Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Koselig å se deg i dag! Dumt at kneet rusket på timen, håper det gir seg raskt :hug:

Kneet er betraktelig bedre i dag, så jeg har store forhåpninger til at jeg skal klare å løpe. *krysser fingre*

Liker ikke snøværet ute. Da jeg sjekket yr i går så var det meldt oppholdsvær på lørdag, og jeg tenkte at greit, da går jeg på ski på lørdag også, men nå er det jo spådd skikkelig snøvær på lørdag. Æsj! Jaja, det er ikke noe problem å kjøre trening på senteret på lørdag, bare hadde veldig lyst til å gå på ski begge dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Argh! Det her er tortur, hvorfor er folk så opptatt av å skulle ha godteri osv. på jobb? Nå står det en svær bolle godteri rett ved meg, skal jeg spise? NEI! Absolutt IKKE! Har jeg lyst? :jepp: Når da folkene som har hatt det med seg også maser på at jeg skal spise, og de ikke kjenner meg godt nok til å vite hva slags "helsefrik" jeg er (i følge mine kollegaer som kjenner meg godt :roll: ) så tar de ikke et nei for et nei heller. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kneet er betraktelig bedre i dag, så jeg har store forhåpninger til at jeg skal klare å løpe. *krysser fingre*

Liker ikke snøværet ute. Da jeg sjekket yr i går så var det meldt oppholdsvær på lørdag, og jeg tenkte at greit, da går jeg på ski på lørdag også, men nå er det jo spådd skikkelig snøvær på lørdag. Æsj! Jaja, det er ikke noe problem å kjøre trening på senteret på lørdag, bare hadde veldig lyst til å gå på ski begge dager.

Du får kle deg godt. Ei finlandshette og lue/hette, samt ei tykk vanntett jakke og bukse, så er du langt på vei for å få deg en skitur! :jepp:

Det er i grunn bare koselig å ta seg en tur i snøværet :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kle deg godt. Ei finlandshette og lue/hette, samt ei tykk vanntett jakke og bukse, så er du langt på vei for å få deg en skitur! :jepp:

Det er i grunn bare koselig å ta seg en tur i snøværet :goodbye:

Kommer ikke til å gå hvis det snør sånn. Skitur skal være koselig også, spesielt siden jeg ikke har gått på ski på 10 år, og min idé om en hyggelig skitur er ikke tett snøvær. ;) Det er ikke sånn at jeg på død og liv skal ut på ski, det bare klør i fingrene etter å gå nå som jeg endelig har alt utstyret mitt her, og det faktisk er nok snø. :) På søndag er det jo meldt opphold foreløpig, og været kan fortsatt forandre seg til i morgen, så enten så finner jeg ut at jeg kan stikke ut hvis det ikke snør, eller så venter jeg til søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å gå hvis det snør sånn. Skitur skal være koselig også, spesielt siden jeg ikke har gått på ski på 10 år, og min idé om en hyggelig skitur er ikke tett snøvær. ;) Det er ikke sånn at jeg på død og liv skal ut på ski, det bare klør i fingrene etter å gå nå som jeg endelig har alt utstyret mitt her, og det faktisk er nok snø. :) På søndag er det jo meldt opphold foreløpig, og været kan fortsatt forandre seg til i morgen, så enten så finner jeg ut at jeg kan stikke ut hvis det ikke snør, eller så venter jeg til søndag. :)

Skjønner det ;) Får håpe på opphold! Sol og blå himmel med bare et par minus er heller ikke å forakte. Blir godt med vår snart :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det ;) Får håpe på opphold! Sol og blå himmel med bare et par minus er heller ikke å forakte. Blir godt med vår snart :rødme:

Hehe, sol og blå himmel hadde vært noe det! Jeg nøyer meg med været som er spådd, nemlig noen minusgrader og overskyet. Så får jeg krysse fingrene for at jeg kanskje får en hyggelig overraskelse når jeg våkner i morgen, og det er oppholdsvær, i stedet for det spådde snøværet. :)

Jeg er litt ambivalent i forhold til ønsket om vår. Jeg vil ha vår innen månedsskiftet mars/april så jeg kan komme i gang med løping ute i god nok tid før Sentrumsløpet, samtidig så vil jeg jo gjerne ha skiføre oppe i marka i påsken. :ler: Foreløpig synes jeg det er koselig med snøen, og den kan godt holde seg en del uker så jeg får gått litt mer på ski. :) Skal vel oppover til foreldrene mine om noen uker også, og håper å få gått på ski der også. Eller, det er vel egentlig en betingelse for at jeg gidder å dra at jeg kan dra ut på ski. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er klart bedre enn snøvær ja ;)

Du skal være med på sentrumsløpet du også? Så artig! Har litt å jobbe mot der. Tar veldig lett på det jeg, klarer jeg det under to timer skal jeg være fornøyd :fnise:

Kjenner meg igjen i det du sier. Både snø og bar vei er ikke et lett ønske :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er klart bedre enn snøvær ja ;)

Du skal være med på sentrumsløpet du også? Så artig! Har litt å jobbe mot der. Tar veldig lett på det jeg, klarer jeg det under to timer skal jeg være fornøyd :fnise:

Kjenner meg igjen i det du sier. Både snø og bar vei er ikke et lett ønske :fnise:

Jeg var med på Sentrumsløpet i fjor, og var rett under timen, da hadde jeg aldri deltatt i gateløp før. Formen var ikke like god, og jeg slet nok litt med å fordele kreftene riktig. I år er målet under 55 min, så jeg har mine ambisjoner. :) Skal også løpe birken og halvmaraton i Oslo maraton, så her har man målene klare. Løp halvmaraton i fjor også, og målet er å forbedre seg. :)

Kult at du skal være med og løpe forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med på Sentrumsløpet i fjor, og var rett under timen, da hadde jeg aldri deltatt i gateløp før. Formen var ikke like god, og jeg slet nok litt med å fordele kreftene riktig. I år er målet under 55 min, så jeg har mine ambisjoner. :) Skal også løpe birken og halvmaraton i Oslo maraton, så her har man målene klare. Løp halvmaraton i fjor også, og målet er å forbedre seg. :)

Kult at du skal være med og løpe forresten! :)

Det var mange forskjellige løp ja, greit å ha noen mål :) Det blir frøste gang for meg i år, så derfor lar jeg det bare stå til :fnise:

Alt under timen er veldig bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får huske på at du kan hele sentrumsløpet og komme inn på 2 timer da, Nefer, så du må sette ting litt i perspektiv. ;)

Dagens økt:

20 runder på Bislett. 10900 m. 3 oppvarmingsrunder og 2 nedtrappingsrunder, 15 runder i normalt løpetempo.

Total treningstid: 01:05:25

Distanse: 10,9 km

Gj.sn.fart: 10,2 km/t

Max fart: 11,3 km/t

Gj.sn.puls: 177

Max puls: 199

Kcal: 616

Effect: Maximal performance improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkadag på dagens treningsøkt, bortsett fra på benkpress hvor jeg økte til 37,5 kg var det så få lyspunkter at jeg ikke har lyst til å logge engang. Kvelden nå toppet seg med at jeg finner pokker ikke skistøvlene mine, så fåglarna veit hvor de er hen. Nå som jeg har funnet fram alt annet essensielt til skituren, gjort klart ski og greier, så finner jeg jo selvsagt ikke skiskoene av alle ting. :sur:

Da må jeg vel sikkert spørre J da, om skiskoene mine ligger der oppe fortsatt. Denne gangen holder det ikke med: "joa, jeg skal se", også går det noen år før han gjør det. :gjeiper: Jeg skal ha de skoa til neste helg. Ikke det, tviler på at det hadde blitt noen fantastisk skitur uansett. Leggen og kneet har blitt verre. Jeg klarer jo ikke ta det med ro, så da blir det så klart sånn.

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en deilig økt i dag da, selv om det ble spinning i stedet for en skitur ute i frisk luft. Fikk i meg en skikkelig frokost i dag, og for første gang på lenge hadde jeg energi til siste slutt. Utrolig deilig! Bare blir litt irritert på de som skal bruke "pausene" til å prate. Særlig når de da ender med å prate i munnen på instruktøren, forstyrrende og irriterende!

Dagens økt: Spinning, langkjøring.

Total treningstid: 01:36:47

Gj.sn.puls: 144

Max: 166

Kcal: 643

Effect: Fitness improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokka er ond! Etter en monstertreningsuke, med nesten 11 t (gudene veit hva jeg har gjort for å trene i nesten 11 t :klø:) har den denne uka oppdatert treningsprogrammet mitt. Skal jeg nå følge pulsklokka må jeg trene nesten 8 t. :sukk: Veit ikke helt om det passer med mine planer, men det får nå så være. Pleier som regel å trene litt mer enn de 7t og 5 min som den har bedt meg om tidligere.

Startet treningsuka med en tidlig morgenøkt i alle fall.

7 min oppvarming på AT og deretter en Sykkel 2-time.

Total treningstid: 01:08:48

Gj.sn.puls: 151

Max: 190

Kcal: 493

Effect: Fitness and maximal performance improving

Merker at det skal mer og mer til før jeg når de virkelig høye pulstallene på spinninga. Må presse meg stadig hardere, så jeg tror jeg kan se langt etter max over 200-tallet på de vanlige spinningtimene heretter. Føler jeg ser mannen med ljåen i god tid før det.

Nå er vel strengt tatt ikke en morgentime beste målinga på sånne ting, siden jeg da sjelden klarer å presse meg opp i over 200 likevel, men det har vært en trend i det siste at 200-tallet er vanskelig å nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nefer

Åj, allerede ferdig med dagens økt. Godt gjort! :jepp:

Synd det ikke ble noe skitur i helgen. Håper du får tak i skoene så du får tatt deg en tur neste helg. :sol:

Du trener jammen mange timer i uka, imponerende :duskedame:

Tar du deg en fridag i blant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, allerede ferdig med dagens økt. Godt gjort! :jepp:

Synd det ikke ble noe skitur i helgen. Håper du får tak i skoene så du får tatt deg en tur neste helg. :sol:

Du trener jammen mange timer i uka, imponerende :duskedame:

Tar du deg en fridag i blant?

Har snakka med eksen min, og de ligger hos ham. Han visste hvor de var også, så får dem i løpet av uka. Da blir det skitur hvis været er ok til helga. :)

Trener mye ja, men tar meg en fridag når det passer seg sånn. :) Er ikke sånn at jeg må stresse masse for å trene så mye som jeg gjør, bare trener så mye som faller seg naturlig. Er veldig rastløs av meg, og har også et stort behov for å få varmet opp skikkelig da jeg sliter mye med spenninger i nakke, skuldre og rygg. Dermed blir det mye trening på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
:hug: Inne og oppdaterer meg. Vært litt fjern i det siste, men nå er jeg på banen igjen!! Blir hyggelig med økt til helga!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nefer
Er ikke sånn at jeg må stresse masse for å trene så mye som jeg gjør, bare trener så mye som faller seg naturlig. Er veldig rastløs av meg, og har også et stort behov for å få varmet opp skikkelig da jeg sliter mye med spenninger i nakke, skuldre og rygg. Dermed blir det mye trening på meg. :)

Det høres både sunt og fornuftig ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres både sunt og fornuftig ut! :jepp:

Jeg prøver. ;) Det er vel ikke alltid det er like fornuftig, det hender i blant det blir en liten tvangstanke også, at jeg trene. Prøver å holde akkurat den i sjakk da, og har blitt flinkere til det. :)

Dagens økt:

- 15 min AT, sone 1: 6,3 - 7,0 km/t, 1,7 km.

- 15 min AT, sone 2: 9,0 - 9,3 km/t, 2,2 km.

Totalt: 3,9 km

- 1 t 13 min styrketrening

- Knebøy: 20/10 - 45/4 - 45/4 - 45/4 - 45/4

- Strakmark: 70/4 - 70/5 - 70/5 - 70/5 - 70/4

- Benkpress: 20710 - 37,5/4 - 37,5/4 - 37,5/4 - 37,5/4

- Stående, foroverbøyd roing: 32,9/6 - 37,7/4 - 37,7/4 - 37,7/4

- 37,7/4

- Nedtrekk, strak: 36/4 - 36/5 - 36/4 - 36/4 - 36/4

- Skuldre, core: 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20

- Shrugs: 9/10 - 9/10 - 9/10 - 9/10 - 9/10

- Omv. crunch: 20 - 20 - 20

- Båten m/siderot.: 8/30 - 8/30 - 8/30 - 8/30 - 8/30

- Planke: 5 kg/30 sek - 5/30 - 5/30 - 5/30 - 5/30 -> 20 sek pause mellom settene.

Kneet er definitivt ikke godt. Tror ikke det helt likte knebøyen min, merket nemlig ikke nevneverdig mye til det før etter knebøyen. Godt fornøyd med 5 reps på 3 av strakmarksettene. Må innrømme at det var litt morsomt at fyren som stod bak meg "bare" tok 80 kg i strakmark. :gjeiper: 37,5 i benk er godkjent, det tyder på at jeg kanskje skal oppgradere målet mitt i benk litt. Klarer jeg 50 innen slutten av desember? :nigo:

Skuldre, core løser godt opp. Kjenner det allerede etter første settet at det løser skikkelig opp. Utrolig deilig. Kjører først 20 reps på core (10 hver vei) før jeg umiddelbart tar 10 reps på shrugs og så pause.

Alt i alt greit fornøyd med dagens økt. Deilig å få trent styrke, og ha en økt som ikke var fullt så dritt som på lørdag. :gjeiper:

Total treningstid: 01:43:48

Gj.sn.puls: 124 (godt fornøyd med det som gj.sn på en styrkeøkt)

Max: 172 (kommer opp i 172 på strakmarken :nigo:)

Kcal: 510

Effect: Fat burn and fitness improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere

Imponerende strakmark på deg. :Nikke: Og så bra at du får god effekt av coreøvelsen for skuldre! Den har gått som en farsott her inne. :fnise: Jeg gjør den faktisk av og til på jobb også nå, vel og merke uten vekter, bare for å løse litt opp når jeg sitter ti timer med Excel. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...