bilden bar det tilbake til kirken, og så dro vi til restauranten vi hadde bestilt bord hos. Der var det stille og rolig og vi satt og slappa av og drakk litt før vi fikk bordet. Tulla fikk hilse på en tøff vakt utenfor og sett et korps inne i tivoli. Så hun var i fyr og flamme. Maten var fantastisk, servicen var så god og vi hadde en kjempefin middag. Kl 19 sovna tulla på fanget mitt, så da tok søs, jeg og vesla en taxi til hotellet. Jeg fikk roa ned tulla litt på rommet til søs, skrelt av holdinundertøy og underskjørt og så gikk jeg ut for å møte de andre på bar. På vei ut av lobbyen klappa alle turistene som satt der :) Jeg fikk endel hyggelig oppmerksomhet gjennom dagen, noe som bare var gøy.

Resten av kvelden satt vi på bar og koste oss, god stemning og jeg tror alle koste seg veldig. Vi la oss ganske tidlig, da vi var rimelig slitne. Morgenen etter fikk jeg en nydelig Longines klokke av mannen min i morgengave, med ti små diamanter i :hjerte: Han fikk Moods of Norway klokke av meg.

Vi har hatt det så fint og dette var var bare helt perfekt. Vi fikk det så nært og lite som vi ønsket, uten stress og fokus på selve inngåelsen av ekteskapet. På lørdag skal vi feire med venner og nær familie og da blir det party :sjarmor:

Og gratulerer til deg som måtte ha funnet på å lese alt sammen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk å lese om helgen deres! Det virker som dere fikk det akkurat sånn som dere ønsket det og det er viktig. Skjønner godt at Tulla hadde mye å snakke om, det var jo en så stor dag ;) Ser for meg Tulla skravle og skravle (sånn som jenter ofte gjør) :fnise:

Du var en vakker brud og det er klart at mannen felte litt tårer og at du gjorde det også.. Og tenk, nå er han Mannen, ikke bare mannen :fnise:

Så bra at Tulla er grei å ha med på tur, det gjør det så mye enklere fremover. Og jeg må bare si, at selv om jeg er utrolig glad for å få lillesøster, så ser jeg helt klart en fordel i det å bare ha ett barn nå som jeg har to selv. Så mye mer tid man får med det barnet, føere muligheter økonomisk sett og mye mer. Man slipper å dele seg og kan være der 100% for det barnet, noe jeg er litt "misunnelig" på faktisk, nå som jeg allerede ser at det er tøft å måtte dele oppmerksomhet og kjærlighet på to.. (Eller 3 med mannen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dine :klem: jeg tror det er fordeler og ulemper med både det å ha et og to barn. Og når lillesøster vokser til og aldersfoskjellen nevnes ut, så vil du merke at det blir enklere med to tror jeg. Da kan de underholde hverandre seg litt istedetfor at man som foreldre må gjøre det som man jo må litt når man har et enebarn.

Og ja, tulla skravlet som besatt :daane: hver kveld måtte hun snakke seg gjennom alt før hun var klar for å sovne. Selve bryllupet var ikke det største tror jeg og det skjønte hun nok ikke helt, men flyturene har hun snakket veldig masse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, jeg fikk nesten tårer i øynene av å lese om bryllupsdagen din. Så flott at dagen ble vellykket på alle måter :) Dere var et vakkert par, og Tulla var jo bare så skjønn (så bilder på FB).

Ikke rart Tulla snakket mye om turen, mye som skal fordøyes og dette var nok en stor opplevelse for henne.

Vil også gratulere Dine med jenta :babysmokk: Håper alt går bra med dere.

Det er nesten like stor avstand mellom våre barn, bare at hos meg er det jenta som er størst.

Mine har hatt stor glede av hverandre og er veldig gode venner, så vil nok tro at dine to blir gode lekekamerater når lillesøster vokser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Så nydelig å lese, høres ut som dere har hatt en magisk dag, ja. Akkurat sånn ønsker jeg å ha det også hvis jeg skal gifte meg igjen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også gratulere Dine med jenta :babysmokk: Håper alt går bra med dere.

Det er nesten like stor avstand mellom våre barn, bare at hos meg er det jenta som er størst.

Mine har hatt stor glede av hverandre og er veldig gode venner, så vil nok tro at dine to blir gode lekekamerater når lillesøster vokser til.

Tusen takk Kospia! :)

Jeg håper de blir gode lekekamerater etterhvert, det er blant annet derfor vi har denne aldersforskjellen. Her er det litt sjalusi for tiden, men det går også veldig fint stort sett :)

Hvordan var Tivoliet for Tulla? Tenker på ift alder.. Tenker egentlig at vi bør vente med det et års tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tivoliet var helt supert for store og små. Jeg synes det var endel for de minste også - av båter og bestefarsbiler de kan ta og sånt. Og en masse sånne boder med ulike spill som kan være gøy, også er det jo spennende å gå rundt og se og kanskje få en is og sånt. Så for oss og vesla var det iallefall en suksess :)

Fy fader så mye det er å handle inn til bryllupsfest hjemme :daane: det er jaggu ikke nødvendigvis en billig løsning. Vi skal jo ha catering, men i tillegg må vi jo ha drikke med og uten alkohol, ingredienser til kaker, kjøp av kaker, sjokolade, snacks, sugerør, plastglass til de siste timene av festen, betaling til serveringshjelpene, nattmat, masse isbiter og tilbehør til drinker, Telys og masse stasj til pynt, blomster. Ja, i det hele tatt! Akkurat i dag har jeg tenkt at vi er duster som ikke bare har det på et hotell ellernoe. Men regner med at vi er storfornøyd når lørdagen kommer, jeg håper iallefall det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...