Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Gjest Ulva35

:vinke: Pusla

Så godt å høre at du har det bra, og at fraværet ditt her er like naturlig som mitt :hoppe: Travelt opptatt av andre ting.

Grattis med vogn :hoppe:

Selv nyter jeg sola i hagen om dagen, litt pc tid på fb, men ikke mye. Må nyte de fine dagene som er.

Skulle(skal) egentlig til østlandet på mandag, men det spøker nok for den turen om ikke streiken snart er slutt.

Ha en fin kveld Pusla :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulva :klem: Håper det ordner seg med turen din, men jeg tror vel egentlig at den streiken kommer til å vare en stund.

Jeg har hatt et par kjipe dager, så her kommer litt syting - hermed er dere advart :fnise: Skulle på todagers samling med jobben i går, hadde gleda meg masse til det. Men i går morges slo ryggen seg vrang igjen :kjefte: Jeg tok bussen ned til togstasjonen, men skjønte at det bare var å snu. Jeg vet jo at å sitte mange timer ikke nytter når det blir sånn. Skuffa :sur: Så i går og i dag har jeg liggi for det meste + gått litt turer. Skal til kiropraktoren i morra, så da går jeg på jobb og håper at det skal gå seg til.

Ellers kjenner jeg på at jeg blir mer og mer gravid (bombe :fnise: ). Sover dårlig på nettene og merker det veldig godt, blir så sliten og trøtt. Sliter også endel med at det nå synes godt og jeg føler at alle glaner på magen min. Lurer på om jeg vil venne meg til det eller om jeg skal ha det sånn i tre og en halv måned til :roll:

Sånn, det var sytinga for i dag ;) Når dette er sagt, har jeg en fantastisk samboer, jeg er utrolig heldig som har skjønnemannen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj så dumt at ryggen streiker igjen. Får håpe at kiropraktoren har noen triks i ludo. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du klarer å venne deg til magen etterhvert. For det er flott å være gravid! Det har ihvertfall jeg alltid syntes :jepp:

Og den sovingen er ikke lett nei. Umulig å finne en behagelig stilling, jeg våkner ofte av at det verker i hoftene. Sover egentlig best mellom åtte og tolv om morgenen/formiddagen jeg :ler: For da har jeg heeeeele senge for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt slitsomt å være gravid når det er varmt... Er lov å klage da ;)

:klem: Ja, varmen plager meg faktisk ikke så mye foreløpig, men det er mye annet da :fnise:

Usj så dumt at ryggen streiker igjen. Får håpe at kiropraktoren har noen triks i ludo. ;)

Takk :blomst: Ja, kiropraktoren min er en familievenn og jeg stoler helt og fullt på han. Han er kjempeflink og jeg har aldri opplevd at han ikke har fikset på vondtene mine. Så jeg tror nok dette skal gå bra :tommel: Virker som det kommer tilbake oftere nå som jeg er gravid, men sålenge behandling virker og bekkenet oppfører seg, så skal jeg ikke klage :jepp:

Får håpe du klarer å venne deg til magen etterhvert. For det er flott å være gravid! Det har ihvertfall jeg alltid syntes :jepp:

Jeg håper det jeg og :klem: Jeg sliter veldig med dette og skal få ekstra oppfølging på det framover. Er glad for at jeg blir tatt på alvor så kanskje jeg rekker å nyte litt av dette også :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, i dag var det vips tilbake til hverdagen igjen etter to dager mer eller mindre liggende med vond rygg. Har hatt en slitsom dag, men det har nå gått greit. Våkna i halv-fire tida i natt, så sto opp fem og dro på jobb. Så har dagen gått slag i slag med time hos kiropraktor, starten på et møte med hele avdelingen før jeg måtte gå for å rekke en begravelse. En av de jeg har lederansvar for har mista et nært familiemedlem. Det var en trist begravelse, men veldig fint også.

Rakk å jobbe en times tid etterpå, så hjem og bake en kake til helgas slektstreff og så har vi fått besøk av nevøen til skjønnemannen. De skal på gutte-fisketur i helga og jeg tror det blir stas for både skjønnemann, nevø og vofs. Jeg skal i operaen i morra med mamma før vi drar til familiestedet - der er det grillfest med slekta på lørdag.

Kjenner jeg er utrolig sliten nå og gruer meg litt til turbohelg, men skal ha fri mandag og tirsdag, så da får jeg forhåpentligvis henta meg inn. Lurer litt på om jeg kjører meg for hardt nå; kiropraktoren var litt streng på det i dag, men jeg føler liksom ikke at jeg bare kan stoppe opp nå heller.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du har tatt det opp og får oppfølging :)

viktig å få nytt graviditeten litt og.

:klemmer:

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dream* :klemmer:

100 dager igjen i dag :strix: Det er både gøy og kjempeskummelt på en gang :fnise:

Jeg har hatt noen hektiske dager med langhelg, det har gått rimelig i ett, men har hatt det veldig fint. Jeg får komme tilbake med mer skriblerier her inne til helga tror jeg, nå må jeg :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom for å lese om hvordan det går med deg :hug:

Grattis med vogn, den var flott :) ikke så enkelt å velge vogn blant masse merker og ulike fasonger.

Håper at timene du bruker hos kiropraktor vil hjelpe deg, ikke godt å gå med vond rygg.

Ikke bry deg om dem som glaner på magen din, tror nok de fleste bare mener det godt og synes at du er fin og heldig som går og bærer på en ny verdensborger :Nikke:

Folk glante nok på meg også på slutten av mine svangerskap, men det var fordi jeg vagget slik da jeg gikk...så ut som ei gås der jeg gikk :ler:

Ha ei fin helg pusla :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kospia - tusen takk for mange gode ord :klem:

Jeg er heldigvis bedre i ryggen; det holdt faktisk med en behandling denne gangen.

Denne uka tok jeg fri mandag og tirsdag, siden skjønnemannen har hatt friuke. Vi har fått shoppa masse til babyen - nå er vi skikkelig i gang med redebygging her :sjarmor: Og det er så herlig, for skjønnemannen er mer ivrig enn meg og han går og ser på tingene hele tida :rødme:

Vi har kjøpt oss sprinkelseng med madrass, dyne, babycall, ammepute, stelleunderlag, litt klær, voksipose, teppe og sånn bilsele-ting til meg. Og i går når vi var på kid for å se etter dyne og sengetøy, så fant skjønnemannen en bamse han gjerne ville kjøpe mens han sa: "vi må jo style senga til babyen kommer" Herlige, ivrige mannen min :hjerte:

Denne helga skal brukes til avslapning, da det til tross for kort arbeidsuke har gått ganske i ett og jeg er sliten og trøtt. Blir godt med litt avslapning, er meldt fint vær her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å bruke penger på babyen :rødme: Og så bra at mannen er så engasjert da! Her er det stort sett jeg som handler til babyen, alene. Tror ikke han helt vet hva vi trenger heller, for han mener nesten at vi har det vi trenger. Og vi har ikke tilbehør til sengen engang (skal låne seng, men må jo ha dyne, sengetøy og sånn) :ler:

Kos deg og slapp av i helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dream og Superlilje :klem:

Ja, disse mannfolka har ikke helt oversikt over hva som trengs, men det har igrunn ikke jeg heller da. Vi fikk en sånn kjekk liste på Barnas Hus (hvor vi brant av 6.000 her en kveld :sjenert: ), som vi kan krysse av på etterhvert som vi kjøper ting. Da kan jo skjønnemannen følge litt mer med og!

I går ga jeg han nesten ansvar for å sørge for at vi har de klærne vi trenger, for han mente jeg kjøper for mye nå før vi vet kjønn. Nå får jo ikke vi vite kjønn før babyen er født og jeg har ikke tenkt å farte rundt rett etter det. Og per nå har vi ikke en eneste strømpebukse eller sokk eller noe varmt tøy. Synes jeg ser oss reise hjem fra sykehuset med ungen i en body uten sokker eller noenting ;) Men han er veldig deltakende da og sååå ivrig, så jeg skal ikke klage altså :hjerter:

Nå skal jeg gjøre littegranne :husarbeid: før venninna mi kommer og vi benker oss i :sol: på verandaen. Senere i dag kommer søs for å grille, så dette blir en bra lørdag ja!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gjøre littegranne :husarbeid: før venninna mi kommer og vi benker oss i :sol: på verandaen. Senere i dag kommer søs for å grille, så dette blir en bra lørdag ja!

å det hørtes helt herlig ut altså, her i trøndelag har vi knapt fått sittet ut i sola i sommer....kjenner jeg er misunnelig ja :ler: Kos deg masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kospia :klemmer: Æsj, så teit at dere har hatt lite sommer oppe hos dere så langt da :sur: Håper sola snart tar turen til Trøndelag og!

Jeg synes faktisk juni har vært veldig fin her på Romerike i år. Det finnes jo folk som klager såklart, synes det er kaldt og blablabla,men jeg er fornøyd. Vi har fått grilla masse, sitti endel på verandaen og flere helger har vært ganske så bra. I dag veksler det litt, men det er da endel :sol: også.

Dagens planer er minst mulig, i går var det sosialt med både venninne og søs på besøk, noe som var kjempekoselig. Men jeg blir jo sliten bare av det, så godt med bare vofs og meg her nå. Snart kommer vel skjønnemannen også, han jobber i helga da. Greit å få ladet litt batterier til siste arbeidsuke før jeg tar ferie :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ulva35

:vinke: Pulsa

Jøss som tida går tenkte jeg når du skrev: Bare 100 dager igjen.

Turen min ble noe av og jeg hadde det kjempekoselig og bare fint vær :sol:

Nye huset til mamma var så fint, men det skriver jeg mer om inne hos meg.

Ha en super dag Pusla(eller uke får jeg vel si, så lite jeg er her om dagen) :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper siste arbeidsuke går raskt unna. :) Har dere noen planer for ferien? :)

:klem: mocci. Skjønnemannen begynner i ny jobb 1. juli (bare 3 dager igjen :hoppe:) og han har derfor ofra ferien i år (også :sjenert: ). Han jobber jo turnus da, så det blir litt fri innimellom, så vi tar det som det kommer. Jeg skal ha fire uker hvor jeg bare slapper av, leser bøker og koser meg. Blir noen dager på familiestedet tenker jeg, ellers bare ruuuging :fnise:

Turen min ble noe av og jeg hadde det kjempekoselig og bare fint vær :sol:

:klem: Så koselig at du fikk reist; jeg tenkte på deg når streiken ble avsluttet :) Ja, masse fint vær her nå! Stikker inn i boka di og leser mer om turen nå, jeg.

Så herlig :hjerte:

:klemmer: trulta. Ja, jeg er veldig heldig som har funnet en sånn mann. Jeg måtte kysse noen frosker i ordets rette forstand før han dukka opp, men det var da verdt det :fnise:

I dag ble det bråbestemt hjemmekontor på meg og jeg har tatt en litt kort dag. Fikk menslignende smerter i natt og sov litt dårlig pga det. Ble ikke så veldig bekymra, for jeg har lest og hørt at det er ganske vanlig, men det er jo litt ubehagelig likevel. Så da sov jeg litt ekstra, jobba litt istad og nå skal jeg bare slappe av igjen. Kjenner jeg har fått trøttheta skikkelig nå, har bare lyst til å sove hele tida :Gjesp:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...