Gå til innhold

Puslas plass


pusla

Anbefalte innlegg

Jeg tror det beste for meg er å ha tidlige morgener og fullt kjør, for fy flate så trøtt jeg er i dag :daane: Kanskje det derre søvn avler søvn-greiene gjelder for meg og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tulla har begynt med de veldig tidlige morgenene sine igjen :Gjesp: Hun har ikke akkurat sovi lenge i sommer heller, men det har vært mer vanlig med kl 6 og 6.30, noe det jo aldri var tidligere. De siste dagene har det vært stadig tidligere igjen, og i i går og i dag var det kl 5.15.

I dag var jeg så trøtt og kunne egentlig sovet en halvtime lengre, så jeg forsøkte å få henne til å ligge litt under dyna med meg. Men neidu, det skulle vi ikke ha noe av! Hun skulle ha varm melk og det var bare å levere på sekundet! Tålmodighet er ikke en 3-årings sterkeste side :fnise:

Nå er jeg vel plassert på jobb, lettere trøtt i øya og lurer på hvilken ende jeg skal starte i her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler med deg! her er det også tidlige morgener for tiden, 5.20-6 sånn ca. Men i dag sov han faktisk til 7.10 :nigo: Vi tok i bruk en klokke, med en ape som åpner øynene når klokka er 6, for at han skulle vite om det var morgen eller natt, og kanskje legge seg ned igjen og sovne. Men første morgenen våkner han med hyl og skrik, fordi han skvatt sånn av den mekaniske lyden av at apen åpnet øynene, og nå er han redd den :roll :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten også en sånn klokke som skiller på natt og dag, men den tror jeg lyser som nattlampe hele natta og det er ikke tulla vant til. Men kanskje på tide å teste den ut, det hjelper iallefall ikke å bare si at det er natta!

Denne uka er jeg skikkelig bortskjemt og jeg nyyyter det :fnise: mannen jobber noen kvelder nå og pappa har vært alene hjemme, så denne uka har han henta meg på jobb, kjørt meg opp i barnehagen og lagd middag til oss :sjarmor: i dag er mamma her også, så nå sitter jeg i stua med iPad mens pappa rydder kjøkkenet og mamma leker med tulla. Luksus!

Nå er det to planleggingsdager i barnehagen og vi er heldige med at mamma ikke jobber akkurat nå, så hun skal være med tulla. Deilig å slippe å bruke to feriedager nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med en pappa som skjemmer deg litt bort ;) Han synes sikkert det bare er hyggelig å føle at du "trenger" han litt selv om du er gift og har barn ;) Og så er det lov og nyte å være (her ble jeg usikker på og & å regelen gitt...) pappas lille jente også til tider ;)

Gleder meg til dere kommer på besøk i det nye huset vårt :Nikke: For det håper jeg da inderlig dere gjør??!! :fnise: Gleder meg til ting roer seg litt så vi kan få til litt kaffeslabberas igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi kommer på besøk, Dine :klem: Gleder meg til kaffe og skravlings jeg også, altfor lenge siden. Og jeg vil gjerne få hilse på lillesøster også - har en liten pakke til henne og til storebror liggende her :)

Mannen har begynt å male i gangen i helga, så da er tulla, vofsen og jeg hos foreldrene mine. Pappa hjelper mannen litt da, så vi jentene koser oss her. I dag har vi vært på tur i skogen sammen med søs, og tulla storkoser seg i skogen. Hun synes det er kjempegøy å være ute sånn, så det må vi bare fortsette med :jepp: Jeg ble bitt på halsen av en hissig veps og det var skikkelig ekkelt, og gjør vondt!! Mamma var litt stressa der en stund, men nå er det mindre hovent så tror det skal gå bra.

Vi har fått takkekortene forresten, og jeg driver bare og utsetter å skrive på dem hele tida :sjenert: De ble fine da, og vi har masse flotte bilder fra festen også så jeg skal legge ved et eller to bilder til de som var på festen også. Mannen stakkars, skal skrive navnet sitt på alle kortene og det synes han nok var litt i overkant :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter jeg på kaffen så fort vi kommer i hus :kaffekopp:

Så koselig med skogstur! Vi er ikke utpreget skoggåere om vi kan kalle det det, men vi vil bli flinkere til å være ute når vi får hage (begynne i det små, er det ikke det de sier? :fnise:

Synes dere virker veldig flinke til å gjøre sånne ting med Tulla og vofs :)

Så morsomt med takkekort! Gleder meg til å se bilder, men de jeg har sett er skikkelig fine! Et flott brudepar!! :)

Mannen er på vei til utlandet for å gå i bryllup som er i morgen han. Stebroren gifter seg. Ser for meg all den gode maten jeg går glipp av jeg.. :sjenert: Men det blir wienerpølser her hjemme i dag, så det så :fnise:

Hva slags mat serverte dere på festen forresten? Mener å huske det var litt koldtbord/tapas aktig.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er litt surt å gå glipp av maten i et bryllup, Dine. Men wienerpølser kan være godt det og :jepp: Vi hadde bbq-tapas på bryllupsfesten vår, med bl.a. spare-ribs, kyllingvinger, pølsebiter, friterte jalapenos, fylte tomater, scampi osv. Det var litt sprekere enn vanlig koldtbord/tapas og jeg hørte bare skryt. Det ble spist mye også, bortsett fra salat som vi selvfølgelig hadde enorme mengder igjen av.

I dag sov tulla til kl 7 :tommel: Jeg sov på sofaen i stua hos foreldrene mine, og våkna selvfølgelig av en flue kl 5.15 :roll: Men deilig var det uansett :) Nå henger vi bare rundt her og sturer litt i regnværet før vi skal i bursdag senere i dag.

Gleder meg til å komme hjem i ettermiddag, og få se både de nymalte veggene i gangen og ikke minst mannen min igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bbq tapas hørtes helt nydelig ut!! Hvor bestilte dere? Vi lurer på om vi skal ha noe annet enn snitter i dåpen, men det avhenger selvsagt på pris osv også. Vi blir jo nesten 50 (!!!!) Galskap å ha såpass mange i dåp egentlig, men men. Vi har jo stefamilier, halvsøsken, kvart her og der og er veldig nære kusiner og fettere, så da blir det sånn ;)

Ble gangen bra? Gleder meg til å se!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 gjester i dåp :daane: det er galskap ja :fnise: men dere har jo mye familie, så da blir det jo sånn.

Vi brukte servicemat.no både til dåp og bryllupsfesten. Vi er kjempefornøyde, begge gangene men særlig nå sist gang - da fikk vi masse skryt og noe litt annet enn standard buffet. Men det koster jo litt med catering da, selvom demses priser ikke er så aller verst.

Gangen er ikke ferdig, men sålangt ser det skikkelig bra ut :jepp: det står igjen en god del da så jeg ser ikke helt for meg hvordan det vil bli. Men mannen har vært skikkelig flink og stått på hele helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer det seg slutten på en fin helg :) det er så digg med det varme og fine været :sol: kjære jobber i helga, men det har heldigvis blitt sosialt nok.

I går var vi i Frognerparken med søs, der har vi vært endel med tulla og det er alltid koselig. Dette var egentlig første gangen lekeplassen virkelig slo an; sikkert mest fordi det ikke var så innmari mye folk og at tulla kunne huske mye. Hun elsker å stå på huske og ordne farta selv for tida - da kan hun stå en halv evighet med bredt glis :)

I dag har vi hatt hyggelig besøk av Dinefamilien. Det var altfor lenge siden sistm og veldig koselig å få hilse på lillesøster :) tulla og Tassen lekte også veldig fint sammen for det meste og det var godt å kunne være masse ute.

I morgen er planen å få godt litt tidlig fra jobb, for jeg trenger nytt pass og bankkort. Har ikke legitimasjon i mitt nye navn nå, og noen nevnte at jeg da kanskje ikke vil få stemt d.eks. Det hadde jeg ikke tenkt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, der sier du noe! Jeg må huske å ta med pass jeg da når jeg skal stemme, for det er det eneste id jeg har med riktig navn! Jeg har aldri fått surret meg til å få endret førerkortet mitt (er jo bare 2,5 år siden jeg skiftet navn....), og bankkortet mitt er uten bilde, så det funker vel heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor strenge de er på det, cypress, men jeg blir grinete om jeg ender opp med ikke å få stemt. Og jeg må jo ha nytt pass uansett, siden vi skal til Wien om to måneder :)

Denne helga har vi prøvd to oppskrifter fra middagsplanleggeren til rema. Kjempegod mat og mat som tulla også liker, så vi kommer nok til å lage mer mat fra den nettsiden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bekreftelse på navneendringen med, skal det holde. Om du ikke har den mer, kan du bare ringe skattekontoret og få ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er e-bruker så fikk bekreftelsen på sms, men kan sikkert ta noe ut fra altinn. Men jeg rekker vel uansett å få passet først om jeg ordner det i morgen, det skal jo gå så fort nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min plan er å bestille nytt pass 2. september og likevel rekke det. :fnise: Jeg har ikke tid før, og fjern som jeg er har jeg ikke fått ordnet det ennå. Byttet navn i februar liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempe koselig tid i stad :klem: Vi koste oss store og små, også var det så gøy at Tassen og Tulla lekte så fint sammen stort sett hele tiden. Tassen la seg 18:30 i dag, var supersliten! Sovnet ikke på vei hjem, så det var hans eget forslag å gå i seng når det nærmet seg halv syv :fnise:

Godt mannen likte gaven ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...