Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dæven. Råsterk økt på deg. Konge! :bolledeig:

Bra økt :5:

Takk! :)

Resten av øktene denne uka har vært litt varierende.

Onsdag skulle jeg jobbe overtid på kvelden, så da ble det 50 min på AT på morgenen. Planlagt rolig økt i pulssone 1 og 2.

Total treningstid: 51:02

Gj.sn.puls: 144

Max: 162

Kcal: 338

Effect: Fitness and fat burn improving

Torsdag, 25 min AT og deretter 60 min dans step. Deilig time, fortsatt ukas høydepunkt! :)

Total treningstid: 01:25:16

Gj.sn.puls: 145

Max: 173

Kcal: 574

Effect: Fitness and fat burn improving

Fredag ble det ingen trening. Jeg måtte jobbe overtid på jobb, og da jeg var ferdig der var jeg totalt utkjørt, var skjelven, kvalm og sliten. Orket ingenting, så da var det bare å slappe av i stedet.

Dagens økt, helt grei, men huet var ikke helt på plass. Klarte å klemme fingeren min mellom stanga og en 20 kgs vektskive ganske tidlig i økta også == en stk ubrukelig, blå og hoven finger. :gjeiper: Herregud så klossete jeg er i blant. Hadde glemt musikk, og tankene var all over the place. Men greit fornøyd likevel. Lang økt, og jeg fikk prosessert masse håpløse tanker.

- 20 min oppvarming AT

- 10 min sone 1

- 10 min sone 2

Totalt: 2,6 km

- 84 min styrketrening:

- Knebøy: 20/10 - 45/4 - 45/4 - 45/4 - 45/4

- Strakmark: 70/4 - 70/5 - 70/5 - 75/4 - 75/4

- Benkpress: 20/10 - 42,5/1 - 40/3 - 40/3 - 40/3 Failure på forsøket på 2. reps på 42,5

- Nedtrekk, strak: 36/4 - 36/4 - 36/5 - 36/5

- Bryst, kabel: 14/6 - 16,3/4 - 16,3/4 - 16,3/4 - 16,3/4

- Nedtrekk, v-grep, langt bak: 32/8 - 34,3/6 - 34,3/5 - 34,3/5 - 34,3/5

- Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20

- Shrugs: 8/10 - 8/10 - 8/10 - 8/10 - 8/10

- Hofteflex m/push up, bosu: 10 - 10 - 6

- Sideplanke: 30 sek - 30 sek (pr. side, pr. sett)

- Båten m/siderot.: 8/30 - 8/30 - 8/30

- Planke m/vektskive på ryggen: 5kg/40 sek - 5kg/40 sek, 20 sek pause mellom

- 40 min AT:

- 10 min sone 1

- 20 min sone 2

- 10 min sone 1

Distanse: 5,2 km

Total treningstid: 02:24:50

Gj.sn.puls: 132

Max: 169

Kcal: 806

Effect: Fat burn and fitness improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt umotivert løpetrening i går. Føltes skitt mens jeg løp, og hadde følelsen av å være supertreg og tung i kroppen.

7,5 runde oppvarming, 7x60m intervaller, 1 runde, 5x60 m intervaller, 2 runder, 5x60 m intervaller, 5,5 runder.

Intervallene føltes som å løpe i sirup. Fikk overhodet ikke følelsen av å løpe fort, pulsen kom heller ikke så høyt opp som jeg hadde ønsket. Motivasjonen var ikke på topp da jeg dro for å trene og den ble egentlig bare verre utover økta. Humøret ble litt bedre da jeg sjekket pulsklokka etter trening og fikk se maxfart og maxpulsen. Ikke så ille til ikke å ha mølla til å tvinge meg til å holde farten. :)

Total treningstid: 01:09:35

Total distanse: 10,9 km

Gj.sn.fart: 9,4 km/t

Max fart: 17,8 km/t

Gj.sn.puls: 174

Max puls: 202

Kcal: 642

Effect: Maximal performance improving

Fikk endelig pokal på pulsklokka igjen for forrige treningsuke. Etter 2 uker med bare 1 stjerne for treninga mi var det litt greit at pulsklokka i det minste var fornøyd med treningsuka mi, selv om jeg ikke var 100% fornøyd. :ler:

Kjenner at ankelen min er sliten av løping. Jeg vet ikke helt hva som er feil, men den verker når jeg løper, og virker sliten, stiv og øm ellers. Bislett er stengt på helligdagene, så fra torsdag og fram til onsdag neste uke blir det ingen løping på meg, bare AT og spinning. Tror foten skal få litt pause. Fortsetter jeg å ha vondt spørs det om jeg ikke må ta en tur til Löplabbet og se om jeg burde ha nye sko. Det kan hende jeg bør ha noe som bygger opp mer, for det kan virke som om jeg vrir foten når jeg løper. :klø:

Irriterer meg for øvrig at innebanen nå stenges igjen over påske. Den har vært åpen 2 måneder, og så stenger de den igjen for å gjøre mer arbeid. Hvorfor i alle dager gjøre det nå, før all snøen forsvinner? :klø: Kunne de ikke ventet til mai med å gjøre mer arbeid da, hvorfor stenge innebanen når det er mest bruk for den? Den blir stengt så lenge som til 8. mai, dvs. at jeg må trene ute fram til Sentrumsløpet, får virkelig håpe at temperaturen og været blir bra framover da, hvis ikke kan jeg få et aldri så lite problem. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pokal! Har ikke fått mer enn to stjerner av min jeg. Men nå har jeg bare kjørt programmet ordentlig i ei uke og da. Må vel starte nytt treningsprogram snart, og målet må vel da bli å få pokal. ;)

Høres ut som om den ankelen kanskje trenger en liten løpepause ja. Har du vært på løplabbet før og fått sko tilpasset deg? Hører de er flinke der, så det kan jo være tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pokal! Har ikke fått mer enn to stjerner av min jeg. Men nå har jeg bare kjørt programmet ordentlig i ei uke og da. Må vel starte nytt treningsprogram snart, og målet må vel da bli å få pokal. ;)

Høres ut som om den ankelen kanskje trenger en liten løpepause ja. Har du vært på løplabbet før og fått sko tilpasset deg? Hører de er flinke der, så det kan jo være tingen.

Takk, takk! :) Jeg har fått noen pokaler siden januar, men det er noen uker siden nå. :gjeiper: Jeg trodde ikke det skulle være så viktig for meg egentlig, men man blir litt hekta. :ler: Særlig når det går litt tid mellom pokalene blir jeg litt skuffa, samtidig er det så kjedelig å måtte gå inn for å trene rolig i pulssone 1 og 2.

Det er sko fra løplabbet jeg løper med nå, og jeg var veldig fornøyd forrige gang, men nå virker det som om om jeg har forandret løpesettet mitt litt. Greit at skoene er litt dyrere der, men heller det enn å løpe med sko som er feil for meg. Har egentlig ikke råd til sko derfra nå, så får se an hvordan den er etter litt løpefri og saltimefri. Tror ikke den har vært kjempehappy for dans steptimene heller. Kan absolutt anbefale löplabbet om man skal begynne å løpe, greit å slippe unødige skader og vondter pga. feil sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk! :) Jeg har fått noen pokaler siden januar, men det er noen uker siden nå. :gjeiper: Jeg trodde ikke det skulle være så viktig for meg egentlig, men man blir litt hekta. :ler: Særlig når det går litt tid mellom pokalene blir jeg litt skuffa, samtidig er det så kjedelig å måtte gå inn for å trene rolig i pulssone 1 og 2.

Det er sko fra løplabbet jeg løper med nå, og jeg var veldig fornøyd forrige gang, men nå virker det som om om jeg har forandret løpesettet mitt litt. Greit at skoene er litt dyrere der, men heller det enn å løpe med sko som er feil for meg. Har egentlig ikke råd til sko derfra nå, så får se an hvordan den er etter litt løpefri og saltimefri. Tror ikke den har vært kjempehappy for dans steptimene heller. Kan absolutt anbefale löplabbet om man skal begynne å løpe, greit å slippe unødige skader og vondter pga. feil sko.

Jeg vet. Fikk jo to stjerner første uka, og uka etter fikk jeg ikke trent så da fikk jeg ikke noe annet enn kjeft. Ble såååå skuffa! :ler:

Har lenge hatt planer om å dra på løplabbet selv jeg, men blir liksom bare med tanken. Men akkurat nå løper jeg uansett så lite at jeg ser på det som bortkastede penger.

Du har jo jobbet mye med løpinga di i det siste, med teknikk og sånn. Så det kan jo hende at du trenger noen helt andre sko nå enn sist. Du får hvile beinet og se det an litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Fikk jo to stjerner første uka, og uka etter fikk jeg ikke trent så da fikk jeg ikke noe annet enn kjeft. Ble såååå skuffa! :ler:

Har lenge hatt planer om å dra på løplabbet selv jeg, men blir liksom bare med tanken. Men akkurat nå løper jeg uansett så lite at jeg ser på det som bortkastede penger.

Du har jo jobbet mye med løpinga di i det siste, med teknikk og sånn. Så det kan jo hende at du trenger noen helt andre sko nå enn sist. Du får hvile beinet og se det an litt. ;)

Urk, det verste er når du føler pulsklokka "kjefter" på deg. :ler: Men samtidig så gjør jo tilbakemeldingene det morsomere å trene da, og det har jo helt sikkert noe for seg å trene sånn som pulsklokka mener du skal trene, så jeg prøver i det minste å trene riktig.

Løplabbet er verdt det dersom du løper mye, gjør du ikke det er det ikke så mye vits i. Man klarer jo som regel å finne sko som er noenlunde behagelige selv, men når man løper en del mil i uka er gode sko alfa og omega.

Nå er det bare onsdag igjen, så får foten løpefri en ukes tid. Håper inderlig det hjelper. Kjenner jeg ikke er 100% klar for løpefri, har en følelse av at jeg kan få litt abstinenser. ;)

Ny løpeøkt i dag. Kjente det litt i låret jeg fikk strekk i for halvannen uke siden, og ankelen protesterte litt.

Løping Bislett

5,5 runde løping, 5x60 m intervaller, 2 runder, 5x60 m intervaller, 2 runder, 5x60m intervaller, 3 runder.

Total treningstid: 00:55:40

Total distanse: 8,9 km

Gj.sn.fart: 9,6 km/t

Max fart: 16,5 km/t

Gj.sn.puls: 183

Max puls: 201

Kcal: 558

Effect: Maximal performance improving

Ingen stor overraskelse at intervallene gikk dårligere i dag enn i går. Har en brukbart hard treningsuke bak meg, og jeg kjørte intervaller i går.

Resten av påsken ser omtrent slik ut:

Tirsdag:

Spinning

Styrketrening

AT

Onsdag:

Løping

Torsdag:

AT oppvarming

Styrketrening

AT

Fredag:

AT

Spinning

Lørdag:

Spinning

Styrketrening

AT

Søndag:

AT

Spinning

Mandag:

AT

Step høypuls

Så får vi se om det gjennomføres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Løplabbet er verdt det dersom du løper mye, gjør du ikke det er det ikke så mye vits i. Man klarer jo som regel å finne sko som er noenlunde behagelige selv, men når man løper en del mil i uka er gode sko alfa og omega.

Bare et lite innspill til dette: Löplabbet er gull verdt dersom man over-/underpronerer også, enten man løper mye eller ikke. Jeg overpronerer ganske mye, og fysioterapeuten min er veldig opptatt av at jeg bruker riktige sko eller sko med solide såler i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite innspill til dette: Löplabbet er gull verdt dersom man over-/underpronerer også, enten man løper mye eller ikke. Jeg overpronerer ganske mye, og fysioterapeuten min er veldig opptatt av at jeg bruker riktige sko eller sko med solide såler i.

Jo, det er sant. Om man har spesielle behov så er også løplabbet geniale. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, de vurderer å starte opp en løpegruppe på senteret. Jeg har meldt min interesse foreløpig, men de kunne si svært lite om hva slags opplegg som er tenkt for løpegruppa. Skulle gjerne hatt litt mer konkret info om hva de har tenkt, men de måtte visst se an interessen først. Har jo et håp om at det kan bli noe av, greit å få litt mer struktur på løpinga mi, og få noen å løpe med et par ganger i uka. Vil jo fortsatt ha mine egne løpeturer hver uke hvor jeg kan få tid og fred til å gruble og tenke så mye jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt ble lang gitt.

Varmet opp på AT, kjørte en styrkeøkt 3x8-10 reps og avsluttet med en spinningtime. Kjente at jeg begynte å bli litt tom da jeg begynte spinningtimen. Var litt lenge siden jeg hadde spist, så fikk ikke max ut av økta, men det ble ganske greit likevel.

Dagens økt:

20 min oppvarming, AT

- 10 min sone 1

- 10 min sone 2

Total distanse: 2,7 km

50 min styrketrening:

- Knebøy: 20/10 - 37,5/10 - 37,5/10 - 37,5/10

- Markløft: 65/10 - 65/8 - 65/8

- Benkpress: 20/10 - 32,5/8 - 35/8 - 35/8

- Nedtrekk, strak: 29,3/10 - 29,3/9 - 29,3/9

- Nedtrekk, v-grep, langt bak: 29,3/8 - 29,3/8 - 29,3/6

- Core, skuldre: 20/10 - 20/10 - 20/10

- Shrugs: 8/10 - 8/10 - 8/10

- Båten m/siderotasjon: 8/20 - 8/20

- Planke m/vektskive: 5/40 - 5/30, 20 sek pause mellom

9 min spinning, oppvarming på egenhånd

57 min spinning

Total treningstid: 02:16:39

Gj.sn.puls: 135

Max puls: 178

Kcal: 795

Effect: Fitness and fat burn improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpeøkt i dag, etter at det knaste stygt i ankelen da jeg tråkket litt feil på vei til jobb i dag, var jeg redd løpeøkta skulle gå fløyten. Det gjorde sabla vondt en liten stund, men det ble mye bedre etter å ha sittet litt på jobb, og i dag var faktisk ankelen mindre vond da jeg løp enn på lenge. Snåle greier. :klø:

Kjente godt at jeg var sliten og hadde tendenser til beinhinnebetennelse i leggene da, så hvile blir nok bra de neste dagene. Tok det noenlunde med ro under løpinga i dag, og det ble bare 50 min. Det viktigste i dag var egentlig bare å få inn en økt, brydde meg ikke så mye om puls og fart.

Total tid: 00:50:24

Distanse: 8,4 km

Gj.sn.fart: 10,0 km/t

Max fart: 11,4 km/t

Gj.sn.puls: 174

Max puls: 184

Kcal: 452

Effect: Maximal performance improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke verdens beste treningsøkt i dag. Fikk ikke ting til å stemme under styrkeøkta. Uten engang å forsøke har jeg droppet vekt jevnt den siste halvannen uka, så mulig det er det som er årsaken. Ingen aning om hvorfor, og ikke akkurat planlagt.

Hadde regnet med at det skulle være ganske tomt da jeg kom på treningssenteret i dag, men der tok jeg feil, gitt. Tydelig at folk trekker til treningssentrene når været er kjipt. I tillegg er det jo åpent hus, og det var merkbart at det var en del lite treningsvante som hadde funnet veien til senteret. Må innrømme at jeg ikke akkurat ble kjempehappy over folk som spredde seg utover hele styrkeavdelingen og ikke gadd å rydde etter seg. :regler: Det så ikke ut der oppe, ikke var det mulig å finne fram i vektskiver og ikke visste man hvilke benker og hva slags utstyr som var i bruk, om det i det hele tatt var i bruk eller hvem som brukte det. :nei:

Men liten vits å henge seg for mye opp i det. Jeg var der for å trene og koble av, ikke bli irritert. ;)

Dagens økt:

10 min ellipsemaskin (jeg kan ikke fordra ellipsemaskinene, derfor ble det kortere oppvarming enn planlagt. Jeg foretrekker definitivt AT)

ca 90 min styrketrening:

- Utfall m/manualer: 12,5/5 - 12,5/6 - 12,5/6 - 12,5/6 - 12,5/6 (pr. hånd/pr. bein)

- Strakmark: 75/4 - 75/4 - 75/4 - 75/4 - 75/4 (Føltes fryktelig tungt i dag!)

- Benkpress: 20/10 - 40/3 - 40/2 - 37,5/4 - 37,5/4 (Ingenting stemte i dag, liker ikke den nye stanga, den er ikke slitt nok for mine stakkars såre, trælete hender)

- Nedtrekk, strak: 36/4 - 36/5 - 36/5 - 36/5 - 36/5

- Nedtrekk, v-grep, langt bak: 34,3/6 - 34,3/6 - 34,3/6 - 34,3/5 - 34,3/4

- Bryst, kabel: 16,3/6 - 16,3/6 - 16,3/6 - 16,3/5 - 16,3/5

- Skuldre, core: 10/20 - 10/20 - 10/20

- Shrugs: 8/10 - 8/10 - 8/10

- Biceps, 7-7-4: 13,1 - 13,1 - 13,1

- Franskpress: 13,1/10 - 13,1/10 - 13,1/10

- Hofteflex m/push ups på bosu: 8 - 8 - 8

- Planke m/vektskive: 5kg/40 sek - 5/40 - 5/30, 20 sek pause mellom settene.

60 min AT:

- 15 min, sone 1: 1,7 km

- 30 min, sone 2: 4,4 km

- 15 min, sone 1: 1,7 km

Total distanse: 7,8 km

Litt usikker, men veldig mulig jeg klarte å få 6 sett på bryst i kabel. Ble litt distrahert av et kvinnemenneske som trasket rundt på senteret i åletrange jeans, pen bluse og skyhøye stilletthæler, masse smykker og masse sminke, og jammen tok hun ikke et sett her og et sett der i noen av maskinene. Så jeg tror jeg glemte å skrive opp et sett. :ler: Lurer veldig på hva hun egentlig gjorde der, men hun var med et par muskelbunter, så kanskje hun utnyttet åpent hus? :gjeiper:

Deilig med så lang trening, følte jeg måtte tyne brystet ekstra siden benken gikk så sykt dårlig, så dermed ble det både bryst i kabel og hofteflex i tillegg. Digger begge de øvelsene. Begge er øvelser jeg slet fryktelig med i begynnelsen, kabel var blytungt, og jeg slet med å holde ryggen skikkelig rett. Nå føler jeg virkelig jeg begynner å få draget på øvelsene, hofteflex er en av yndlingsøvelse, den er vond og blytung, men det å mestre den føles utrolig digg! I tillegg får jeg faktisk pulsen godt opp under den, så det er rett og slett bare deilig! :nigo:

Total treningstid: 02:40:

Gj.sn.puls: 132

Max puls: 174

Kcal: 875

Effect: Fitness and fat burn improvement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det heldigvis mindre crowded på treningssenteret. I dag var det kondisøkt som stod på planen. 60 min på AT og en spinningøkt. Min yndlingsinstruktør har alle spinningtimene i påsken, så det blir litt spinning på meg. Utrolig bra timer, selv om jeg ikke presser meg max nå disse dagene ettersom øktene blir ganske lange.

Dagens økt:

60 min AT:

- 15 min sone 1, 1,8km

- 30 min sone 2, 4,6km

- 15 min sone 1, 2,0km

Total distanse: 8,4

ca 10 min styrke, skuldre:

- Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20

- Shrugs: 8/10 - 8/10 - 8/10

- Sidehev: 5/10 - 5/10 - 5/10

- Shrugs: 5/10 - 5/10 - 5/10

5 min oppvarming spinningsykkel, egenhånd

57 min spinning

Total treningstid: 01:11:45

Gj.sn.puls: 150

Max puls: 187

Kcal: 917

Effect: Fitness improving

Så langt denne uka har jeg trent i én time mer enn programmet til pulsklokka sier, og det gjenstår fortsatt 2 økter. :nigo:

I dag er det nøyaktig 3 måneder siden jeg tok i bruk pulsklokka første gang. Total treningsmengde siden jeg tok den i bruk:

Total treningstid: 117 t 11 min

Antall økter: ca 90 (litt færre siden jeg har klart å stoppe klokka midt under enkelte økter)

Distanse løpt: 138,1 km

Kcal forbrent: 47067

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var såpass støl i rompe og lår etter torsdagens styrketrening, så det ble ikke noen beintrening i dag, men styrke på overkropp fikk jeg tatt. Føler jeg har stagnert litt nå, og går jo på diett fra mandag av, så da blir det kjøring av 3x8-10-program i noen uker framover for å få litt avveksling og kanskje få litt framgang igjen.

Dagens økt:

5 min egen oppvarming, spinningsykkel

57 min spinning

60 min styrketrening:

- Benkpress: 20/10 - 42,5/3 - 37,5/6 - 37,5/6 - 37,5/6

- Stående, foroverbøyd roing: 37,7/6 - 37,7/6 - 37,7/6 - 37,7/6 - 37,7/6

- Nedtrekk, strak: 36/5 - 36/5 - 36/5 - 36/5 - 36/5

- Bryst, kabel: 16,3/6 - 16,3/6 - 16,3/5 - 16,3/5 - 16,3/5

- Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20

- Shrugs: 8/10 - 8/10 - 8/10 - 8/10 - 8/10

- Hofteflex m/push ups på bosu: 10 - 7 - 6

- Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20

- Planke m/vektskive: 5/30 - 5/30, 15 sek pause mellom

30 min AT:

- 20 min, sone 2

- 10 min, sone 1

Total treningstid: 02:33:04

Gj.sn.puls: 145

Max puls: 203

Kcal: 1008

Effect: Maximal performance improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig imponerende treningsstatistikk på deg! :duskedame: Utrolig sterk markløft på deg, kanskje spesielt med tanke på all løpingen din, du klarer jo å kombinere skikkelig bra kondisjon med tung styrke, flinka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponerende treningsstatistikk på deg! :duskedame: Utrolig sterk markløft på deg, kanskje spesielt med tanke på all løpingen din, du klarer jo å kombinere skikkelig bra kondisjon med tung styrke, flinka!

Takk, Shamim, det var hyggelig sagt av deg! :)

Dagens økt var temmelig tøff å komme gjennom. Nå merker jeg virkelig at jeg har trent mye denne uka. Startet med 60 min på AT, hadde fortsatt såpass god tid før spinninga startet at det ble 10 min til. Så var det tid for Sykkel 1. Ble 7 min oppvarming på egenhånd på spinningsykkelen før en 50 minutters Sykkel 1-time i forholdsvis rolig tempo. Hadde null energi til å pushe meg selv, så det var bare pur faen og en dyktig instruktør som fikk meg til å fullføre timen.

Dagens økt:

70 min AT

- 10 min sone 1

- 10 min sone 2

- 20 min sone 3

- 10 min sone 2

- 10 + 10 min sone 1

7 min egen oppvarming spinningsykkel

50 min Sykkel 1

Total treningstid:

Gj.sn.puls: 147

Max puls: 179

Kcal: 861

Effect: Fitness improving

Denne uke:

Antall økter: 7

Total distanse: 17,4 km

Total treningstid: 13:35:15

Kcal: 5466

I morgen begynner jeg på diett og startet med kreatin. Fokus må nå fullt og helt dreie seg om Sentrumsløpet om 3 uker. Enda godt at det har smeltet såpass mye i det siste, og at temperaturen har steget, så jeg kan løpe ute. Innebanen på Bislett er jo stengt fram til 8. mai, så der får jeg ingen hjelp. Får satse på fint vær framover også, sånn at jeg slipper å løpe på mølle. Værmeldingen ser bra ut framover. Kjenner at jeg har litt abstinenser etter 5 dagers løpefri, men beina har hatt godt av det.

Nå er jeg bare litt bekymret for at kroppen skal reagere negativt på lavere kcal-inntak, og at det skal påvirke løpinga mi. Er også litt bekymret for at jeg skal miste mye muskelmasse de neste 5 ukene. Det blir hovedsaklig vedlikeholdstrening styrkemessig de neste 5 ukene. Kommer til å kjøre 3x8-10-opplegg, 2 ganger i uka. Ellers blir det løpetrening 4 ganger i uka og så klart, min favoritt: dans step en gang i uka. Håper å få en del løpeturer som blir lenger enn en mil også. Usikker på hvordan jeg skal klare å få inn intervaller nå som jeg må løpe ute, men kan kanskje legge én av øktene til utebanen på Bislett og løpe intervallene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se hvordan du reagerer på kreatin. Har en kamerat som brukte det før i forbindelse med løpetrening, og det var markant forskjell. Han orket å presse seg mye mer, både på fart og distanse. Så for noen er det ikke bare styrken det hjelper på visstnok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se hvordan du reagerer på kreatin. Har en kamerat som brukte det før i forbindelse med løpetrening, og det var markant forskjell. Han orket å presse seg mye mer, både på fart og distanse. Så for noen er det ikke bare styrken det hjelper på visstnok :)

Jeg er også veldig spent på hvordan det kan påvirke løpinga mi. Har hørt at det kan påvirke utholdenheten positivt også, så jeg har jo et ørlite håp om at det kan hjelpe på. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...