Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Jeg tror du klarer det! Bare fortsette å fokusere på teknikken :hug:

Hehe, jeg må jo nesten tro på det selv også. Teoretisk sett er det jo absolutt mulig, det er under 2,5 kg økning i måneden.

Økta i dag ble jo ikke akkurat som tenkt. Planen var AT, styrketrening og catslide, men både vanlig styrketrening og catslide utgikk. Kunne ikke trene utfall osv. med teppebiter under beina med det kneet her. Dermed ble det AT og egen core i stedet. Ikke på langt nær like givende, men det ble da trening.

30 min AT, sone 1, 7,0 - 7,4 km/t

30 min AT, sone 2, 9,0 - 9,9 km/t

Totalt 8,7 km

40 min core:

- Crunch: 30 - 30 - 30

- Benhev: 10 - 10 - 10

- "Båten" m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20

- Rygghev, ball: 20 - 20 - 20

- Hofteflex m/push up på bosu: 9 - 6 - 5 (lenge siden sist gitt)

- Ryggstrekkere: 20 - 20 - 20

- YTWL: 1/10 - 1/10

- Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20

- Shrugs: 9/10 - 9/10 - 9/10

Gikk rett på et sett Shrugs etter hvert sett med core, skuldre.

Total treningstid: 01:40:37

Gj.sn.puls: 125

Max: 162

Kcal: 503

Effect: Fitness and fat burn improving

Får se an beinet til i morgen. Foreløpig ser det stygt ut for dans step. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment
- Hofteflex m/push up på bosu: 9 - 6 - 5

Hvordan utfører du denne, egentlig? Strake armer under hoftefleksjonbevegelsen - pushup - ny hoftefleksjon? Høres vanvittig tungt ut, så dette må naturligvis testes... :ler:

God bedring med kneet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan utfører du denne, egentlig? Strake armer under hoftefleksjonbevegelsen - pushup - ny hoftefleksjon? Høres vanvittig tungt ut, så dette må naturligvis testes... :ler:

God bedring med kneet ditt!

Akkurat sånn ja! Tungt som fy, og verste hatøvelsen i verden de første gangene. Jeg knakk sammen etter ca 1 og en halv reps :gjeiper: Nå derimot går det så meget bedre. Eh, det gjorde i alle fall det da jeg tok den ukentlig, så den må inn igjen i programmet fast! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn ja! Tungt som fy, og verste hatøvelsen i verden de første gangene. Jeg knakk sammen etter ca 1 og en halv reps :gjeiper: Nå derimot går det så meget bedre. Eh, det gjorde i alle fall det da jeg tok den ukentlig, så den må inn igjen i programmet fast! :)

Husker godt da du startet med denne, og du haaatet den - men så mestret du den etterhvert. Ikke verst at du holdt ut! :) Den ser forresten helt syk tung ut, så tror du har en ganske så bra core nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: En hel time på AT! Tror jeg hadde dødd av kjedsomhet!

Haha, ja, det var ikke langt unna at jeg gjorde det, men har man bare bra nok musikk på øra og man er sta nok, så går det. Så vidt! :gjeiper:

Husker godt da du startet med denne, og du haaatet den - men så mestret du den etterhvert. Ikke verst at du holdt ut! :) Den ser forresten helt syk tung ut, så tror du har en ganske så bra core nå!

Hehe, det var noe av det jævligste jeg noen gang hadde fått av øvelser, og jeg var overbevist om at jeg aldri kom til å få den til. Husker hvordan jeg søyt og klaget over den drittøvelsen. :ler: Men den er litt sånn som enkelte andre helvetesøvelser, plutselig så løsner det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Akkurat sånn ja! Tungt som fy, og verste hatøvelsen i verden de første gangene.

Hehe, det høres usedvanlig lite fristende ut. Men det er sikkert en knalløvelse. For ordens skyld: har du bosuballen med ballesiden (det beste ordet jeg kom på akkurat nå :fnise:) eller den flate siden opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det høres usedvanlig lite fristende ut. Men det er sikkert en knalløvelse. For ordens skyld: har du bosuballen med ballesiden (det beste ordet jeg kom på akkurat nå :fnise:) eller den flate siden opp?

:ler: Ballesiden ned ja ;) Det skal være ustøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten også utrolig glad for at jeg har kjempet på på mine marerittøvelser (har hatt mange av de... *kremt*); benkpress, bøy og chins. Og plutselig har det løsnet på alt! Det lønner seg å være standhaftig. (Å så deilig at jeg endelig fikk brukt det ordet! :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en smule irritert på kneet mitt nå. Må se an fram til 15:30 om jeg kan ta sjansen på dans step. I går var kneet ganske hovent på kvelden, men det er ikke vondt, det er mer det at jeg kjenner det er stivt og er redd for å gjøre vondt verre hvis jeg tar en saltime nå. Teit at man må melde seg av senest 2 t før timen for å ikke få ikke møtt. 1 t burde være nok. Ikke at 1 t har så mye å si til eller fra på om kneet mitt er bra nok eller ikke, men i forhold til overtidsjobbing og sånn så spiller det jo en ganske stor rolle.

Ble litt sjokkert i går da jeg kom hjem etter trening og fikk se hvor hovent kneet faktisk var, det var ikke noen voldsomt har belastning på kneet under treninga i går, og det er jo vondt, men ikke så vondt at det ikke gikk greit å trene. Det føltes jo også bedre etter å ha fått varmet det opp og beveget det litt. Hmm ... what to do, what to do? Hater å gå glipp av enda en dans steptime, det blir liksom vanskeligere igjen når man har vært borte fra den. Dessuten får den meg i skikkelig godt humør. Ikke gøy å måtte stå over, men vil det ta knekken på kneet? Prøve meg på timen og gi meg om det ikke funker kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Jeg fant nettopp ut hvor lang skituren jeg tenkte å begi meg ut på på søndag er. Nærmere 3 mil var jo kanskje bittelitt lenger enn tenkt i utgangspunktet når jeg skal ut på min første skitur på 10 år, men samtidig så har jeg hele dagen på meg, jeg gikk enormt masse på ski fram til jeg "sluttet" for 10 år siden, og jeg er jo i god form. Fikk bare litt bakoversveis med en gang. :ler: Er fast bestemt på å klare det da, så blir det spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b

Det går sikkert helt fint :) Du får sikkert bra vær, ta med varm drikke og litt nødproviant, og kos deg!

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert helt fint :) Du får sikkert bra vær, ta med varm drikke og litt nødproviant, og kos deg!

Det blir helt sikkert en flott tur! :) Jeg tar med matpakke osv, så det skal gå helt fint, var bare ikke forberedt på at det var så langt. Men kose meg er jeg helt sikker på at jeg kommer til å gjøre. Gleder meg som en unge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten lære at selv om det gjør vondt, så gir jeg meg ikke. :gjeiper: Det gjorde temmelig vondt i kneet og leggen etterhvert på dans step i dag, men ga jeg meg? Neeeeida. Tok det litt roligere enn vanlig, ingen skikkelige hopp osv., men det var jo gøy, og man blir liksom så gira at man glemmer smertene og kjører på lell. Får håpe jeg ikke får svi alt for mye for det i morgen. Varmet godt opp først, så tror ikke det er noen krise egentlig.

Dagens økt:

- 20 min AT, sone 1, 7,0 - 7,4 km/t, 2,5 km.

- 20 min AT; sone 2, 9,0 - 9,9 km/t, 3km

Totalt 40 min, 5,5 km.

- 55 min dans step

Total treningstid:

Gj.sn.puls: 137

Max: 166

Kcal: 571

Effect: Fat burn and fitness improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...