Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Trener nok på morgenen i morgen. Må få gjort unna litt hjemme, i tillegg til at det kan bli overtid i morgen, så da blir det morgenspinning. Onsdag derimot blir det løping/styrke/catslide fram til 19:40.

Skal prøve å få med meg catslides på onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b
Skal prøve å få med meg catslides på onsdag! :)

:nigo: Extreme snart også? Jeg syns egentlig dere begge to kan være med en dag, så har dere noen å parre opp med. Jeg savner extreme så utrolig mye, det er bare verdens beste aggresjonsmedisin. Kan bare hyle og knurre og jobbe! Åååååååh *drømme* Er jeg ekstra heldig er ryggen og jeg venner på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo: Extreme snart også? Jeg syns egentlig dere begge to kan være med en dag, så har dere noen å parre opp med. Jeg savner extreme så utrolig mye, det er bare verdens beste aggresjonsmedisin. Kan bare hyle og knurre og jobbe! Åååååååh *drømme* Er jeg ekstra heldig er ryggen og jeg venner på fredag!

Det passer rett og slett ikke inn i programmet mitt med extreme, så det tviler jeg sterkt på at blir noe av. :)

Er heller ingen stor fan av styrkesaltimer egentlig, og syntes ikke extremetimene var så bra de gangene jeg har testa det, men kanskje jeg skulle gitt det en sjanse til? :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Det passer rett og slett ikke inn i programmet mitt med extreme, så det tviler jeg sterkt på at blir noe av. :)

Er heller ingen stor fan av styrkesaltimer egentlig, og syntes ikke extremetimene var så bra de gangene jeg har testa det, men kanskje jeg skulle gitt det en sjanse til? :)

Det er jo ikke styrkesaltimer egentlig, det er bootcamp med sirketrening og masse catslides, noen baseøvelser + intervallkardio. Det er rett og slett kjempemorsomt! Jeg bygger opplegget mitt rundt disse timene fordi de gir meg så mye glede, boost, motivasjon etc.

Men, passer det ikke så passer det ikke :) Og vi er jo alle fan av forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke styrkesaltimer egentlig, det er bootcamp med sirketrening og masse catslides, noen baseøvelser + intervallkardio. Det er rett og slett kjempemorsomt! Jeg bygger opplegget mitt rundt disse timene fordi de gir meg så mye glede, boost, motivasjon etc.

Men, passer det ikke så passer det ikke :) Og vi er jo alle fan av forskjellige ting.

Jeg har jo vært på dette før, og for meg er det fortsatt styrkesaltime. ;)

Extremenægging igjen! *løper ut*

:fnise:

Hehe, ja, det er det jeg tenker litt også. Sorry, lucy, det er sikkert slemt, men som du sier, vi er alle fan av forskjellige ting og jeg er altså absolutt ikke fan av extremetimene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Jeg tenkte at siden du likte catslides så godt så kunne sirketreningen også være et alternativ :)

men kanskje jeg skulle gitt det en sjanse til? Happy.gif

Det var ikke meningen å mase. Bare tenkte at siden du sa dette kunne jeg i alle fall fortelle hvorfor jeg syns det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at siden du likte catslides så godt så kunne sirketreningen også være et alternativ :)

Det var ikke meningen å mase. Bare tenkte at siden du sa dette kunne jeg i alle fall fortelle hvorfor jeg syns det er gøy.

Du trenger ikke unnskylde deg, lucy. :klemmer: Som jeg sa så var det sikkert litt slemt, men for meg er altså catslides og sirkeltreninga veldig forskjellige ting.

Jeg er ikke så glad i sirkeltreningopplegg, det minner meg for mye om gymtimene på skolen, og jeg foretrekker et mer for meg strukturert opplegg på styrketrening, veldig kontrollert, delt opp i sett osv. Dette har jo litt med at jeg har både en rygg og noen håpløse knær å ta hensyn til, da blir jeg litt stressa av at folk står og hyler til meg når jeg skal utføre øvelser. Jeg orker ikke stadig skulle gjøre alternative øvelser osv. Jeg vet at du har veldig stor glede av de timene, akkurat som jeg har stor glede av andre timer og det er kjempeflott! :)

En annen ting, og der er jeg kanskje litt vrang, er at jo mer folk skal overbevise meg når jeg ikke er kjempebegeistra, jo mindre lyst får jeg. ;)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forresten nevnt at jeg har kjøpt nytt leketøy? :sjarmor:

Herregud, selv om jeg til og med visste hva slags leketøy du hadde kjøpt, så klarte jeg å tenke dirrrrrty nå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, selv om jeg til og med visste hva slags leketøy du hadde kjøpt, så klarte jeg å tenke dirrrrrty nå! :fnise:

hehehe, for det var ikke meningen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten, sliten, sliten, men trene må man. Vondt i hele kroppen, tungt og vondt å puste fordi jeg er så tvers igjennom trøtt og sliten. Da er det godt å sitte i spinningsalen og bare bli trent.

1 t spinning i dag.

Total treningstid:01:02:27

Gj.sn.puls: 152

Max: 198

Kcal: 464

Effect: Maximal performance improving

Vanskelig å planlegge trening om dagen, aner ikke om jeg må jobbe mer overtid de neste dagene, eller om vi klarer det uten. Jobbing blir det uansett i helga. Lørdag er planen å trene etter jobb, jobber "bare" til 16 (i alle fall i følge planen), søndag aner jeg ikke. Tar med meg treningsbagen, men vi skal være ferdig kl 18, så det er ikke sikkert jeg orker.

Tok det litt med ro på spinninga i dag, hadde ikke krefter til å gi alt, men følte meg definitivt bedre etter trening enn jeg gjorde før, selv om jeg måtte komme meg hjem og i dusjen først. Med en gang etterpå var jeg bare helt bort og supersløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig å se deg i dag :klem: Håper energien kommer tilbake snart! Slitsomt med all jobbingen og uforutsigbarheten..

Koselig å se deg også, du ser så utrolig fresh og flott ut om dagen! :) Godt å høre at det går framover med ryggen også. :klemmer:

Energien kommer nok tilbake når bare flytteprosessen på jobb er over og jeg får litt mer forutsigbarhet og slipper overtida. Nå tenker jeg bare penger i mars og med 98% sikkerhet New Orleans og San Francisco i juni, om igjen og om igjen, så pengene i mars kommer sinnsykt godt med gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei overtid igjen gitt. Jaja, penger, penger, penger. Skal av gårde og trene etterhvert. Bare bli ferdig først, ingen catslide da. :(

10 min tredemølle, 11 km/t, 1,84 km.

56 min styrketrening, overkropp:

- Nedtrekk, rett: 36,6/5 - 36,6/5 - 36,6/5 - 36,6/5 - 36,6/5

- Nedtrekk, langt bak, v-grep: 34,3/4 - 34,3/5 - 34,3/6 - 34,3/5 - 34,3/4

- Kabeltrekk: 14/6 - 16,3/3 - 14/5 - 14/5 - 14/5

- Skråbenk: 15/4 - 15/4 - 15/4 - 15/4 - 15/4

- Sidehev: 6/6 - 6/6 - 6/6 - 6/6 - 6/6

- Shrugs: 6/10 - 6/10 - 6/10 - 6/10 - 6/10

- Rygghev på ball m/rot.: 20 - 20 - 20

- "Båten" m/rot - kettle bell: 5/30 - 8/30 - 8/30

- Planke: 1 min, 30 sek pause - 30 sek, 15 sek pause - 30 sek

Totaltid: 01:06:22

Gj.sn.puls: 122

Max: 180

Kcal: 318

Effect: Maximal performance improving

Ikke fornøyd denne uka, det blir ikke så mye trening og så bra trening som jeg ønsker. Blir i dårlig humør av sånt.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig en herlig trening! :) For en gangs skyld ikke totalt utslitt når jeg kom på treningssenteret, selv om det ble 9 timer i dag også.

Dagens økt bestod av 15 minutter løping på tredemølle, 11 km/t, 1,74 km.

Ca 1 t dans-step.

Det er da altså dans-step som virkelig begynner å bli kjempegøy! Jeg får det til, henger med, hender jeg detter ut litt, men da tar jeg meg inn igjen. Det er helt klart min nye yndlingstime. Deilig med en time der man rett og slett kan ha det gøy! Nå blir det ganske slitsomt også, ettersom man får til mer og dermed kan ta i litt skikkelig. :strix:

Totaltid: 01:12:22

Gj.sn.puls: 149

Max: 179

Kcal: 520

Effect: Fitness improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en deilig treningsøkt, dette blir et fast innslag hver fredag heretter. Var borte på løpebanen på Bislett. Den har nå åpnet igjen etter isolasjonsarbeid. De er nok ikke 100% ferdig, enkelte deler av banen var ganske kjølig, og virket noe uferdig, men utrolig delig å løpe der. Dekket er behagelig å løpe på, det er behagelig temperatur, og man slipper mørke, snø og is. I tillegg er det jo perfekt avstand hjemmefra. :)

Forsøkte å få fotsensoren min til å funke, men det klarte jeg ikke. Løp derfor en runde først der jeg ikke hadde satt i gang pulsklokka.

Deretter:

20 runder á 545 m på litt under 59 min og 2 runder med nedtrapping.

Total treningstid - runde for testing av fotsensor: 01:07:50

Gj.sn.puls: 182

Max: 196

Kcal: 689

Effect: Maximal performance improving

Total løpelengde: 12535 m

:sjarmor:

Det eneste som irriterte meg var at det kom en ungdomsgjeng dit etterhvert og de ble veldig i veien. De skrålte og herjet rundt, løp i motsatt retning av løperetning (dette er en bane med bare 2 felt, så det er fastsatt løperetning), trasket rundt i hele banebredden så man måtte brøyte seg fram, hadde brytekamper i banen osv. I tillegg syntes de det var fryktelig gøy da de fant ut at folk ble irritert, å hoppe/løpe ut på tvers av banen når folk kom. Det er jo egentlig ganske farlig når folk kommer løpende. Får håpe de ikke fortsetter sånn hver fredag.

Deilig med en skikkelig løpeøkt igjen i alle fall. Nå kan man bli i form til Sentrumsløpet på ordentlig. Har funnet ut hvordan fotsensoren fungerer også, så neste gang kan jeg bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig imponerende löping som vanlig! :jepp: Hörtes ut som et perfekt sted å löpe! Tredemölle er kjedelig, og ute er det jo bare snö og is :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Sånne folk er utrolig irriterende. De lærer jo fort når de først blir påløpt av en sprinter med piggsko, men problemet er jo at den personen som kommer løpende ofte blir like skadet. Duster :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...